Brynäs IF

730589 inlägg · 7961 ämnen

Nåt Positivt!!!

« · 504999 · » Till forumet

Sv: Nåt Positivt!!!
Ove Myling:

varför?
för att du snott Munkas plats där vi andra kastar tennisbollar.
är inte vattnet kallt där under?
Kommentera

Lilljanne: man kan ju knappast tvinga gävlebor till support, var och en måste avgöra vad den vill göra. trots att jag är så negativ, har jag ändå känslor för brynäs och vill att de skall förbättras. därför tycker jag att man måste lägga skulden på ledningen. den lever inte upp till de krav som många har.
Kommentera

Ove Myling: just det jag har gjort. Ganska underhållande läsning emellanåt det dyker upp än den ena än den andra och skriver samma sak men med olika namn, och Huge och GävleLasse fortsätter streta emot!
Kommentera

Ove Myling: "därför tycker jag att man måste lägga skulden på ledningen. den lever inte upp till de krav som många har."

Så skulden MÅSTE ligga på ledningen? Det kan aldrig finnas andra orsaker till skiten?

Och tvinga Gävleborna att stötta Brynäs är givetvis omöjligt. Därför spelar laget i Allsvenskan nästa år.
Kommentera

lindberg: konstigt , med tanke på lagets prestation, att fler än jag tycker att laget suger.
Kommentera

Ove Myling: Ove Myling: Det är inte bara lilljanne so blivit påhoppad. Kanske var jag lite orättvis mot dig i mitt inlägg men jag tycker att det inte tillhör sakfrågan att häva ur sig saker i stil med "du ska inte sitta i stockholm, gå på matcherna istället för att snacka" För det är typ den tonen som förts fram.

Jag tycker att lilljanne förde fram bra förslag på inlägget 21.39 idag.
Kommentera

GävleLasse: Bara det?
Kommentera

arna: Så jag lever i en drömvärld? Kan du utveckla det?
Kommentera

Lilljanne: Inte bara det... men jag tog det som exempel.
Kommentera

Lilljanne: självklart, finns andra orsaker. men jag tror inte på sju års olycka/otur. dina förslag är suveräna för varje supporter, men det ger oss knappast sportslig framgång. Då skulle ju som Arna skrev" skellefteå ha tagit en massa sm-guld, de senaste åren"
Jag vill se en förändring, det tror jag alla vill! och då måste något hända, något måste ändras. enda alternativet som jag ser är att byta ledning. Vad tycker du?
Kommentera

Lilljanne: Vad är en god supporter? Jag håller med om att supportrar ska ha hjärta och stötta sitt lag, men inte förutsättningslöst. Man måste få ställa lite krav också.
Kommentera

GävleLasse: Om man har några förhoppningar på Brynäs förutom att de ska hålla sig kvar i elitserien lever man i en drömvärld.
Kommentera

Ove Myling: Hur många gånger tror du vi har bytt ledning sen senaste storhetstiden på 70-talet? Det är inte ledningen som är Brynäs problem. Nuvarande styrelse är förmodligen den bästa som går att uppbringa i Gävle.
Kommentera

arna: Vad är dina krav då?
Kommentera

GävleLasse: jag skrev bara det som svar när lilljanne skrev "Därför tror jag att huvudskulden ligger hos 1) Gävlevbornas taskiga support "
vet du vad lasse? det är dig och mig han menar! varför ligger ansvaret hos oss. vill du ta på dig ansvaret för brynäs dåliga säsong. tycker du att gd ska skriva: tack vare gävleborgarnas dålig inställning, så åkte brynäs ner i kvalserien.
Kommentera

arna: "Det händer ju ALDRIG någonting nytt..."

Precis.
Att vända ett jätteunderskott samtidigt som man plockade hem Dackell, Honken och Wahlberg, så att alla var jättenöjda inför säsongen innan den förbannade lockouten satte käppar i hjulet, det räknas ju inte om man är dysterkvist.
Det skulle ju betyda att ledningen gjort ett bra jobb, och dom orden skulle man aldrig kunna tänka sig att ta i sin mun....
Kommentera

Lilljanne:
"Nuvarande styrelse är förmodligen den bästa som går att uppbringa i Gävle."

Nu har du väl ändå små ambitioner för ett gäng som skall presentera en väg till framtiden.

Det går inte att sälja Brynäs.
Brynäs måste sälja en idé om framtiden...!

Och då saknas det kompetens i ovan nämnda församling.
Kommentera

arna: Självklart ska man ställa krav, men först måste man göra nån sorts investering i laget. Bidra med resurser t.ex. Nåt som Brynäs aldrig har haft jmf med övriga Elitserielag. Vi ska nog ställa krav som ligger i nivå med dom förutsättningar vi gett vår förening. Eller tillhör du dom som tycker att andra ska satsa och du få ställa krav?
Kommentera

arna: Jag hade förhoppningar länge, förhoppningarna om slutspel dog i samband med HV matchen... Då var läget annat. Men det började klagas här i Gävle redan lång innan den katastrofala insatsen mot Mora.

Ser man realistiskt på saken så behöver Brynäs göra stora förändringar och dessa har redan påbörjats. Föst tog de tag i den ekonomiska biten som jag tykcer de klarat bra. Att de sedan har skrivit långtidskontrakt med gamla spelare som tex Molin är ju inget vi kan göra åt idag utom att lära sig av misstagen...

Vägen tillbaka till toppen är lång, men vi måste ju ha lite tålamod.
Kommentera

Huge:
Plocka hem...
Jojo.

jätteunderskott...
Jojo.

Allt är relativt här i livet.
Kommentera

rackham: Då ställer jag frågan till dej också: hur många gävlebor har passerat igenom Brynäs styrelse sen 70-talet, dvs dom 30 år av fattigdom som Brynäs genomlidit. Har alla varit kompletta idioter?
Kommentera

Ove Myling: Om du tar åt dig av den kritiken så får det stå för dig. Jag har bott här sedan december förra året, kanske har jag inte blivit "Gävleborgiserad" nog för att ta anstöt av det påhoppet.
Kommentera

Lilljanne:
Naturligtvis inte.
Det är inget bra mått.

Ställ istället frågan vilken styrelsesammansättning som behövs för att föreningens viktigaste lag skall fungera som ett lag för att lös sin viktigaste uppgift: FRAMTIDEN.

Det har inte hänt på 30 år!
Kommentera

Lilljanne: Det är givetvis superbra om klubben får mer pengar men de måste ju användas på rätt sätt också. Förstår inte varför alla blir så upprörda när någon påpekar att Larsson, Kyrö och Sundlöv kanske inte är rätt män för jobben. Bara för att de var bra som spelare och har brynäshjärtan (jag har full respekt för dem) behöver de inte vara bra på det de håller på med nu. Brynäs organisation kan ju inte bara fungera som räddning för gamla brynässpelare som eventuellt inte har något annat att falla tillbaka på. Det blir ju oseriöst när klubben blir ett slags kompisgäng som sitter och fikar på Java eller är ute på CH.

Förvånas faktiskt över att inte fler är lika cyniska som jag, det är beundransvärt på något vis. Eller bara naivt.
Kommentera

rackham: Styrelsen ska sättas samman av kloka och begåvade kvinnor och män, gärna med Brynäshjärta. Varför har ni inte, brynäsare i Gävle, på 30 år lyckats hitta dessa män och kvinnor i Gävleregionen? Uselt!
Kommentera

GävleLasse: du tycker alltså att det är fel av mig att klaga på lilljanne, som en stockholmare. men inte fel av honom att klaga på mig som gävlebo. konsekvent
Kommentera

arna: Jag vet med säkerhet att de flesta här vill ha in bra folk på samtliga poster. Mina förhoppningar är så skall bli. Men jag tycker inte att det är rätt tidpunkt att skrika sig hes över den saken just nu.

Just nu är det överlevnd som gäller. Tyvärr...
Kommentera

Lilljanne: Är inne på arnas spår. det är väl kanske inte bar styrelsen man ifrågasätter. det är roligt när du snackar om vi supportrar, men sedan skriver de i gävle!
Kommentera

Lilljanne: Vad menar du att jag ska investera? Jag investerar redan en stor del av mitt studielån i hockeybiljetter och en stor del av min tid i att titta matcherna. Vad gör de fantastiska Modo-supportrarna? Köper Foppa-tröjor?
Kommentera

Lilljanne:
Jorå. Uselt är ordet. Det självspelande pianot har haft usla styrelser, men framför allt saknas det visionära och handfasta ledarskapet.

Nämn en visionär ordförande i Brynäs med tillhörande fungerande styrelse och organisation under de senast trettio åren!
Kommentera

GävleLasse:arna: Jag vet med säkerhet att de flesta här vill ha in bra folk på samtliga poster. Mina förhoppningar är så skall bli. Men jag tycker inte att det är rätt tidpunkt att skrika sig hes över den saken just nu.

Just nu är det överlevnd som gäller. Tyvärr...

men man kan ju ha en åsikt om det. liksom man kan ha en åsikt om hur laget ska förstärkas. är du nöjd med brynäs organisation eller vill du se några förändringar?
Kommentera

Ove Myling: Kanske delar jag hans mening i den frågan. Kanske tycker jag att stödet ifrån Gävleborna är dåligt. Det är bara att lyssna i gavlerinken.

Men som jag skrivit tidigare så har jag förhoppningar om att VI Gävlebor kan räta till den saken och bevisa alla "lilljannar" fel. Men det jobbet börjar inte med att gnälla, utan att ge stöd åt Brynäs.
Kommentera

Lilljanne:
På vilket årsmöte under de senaste 30 åren har medlemmarna gjort revolution och visat vem som egentligen bestämmer?
Jag kommer bara ihåg palatsrevolutioner eller patetiska försök till detsamma...
Kommentera

Ove Myling: Tror inte Lill-Janne e` 08,mer typ 016(E-Tuna)
Kommentera

arna: Självklart ska kompetens avgöra vem som anställs. Men att gamla spelare anställs innebär inte att dom är odugliga och är inte skälet till Brynäs dekadens. Görs av alla elitserielag. Rundqvist, Loob, Samuelsson, Gustafsson i fbk ex.vis.

"Det är givetvis superbra om klubben får mer pengar..."
Det är inte superbra. Det är HELT AVGÖRANDE för Brynäs framtid.
Kommentera

GävleLasse: Vaa hör man nått där inne??? Då måste jag spetsa öronen nästa gång ja ska dit.
Kommentera

rackham: Ge mej ett trovärdigt alternativ till dagens ledning så kommer jag upp i juni och står på barrikaderna. Förhoppningsvis kommer det kanske några fler stockholmare så slipper jag bli helt ensam.
Kommentera

Ove Myling: Jag har sagt det tidigare... Jag vill ha in proffisionellt folk på de poster där de behövs. Marknadsföringen skall inte skötas av en ex spelare, visst kan han vara med och ragga sponsorer och dylikt. Men verksamheten måste koordineras av en person som ÄR marknadsförare sedan länge. Nån som kan sitta med huvudansvaret och ge nya fräscha idéer.

Jag har länge sagt att det är läge för en nystart. Och vid en nystart menar jag att ´man sak se framåt, inte älta det som varit...
Kommentera

GävleLasse: hur tycker du att man skal ge stöd då? och skriv inte kanske eller eventuellt om dina förslag. skriv precis vad du tycker utan några brasklappar!
Kommentera

Bissett19: "Tror inte Lill-Janne e` 08,mer typ 016(E-Tuna)"

Är han en SÅN? huga..;)
Kommentera

Huge: Var alla jättenöjda inför säsongen? Visst var Honken en bra värvning, men i övrigt verkar kriteriet för att bli värvad till Brynäs vara att man är over the hill. Vad gäller lockouten har vi ju faktiskt gjort värvningar, bara att de har blivit helt fel. Då var det det där med vilka som jobbar var igen...
Kommentera

Lilljanne:
Ja, det låter ju som en kraftsamling från medlemmarna av revolutionskaraktär...

Om jag gör en taskig liknelse så är det som det du brukar skriva om pengarna eller resultat.

Skall pengarna eller resultatet komma först?
Skall styrelsen eller medlemmarna komma först (blev snuskigt det här...)?

Men jag tror du förstår vad jag menar :-)
Kommentera

arna: Du behöver säkert inte göra nåt annat än det du gör. Problemet är att ni är för få däruppe som gör det.

Ove Myling: "det är roligt när du snackar om vi supportrar, men sedan skriver de i gävle!"

En nyhet: dom flesta medlemmarna i Brynäs IF finns utanför Gävle. Vi supportrar, ni i Gävle. Hur roligt är det?
Kommentera

Ove Myling: Jag har sagt det tidigare... Jag vill ha in proffisionellt folk på de poster där de behövs. Marknadsföringen skall inte skötas av en ex spelare, visst kan han vara med och ragga sponsorer och dylikt. Men verksamheten måste koordineras av en person som ÄR marknadsförare sedan länge. Nån som kan sitta med huvudansvaret och ge nya fräscha idéer.

Jag har länge sagt att det är läge för en nystart. Och vid en nystart menar jag att ´man sak se framåt, inte älta det som varit...

Härligt inlägg! Precis så tycker jag. jag vill inte att brynäs skall framstå som "sveriges mest miljövänliga lag", där spelare återanvänds på nya poster eller spelare håller i tjugo år. Jag vill också se ett nytt och fräscht brynäs.
Kommentera

Ove Myling: Det första man SKA göra är att sluta älta det gamla och ge den nuvarande styrelsen en ärlig chans. Sedan vill jag att man redan idag sätter sig ner och planerar hur stödet skall utformas. Vi har en ny arena på gång och där har vi en naturlig brytpunkt på hur det skall se ut runt matcherna. Nu är det en bit till detta blir av, men under tiden så skall arbetet påbörjas.

Det arbetet HAR påbörjats då de olika supporterklubbarna har en dialog med sittande styrelse.

Marknadsbiten har jag redan dragit i ett inlägg nyss.
Kommentera

Bissett19: Närå, en riktig nollåtta är jag. Jag tyckte bara E-tuna skulle bli en bra hemstad för mitt lag, Brynäs IF.
Kommentera

Ove Myling: "Härligt inlägg! Precis så tycker jag. jag vill inte att brynäs skall framstå som "sveriges mest miljövänliga lag", där spelare återanvänds på nya poster eller spelare håller i tjugo år. Jag vill också se ett nytt och fräscht brynäs"

Och första steget är alltså att släppa det som varit. Det berömda stålbad som Brynäs gått igenom ekonomiskt HAR präglats av långtidskontrakt med Sjödda, Molin och det gamla gardet. Detta hänger ihop med att dessa spelare har skrivit på ett kontrakt med hjärtat, inte med plånboken.
Kommentera

arna: Ja, kan du hitta ngt inlägg från i våras där man kritiserade värvningarna av Dackell, Honken, Wahlberg, Sulku och Viitakoski?
Be my guest....
Både härinne och i tidningarnas experttips var vi rankade högt upp i serien.
Du kan säkert komma med ngn efterhandskonstruktion där du hävdar att DU minsann var otroligt missnöjd med dessa värvningar.
Kommentera

GävleLasse: "Men som jag skrivit tidigare så har jag förhoppningar om att VI Gävlebor kan räta till den saken och bevisa alla "lilljannar" fel. Men det jobbet börjar inte med att gnälla, utan att ge stöd åt Brynäs."

Way to go! Åker Brynäs ur vinner jag, klarar Brynäs nytt kontrakt vinner ni (jag håller på er). 60/40 i min favör.
Kommentera

Lilljanne: Brynäs i Sméhallen... Nej ärligt talat så finns det någon kommun som är mer bakåtsträvande än Gävles så är det alla gånger E-tuna.

Att de gjorde drottninggatan trängre och drog in varje busslinje på samma gata säger allt.
Kommentera

« · 504999 · »