Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Nicklas Danielsson

« · 341850 · » Till forumet

Nicklas Danielsson
GP - ge grabben mer istid, han förvaltar ju sina chanser...

Hoppas GP vågar spela juniorerna mer nu, det är aldrig fel att spela en junior som tar chansen, speciellt då andra som ska göra det inte motsvarar förväntningarna, Nicklas Danielsson förtjänar istid ÄVEN när alla spelare är friska...

Skönt med 2 pinnar på bortais, hoppas det kan plockas lite poäng, och jävlar anamma visas ute på isen, i fortsättningen...
Kommentera

Sv: Nicklas Danielsson
p j davydjoos: Det var iaf ett steg i rätt riktning att han fick chansen i straffläggningen...hoppas tuppkammen växer ytterligare på Nicklas nu.
Kommentera

Fan va skönt att Lill-Daniel satte 2 baljor. Är det någon som vet hur allvarligt skadade Molin och P3 är ?
Kommentera

Makkan: Molin blödning i knäet och P3 magmuskelskadad enligt Keb oklart hur länge de blir borta.
Kommentera

lindberg:

Jo, jag läste det precis. Men tack ändå.
Kommentera

Jag tittade på highlights-bilderna på hockeylive och Lill-Daniel´s straff var jäkligt läcker.
Kommentera

Makkan: Underbar straff, det var så att man fick känslan av att man fått bevittna början till något riktigt stort. Om Danielsson bara får förtroendet att spela framöver, så tror jag han kan bli säsongens stora överraskning i Elitserien.
Kommentera

westerlind:

Dra inte för stora växlar på att han lyckades överlista Riksman på en straff.

Att sätta en straff på Riksman är ungefär lika svårt som det för mössen i Askungen att trä i tråden i synålen.
Kommentera

Poffa: Hahaha, det kanske är sant, men sättet han gjorde det på var ändå en sån sak som påminner en om varför man älskar att se på hockey.
Kommentera

p j davydjoos: Hur många baljor är han uppe i nu? Fem? Hur många andra har satt lika många? Dags att ta lill-Danielssoj på allvar. Och straffen var en riktig delikatess.
Kommentera

Skönt med Två poäng borta mot Modo!!!,Nicklas Danielsson i första femman från start nu?
Hoppas de!

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Ford Prefect: Lill-Daniel lill-Danielskoj på allvar? Fem mål på 19 skott (bara två SOG igår).

Vem är vem egentligen?
11 Nicklas 76 kg på 184 cm. 1977.
23 Björn 79-80 kg på 173-175 cm. 1984.

Jag tycker att Björn som är en decimeter kortare än Nicklas borde vara den som är den mindre Danielsson...
Kommentera

20 Lindgren: Ung-Danielsson då?
Kommentera

70 Rodrigues: Molin är det nog bara att kassera!
Kommentera

70 Rodrigues: I Molins fall ett överfall med spaden av Juussiii Riikkssmmaann. (Finnar brukar vilja ha dubbelt av alla bokstäver) Å andra sidan: Molin framför mål? Vad ska han där och göra?
Kommentera

Ford Prefect: Någon måste ju visa hur man tar stryk framför mål, fast igår så blev det ju inte så lyckat för Molin. Att det ska vara så förbannat svårt för spelare som Malmström, Kuparinen, Nylander att ställa sig framför mål o ta stryk??
Kommentera

Ford Prefect: När ska GP få tummen ur och bänka Anger? Nu lär det väl tyvärr bli svårt eftersom Molin är skadad o knappast lär spela i morgon.
Kommentera

70 Rodrigues: Lind, Miettinen och Danielsson den äldre är de enda i Brynäs som gjort fler mål än Danielsson den yngre. Tänk om han fick lite istid också...
Kommentera

Ford Prefect:
Räknat per timme istid leder Uppsala-Niklas målligan stort!
Han hade dessutom varit etablerad i laget nu om vår gode GP kunde lära sig att hantera de seniorer som borde sitta och häcka på bänken i stället för en naturlig målskytt och finesspelare som Right-Danielsson...
Kommentera

gordo: Det är mycket rätt o riktigt!!! Tyvärr så är GP för vek när det gäller att visa vem det är som bestämmer och dom äldre spelarna har fortfarande för mycket att säga till om.
Kommentera

20 Lindgren:
"Vem är vem egentligen?
11 Nicklas 76 kg på 184 cm. 1977.
23 Björn 79-80 kg på 173-175 cm. 1984."

Såna lätta missar brukar väl inte 20 Lindgren göra... :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Och ändå ramlar poängen in då och då. Förunderligt!
Kommentera

gordo: Amen. Du skriver inte ofta men när du gör det så har du ofta rätt. Räknat per spaltmeter leder nog du målligan stort också. ;)
Kommentera

gordo: Förstår att du är nöjd med GP:s sätt att coacha laget men det är inte jag, det är alldeles för många bottennapp och tappade ledningar för att jag ska var nöjd med hans coaching.
Kommentera

Ford Prefect:
Man tackar...
Vill du se en stjärna, se på mig :-)
Kommentera

Såg precis målen från gårdagens match och Brynäsmålen är ytterligare ett bevis om att man ska skjuta direkt o inte fippla så förbannat så fort pucken ska in mot/på mål, underbart att se både Björck o Danielssons distinkta avslut. Danielssons straff är nog det läckraste jag sett på länge, även Linds straff var snygg, en handledare så var det klart!!
Kommentera

gordo: Min poäng är att jag frågar varför man kastar ut sådana märkliga namn i stället för att rätt upp och ned skriva "Nicklas Danielsson" eller N.Danielsson.

Det finns bara en Lill och hon heter Lill(emor) Lindfors!
Kommentera

20 Lindgren:
L Lindfors skulle säkert kunna göra en insats... :-)
Kommentera

20 Lindgren: Sila mygg och svälja kameler. Vill du ha nåt att gnälla på så börja med att titta på stavningar och sånt istället. :)
Kommentera

Ford Prefect: Jag vet att det skulle stå skylla och inte skulla. Men som vanligt slant jag på tangenterna....;-)
Kommentera

70 Rodrigues: När man gjort ett bottennapp är det förtås GP:s coachning det är fel på. Konstigt att man nte hör ngt om coachningen när vi vinner?
Du har en längre tid tjatat om att Anger och Soling borde ha bänkats för länge se´n. Hade Soling varit bänkad igår, hade Lill-Daniel aldrig fått chansen att måla. Solings förarbete bäddade ju för 1-0.
Anger och Soling har båda en växel till att lägga i, för att citera senaste "Brynäsaren".
Dom har ändå gjort ett stabilt grundarbete, utan att för den skull gjort bort sig. Finns i nuläget inga alternativ.
Gordo har helt rätt. Inget större fel på GP:s sätt att leda laget. Lill-Daniel har succesivt matchats in på ett försiktigt sätt och det verkar ha varit rätt medicin. Han får mer och mer förtroende och är nog väldigt nära en ordinarie plats. Med Molin troligen borta ett tag, och gårdagens insats i minne, behöver LillD knappast oroa sig för att inte få spela på ett tag....
Kommentera

Huge: Har tjatat om GP:s sätt att leda laget hela säsongen men det har väl du inte läst. Om du läser inläggen ordentligt och inte slutar efter 3 rader så kanske du skulle se att det är Anger jag har kritiserat, Soling har varit skadad och behöver matcher i kroppen, nu har dom spelat ett gäng och jag räknar med att han kommer igång snart. Sen tycker jag själv att det är lite underligt att du citerar tidningarna och tycker dom har rätt när dom skriver positiva saker om Brynäs men att dom inkompetenta när dom skriver negativa saker, snacka om att vända kappan efter vinden. Om du läser mitt inlägg lite längre ner på sidan så kan du se att jag har med Soling i min uppställning.
Kommentera

Huge: Vadå rätt medicin? Hur vet vi att det är rätt medicin? Hur vet vi att Nicklas inte varit uppe i femton baljor vid det här laget om han fått spela i en riktig kedja? Killen har för fan gjort fem mål från bänken - hur kan du vara så säker på att han inte gjort fler om han fått spela i en riktig kedja?
Jag har frågat förut och jag frågar igen: Vad gör Anger som inte Nicklas kan?
Kommentera

Anneli: Äh, det var inte riktat till dig utan rent allmänt för att påvisa löjet i resonemanget. :)
Kommentera

70 Rodrigues: Vi är många som läst ditt tjat om coachningen, men att tjata är ingen garanti för att man har rätt. De gånger man gjort bottennapp är det nog inte själva coachningen man kan klaga på. Mer spelarnas inställning isf. Att det dessutom står ett lag på andra sidan, som oftast skall vara bättre än oss enligt alla experter, det tycks du också konsekvent glömma bort (medvetet?)

Jag vet att du mest kritiserat Anger, men Soling har ju även fått en släng av sleven. Att jag drog upp Soling var mest för att belysa lyckan i att GP inte coachade bort Soling igår iaf.
Hade han dessutom coachat bort Anger igår, hade Björcken förmodligen gått mållös från matchen.

Om min inställning skulle vara att allting alltid är bra med laget, så gäller ju isf omvänt förhållande i dina skriverier.
Allt är alltid uselt, oavsett hur laget spelar eller hur ledningen agerar.
Ett lysande exempel har jag hämtat från BT:s forum igår.
Efter 1-0 av LillD, blev du tydligen så upprymd att du kände dig manad att peppa grabbarna med orden: "Undrar hur lång tid det tar innan MoDo kvitterar?"

Det har ju tjatats om dålig stämning på läktarna och att det måste till en mer positiv attityd runt laget etc etc.
Är ditt verbala arbetssätt i detta ämne. en ny taktik som vi andra inte riktigt insett det positiva i ännu?
Kommentera

Ford Prefect: Med facit i hand har vi iaf sett att det gått uppåt för LillD.
Vad är en riktig kedja? Han har ju spelat i en massa olika konstellationer, med blandat resultat. Att hitta den rätta är alltid svårt.
Jag är iaf så pass realistisk att jag faktiskt tror att coachen alltid försöker ta ut det maximalt bästa laget för dagen. Visst, han hade säkert kunna ta ut LillD i varje match och låtit honom spela 60 minuter.
Hur det isf skulle ha slutat vet ingen. GP har tyvärr ingen glaskula att titta i.
Kommentera

Huge: Nu är du som vanligt ute cyklar, tycker inte alls att allting är uselt oavsett hur laget spelar eller hur ledningen agerar. Och Modo kvitterade igår, eller? Om du skulle ta och lyfta arslet från datorstolen och pallra dig iväg på några matcher och titta på laget istället så kanske folk skulle bry sig om dina inlägg, hur många matcher har du sett denna säsong. Jag stödjer laget men kritiserar även när jag tycker att något är fel. Har varit i Gävle ett antal ggr denna säsong, sprungit omkring och samlat in pengar till föreningen. Vad gör du för Brynäs IF? GP har huvudansvaret för laget och det är han som ska se till att inställningen är den rätta hos spelarna annars så måste han vidta åtgärder. Han står i Tv och säger att han inte vet varför killarna inte går in framför mål eller varför dom backar hem som i slutet av matchen mot Frölunda, tycker att det är hans jobb att veta det och ta tag i skiten när han inte ser att det fungerar. Det roliga är att 90% här på Gb:n håller med mig.
Kommentera

Huge: Glaskulan verkar ju du ha!!
Kommentera

Är det någon som vet om Juuso Riksman har blivit anmäld för överfallet på Molin ? Annars är det väl läge att anmäla karln(?).
Kommentera

Makkan: Såg du smällen? Hörde bara från folk på plats att det var riktigt fult.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej. Jag har inte sett den än. Men tydligen har tokfinnen använt klubban som yxa vid upprepade hugg. Hoppas att Brynäs överväger att anmäla skallen.
Kommentera

70 Rodrigues: Om MoDo kvitterat eller inte var liksom inte poängen med mitt inlägg. *suck*

Du gör ett jättejobb för föreningen och skall ha all ära av detta. Nog inte många som är lika engagerade som du.
Är bara fascinerad över ditt verbala sätt att uttrycka detta här på sidan.
Det är liksom 99% "Djävla sopor"...och 1% övrigt (lite överdrivet)

Angående de 90% här på GB:n
90% av tyskarna höll med Hitler.
Hade Hitler rätt? :-)
Kommentera

Poängligan för junisar.

1 Steen, Alexander VF CE 26m-7+11=18p-24min
2 Nielsen, Franz MIF LW 26m-5+3=8p-12min
3 Eriksson, Loui VF RW 26m-5+2=7p-0min
4 Danielsson, Nicklas Brynäs LW 25m?-5+0=5p-12min
5 Fransson, Johan Luleå LD 23m-3+2=5p-12min
6 Nilsson, Robert Stars RW 24m-2+3=5p-6min

Lill-Daniel ligger före bla upphausade r.nilsson i lif.
Ge Lill-Daniel lite istid så toppar han snart junisligan.
Kommentera

Huge: Jag vet vad poängen va med ditt inlägg men Modo kvitterade likt förbannat :-) Skillnaden mellan mig o Hitler är att jag har rätt :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Hitler tyckte också att han hade rätt.
Och tänk så fel han hade.... :-)
Kommentera

Makkan: Steen, Nielsen, Eriksson har väl samtliga mer istid än Danielsson? Visst kommer Danielsson att toppa och vinna Junistoppligan när allt är klart!
Kommentera

Säga vad man vill om er två (70 Rodrigues och Huge). Så måste man bara tycka om er båda även om man inte har samma åsikt. För utan er så hade debatten inte varit speciellt stor här på Sportsnack. Och det bästa med er är att ni är Brynäsare båda två och ni vill att Brynäs allt väl.

Länge leve debatten om Brynäs. Om debatten dör ut ser det verkligen inte bra ut för Brynäs.

Tack båda två.
Kommentera

Lite luddig svenska, men ni förstår nog.
Kommentera

Makkan: Har legat på sjukhus i en vecka och under den tiden så har det inte skrivits så mycket tyvärr, undrar varför :-) Om du inte har samma åsikt som någon av oss, vad har du då för åsikter :-)
Kommentera

Om ni inte har läst artikeln om Lill-Daniel i Aftonbladet. Läs.
Se länk.
Kommentera

« · 341850 · »