Brynäs IF

724404 inlägg · 7957 ämnen

När ska vi börja värva?

« · 549766 · » Till forumet


Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: ""Den finske forwarden Antti Aarnio, 24, har så hittat sig en svensk klubb till slut."

Låter som om han har bönat och bett i flera år"

Eller som att han haft flera anbud men haft svårt för att bestämma sig...

Det blir väl som vanligt härinne: dom värsta klagarna får stå där med skammens rodnad i höst när Aarnio blir publikfavorit.

Lilljanne: bra sammanfattning av läget. Iom att det ser ljust ut på NHL-fronten för vår del, så ser det även intressant ut på ES-fronten.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
Borde det inte då stått nått i stil med

"Den finske forwarden Antti Aarnio, 24, har så till slut bestämt sig för en av alla intresserade svenska klubbar."

Tolka det som du vill så tolkar jag det som jag vill.

"Det blir väl som vanligt härinne: dom värsta klagarna får stå där med skammens rodnad i höst när Aarnio blir publikfavorit."

Fan du har ju humor Huge :) Jag skäms nått fruktansvärt för att jag tippade att det skulle bli kvalserien.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: jag tror att det är fler lag än vi som spekulerar på kvalserieplatserna i år bland annat så tror jag dif kommer ligga illa till med sina "kanon" värvningar.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: Dom kanske har lite svårt med formuleringarna på Svenska fans, jag vet inte. Man kan iaf tolka det på olika sätt.
Är du sanningsenlig nu när du påstår att du tippade oss till KS förra våren?
Innan NHL-lockouten och efter våra värvningar av Honken, Dackell och Wahlberg?
Skäms på dig.... :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Ahlbom:
Jag menade att jag tippade kvalserien förra året. Svårt att tippa denna säsong redan då vissa lag inte har full trupp.
Men visst DIF är en kandidat, precis som vi och några till.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: okej jag tyckte det lät lite konstigt om vi spekulera på dom innan säsongen börja :D men jag tror att spelarna har tröttnat på att hänga i botten och jag tycker det är dags att vi visar att hockey fortfarande kan spelas i Gävle.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge:
"Är du sanningsenlig nu när du påstår att du tippade oss till KS förra våren?
Innan NHL-lockouten och efter våra värvningar av Honken, Dackell och Wahlberg?"

Ja jag är ju en dysterkvist :)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten:
Kul att Brynäs börjar värva finnar under 30 år...
Nu har ju Brynäs 10 år på sig att lära killen var målet finns och hur man gör mål.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lunkan: Jag tycker att det är en helt okey värvning, jag kommer ihåg hur alla dömde ut t ex korhonen innan han kom. Men jag hade sett honom spela i många matcher i kärpat så jag var lugn.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clubsport: Ja, jag fattar inte hur Sundlöv tänker. Olli Jokinen och Saku Koivu borde han ju fråga först. Han har bergis inte kollat upp dom. Tyyyypiskt Brynäs!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Någon annan än jag som misstänker att Aarnio är Arnason på finska? Hmm...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Namtrac: jovisst han har bara bytt nationalitet och kommer tillbaks och tror att vi inte känner igen han ;D eller åtminstone spelar han kanske som han? men jag måste ju säga ja tror mer på denna spelare än Arnason
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lilljanne: Ja dom två spelarna är säkert billiga att signa. Jag tycker Sundlöf gör helt rätt, satsa på en spelare som är ung och uppenbarligen KAN spela hockey då har spelade med finska mästarna den gågna säsongen.

Nej jag kommer att ge honom chansen att bevisa vad han går för. Han kanske är en nyttig spelare som kommer att göra mycket positivt i Brynäsdräkten.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: "Nej jag kommer att ge honom chansen att bevisa vad han går för."

Så kan du väl inte säga.
I Brynäs GB...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huge: Jag bara kände för att gå emot strömmen lite. Det är rättså skoj att läsa alla sågningar innan ens killen har tagit en enda skär i brynäsdress.

Vad har vi i Brynäs suppoterskara? De sågar allt numera.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: För ovanlighetens skull så håller jag med dig när det gäller det backförvärv som bara måste till. Det duger inte med en kompletteringsback om vi ska vara med och slåss om slutspelsplatser.
Om en klassback värvas så ser laget jämnstarkt ut med fjolårets "prelockoutlag".

Vill minnas att det var många härinne som i det läget trodde stenhårt på slutspel, även ett flertal av dysterkvistarna! Jag tror således att vi kommer att vara med och fajtas om plats 5-8 kommande säsong om det nu inte blir total härdsmälta på andra sidan atlanten.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Bättre upp! Jag tror på topp 4 placering. Och det utan att veta namnet på på den toppback som ska värvas. Kom ihåg var du läste det först. Eller inte.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lilljanne: Slutspelsplats ska vi allt nå, jag tror stenhårt på Boork bara han får en assistarende snart så är jag nöjd + en toppback
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD: det gäller bara att hitta en som passar bra in i brynäs men jag hoppas att det inte blir en till värvning från allsvenskan.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lilljanne: JanT kommer bara ihåg dysterkvistinlägg ;)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Brynäs hamnar på plats 10, 11 eller 12 säsongen 2005/2006.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
GävleLasse: Han kan lyfta skrot också, han tar 135 - 140 kg i bänkpress :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Wesley: Känner på mig att han avgör mot Leksand i premiären med en styrning i krysset 18:57 i 3:e (Backskott från Sulku)

Nej nu blir det sova så att man orkar åka till Lysekil i helgen.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Wesley: Han har fått pris av Fanklubben för sin krigarinställning också.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Vi får hoppas det, sov gott :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Busen: Pris av fanklubben? Det låter det! Denna värvning tar sig allt mer för varje timme som går. Verkar som om vi snott deras publikfavorit.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Nej då. Vi hamnar sexa (6:a)...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Läs vad Boumedienne tycker om våran nya forward.se länk:

                      MED BRYNÄS PÅ VÄG TILL NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Falken:Det låter lite konstigt att en spelare blir så hyllad,får priser av fansen och spelar ändå i 4:e linan.Normalt sett så borde det innebära lite speltid.Jag vet inte vad jag ska tycka om denna värvning, det visar sig.Jag har hakat upp mig totalt på att BIF värvar en icke målskytt som är en midget.
Nu är det tydligen bara en back kvar att värva och när det är klart så har BIF inte blivit bättre. BIF har kanske tagit in avståndet på nåot annat lag(typ DIF)men man kommer forfarande att vara utan en riktig målskytt och ha ett stabbigt försvar.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
AD:
Helt rätt analys!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Sundlöv har förmodligen legat lågt med de sista värvningarna för att se vad som händer i NHL. Nu talar ju allt för att NHL kommer igång, och då är det bra om man kan spika truppen så snart som möjligt.

Intressant att läsa Boorks diskussion kring truppen i länken som finns i Lundströms inlägg. Det saknas speed, menar han, och Aarnio ska föra in det. Finnen tycks vara en uppgraderad version av Sjögren eller Jensa Karlsson; en sargkrigare som tar stryk framför mål. Bommen har bara positiva ord att säga om honom. Vi får se hur det utvecklar sig. Att avfärda Aarnio bara på basis av stats tycker jag är fel. Kalla mig konservativ, men jag inbillar mig att Boork och Sundlöv vet något om hockey och om hur man bygger ett lag.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Klart att Finnen är skit. Han är liten har inte spelat i NHL, helt enkelt värdelös j-l. :-)

Förstår inte varför alla klagar på hans längd. Krutov, Maltsev mfl var ju jättelånga (ironi) Bättre liten och ettrig än stor och seg.

Som många skriver och som vi hoppades på förra säsongen så kommer nog NHL i gång denna sässong.

Vid den tidpunkten så har nog Boorken satt en Bunsenbrännare i arslet på dom som underprestarade i fjol samt att Sulku är nog kraftigt spelsugen.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Glöm inte Näslund längre spelare får man leta efter not. Kommer Sulku vara helt genomläkt?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lunkan: Pratade med Sulku för ett par veckor sedan. Skadan var inte helt läckt än, men han var övertygad om att till första matchen så skulle den vara OK.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Har kollat upp Aarnio med några finska hockeytokiga kollegor varav den ena är Kärpät fan. Enligt dem så är Aarnio en fjärdeline spelare som kompenserar sin litenhet med mycket energi (därav gillande från fansen). Framför mål är han nästan aldrig (för liten). En typisk medelmåtta enligt dem.
Om Sundlöv sökte den typen av spelare, varför behöll man inte Sjögren eller försökte få tillbaka Peter Nylander ? Eller en junior (Rönnqvist...).
Skall man ta in utlänningar skall de tillföra något i kvalitet inte vara rollspelare i fjärdefemman anser jag. Om svenska juniorer inte ens kan ta en sådan plats, när skall de någonsin kunna få spela ?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss:Börjar det inte bli fullt i Brynäs 4:e femma snart??? Det finns många som håller den nivån.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Bra Selander!!! Mats Näslund var inte heller lång,men bra var han!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Vi får väl hoppas att finnen är lika bra som Maltsev, Näslund m.fl :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
aphac: Dom är väl ett 15 tal som slåss om en plats i 4:e linen nu.Blir spännande att se hur det går....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf: Ja det är alltid bra med konkurrens sägs det.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
sylf:
Ett klargörande och hysteriskt roligt konstaterande OCH en bra förklaring till tabellpositionen de senaste åren :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Sitter Sundlöv och kohandlar med VF nu månntro ? Korhonen mot Koivistu ?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss:
Ja, vore det inte bättre om arenan döptes till Duracell Arena...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss:
Men han är väl ingen Duracell-spelare :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Luleå jagar den tekniske tjecken Jan Hrdina, men vad är det mot en 4:e lines finne :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Satt och drömde om en högklassig, spelskicklig back i utbyte mot vår habile andrekeeper. Sen vaknade jag.
Tjänsteresor med tidig uppgång, sen hemkomst och obefintlig sömn är ett lite h:e så här i silly season.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Förklaringen stavas Lener i stället för Boork
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss:

Lugna sig lite ett tag. Att "Arne" var 4:e femma spelare i Kärpat som är finska mästare behöver inte betyda att han är fjärdefemma spelare i andra lag. Kärpat har/hade en ruskig stark trupp där inte en enda spelare i Brynäs trupp skulle ta plats. Ingen skulle heller kunna ha tagit Aarnios plats i o m att han var rollspelare.

Deras fjärde femma var i stor sätt lika stark som Brynäs första eller andrafemma. Tänk på att Kärpat hade NHL spelare och bra tjecker i sitt lag i vintras och ändå så tappade "Arne" inte sin plats.

Kom i håg hur många många skrev negativt om värvningen Malmström.
Vad säger dessa om honom idag......

Det samma gällde Micke Samuelsson när han värvades till Brynäs.....
Det är så himmla trist att höra folk som inte har sätt spelarna "in action" dömma ut dem.
Ni/jag vet inte hur Boork tänker använda Aarnio i vinter.

Ni/jag vet inte om han kan bli en målskytt om han får den rollen och rätt omgivning.

Tänk på förvandlingen av Adam Andersson i Mora. I Brynäs spelade han enkelt och defensivt. I Mora fick han en liten offensivare roll och tog den och blev plötsligt en offensiv och målfarlig back.........

Ursäkta att det blev så långt. Jag skulle ha kunnat skriva längre :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss:
Var det Zidlicky du drömde om? Han (tillsammans med Bicek, fw) har signat för Knätofs enligt Sportbladet...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Tänk vad Leksand kan och Brynäs står på sidan och tittar på, fy fan!!!
Kommentera

« · 549766 · »