Brynäs IF

730585 inlägg · 7961 ämnen

Nåt Positivt!!!

« · 505068 · » Till forumet

Sv: Nåt Positivt!!!
GävleLasse: och nu kan man sparka dessa och satsa på det sportsliga, är det vad du tänkte fortsätta inlägget med blir jag glad!
Kommentera

Lilljanne: 60/40 Det är ju bra mycket bättre odds än vad vi brynäsare är vana vid
Kommentera

GävleLasse: Dom förbereder för Brynäs.
Kommentera

Lilljanne: Är du verkligen säker på att de inte är odugliga? Om inte Janne Larsson har gått någon kurs i "marknadsföring for dummies" så är vad jag vet utbildad till något helt annat (civilingenjör typ). Menar inte att Sundlöv och gänget inte vill väl men man måste ha kunskapen också...
Kommentera

Lilljanne: A narrow street for a narrow mind..*L*
Kommentera

arna: Hur kan du och jag bedöma deras duglighet? Säljer han dåligt för att han är dålig eller säljer han dåligt för att marknaden suger?
Kommentera

Ove Myling: Det handlar mer om självsanering. Sjödda lägger av efter den här säsongen. Sen är det nåt år kvar på molins kontrakt.

Men betänk att istället för att ragga in pengar till skulder så kan dessa pengar läggas på spelare. Det borgar för att laget kommer att förstärkas.
Kommentera

GävleLasse: precis vad jag hoppas på. hur ska den satsningen se ut tycker du?
Kommentera

Huge: Givetvis var jag inte missnöjd med värvningarna, men man kan ju inte påstå att de innebar någon satsning på framtiden. Att jag inte var missnöjd med värvningarna innebär inte att jag trodde på Brynäs som ett topplag. De senaste åren verkar Brynäs inte ha haft något spelsystem eller någon ork. Trodde i ärlighetens namn inte att Thomas Jonsson skulle ändra på det och det gjorde han ju inte heller.

I efterhand kan man naturligtvis vara extra kritisk och om värvningarna nu var så fantastiska hur kommer det sig att vi inte ens kan vinna mot lag som har haft samma problem med lockouten som vi?
Kommentera

Ove Myling: Jag tror att Honken blir kvar i Brynäs. Det finns inte mycket som tyder på att nåt NHL lag skulle ge honom ett så pass lukrativt kontrakt som han söker. Risken finns dock att han går till en annan ES klubb. Men jag hoppas att Brynäs ger honom ett bra kontrakt.

Backsidan måste försträkas ordentligt så även på forwardsidan.

Det viktiga är att man har ett spelsystem och skaffar in rollspelare för det systemet. Idag är det "åk mycket skridskor" och inget mer.
Kommentera

arna: Jag tippar att Brynäs gjorde dessa värvningar i vetskapen om att laget behövde förstärkas men de ekonomiska resurserna fanns inte.

En nödlösning i förhopping att etablera sig på slutspelsplats och sedan bygga laget därifrån. En stragi som förrongts av många. Men vad skulle man ha gjort istället?
Kommentera

Lilljanne:

Tänk dig följande samtal på Brynäs marknadsavdelning:

Lars Jansson till Dalle Pährström:
- "Har du hört det senaste?"

Jansson till Pährström:
- "Nä, vadå?"

Pährström till Jansson:
- "Stollarna i styrelsen vill att vi säljer 10 miljoner mer än förra året..."

Jansson till Pährström:
- "Va fan säger du? Hur ska det gå till? Vad skall vi sälja? Vem skall vi sälja till?"

Pährström till Jansson:
- " Ja, inte fan vet jag! Vi måste ju konkurrera med de andra lagen. Ähh, vi hör väl den gamla vanliga rundan bland sponsorerna och du tar golfen som vanligt."

Jansson till Pährström:
- "Men det räcker väl inte?"

Pährström till Jansson:
- "Jo, för fan, det är ju Brynäs!"

Jansson till Pährström:
- "Men inte räcker väl det?"

Pährström till Jansson:
- "Jo, för fan det är ju Brynäs!"

Jansson till Pährström:
- "Ja, det är sant. Vi gör som förra året, så hinner jag med golfen också. Förresten, var det inte något med en arena också?"

Pährström till Jansson:
- "Nä, skit i den du, det fixar styrelsen. Ta sponsorgolfen istället du, så pratar jag lite skit med mitt gamla vanliga gäng!"

Jansson till Pährström:
- "Samma procedur som förra året?"

Pährström till Jansson:
- "Samma procedur som förra året!"

Samtidigt, på forumet "Hockeysnack", sliter "Lilljanne" sitt hår i förtvivlan över Brynäs sponsorer, framför allt de med Gävle som hemvist...
Kommentera

GävleLasse: hur vill du att laget ska spela. på ett ungefär?
Kommentera

rackham: glöm inte när S. Tjödin, K. Ryrö, S. Mundlöv och Lars Jansson diskuterar kompisen Move Olins framtid i laget.
-vi kör väl med Move ett år till!
-han är en av de bästa i elitserien, det är självklart!
-jag minns 93, när vi vann, då var han grym
-vi kör på det.
- glöm inte att skriva att han får ledigt när han vill.
-under "migrän-klausulen", eller hur!
-sen ska han väl få bonus om han gör mer en ett mål
-självklart!!!!!
Kommentera

Ove Myling: Jag bryr mig inte så mycket om vilket spel, bara man ser en linje i spelet. Jag ser gärna att man spelar lika både hemma som borta.
Att inte Kyrö gett upp den defensiva taktiken i bortamatcherna är konstigt.

Men det skall vara ett spel som man saknar idag. det klassiska, folk på mål, mer skott från backar, blandat med lite snurr och finess...
Kommentera

Ove Myling:

Usch, får man skriva så :-)
Kommentera

arna: Med spelare som Dackell, Honken, Wahlberg, Malmström och Danielsson och Miettinen så har vi en bra stomme att bygga vidare på. Vad är isf en satsning på framtiden?
Att tacka nej till dessa och plocka in unga orutinerade spelare en masse?
Inte realistiskt och framförallt helt felaktigt.
Vi fick i år ihop 4 femmor för första gången på länge.
Tyvärr så gjorde lockouten att kvaliten på övriga lag höjdes betydligt mer än vad den gjorde hos oss. Det är den enkla sanningen och ingen bortförklaring som många tycks tro. Många av lagen som vi normalt skulle ha haft bakom oss i tabellen har lyckats mkt bra i sina värvningar, och därför gjort det ännu svårare för oss att hävda oss.
Oavsett anledningarna till att vi inte lyckats lika bra i värvningarna, så kvarstår faktum att lockouten därmed varit den största boven i dramat.
Och det är heller ingen bortförklaring utan rena fakta.
Visst hade övriga lag säkert kunnat förstärka bra även utan lockouten, men tillfällena hade inte varit lika många och vi hade definitivt haft mer likvärdiga villkor jämfört med övriga lag.
Kommentera

Huge: Du kan ju inte påstå att det är fakta. Det är din teori om vad som gick fel. Det finns inga bevis på att det var lockouten som förstörde och det finns inga bevis på att Brynäs skulle ha legat på någon bättre placering om det inte blivit lockout. Du tror det, jag tror inte det.

Håller med om att det där är en bra stomme, men måste övriga spelare vara äldre och sämre? Kanske kunde det åtminstone finnas några unga och lovande?
Kommentera

arna: Vad tycker du Bäckström och Niklas Andersson är?
Kommentera

Hong Kong: Bänknötare... Kanske får de chansen när de fyllt trettio.
Kommentera

arna: Du får gärna kalla dom bänknötare, men jag föredrar att kalla dom för unga och lovande.
Kommentera

Nu krama kudde för mig. Väntar 5 mil på rullskidor i morgon.

Kommentera

Hong Kong:
"Vad tycker du Bäckström och Niklas Andersson är?"

Två lovande ynglingar som inte har kraven Elitseriespelare på sig, utan bedöms efter nivån: allt de gör är bra...

Visst, Bäckis kan bli en bra center. Men steget till att leda Brynäs till SM-guld är långt "öm än säjjer".

Andersson håller på att utbildas till en back som gör sig av med pucken när det börjar brännas (läs vad hände med Adam A i Brynäs).
Det håller inte långt i ett lag som skall kriga om SM-guldet...
Kommentera

Hong Kong: "Du får gärna kalla dom bänknötare, men jag föredrar att kalla dom för unga och lovande."

Jag kallar dem bänknötare för att det är det de är i dagens Brynäs! Klart att de är unga och lovande, men de får ju aldrig chansen! Menar du att det är en framtidssatsning att ha typ två spelare under tjugofem i truppen?
Kommentera

arna: Tycker du att det är rätt läge att satsa på unga oerfarna spelare?

NHL lockouten har gjort att knappt några lag använder sina unga killar. Visst finns det unga kilar i några lag men de utgör knappast stommen.
Kommentera

arna: Du skrev.."Håller med om att det där är en bra stomme, men måste övriga spelare vara äldre och sämre? Kanske kunde det åtminstone finnas några unga och lovande?"

En liten stund senare skrev du.."Klart att de är unga och lovande, men de får ju aldrig chansen!"

Kanske fler än jag som ska krypa ner och sova...*L*
Kommentera

GävleLasse: Sa inte att de skulle vara stommen heller, men det vore roligt om det var lite större blandning av åldrar i laget.

"Tycker du att det är rätt läge att satsa på unga oerfarna spelare?"
Jag menar inte att Brynäs i detta skede ska kasta in halva juniorlaget (även om det inte skulle göra någon större skillnad) utan jag talar om den felsatsning Brynäs har gjort när de bara kör på med gamla etablerade spelare. Det finns inget framtidstänk i det och då kan man inte bli ett etablerat slutspelslag.
Kommentera

arna: Är det du igen munkas? Samma gamla argument under nya signaturer.....
Kommentera

Hong Kong: kanske de flesta här inte sitter och halvsover å tar uttalanden ur sitt sammanhang!
Kommentera

Hong Kong: Uttryckte mig lite otydligt, menar att det inte satsas på de få unga och lovande spelare vi trots allt har istället satsas det på gamla avdankade spelare. Fattar du eller är jag snurrig?
Kommentera

JanT: hur går det med bilderna? eller du är kanske för paranoid för att ha tid! ser en ny munkas bakom varje nick!
Kommentera

GävleLasse: Tycker du det är rätt att satsa på gamla avdankade föredettingar? funkar ju bra om man satsar på kvalserien.
Kommentera

Lilljanne: så här skrev du tidigare:
Ove Myling: Jag har uppriktigt ingen jävla aning om hur stor del styrelsen och andra ansvariga har för Brynäs skitsäsong. Och ingen annan heller tydligen. Inte ett konkret exempel på misskötsel går att få från nån. Alla säger bara att "det kunde skötts bättre". Vet man inte mer är det bättre att hålla käft. Däremot finns tydliga tecken på att ni däruppe i byn inte gör tillräckligt för Brynäs. Därför tror jag att huvudskulden ligger hos 1) Gävlevbornas taskiga support 2) Gävleregionens taskiga förutsättningar (enl. genomgång nedan). Styrelsens roll betyder betydligt mindre. Motbevisa mej!
Lilljanne @ Stockholmstrakten,typ Igår kl. 21:54

sedan skrev din gode vän gävlelasse så här:
Ove Myling: Kanske delar jag hans mening i den frågan. Kanske tycker jag att stödet ifrån Gävleborna är dåligt. Det är bara att lyssna i gavlerinken.

Men som jag skrivit tidigare så har jag förhoppningar om att VI Gävlebor kan räta till den saken och bevisa alla "lilljannar" fel. Men det jobbet börjar inte med att gnälla, utan att ge stöd åt Brynäs.
GävleLasse @ Gävle Igår kl. 22:50

Att ni båda har fel borde väl bevisas av det här som är taget från bif hemsida:
Publiksiffrorna en succé i Gavlerinken

2005-02-09

Trots bristen på sportslig framgång, så kan Brynäs IF konstatera att årets publiksiffror visar på en publikökning med 11,5 % detta i jämförelse med föregående säsong. Till dags dato har 111 907 åskådare passerat vändkorsen på Gavlerinken, detta att jämföra med 100 361 åskådare under samma tid föregående säsong, en ökning med 11 546 åskådare. Publiksnittet är 5 104 åskådare per match, det bästa snittet sedan säsongen 1994-95 (det skall dock noteras att vid den tiden spelades det 20 hemmamatcher i Elitserien).

Noterbart är att den totala publiksiffran innevarande säsong, på 22 matcher (111 907), är bättre än totalsiffrorna på 25 matcher för säsongerna 1996-97 (103 725), 1997-98 (100 280), 1998-99 (104 600) Samt 2001-02 (109 675).

Säsongerna 1999-2000 (112 350), 2002-03 (114 250), 2003-04 (115 975) samt 2000-01 (117 475) har alla ett utfall på 25 matcher som är bättre än nuvarande utfall efter 22 matcher. Men samtliga dessa värden kommer att överträffas under denna säsong. Noteras kan att föregående år var publiksiffran under de sista tre matcherna i serien 15 596 åskådare totalt.

Det här visar ju att gävleborna visst ställer upp på sitt lag och att du har fel, Lilljanne.
Kommentera

Ove Myling: Bra att du sätter dem på plats Myling. Lijanne är ute och cyklar igen... eller ska jag säga GävleLasse?...
Kommentera

Magico: säg huge. eller kanske JanT
Kommentera

Magico: Så nu är jag och Huge samma person?
Kommentera

Magico: Så nu har Myling satt mig på plats? Tillåt mig småle...
Kommentera

GävleLasse: Ja, det kan vara så. Huge gick ju "mycket lämpligt" offline precis..
Kommentera

Magico: jaså gjorde han, men vi har ju varit online tillsammans vid ett flertal tillfällen...

Du får tro vad du vill...
Kommentera

Magico: På tal om "mycket lämpligt", så är det väl ingen bra taktik att sitta och beskylla en moderator för en massa?
Kommentera

Ove Myling: "sedan skrev din gode vän gävlelasse så här:
Ove Myling: Kanske delar jag hans mening i den frågan. Kanske tycker jag att stödet ifrån Gävleborna är dåligt. Det är bara att lyssna i gavlerinken.

Men som jag skrivit tidigare så har jag förhoppningar om att VI Gävlebor kan räta till den saken och bevisa alla "lilljannar" fel. Men det jobbet börjar inte med att gnälla, utan att ge stöd åt Brynäs.
GävleLasse @ Gävle Igår kl. 22:50

Att ni båda har fel borde väl bevisas av det här som är taget från bif hemsida:
Publiksiffrorna en succé i Gavlerinken"

Och ändå så blir Gavlerinken överröstade av ett fåtal tillresta supporters från TIK och SSK, för att nämna två exempel.

Visst ställer Gävleborna upp på sitt lag.. genom att dyka upp muttra och visa missnöje. Det är inte det stödet jag talar om.
Kommentera

GävleLasse: Så 11,5% publikökning skulle betyda att det strömmar till ytterligare missnöjda Brynässupporters då, enligt ditt resonemang?
Kommentera

Prosten: Som sagt, Samuelsson skulle ha varit med från början :-))
Kommentera

GävleLasse: Du har ju också skrivit att du bara bott i gävle ett halvår och inte känner dig som gävlebo. så när lilljanne klagar på gävlebor tar du inte åt dig. men samtidigt vill du motbevisa "lilljannarna"

att folk dyker upp och muttrar sitt missnöje, appropå höga publiksiffror, kanske beror på att de har lite krav på sitt lag och att ligga elva i elitserien inte är något att jubla. kanske du borde uppdatera din syn på hur publik skall uppträda. Tror det är lättare att ändra ledningen än att ändra mentalitet hos 5000 personer.
Kommentera

GävleLasse: Jag skulle gärna vilja se din undersökning hos Brynässypporters som hela tiden muttrar enligt dig. Du verkar ju veta en helt del. Har en känsla av att du bara utgår från vad du själv tycker och trycker ner andras åsikter.
Kommentera

Hocke: Jag menar inte antalet supportrar jag menar att de även skall "våga" heja på sitt lag och låta andra höra det. Det ÄR för tyst i Gavlerinken. Detta är ett problem som måste lösas.

Jag tycker att ökningen är positiv och jag hoppas att intresset håller i sig säsongen ut, oavsett hur många matcher det blir...
Kommentera

Ove Myling: "Tror det är lättare att ändra ledningen än att ändra mentalitet hos 5000 personer." Men nu är det ju inte styrelsen som skall sitta på läktaren och heja fram Brynäs. Jag håller med vad lilljanne skrev till den grad att Gävleborna inte sätter stolthet i att heja fram Brynäs utan det har mer eller mindre blivit en "miffostämpel" på det hela. DÄRFÖR vill jag att VI i framtiden jobbar fram ett stöd som bevisar dessa "lilljannar" fel.

Jag tänkte på en sak i frdagskväll.. När du och jag diskuterade så tyckte jag att vi hade en ganska bra diskussion, sedan kom munkas in och du blev som förbytt. Min fråga till dig är:

Har du en egen åsikt eller?
Kommentera

Hocke: "Jag skulle gärna vilja se din undersökning hos Brynässypporters som hela tiden muttrar enligt dig. Du verkar ju veta en helt del. Har en känsla av att du bara utgår från vad du själv tycker och trycker ner andras åsikter"

Jag har inga som helst vetenskapliga belägg i form av undersäkningar för det jag säger. Men jag har tillbringat tillräckligt med tid runt om på Gavlerinkens läktare och har lyssnat mig fram till en slutleding. Det muttras å gnälls en hel del på läktarna.

Ett bra exempel var i matchen mot Mora. J.J blir frispelad i mittzonen, åker igengeon och gör mål...JUBEL!!, fast någonstans på H sektionen (Vill inte peka ut rad och plats) sitter några stycket och rör inte en fena...anledning, de tycker inte att J.J skall spela i Brynäs.

Att en åsikt kan överskugga det faktum att Brynäs gör mål gör mig fundersam...
Kommentera

Går rykten om att Ulf Taavola skulle vara aktuell för Brynäs nästa säsong, stod i Expressen papper!!
Kommentera

GävleLasse: Att du orkar!!!
Kommentera

« · 505068 · »