Brynäs IF

724394 inlägg · 7957 ämnen

När ska vi börja värva?

« · 549934 · » Till forumet


Sv: När ska vi börja värva?
Louvi,Kivelä,Davydov,Boldin och Denisov,vem hade hört talas om dessa spelare.Minns att Gävles hockeyexperter,ruskade på huvudet åt Brynäs värvningar då,och vi alla minns att de hade fel.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham:
JÄVLIGT starka namn, men FÖRHOPPNINGSVIS är det Masken som visar prov på känselbortfall i fingerspetsarna.
Sådana namn BORDE ju ha en NHL-klausul....då kan det bli panik i september.
Har även för mig att jag läste någonstans att ett par till backar hos Leksand hade artistkontrakt och missar de första matcherna (nån leksing kanske kan bekräfta el. dementera)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Wesley: Visst är det så att fjärdelinen spelare i VF (eller Kärpät) mkt väl kan motsvara en 3e linen spelare i BIF. Men Kärpäts styrka ligger väl mer i det starka lagbygget än att man var ett stjärnfyllt lag.
Aarnio har enl pressen tidigare ratats av två svenska klubbar som uppenbarligen inte ansåg att han skulle tillföra deras lagbyggen kvalitet.
Både Malmström och Samuelsson tyckte jag var bra värvningar, bägge hade också tyngre meriter innan de kom till Brynäs.
Boorks syfte var att skapa mer speed och Aarnio är säkerligen bättre skridskoåkare än ex vis Sjögren. Men han är alltför mycket ett osäkert kort och det har vi redan värvat flera av (Almtorp, Månsson och Sundqvist).

Att Brynäs kommer få en bättre tabellplacering i år beror snarast på att de andra lagens "kvalitetshöjare" som Huselius, Zetterberg osv saknas.
Inte på att Brynäs trupp ser starkare ut.
Sen hoppas vi alla på en Boork effekt, att han jagar liv i PRO-maffian.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Precis, Zidlicky hade varit mumma. Även vid en NHL-lockout.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss:
Några spelande allstar-team världsmästarbackar skulle inte skada...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: Det har de enligt AB...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Leksands nyförvärv kontra Brynäs dito!!

Leksand Brynäs

Jan Zidlicky Jonas Almtorp
Jiri Bicek Mattias Månsson
Jukka Tillikainen Niklas Bäckström
Patrik Wallenberg Lars-Erik Spets
Oscar Steen Jörgen Sundqvist
Calle Steen Antti Aarnio
Jimmie Ericsson Ny Back???????????????
Sebastian Meijer
Patrik Hucko
Kimmo Lotvonen

Sen så jobbar Leksand stenhårt på att få ett kontrakt med Steve Kariya.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Huss: Stod det vilka 2:a klubbar som hade ratat Aarnio????
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Glömde den tjeckiske backen Jan Zrdinko, också till Leksand!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Enligt Falu-kuriren kan vi lägga till Jan Srdinko till Leksands lista.

"Fem nya spelare har skrivit på för Leksands IF.
Det meddelades på en presskonferens klockan 11.00 idag.
Tre backar varav två tjecker, Marek Zidlicky och Jan Srdinko.
Den tredje backen, Kimmo Lotvonen kommer från Finnland.

Jiri Bicek, den tjeckiske forvarden som tidningen skrev om i dag är också klar för Leksand till nästa säsong. Det femte nyförvärvet är förre Södertäljeforwarden Jukka Tiilkainen som var med och testtränade med Leksands IF i slutet av maj."
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Ah, lite sent av mig...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Kanske kommer det bli lite väl långa pendlingsavstånd för vår nye finne. Verkar som om han extraknäcker som jurist på advokatbyrå Ylönen & Co i Åbo också:

"Vår medarbetare vicehäradshövding Antti Aarnio har börjat sin praktikantperiod i Kommissionens Generaldirektoratet för konkurrens i Bryssel i början av mars. Antti arbetar med konkurrensfrågor och praktikperioden varar i fem månader. "

;)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Vänta du tills att FBK och dom börjar värva då kan du sitta och vibrera en vecka till ;-)

Klart som korvspat att LIF kan värva bättre och det har inte med fingertoppskänsla att göra utan pengar.

LIF har gott om cash och inga problem att skaffa sponsorer heller från bygden och omnejd. Och dom måste ju även värva för att säkerställa så att dom håller sig kvar i ES.

Bara att gratulera Leksingarna och det kommer att bli desto skönare att se BIF vinna.

End over out från Positive Patte
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:
Bara lockoutkontrakt på Zidlicky :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Och hur kommer det sig att Leksand har mer pengar än Brynäs, kan det bero på kompetensen hos respektive marknadsavdelning eller?? Omnejd=hela jävla Sverige!!!!!! Något Brynäs skulle prova.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham: Om Zidlicky gör 1 match i LIF-tröjan lovar jag att äta upp 1 hel burk Nutrafin akvariefiskmat!! Ryktesvis skall den gode masken även skriva lockoutkontrakt med Hedberg! Han spelar sannerligen högt....
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Lova at göra det uppe i Gavlerinken då så att vi är några som får se på :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Enligt Brynäs hemsida har de fixat elitserielicensen i år. Trevligt, trevligt.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Jag tar samma typ av burk men intravenöst!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Westergren: Kul att dom kan fixa något iaf, nu skulle det vara trevligt om dom kunde fixa ett slagkraftigt lag, vi får hopas att vi klarar oss kvar så kanske det kan ske ett under till säsongen 2006/2007 :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Lunkan: Kan ej rekommenderas, men jag kan alltid försöka lösa upp det till en ävja som du sedan kan injicera.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
65selander: Man får ej heller glömma att LIF sannerligen behöver en förstaline. Med Kariya i truppen så ser det skapligt ut framåt och bra ut bakåt (jag räknar ej med Zidlicky). Tycker att det är många kompletteringsspelare i LIF´s forwarduppställning. Är ett lockoutkontrakt verklige något att satsa på i dagsläget?
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:

Nej jag tycker inte det... Gilalr inte riktigt att vi kontrakterar folk på lockout. Om det blir NHL, vilket det förhoppningsvis blir, så står vi där utan en spelare som vi räknat med. Det blir ju lika för alla lag, och därför vore det bäst om alla avstod från att värva spelare på lockout.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT:

Ja varför inte, parterna verkar ju inte komma överens lika bra att ha ett sk back up om det visar sig att de väljer att ställa in säsongen, räkna med Ryder Bouliion Riberio eller Souray också :D
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:

Här är Leksands lag än så länge




M1: (Johan Hedberg ???)
M2: 26.Johan Backlund

B1: 3.Ladislav Benysek
B2: 5.Magnus Österby
B3: 22.Stefan Bemström
B4: 25.Jan Nemecek
B5: 41.Örjan Lindmark
B6: 61.Patrik Hucko - NY Nyköping
B7: 4.Elias Grannath
B8: Kimmo Lotvonen - NY Kärpet Oulu (Finland)
B9:Jan Srdinko - NY Sibir Novosibirsk (Ryssland)
B10: Marek Zidlicky - NY IFK Helsingfors (Lockoutkontrakt)


F1: 23.Niklas Persson
F2: 21.Jimmie Eriksson - NY Skellefteå
F3: 40.Calle Steen -NY Färjestad
F4: 6.Patrik Wallenberg -NY Nyköping
F5: 14.Jesper Ollas
F6: 12.Jens Bergenström
F7: 20.Oscar Steen -NY Färjestad
F8: 13.Sebastian Meijer - NY VIK Hockey Ungdom
F9: 15.Magnus Hedlund
F10: Jukka Tiilikainen - NY Ilves Tampere (Finland)
F11: Jiri Bicek - NY Kosice (Tjeckien)
F12: –
F13: –

TR1: Per-Arne Alexandersson
TR2: Per-Erik Eklund
TR3: Christer Olsson -NY
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Och här kommer Brynäs lag så här långt:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

Backar:
Sebastian Sulku
Niklas Andersson
Daniel Casselståhl
Daniel Johansson(suck)
Tommy Sjödin
Jörgen Sundqvist-NY från Skellefteå AIK
Mikko Kuparinen
Vakant

Forwards:
Andreas Dackell
Ove Molin
Björn Danielsson
Henrik Malmström
Vesa Viitakoski
Tommi Miettinen
Mikael Lind
Mikael Wahlberg
Antti Arnio-NY från Kärpät
Jonas Almtorp-NY från Almtuna IS
Lars-Erik Spets-NY från Trondheim IK
Mattias Månsson-NY från Bofors IK
Niklas Bäckström-NY från J-20
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:

Fattar inte att vissa anser att BIF har ett bättre lag så här långt :D
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
mattias - 74: Jag glömde Boorken!!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: det är ju honom allt hänger på enligt det här forumet...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
nyz: Jo jag vet det. Men tyvärr så kan inte ens Boorken trolla med knäna!!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:
Trams, vi blir ett mittengäng alla gånger!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Kommer med en jämförelse:

2004-2005---2005-2006
Målvakter:
Johan Holmqvist---Johan Holmqvist
Markus Korhonen---Markus Korhonen

Backar:
Sebastian Sulku---Sebastian Sulku
Niklas Andersson---Niklas Andersson
Daniel Casselståhl---Daniel Casselståhl
Daniel Johansson---Daniel Johansson
Tommy Sjödin---Tommy Sjödin
Matias Karlsson---Jörgen Sundqvist-NY från Skellefteå AIK
Mikko Kuparinen---Mikko Kuparinen
Vakant---Vakant

Forwards:
Andreas Dackell---Andreas Dackell
Ove Molin---Ove Molin
Björn Danielsson---Björn Danielsson
Henrik Malmström---Henrik Malmström
Vesa Viitakoski---Vesa Viitakoski
Tommi Miettinen---Tommi Miettinen
Mikael Lind ---Mikael Lind
Mikael Wahlberg---Mikael Wahlberg
Mikko Luovi---Antti Arnio-NY från Kärpät
Jacob Johansson---Jonas Almtorp-NY från Almtuna IS
Nicklas Danielsson---Lars-Erik Spets-NY från Trondheim IK
Jonas Soling---Mattias Månsson-NY från Bofors IK
Vakant---Niklas Bäckström-NY från J-20
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Busen: Tycker vi har ett bättre lag nu än förra året.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Busen: Har ni värvat Mattias "psyko" Månsson???

Ok, då har Boorken att göra.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Mittengäng, inte en chans. Om dom kan knipa en 8:e plats så har dom gjort det bra!!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Swordster:
Vi väljer att kalla honom bohem.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues:
Bra, det gäller att gå in i säsongen med rätt förväntning.

Visst vore det kul om vi kunde nosa på slutspel för första gången på många säsonger. Speciellt med den nya arenan i sikte...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
rackham:
Men i ärlighetens namn så är det ju säsongen 06-07 som är den viktigaste!
Denna säsong är slutspel bonus, jag tror stenhårt att killarna klarar det!
Det gäller bara att komma ihåg att hylla oss optimister efter säsongen ; )
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Det är lite roligt med att näms en spelare som aktuell för övergång till Brynäs, så kan en ge sig fan på att den spelaren är klar för Leksand veckan efter, Lotvonen i det här fallet :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Makkan: Hörde att Custemo, Arnason och Williams var aktuella för övergång till Brynäs......*gnuggar händerna och ler i mjugg*
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Slutspel i år är ett måste. De närmaste åren därefter måste nämligen halva truppen bytas ut dvs de rutinerade som skulle leda oss till ett SM-guld dvs Lind, Cassel, Sjödin, Wahlberg, Molin och Dackell.
Dessutom lär Miettinen, Sulku och Viitakoski försvinna. Att ersätta några stycken i denna ryggrad går bra men nu försvinner all rutin och att lägga den bördan på Almtorp, Månsson och Sundqvist är att hälsa Allsvenskan välkommen. När Sundlöv dessutom inte gör ett bra jobb med att värva "övergångsspelare" så har vi snarat hundåren framför oss.
Då räknar jag dessutom med att ekonomin kommer förbättras de närmaste åren, men det kommer vi behöva om de "lojala Gävle-spelarna"
skall bytas ut mot legoknektar som tar bra betalt.
Avskyr att vara pessimist men tyvärr är det berättigat i detta fall.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten:
......Tydligen verkar Branislav Janos också vara på g till Lif :-)
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Gusten: Hade gärna sett Lotvonen i Brynäs nästa säsong. Han verkar vara den typ av back Brynäs behöver; tung, defensiv. Vi får se vad Sundlöv kontrar med. Att det kommer en backförstärkning kan vi utgå från.

Håller med Rodrigues om att jämförelsen Gävle-Leksand är intressant. Men orsaken till att Gävle är så mycket sämre på att ställa upp för sitt hockeylag än man är i Leksand beror inte bara på Brynäs. Jag inbillar mig att Leksandsföretagen står i kö för att få sponsra laget, vilket Gävleföretagen knappast gör. Det krävs två för tango. Brynäs måste bli bättre på sponsors- och medlemsvård och företagen måste dra sitt strå till stacken.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Jompe: Om Brynäs behandlade sina nuvarande sponsorer på ett mer proffsigt sätt så skulle det givetvis betyda att nya sponsorer skulle tillkomma, tyvärr så har Brynäs slarvat med sponsorvården och "som man bäddar får man ligga".
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
claesw: Jag lovar på heder och samvete att hylla dej efter säsongen om det skulle bli slutspel. Men du, det här Brynäslaget ,som det tar sig ut just nu, skulle det vara bättre än 4 lag i elitserien då? Tssss...
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Clarence: Tssss...? Tycker det är ganska lätt att plocka fram 4 lag som BIF skulle kunna tänkas ha framför sig i tabellen. Vad säger du om MIK, SSK, MoDo och DIF? Beronde lite på vad Norberg och herr Carlsson hittar på så kan även LIF & LHF räknas in i den skara av lag som BIF kan tänkas ha bakom sig när säsongen är över.
Speciellt ihåliga ser DIF ut att bli, inga spektakulära förvärv är planerade och en ekonomisk sanering är aviserad. Till och med Jesper Björck platsar! Men "dom går ju alltid till slutspel".
Det kommer givetvis bli tufft och jämnt att ta sig till slutspel, men jag tror på "Boork-effekten". Vilka 2 hamnar då i KS? Mitt tips är DIF & MIK.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
70 Rodrigues: Kolla gärna in BIF´s hemsida där styrelsen svarar på brevet från Nätverk Brynäs. Speciellt intressant att notera är att intäkterna från sponsring ökat från 8 miljoner säsongen 03/04 till 13 miljoner innevarande säsong. Inte illa pinkat av en trähäst!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
wap.hockeysnack.com
Tror t o m med att vi går i vinst. Skall bli intressant att se siffrorna iaf.
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
JanT: Jag får nog korrigera mig själv.... 8 miljoner 02/03 skall det vara!
Kommentera

Sv: När ska vi börja värva?
Dom lokala reklamintänkterna var/är:

2004/2005 - Tretton Miljoner (13 000 000kr)
2003/2004 - Tio Miljoner (10 000 000kr)
2002/2003 - Åtta miljoner (8 000 000kr)

Positivt!!
Kommentera

« · 549934 · »