Brynäs IF

727656 inlägg · 7962 ämnen

Nästa säsongs tränare

« · 1227712 · » Till forumet

Sv: Nästa säsongs tränare

Bissett19: "Nyström på Expressen tycker till om CZ och rangordnar ES-tränarnas insatser denna säsong."

Klockrent av Nyström.
Det är ju det jag alltid sagt: murvlarna har stenkoll...     :-)

Kommentera

Huge: Ja nyström som du alltid håller så högt.. Men han är förstås kunnig när han hyllar cz. givetvis..
Kommentera

Venom: Hardy har ett bättre spelarmaterial och större resurser. Därför måste han rangordnas efter Czarnecki. Hade Czarnecki haft normaflyt med skador hade vi hamnat före DIF i tabellen. Och kan göra fortfarande.
Kommentera

Huss: Håller med om Hardy kontra CZ. Båda har självfallet gjort det bra men dom har haft lite olika förutsättningar.
Känns som att CZ fått slita lite mer för sina framgångar, ideliga skador med påföljande omgrupperingar i laget.
Hardy har mer åkt på en liten räkmacka, lätt överdrivet, iom att han passar sällsynt bra som tränare till det material och det spelsätt Djurgården har.
Sen är det även tillfälligheter som spelar in. Får man ex en bra start och kan bygga på den så är det lättare att jobba i medvind än i motvind.
Så med alla faktorer i beaktande håller jag ändå CZ som knapp etta i den här iofs ytterst subjektiva rankingen.
Kommentera

Gurra88: Inte ens när man sätter ut en smiley begiper du ironi...
Kommentera

Huge: Jo.. men du märkte inte min ironi tillbaka..
Kommentera

Gurra88: Det var den sämsta efterhandskonstruktion jag hört på mkt länge...
Kommentera

Partyjack: Beror det på NC tror du!!
Kommentera

tjugo8: Varför inte, han har fått laget att dra åt samma håll och spelarna
är ju nöjda med honom. Annars så kan vi alltid ta över Challe ;-)

...Jag kan säga alla i Brynäs bara har positiva saker att säga om Czarnecki, det är väldigt ovanligt, säger Andreas Dackell.

Tvåmålsskytten mot Timrå Magnus Kahnberg håller med:

– Jag vill absolut ha Niklas kvar som tränare, jag är rätt säker på att alla i laget vill det. Han gör det enkelt och stökar inte till sakerna, säger Kahnberg.

Kommentera

Vidhåller att nått nytt bör komma in ist för CZ

Med samma motivering som tidigare, att spela underhållande och att vinna går faktiskt att kombinera
Kommentera

tjugo8: Kommer iaf inte att ske de närmaste 2 åren.
Kommentera

Skitstöveln: Tyvärr så har du nog rätt :-(
Kommentera

70 Rodrigues: Behöver inte ha en sån här tråd. Det kommer bli CZ.. Vad har han för andra bättre alternativ? Inga.. Kan tänka mig att Rögle kan vara intresserade.
Kommentera

Gurra88:

mmm...vi får se HGK och Engwall tycker att detta gör det lättare att locka publik till LA i framtiden...

100 års jubileum med 1,9 gjorda mål i snitt, defensivt geggigt spel, ett anfallsspel som istf att vara rakt utgörs av överkonstruktivt sidledsspel utan skott på mål...Nej tack!
Kommentera

tjugo8: Och Mats Bäcklin på väg bort..........Lysande Brynäs:-(
Kommentera

sylf: Finns det något som Brynäs gör som är positivt i dina ögon ???

Hade man knutit upp Bäcklin till A-laget då hade du väl gnällt på det, nu när han ev är på väg till en annan ES-klubb så gnäller du för det..
Kommentera

tjugo8:

Och till nästa säsong får HGK ytterligare 8 miljoner att bolla med förutom dom 17 millarna som brukligt är.

Vi ska nog vara jävligt glada att vi inte kommer spela KS i år.
Kommentera

Bissett19: Problemet är väl att de andra lagen i Elitserien också får samma pengar så relativt sett blir Brynäs inte starkare m.h.a. av detta nytillskott.
Kommentera

Huss:

Visst det är det så,men glappet ner till dom allsvenska lagen bara ökar...
Kommentera

sylf: Riktigt tråkigt om vi tappar Bäcklin! Men så är det ju, framgångsrika spelare och ledare uppmärksammas direkt av andra klubbar.
Kommentera

MarcusElving: Jag ser helst att man erbjuder Bäcklin en tjänst som assisterande tränare till Cz.

Vi behöver få in lite nytänk samt en tränare som har stor vana och kunskap om våra talanger. Den kunskapen har Mats och är därför solklar för A-laget.

Ponera att han skriver på för t ex Timrå.. Vilket lag kommer då att rycka ivåra talanger? Bäcklin har ju massor av gratis scouting genom sitt nuvarande jobb...

Kommentera

GävleLasse: Amen!
Kommentera

GävleLasse: Dessutom förordar Bäcklin en lite mer offensiv inriktning gällande taktik.
Kommentera

Huss: Längesen jag hade en sån här dålig känsla i magen. Vi kommer tappa Bäcklin, och det är helt sjukt.. Han är nivåer över CZ.. Men ändå förlänger vi med polacken..
Kommentera

maila alla till [email protected] och tala om hur mycket vi behöver Bäcklin..

Gör det nu, innan han signat för några andra
Kommentera

Gurra88: Nåja, inom seniorhockeyn är han fortfarande ett oprövat kort.
Kommentera

Inte för jag ger mycket för Bengt Pucko Persson blogg, men här har alla NC-hatare ett nytt namn att gregla efter...eller slakta..om nu ryktet stämmer, vilket jag har jävligt svårt att tro..eftersom det kommer från Mannen som gav kappvändarna ett ansikte..

arbetarbladet.se/nyheter/bloggar/1.506888
Kommentera

För övrigt så jag jag all-in på mitt Unibet-konto..
Brynäs och HV seger kommer gör mig rik..
Kommentera

teddykgb: Tro inte på det då. länka inte, skit i det.
Kommentera

sylf: Hade bytt Wikegård mot Czarnecki 7 dagar i veckan.. Eller 500 dagar om året som Tomas Ledin hade sagt;)
Kommentera

sylf: Länkar precis så mycket jag vill..
Kommentera

Gurra88: Vad har Wikegård lyckats med??
Man kan ju ställa motfrågan till NZ också för dendelen, men Wikegård får väl anses som något mer erfaren, i alla fall på elitnivå..

Skall vi nu byta tränare vilket jag inte tycker så får du nog bli avsevärt bättre än Wikegård...typ Lasse Falk eller dylik:-)
Kommentera

Gurra88:

Vad hade inte du bytt mot CZ? Jag ger mig f-n på hade du hellre att ställt in min svärmor i båset....

Det framgår med allt tydlighet vad du tycker om vår utmärkte tränare som jag med stor glädje noterar kommer att förlänga sitt kontrakt!

Bra jobbat Sundlöv!
Kommentera

JanT: Nej, fy fan!

Nu kan vi gå i ide i två säsonger, för några framgångar lär det då inte bli.
Kommentera

JanT: Faktiskt. Jag hade hellre ställt din svärmor i båset.. Känns som en mer offensiv idé.

Wikegård har inte lyckats, och han har själv erkännt att han var feg. Men han har en spännande syn på hockey. Inte smart alla gånger, men underhållande, som jag definitivt tror kommer bära frukt om han spelar den fullt ut om det visar sig bli skellefte för hans del.
Kommentera

första 20 sek helt okej men sen var vi tillbaka på ruta ett. Visst tror jag på vinst och Modo samt Timrå får fortsätta slåss om placeringen nio och tio.
Kommentera

rafalski: Jag börjar tro att både Modo och Timrå tar sig till slutspel, iaf om Färjestad får bestämma ... 3-10 och nu 0-4, skrämmande.

Sen är jag jävligt nära en hjärnblödning nu, jag vet inte HUR många gånger, oftast Nolander har pucken mitt på blå i PP ALLA andra är mellan honom och målvakten, Kahnberg står redo i värsta Brendl-stil och får ALDRIG pucken.

Den röda tråden i det här inlägget är således att värmland borde sprängas.
Kommentera

Gusten: Go for it, du bor ju närmast!!
Kommentera

Härligt, vi har 2-2 hemma mot avsågade bandyklubben, strålande!
Kommentera

Lägligt med årets målvaktstavla! Dra åt helvete vad dåligt!
Kommentera

sylf: 2-2 nu, helt rättvist. Brynäs är inte ens i närheten av att spela hockey.
Kommentera

Huss: 3-2 nu, orättvist......
Kommentera

sylf:

Hoppas Floridas representanter är på plats.

Men gött av Kahna.

Kommentera

Bissett19: Ja, han är verkligen solstrålen i mörkret.
Kommentera

Huss: Nog en förbannad tur för brynäs och CZ att han har Kahna..
Kommentera

Fasthållningar och hooking stävjas inte det minsta idag.....
Kommentera

Gurra88: Mycket mycket bra jobb av Rödin/Silfver som lägger upp för Sunken!

4-2
Kommentera

Gurra88: Nån som tror Hv vågar välja Modo i en kvart? skulle inte tro de..
Kommentera

sylf: Vad säger du .. Är inte Rödin värdelös??? Tacka vet jag Lauritz propaganda-hockey!!!
Kommentera

« · 1227712 · »