Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
"Den missnöja publiken tillsammans med sponsorer ger hellre upp helt och lägger pengarna på andra nöjen, varför inte Gefle IF? Stol efter stol kommer att lämnas och till slut har vi bara ett sorgligt gäng fanatiker kvar. Dessa människor kommer ändå aldrig förstå något annat i livet än de träffar likasinnande på ståplats och på behandlingshemmen. När vi medgångssupportrar har dragit - då har vi dragit för gott. Utan oss blir det tomt på plaststolarna.Visa missnöje om du verkligen bryr dig om Brynäs! Sugen på att väcka Brynäs till liv?"
Förutom att jag inte förstår vissa delar av texten ("sorgligt gäng fanatiker", "träffar likasinnade på ståplats och på behandlingshemmen" - talkin' to me?) så vill jag givetvis svara ja på den sista frågan. Men när kommer resten av texten som talar om HUR Brynäs ska väckas till liv och återuppstå? Eller räcker det med att jag visar missnöje? Då borde vi vara en bra bit på väg.
Men så såg jag att svaren kom i det andra inlägget du pekar ut:
"Det krävs en radikal förändring, total utrensning på både administrativ och sportslig nivå."
"...bättre att satsa på utvecklingsbara spelare och grovjobbare istället för andra klassens "lirare" och hockeypensionärer."
"In med ny personal som är hungrig och motiverad både på administrativ och sportslig nivå, så kan gamlingarna från en svunnen tid äntligen gå i pension..."
och sist men inte minst:
"...det skulle vara bra om laget åkte ner i allsvenskan."
Svårare än så var det alltså inte! Har nu mailat lösningen till Anders Hedin och räknar med att förslagen är omsatta i praktisk handling senast september 2005. Nu äntligen kommer det att börja hända grejer!
För att ge Hedin lite vägledning bjöd jag också på några visdomsord från ett av inläggen:
"I dagens hockey är det mer eller mindre ett krav på att elitserielagen består av elitidrottsmän..."
PS. Kan du förklara din hyllning till Ove i din presentation. Ove i spökform?