Brynäs IF

727991 inlägg · 7962 ämnen

Ny målvakt?

« · 1598979 Till forumet

Sv: Ny målvakt?
Linus Wickman: jag har varit kritiker till Rahms varande i Brynäs. Är nöjd med Starkbaum... Men vill tacka Rahm för hans tid, ingen skugga över hans person. Lycka till på annat håll nu Rahm!

Nu siktar vi framåt - stabilt!
Kommentera

Zappaholic: Bara att tacka Rahm för tiden i Brynäs och önska honom lycka till i framtiden.  Vissa lyckas och andra misslyckas i Brynäs men alla skall ha ett tack för att de gjort sitt bästa för vårt lag.
Kommentera

Rodrigo: Står på brynäs websida nu oxå. Känns riktigt bra det här. Nu gäller det att få ordning på försvarsspelet och få tillbaka spelare från skador. 
Kommentera

Kan inte Sundlöv göra klart med Sevc också när han ändå är i värvartagen...rykten säger dock att han är på väg tillbaka till Skellefteå och Grinolle...

Antar att detta Starkbaum samt det utländska samarbetet var det som HGK twittrade om...

Kommentera

Henrik Sjöberg från Expressen skriver på Twitter att Brynäs köper ut Rahm från kontraktet. Inte mer än rätt, han borde inte fått ett kontrakt från början.

Edit: här var man lite sen.

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta:

@sjobergh: Brynäs köper ut Rahm. "Vi får se vad som händer, jag har inte hunnit prata med min agent än men det blir ett avslut här" #brynäsif
Kommentera

bifhjärta: Det är ingen utlåning av Rahm. Han är ett avslutat kapitel i Brynäs.

Starkbaum blir en rejäl förstärkning!!!

BRA SUNDLÖV!!

Kommentera

På förhand en bra och stabil värvning av Sundlöv! Med tanke på att Starkbaum har svackor ibland är honken ett perfekt komplement.

Bra micke!
Kommentera

Rodrigo: Låna ut honom till Örebro :-)
Kommentera

maddog1970: In med Omark, Aaltonen, CROSBY!

Undra vad som händer med Rahm nu då, utlåning får man anta?

Kommentera

Rodrigo: Sätt mer fart på faxen nu Sundlöv. Låt pengarna rulla!
Kommentera

Detta trodde man verkligen inte. Respekt åt Sundlöv för detta!
Kommentera

J F K: the dawn of a new day
Kommentera

BIF96: Det är med blandade känslor som Modo-it man läste det.

Givetvis bra för ekonomin och vi har ändå två riktigt bra målvakter, men jag är rätt säker på att detta kommer att göra Brynäs till ett bättre lag.

Starkbaum var lysande långa perioder, men hade tre ganska ordentliga svackor som drog ned betyget och räddningsprocenten. Två stycken under serien och sedan en i slutspelet.

När han kom till Modo var han riktigt dåligt grundtränad, så har ni tur beror svackorna helt enkelt på att han inte hade tillräckligt bra kondition för att orka hålla samma nivå hela tiden.

Nåja, avslutningsvis. Lycka till, men inte för mycket, Starkbaum.

Kommentera

Det var fan på tiden Sundlöv!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk:

God morgon!
Kommentera

tjugo8: STARKBAUM klar enligt GD!!!!!!!!!
Kommentera

tjugo8:

Åh fy fan!
Kommentera

Johan Norrström:

Honken inte på träning igår...hmmm...
Kommentera

maddog1970:

Eller så är det Bill Gates.
Och i morgon meddelas det att vi köpt tillbaka Bäckström,
Silfverberg, Järnkrok, Larsson och Ekholm.

Reportrarna frågar då Bill:
Blev det inte dyrt att köpa hem dem från NHL?
Bill svarar: Jo, lite. Men det drabbar ju ingen fattig.

Kommentera

Sv: Ny målvakt? Kommentera

tjugo8:

Frågan är följaktligen , när tar Rahm över förstaspaden?
Kommentera

tjugo8: Det måste vara en målvaktssponsor som presenteras i morgon.....
Kommentera

STARKBAUM !
Kommentera

Vi är 7:a i räddningsprocent, tidigare 4:a, tre senaste/skadehelvetet har gett ett tapp

Före dyra HV, mäktiga Luleå, succén Växjö

Vi är också 4:a i antal räddningar

Vad är problemet? Raljerar lite visst, men läge att nyansera o siffrorna ljuger inte

Och detta med ett utespelarförsvar som är virrigt värre;

Sorterar dåligt, blir fastcheckade, har bitvis oerhört svårt att rejält få ut pucken ur zon

Grundarbeten som absolut inte påverkas av hur bra/dålig en målvakt är

Kommentera

Rodrigo: Johansson bör testas omgående så kanske sundlöv kan avbryta målvaktsjakten.
Kommentera

gevalia: Han har väl bara varit med och spelat en match under campen och har mestadels dragits med en skada. Han är dock inte blivit nerskickad och har ändå relativt stor chans att få börja säsongen i NHL :) Det är fortfarande ett par anfallare som ska bli nerskickade innan säsongen börjar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rodrigo:...............Hur går det för Elias Lindholm , nå`n som vet?
Kommentera

Huss: Dansk spelar med Erie Otters i OHL.
Kommentera

tjugo8: Oscar Dansk kanske?
Kommentera

tjugo8: Lika bra att testa Johansson nu istället för att slänga in honom oprövad i ett sent skede av säsogen om Rahm och Honken inte skulle hålla. Mindre press på honom nu dessutom än när man ska börja slåss om placeringar i tabellen.
Kommentera

När ska Rahm stå, imorgon kanske? Ngn gång måste han väl in.

Nu har Honken stått 4 matcher på 8 dagar o denna vecka är det bara 2 matcher men nästa vecka 3 matcher igen...

Jag befarar att Honken inte håller för för tungt matchande vilket blir följden när Rahm är dålig/skadad...

Snälla Tomten; om jag är riktigt snäll...kan inte jag få en ny målvakt i julklapp?

Anekdot; I denna tråd kan Ni faktiskt läsa när 70 Rodrigues berömmer Sundlöv...det gäller Greiss...;)

Kommentera

foppa78:

Puuhhh...!!! 5 lag har sämre målvakter än oss...

I en stor omröstning som GT/Expressen gjorde tidigare i somras fick läsarna tycka till om SHL-lagens målvaktspar.

1. Skellefteå 3,4

2. HV 71 3,3

3. Luleå 3,0

4. Färjestad 2,9

5. Modo 2,8

6. Linköping 2,6

7. Brynäs 2,5

8. Leksand 2,4

9. AIK 2,1

10. Växjö 2,1

11. Frölunda 2,1

12. Örebro 1,6

Kommentera

foppa78:

Sämre än Växjö tom...??? ;)

Kommentera

Det är svårt att sia om, han spelade 2 matcher (?) för BIF på försäsongen ifjol och var förestemålis i J18 Landslaget så visst har han talang :)

Statestik i sig är väl inte alltid så förlitlig, Brynäs plockade ju upp många spelare från J20 för träning och bänknötning så J20 laget var sämre än på många år vilket självfallet påverkar JJs stats.  Kalle Johansson lämnade J20, Nörstebö spelade man A-laget osv.

Ta en förstespade i ES i år är han inte redo för, men att spela ett 10tal matcher tror jag absolut, och 10 matcher kan räcka för att avlasta Rahm/Honken! =) 
Kommentera

tjugo8: Jag håller med dig i mv frågan, jag tycker vi har det sämsta målvaktsparet i elitserien om jag ska vara ärlig!
Kommentera

HappyX3:

Mmm...du kanske har en poäng i Honkens matchande...

Två halvskadade, halvdana målvakter var kanske inte helt lyckat ifjol...kanske skulle det ha värvats...???

Är den här JJ verkligen så pass att han kan gå in o spela ES...? Ingen lysande stats (16:e målis i Superelit), men det är kanske inte allt...

Kommentera

Honken spelade för många matcher på rad och därför kunde han inte hålla samma höga högsta nivå genom hela säsongen. I år kommer Rahm (förhoppningsvis) kunna avlasta Honken mer vilket gör att Honken kommer bli bättre. Med bättre backuppsättning som vi har i år kommer Honken bli ännu bättre. Rahm har nu haft en säsong på sig att träna och borde kunna konkurrera mer, däremot kommer han fortfarande vara skadad till och från, svårt att få kroppen att gå från "amatörnivå" till elitnivå på ett år så hoppas verkligen Johansson utvecklas och kan avlasta Rahm vissa matcher! 

Självklart vore ett bättre komplement till Honken att föredra men tror ändå denna lösning kan fungera bra, bara Rahm/Johansson kan avlasta Honken var 3-4 match nått! 
Kommentera

Johan Norrström:

Visst har du en poäng ang totala försvarsspelet...

Dock så såg jag plattmatcher, tavlor, utklassningar, mm som gör mig mkt tveksam t mv kvaliteter...

Kan Honken komma o göra sin bästa Brynäs-säsong på denna vända...?

Blir Rahm fisk eller mittemellan...?

Kommentera

tjugo8:

Med ett förbättrat försvarsspel borde ju åtminstone Holmqvist kunna höja sig några snäpp. Även anfallsspelet måste förbättras och skärpan i avsluten måste bli bättre. Just målskyttet väcker frågetecken. Vem/vilka ska göra målen? Det är inte enbart målvaktsspelet som ska vara tungan på vågen.
Kommentera

Målvaktssidan är mest avgörande lagdelen kommande säsong, jag är orolig!

Rejäla förbättringar av Rahm/Honken o vi är slutspelslag

Annars är det bara o ta fram Losec...

Kommentera

Brynäslegenden: Hittade det på hockeyligan. Du hade rätt.
Kommentera

Linus Wickman: kommer inte ihåg men såg det någon stans. Du får Googla det
Kommentera

Brynäslegenden: Källa?
Kommentera

Han är redan klar för en annan klubb i KHL.
Kommentera

BIF96: Haha bara ett alternativ lixom ;-)
Kommentera

Linus Wickman: NEJ TACK!
Kommentera

« · 1598979