1150x200-brynasbanner.jpg

Nästa år

« · 389125 Till forumet

Nästa år
Hur tycker ni truppen ska se ut nästa år?

Till nästa säsong skulle jag vilja se ny tränare i Brynäs här kommer min önskelista på tränare.

1. Mats Näslund, ass Stig Salming
2. Hans Lindbergh, ass Stig Salming

Målvakter:
M.Korhonen (J.Lundström)
Kommentar: Målvaktssidan ser bra ut, Korhonens nya kontrakt innebär kanske att Holmqvist blir kvar några år "over there"
Lundström lovande reserv.

Backar:
Tommy Sjödin,Daniel Casselståhl,Mikko Kuparinen,Jesper Björck är klar inför nästa år. Förutom dessa tycker jag att man ska förlänga med Daniel Johansson och Mattias Karlsson och värva två nya backar. Varför inte Nichlas Wallin?
Kommentar:Backsidan ser hyffsad ut med Sjödda och Casselståhl som toppar, kan bara Danne Johansson lyfta sig till sin normala nivå och två bra backar värvas kommer det att räcka långt.

Forwards:
Kontrakt inför nästa år har: Nicklas Danielsson, Roger Kyrö (om han kan spela), Ove Molin, Jacob Johansson, Björn Danielsson, Mikael Lind och Henrik Malmström. Utöver dessa tycker jag att man ska förlänga med Jonas Soling, Peter Nylander och Niklas Anger.
Det behövs 2-3 nya forwards för att truppen skall bli komplett och slagkraftig. Micke Wahlberg kommer förmodligen hem, dessutom hoppas jag på Dackell plus en till bra forward till.
Kommentera

« · 389125