Brynäs IF

727614 inlägg · 7961 ämnen

Nästa omgång 19/1-02

« · 46843 Till forumet

Nästa omgång 19/1-02
Så här tror jag att det går imorgon!

MIF-SSK 5-2

HV 71-TIMRÅ 6-1

MODO-LULEÅ 4-1

FÄRJESTAD-BRYNÄS 2-3 efter Sudden!

Mål för Brynäs: Molin,Rudslätt och Soling som avgör!
Kommentera

Sv: Nästa omgång 19/1-02
Soling Jag tar tebax att jag tyckte du var pessimistisk, nu när jag ser att du tippat Brynäsvinst i Karlstad,DÅ är man inte en pessimist!!
Kommentera

HÄR ÄR LAGET IMORGON!

Målvakter: Pettersson (Asplund)

1:a Andersson-Olsson Bisset-Harder-Molin

2:a Pekkala-Sjödin Soling-Luovi-Rudslätt

3:e P3-Johansson Mårtensson-Wågström-Danielsson

4:e Bergqvist-Östling

Reserv: Magnus Eriksson

Jag fattar inte att Melin ska envisas med att ställa Pettersson i mål,Asplund har ju spelat bra den senaste tiden!
Kommentera

Envisas med att ställa Pettersson i mål???? Allvarligt talat, P har ju inte stått sen stan brann och jag tycker det är bra att andrakeepern luftas då och då. Andramålvakten kan stå 20% av matcherna i mitt tycke för att hålla igång både självförtroende och matchträning. Vi vill aldrig ha ett nytt -95.

Så Harder går in i hetluften på en gång. Vad ni än gör. Skapa INTE en tråd som heter "Hardertips" och handlar om när nyförvärvet ska göra sitt första mål. Kom ihåg hur det gick förra gången, tråden "Williamstips" har inte fått någon vinnare än, han har inte lyckats gjort mål än den här säsongen...
Kommentera

Tycker laget verkar helt okej.. Klockrent är iaf Wågström mellan Mårtensson-Danielsson.. De går inte att spela med Mårtensson som center, mot Modo kunde man inte mer än hålla med Rockström om att de va HÖNSGÅRD där nere när dom va inne.. Harder bör väl få spela i första kedjan för att komma in i laget så att säga?
Kommentera

Förlåt mig du store hockeyorakel för att jag än en gång skrev någonting som du inte håller med om,det jag menade var att Asplund är bäst och är het just nu och då ska han stå,speciellt när motståndarna heter Färjestad, du måste väl ändå hålla med om att Pettersson inte rosat marknaden när han fått chansen?
Hoppas att Harder kan få igång Bisset lite mer!
Kommentera

Fan va' trött man blir.
Melin har bara två sätt att förändra laget:

1. Byt målvakt.
2. Sätt Berka utanför laget.

Förstog väl att den nya killen skulle gå in mellan Molin och Bisset trots att Melin sa nåt annat på TV igår. Dom hade väl blivit ledsna annars.

Jag tror att det skulle gå att göra så mycket med detta lag att någon ny "Wiliams" inte skulle behövas över huvud taget! Vore det inte bättre att blanda erfarenhet med "ungdomlig glöd"? Melin har inte lärt sig ett "skvatt" från förra säsongen!

Aldrig ser man nåt som att "Markeringsmiss av Ove Molin bäddade för MoDo seger" för det var det som skedde i torsdags.

Aldrig en bänkning av de stora stjärnorna hur dåligt dom än spelar. Inte för ett byte ens. Aldrig ens prova nåt nytt när det går lite tungt.

Dåligt!
Kommentera

Vad fasen snackar du om Soling????
Jag bara påpekade att du ansåg att Melin "envisades att ställa Pettersson i mål" när han inte stått på väldigt länge. Det innebär inte att jag vill se P i mål imorgon. Form är en färskvara och Aspen har den just nu, därför vill jag se Aspen i mål imorgon. Men det innebär inte att jag slänger ut banala meningar som du har gjort. Jag tycker 40-10 är en bra fördelning på hur målvakterna ska stå. Varför är du så barnslig för?
Kommentera

Micke: Vem står de sista 50 då?
Kommentera

Hoppla,hoppla jag träffade visst en känslig punkt!
Kommentera

GOAL:
VA!?? Påstår du att Molin va dålig i torsdas eller??

Om du syftar på intervjun på canal+ så sa han inte ett dyft om att Harder INTE skulle spela där, snarare påpekade han de genom att säga att Luovi INTE passar där...
Kommentera

Micke!
Du är jävligt bra på att såga andras inlägg men när någon kritiserar dina inlägg så går du i taket direkt, man kan ju fråga sig vem som är barnslig!
Kommentera

soling jr kanske....?
Kommentera

KentaK

Jag påstår inte att han va' dålig. Men titta på din video får du se vem som inte höll sin "gubbe" när MoDo slog in segerpucken.

Bisset har gjort två mål mer än Berka. Jag kan inte låta bli att undra hur många mål Berka skulle ha gjort om han fått Bissets speltid i 1:a linen!
Kommentera

Det är helt enkelt bedrövligt att Bergqvist hålls utanför femmorna. Att han spelar som extra spelare är skandal, snart lämnar han Brynäs och slår igenom med råge. Då är det bara att beundra...
Kommentera

Goal:
Bergquist sprutade in mål i början.. Kollar du på dom senaste 25-30 matcherna i elitserien ser du vem som målat mest..

Du skrev precis som man gör om man tycker att nån ska bänkas, du skrev till och med en paralell via molin till bänken.. Så de va ganska genomskinligt!!

Jag kan däremot inte försvara Bisset som varit rent utsagt kass den här säsongen spelmässigt iaf!! Men de syns också att de inte är mer än lite självförtroende som saknas i honom, han har ju samma rappa fina skott som alltid...
Kommentera

KentaK:

Mitt sista inlägg:

Varför är det bara stjärnornas självförtroende som skall understödjas?

En tränares roll är att locka fram det bästa av varje spelare!

Visst gjorde Berka sina mål i början men det var ju då han fick spela i rätt omgivning också.
Kommentera

micke:
Det var jag som startade Williamstips!
Tycker att snacket här har nått oanade höjder nu när det var dags för nästa kanonvärvning...så...se upp..Hardertipset är pågång!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Då får du "store herr mister kung Soling" (obs:ironisk) förklara för mig hur jag sågar andras inlägg och är barnslig!

1.Soling skrev:
"Jag fattar inte att Melin ska envisas med att ställa Pettersson i mål,Asplund har ju spelat bra den senaste tiden!"

2.Jag skrev:
"Envisas med att ställa Pettersson i mål???? Allvarligt talat, P har ju inte stått sen stan brann och jag tycker det är bra att andrakeepern luftas då och då. Andramålvakten kan stå 20% av matcherna i mitt tycke för att hålla igång både självförtroende och matchträning. Vi vill aldrig ha ett nytt -95. "

3.Soling svarade:
"Förlåt mig du store hockeyorakel för att jag än en gång skrev någonting som du inte håller med om,det jag menade var att Asplund är bäst och är het just nu och då ska han stå,speciellt när motståndarna heter Färjestad, du måste väl ändå hålla med om att Pettersson inte rosat marknaden när han fått chansen?"

4.Jag svarade (speciellt efter den barnsliga och totalt omotiverade inlednigen på inlägget):
"Vad fasen snackar du om Soling????
Jag bara påpekade att du ansåg att Melin "envisades att ställa Pettersson i mål" när han inte stått på väldigt länge. Det innebär inte att jag vill se P i mål imorgon. Form är en färskvara och Aspen har den just nu, därför vill jag se Aspen i mål imorgon. Men det innebär inte att jag slänger ut banala meningar som du har gjort. Jag tycker 40-10 är en bra fördelning på hur målvakterna ska stå. Varför är du så barnslig för?"

Soling svarade:
"Hoppla,hoppla jag träffade visst en känslig punkt!"

...och Soling fortsatte:
"Micke!
Du är jävligt bra på att såga andras inlägg men när någon kritiserar dina inlägg så går du i taket direkt, man kan ju fråga sig vem som är barnslig!"

Vad jag ville veta Soling: Vad menar du med det du sa i ditt sista inlägg? Jag försöker svara så sakligt och konkret som jag tycker och även fast du svarade, mitt tycke barnsligt, i ditt andra svar.
Kommentera

I denna diskussion får jag nog ge Micke rätt. Soling är lite "taggarna utåt" tycker jag. Det är bra att man luftar sina åsikter, men jag saknar ditt Brynäs-hjärta i bland, Soling. Det blir lite kvällspress/dokusåpa-mentalitet, svart eller vitt, liksom. Törs man fråa om er ålder Micke och Soling, det kanske är en generationsklyfta? : )
Kommentera

claesw:

Jag är 24. Generationsklyfta eller inte, det är en fråga om vanlig hövlighet tycker jag. Dumma inlägg brukar jag ignorera men ibland förtjänar korkade frågor korkade svar.... (obs. gälller ej din fråga eftersom jag själv undrade hur gammal denna "Soling" är)
Kommentera

OK häng med Soling och visa att du kan vara konstruktiv och nyanserad emellanåt!

FBK-BIF 4-2 , tyvärr, MEN balja av Harder (1-1)
Kommentera

Goal: Jag håller med dig och tycker även jag att Berka borde få mer istid. Men det handlar inte bara om att göra mål, utan att ta ansvar defensivt, skapa ytor åt de andra mm.
Om Bergqvist fått Bissetts istid i förstalinen hade han säkert gjort fler mål. Men; jag tror att Larsson och Molin hade gjort många färre.
Jag tycker som många andra att Melin coachar en aning fegt och lägger för mycket på veteranerna. Detta hämmar utvecklingen av de som ska ta över. Men jag har fortfarande förtroende för att han vet vad han gör.
Jag hade hoppats, innan Larsson skadades, att han skulle spräcka förstakedjan och sätta Rudslätt på Molins plats. Inte för att jag på nåt sätt tycker att Molin har varit dålig, utan för att jag tror att han kan dra igång en kedja till. Och de gånger Rudslätt ersatt Molin bredvid Larsson och Bissett har de gjort bra matcher, och Bissett har fått skottlägen. Förklaringen är enkel; när såg någon Molin nere i sarghörnen för att göra lite grovjobb? Rudslätt däremot kan ta den rollen till och från och har dessutom bra fart under rören, och då kan Bissett släpa efter lite och söka skott som för i världen. Nu är det han som allt som oftast måste göra skitjobbet då ingen annan verkar vilja ta tag i det.
Min kritik till Melin ligger just i att han matchar alla sina säkra kort i en och samma femma, och de andra får klara sig bäst de kan, vilket är lite att lägga alla ägg i samma korg. Sära på Sjödin/Olsson och Bissett/Molin så att de yngre spelarna får någon mer rutinerad att luta sig mot, det är det som är min tanke. Men som jag tidigare sa; jag har fortfarande förtroende för Melin/Persson och det vore skrattretande om jag trodde att jag kunde deras jobb bättre.
Kommentera

Det är inte utan att man saknar Rudan från innan skadan förra året när han var i landslagsform.
Kommentera

prosten:
Kan man vara dålig om man heter Harder? Tror inte det, för mycket rockn roll över det hela...
Fatta om Soling spelade istället för Ove i första...
Bissett, Harder, Soling...
Scooter låten Faster, Harder, Scooter ni vet...
Kommentera

Är det någon som vet vilket nummer Harder har fått/valt?
Tacksam för svar!
Brynäshälsningar Tony!
Kommentera

Brynäs SM GULD:

Harder hade nummer 16 samma som Williams, Vi får hoppas att det blir den enda likheten.

Jag står fast vid mitt tidigare tipps en poäng idag.
Kommentera

Jag vet att vi vinner med 3-4 i em och målskyttar blir Molin,Sjödda och Soling som gör 2!
Kommentera

Tack Tuvok!
Kommentera

FBK-BIF 4-3 i sudden.
Det får vi nog vara nöjda med.
Det ska bli inni h-e spännande att se vad Harder går för idag. Väntar mig inga stordåd spelmässigt men ett tigerhjärta som kan skapa tändning i gänget, GO MIKE GO!!!!!!!!!!!
Kommentera

« · 46843