Brynäs IF

727651 inlägg · 7962 ämnen

Nästa säsongs tränare

« · 1227712 · » Till forumet

Sv: Nästa säsongs tränare

Bissett19: "Nyström på Expressen tycker till om CZ och rangordnar ES-tränarnas insatser denna säsong."

Klockrent av Nyström.
Det är ju det jag alltid sagt: murvlarna har stenkoll...     :-)

Kommentera

Venom: Nej, det var mer en generell hänsvisning till en åsikt som många framfört här på forumet. Alltså ingen direkt replik till dig :)
Kommentera

Huss: Hm, påstod inte att DIFs spelsätt va bättre än BIFs utan konstaterade bara att jag tycker Hardy har gjort ett bättre jobb. Missförstod du mig eller missförstår jag dig? :D
Kommentera

Venom: Samtidigt har DIF en bättre backbesättning än Brynäs, dessutom har den en karaktär som inte tillåter en defensiv taktik. Vilket ett antal skribenter här inne tycks glömt bort när det gäller att lovsjunga DIFs tokoffensiv kontra Brynäs smarta defensiv. Man måste spela efter resurserna.
Kommentera

Venom: Hardy är överlägset årets tränare så här långt, håller helt med dig.
Kommentera

Bissett19: O, Brynäs kan hålla sin palts eller till och med klättra någon placering till så tycker jag definitivt att NC har gjort en av de bästa tränarinsatserna i år. Få tippade Brynäs på slutspelsplats så luktar det 5-6 så är det riktigt bra. Dock tycker jag Hardy har gjort det bättre än så länge. JAg personligen tycker att DIF har ett ganska mediokert lag dom också men trotts det känns dom som en liten utmanare till guldet.
Kommentera

faceoff: Inga av mina åsikter handlar om vad media tycker.

Tabellen talar väl för sig själv?
Vi ligger före Frölunda, vi har lika långt till andraplatsen som vi har till ingenmansland, detta med ett lag och en spelarbudget som ska vara väldigt nöjd med bara slutspelsplats.
Kommentera

Partyjack: Stämmer allt om NC bara för media hyllar honom?Dom är inga mer "experter"än någon annan här inne!
Kommentera

Bissett19: Ändå känns det som att majoriteten av Brynäsare inte är nöjda med honom.

Det känns lite som att Brynäsare i stort aldrig är nöjd med situationen.. Vi lever inte på 60-talet längre liksom.
Kommentera

Partyjack:

Nyström på Expressen tycker till om CZ och rangordnar ES-tränarnas insatser denna säsong.

1. Niklas Czarnecki, Brynäs
Ibland sju-åtta ordinarie spelare borta. Ibland åtta-nio  juniorer i
laguppställningen. Ändå på slutspelsplats.  Fenomenalt arbete av coach Czarnecki. Fem getingar!

2. Hardy Nilsson, Djurgården
Först var det juniorerna som fick ta plats och gjorde
det bra, sedan är det "gubbarna" i laget som fått ett lyft tack vare coach Nilsson. Flera spelare har aldrig varit bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Förstår inte varför man skulle vilja byta tränare nu?
Czarnecki har precis fått sin prägel på lagbygget, och sedan -99 har ingen tränare i Brynäs fått ut så mycket ur så så svagt spelarmaterial.

Visst kan man ropa efter Lückner och Wikegård, men det är jävligt naivt att tro att något av dessa stjärn-namn ska gå in och lyckas bättre än NC redan första säsongen.

När vi ääntligen får tag i en tränare som får laget att överprestera, ska man byta då?
Känns konstigt tycker jag..

Sen kan man ju förstås ta in en coach som helt plötsligt ska behålla den starka defensiven som är uppbyggd och nu börja spela offensivt med samma material (som Boork gjorde) och vi får en ny kvalserie-säsong och nästa år får vi börja om på en ny kula återigen.

Lite jävla kontinuitet är vad föreningen behöver!
Kommentera

Labraaten:

SMURF!

En Brynäsare skulle aldrig skita ner sig m ett nick från en av lillebrors största "profiler"
Kommentera

arnio: En sak till,,kanske inte ska dra en paralell,,,spelar bottenlagen i NHL så jävla mycket sämre o underhållande hockey än dom övriga mitten o topplagen??????
Kommentera

arnio:"AS skulle dö"!!Ännu ett dyngsnack!!2-4 lag skulle gå upp i AS från div 1,va säger att den skulle dö,,,,nya lag nya möjligheter,,nya spelare som höjer sig,,,fler yngre spelare som spelar seniorhockey,,större bredd på hela hockeysverige!!HALLÅ VAKNA!!!!!!
Kommentera

arnio: Är du helt djupfryst!!!En klubb som omsätter mellan 50-120milj.skulle inte tycka det va en katastrof att åka ur!!!!!!!!Va fan snackar du om!!!!!!!!
Kommentera

Labraaten: Nu börjar du visa ålder men fortfarande så är Sylf en äkta gammal rabiat Supporter. Vem är du?
Kommentera

arnio:

bra sagt! Skål!
Kommentera

henke1: Wikegård och hans stora käft är jag riktigt trött på. När han började som kommentator så var han en färgklick med sina skrik och lustiga komentarer men nu har det gått för långt tycker jag. Man får känslan av att han anstränger sig hårt för att leverera fräcka uttryck och hans sågning av Rundblad var bara för mycket. Nä hans machotugg är jag gärna utan i Brynäs.

Stängd liga, ni måste skämta?

Allsvenskan skulle dö.
Transportsträckan i Elitserien skulle bli enorm. Se på årets serie där inte direkt SSK och Rögle skulle vara tämligen omotiverade om serien var stängd.
Kvalserien är ju hockeygodis av rang.

Nä lösningen på allt kommer här:
ha kvar kvalserien men med endast ett lag från elitserien, tolvan i Elitserien kan få åka ur direkt och ettan i Allsvenskan får gå upp utan kval.
Detta skulle göra att det inte är lika stor katastrof att åka ur, man har liksom chansen att gå upp direkt med hyffsat intakt trupp.
Kommentera

henke1: Beror nog helt på NC löneanspråk..
Kommentera

henke1: Skulle gärna se båda kvar men att ha Larsson bara scouta andra lag.
Kommentera

faceoff: mm varför inte. Men tror dom kommer bli kvar om man lyssnar på Sundlöv i intervjun på hockeyexpressen.
Kommentera

henke1: Kan ta j-20!
Kommentera

Lindström: Då klubbar vi det!Nya tränare 2010/2011 H.Lyckner-P.Djoos!!=)
Kommentera

Lindström: a det hade inte varit fel. Tycker ni att Jonsson/Larsson ska fortsätta som assisterande?
Kommentera

faceoff: Helt inne på din linje.
Kommentera

henke1: Harald Lyckner,tror det skulle va ett lyft för klubben tillsammans med P.Djoos!
Kommentera

henke1: Wikegård kommer aldrig bli tränare nå mer. tror han är rätt nöjd med det jobb han har nu. och dessutom tror jag inte han skulle vilja träna Brynäs. Skulle han av nån anledning vilja träna igen så är det nog Djurgården han skulle ta över.
Kommentera

21olsson: Jag Tycker Czarnecki har gjort ett bra jobb men skulle fortfarande vilja se Wikegård i Brynäs båset
Kommentera

Helt rätt tycker jag det är att förlänga med Czarnecki. Så jävla många tränare Brynäs haft som vart misslyckade.. Czarnecki är den bästa tränarn Brynäs haft sen guldet 99. han får spelarna att spela som ett lag. fattar inte varför det klagas så mycket på honom. Brynäs har inte ett lag för att kunna spela som t.ex Linköping. Sen kan jag ibland tycka att han släpper in fel spelare vid fel tillfällen ibland osv men det gör alla tränare. finns ingen som är felfri! Czarnecki for president ;)
Kommentera

Nån som hoppas på att Modos nya finne ska floppa mer än jag? Kan det bara ha handlat om Foppas susp med atograf montro som vägde över.. Eller vill han ha spänningen med att lira kvalspel..

Redigerad kommentar

Kommentera

65selander: Visst må han göra det men med såna vänner behöver vi inga fiender...

Visst var väl Labraaten Leksandsspelare (och kanske mas?) men minns honom främst som en viktig länk i Tre Kronors andrakjedja (efter Wickberg, Lundström, Hammarström) tillsammans med Åhlberg och Söderström (andra potentiella masar).
Kommentera

Labraaten: Nu är du på djupt vatten. Jag känner Sylf och vet vad han brinner för laget.
Labraaten är inte det en masjävel :-)
Kommentera

Labraaten: Ständig medlem sen 15 år, ändå står du registrerad som utan klubbtillhörighet här?? Och om du kunde läsa så skulle du inte öppna käften. Jag hyllar när JAG tycker att det ska hyllas, som jag gjorde efter VF matchen.
Kommentera

sylf: Jag är ständig Brynäsmedlem sen +15 år medan du verkar hålla på alla lag utom just Brynäs med din negativa dödgrävarstil. Beröm laget istället när de överträffar förväntningarna och vinner matcher med mängder av spelare skadade (eller avstängda som i Dixons fall).

Att sitta på sidlinjen och kräkas ger inte många segrar...
Kommentera

Men fy fan om Czarnecki stannar! Då dör ishockeyn i Gävle säsongen 2010/2011, med andra ord.
Kommentera

Labraaten: Håller du på alla lag, eller kanske inget? Eftersom du är här och jiddrar om tjära och fjädrar?
Kommentera

sylf: Vafan säger du - stick själv!
Kommentera

Labraaten: söka? Va fan pratar du om?
Stick!
Kommentera

sylf: Jag tycker sylf skulle söka, spelarna skulle få hysteriska skrattanfall och sen - bäst av allt - skulle vi få rulla honom(?) i tjära och fjädrar ;-)
Kommentera

tjugo8: Kaka söker maka.........En blind leder en blind.....Lika barn leka bäst....etc etc
Kommentera

sylf:

Brynäs o CZ tycks välja varandra...

Trist isf...nyttig, övervintrande dögrävarhockey, men jag ser helst någon annan tränare nästa år...
Kommentera

Pär Mårts for president
Kommentera

Brynäs i Nynäsh: Du är rätt ensam......
Kommentera

Tycker man inte ska vara så negativa mot tränarna som är idag, spar det. Sen kan man fantisera om nya. Jag tycker bra om dom som är idag
Kommentera

pastorn: Ja det ligger kanske något i det! Men Jag tror ändå inte Wikegård är den typen som vill backa hem ett lag. Har en känsla av att det faktiskt skulle kunna bli offensiv rolig hockey om han höll i trådarna.
Kommentera

pastorn: Det är ju lite känsligt när det gäller Masken. Här är ju i första hand scout för Av's och skall han ha en fast befattning i Brynäs så vill jag nog se att han slutar sina åtaganden i Colorado först. Annars skulle han ju sitta på två stolar.
Kommentera

Masken skulle jag vilja se mer av i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Helt rätt. Vägskäl är rätt ord!
Kommentera

MarcusElving: Oavsett vem som skall stå i båset nästa säsong så skulle jag gärna vilja se att det blir klart så tidigt som möjligt. Detta gäller även när det gäller Sportchefsjobbet. Vikitigast är dock att tränarbiten blir klar.

Allt för att lagbygget skall kunna optimeras för tränarens spelidé. Det är många spelare vars kontrakt går ut efter den den här säsongen. Vilka skall bort, vilka skall erbjudas nytt kontrakt?

Vägskäl!

Kommentera

MarcusElving:

Fast offensiv rolig hockey förespråkar väl alla som står vid sidan om och tittar?
Kommentera

« · 1227712 · »