Brynäs IF

727616 inlägg · 7962 ämnen

Ny målvakt?

« · 1598979 · » Till forumet

Sv: Ny målvakt?
Linus Wickman: jag har varit kritiker till Rahms varande i Brynäs. Är nöjd med Starkbaum... Men vill tacka Rahm för hans tid, ingen skugga över hans person. Lycka till på annat håll nu Rahm!

Nu siktar vi framåt - stabilt!
Kommentera

Zappaholic:

Ursäkta, vad är HGK twitter?

Kommentera

micke:Det är väl Brynäs ordförandes twitterkonto som avses.
Kommentera

Zappaholic: GRATTIS! Nytt SM-guld nudå, liksom med Svedberg?  :-)
Kommentera

Hallelujah, prisa gudarna :-)
Kommentera

Grattis till en riktigt bra målvakt! :)
Kommentera

70 Rodrigues: Tog ju dock en säsong för Svedberg att spela in sig. Så NÄSTA säsong blir det SMguld ;)
Kommentera

70 Rodrigues: NÄMEN! :)

Låt mig citera mig själv, detta forum 19/9

Huge: Vet du vad jag tror? Jag tror att föreningens kunniga fackfolk kommer att göra sig av med Rahm innan november.

Slog fel på ett par veckor...men ändå ;)

Kommentera

En internationell aktör vill alltså samarbeta med Brynäs. Ja, varför inte? Och för en bredare exponering kanske man vill ha laget i KHL i stället....
Kommentera

Zappaholic:

Hoppsan hoppsan :-) Brynäs IF avslutar samarbetet med Rahm och Huge - Brynäs IF

Redigerad kommentar

Kommentera

Rahm är Sundlövs sämsta värvning någonsin alla kategorier. Det finns ingen förmildrande omständighet där. Den får Sundlöv ta på sig, en puddel tack!

Funderar lite över Starkbaum. Bra med en ny målvakt, men han har inte spelat något denna säsong. Kan det vara så att Brynäs huvudspår var Tarkki och när han gick till Linköping så valde man Starkbaum i brist på andra alternativ? Det sämsta som kan hända nu är att han får en start alá Greiss..

Kommentera

Zzz: Puddel?
Kommentera

Zzz: Tarkki är nog en, två eller tre klasser dyrare än Starkbaum, det har nog med saken att göra.

Vi får inte tro att Starkbaum är någon form av en frälsare men hur det än blir har jag svårt att se att han ska vara sämre än Rahm.
Kommentera

Sen är ju Hudacek ledig med. Men han är nog riktigt dyr med.

Redigerad kommentar

Kommentera

PRISA GUD!!!!

Julafton kom tidigt i år. Har bara två saker att anmärka på:

1. Detta beslut kommer för sent. Vad är det som medfört att Brynäs "expertis" inte, som 90% av övriga hockeysverige, genomskådat Rahm som ett hopplöst fall för länge sen?

2. Varför skall vi alltid ta in målvakter som stått sysslolösa i evigheter? Ett riskspel...
Kommentera

bradberry:"2. Varför skall vi alltid ta in målvakter som stått sysslolösa i evigheter? Ett riskspel..."

Källa på det? Stämmer detta verkligen?

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Det är väl Brynäs egna hemsida som är källla på det.
För där står det att han bara spelat en match den här säsongen.
En landskamp med Österrike, där han höll nollan.
Så han kan ju inte ha hunnit bli helt oduglig, kan man tycka.

Kommentera

Frågan är när han får spela sin första match, kan det bli redan denna vecka måntro? Brynäs spelar ju faktiskt back-to-back nu på lördag och söndag, frågan är hur bra Honken håller för det. Skulle inte bli förvånad om Starkbaum står på söndag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rodrigo:

Precis min undran!!??

Hur ska Starsky matchas in? Lex-Greiss

Hur håller Honken? Lex-12/13

Honken tränade tydligen inte igår (varför? vila?)

Vi spelar tors, lör, sön. Luleå, Karlstad, Sthlm

Jag skulle föredra Honken i så många matcher han fixar o JJ (har han varit skadad?) som back-up

Starsky bör vara hemma o träna o spela ngn av J-20 matcher lör o/el sön

Situationen är ju lite utmanande; Honken måste hålla, Starsky måste få tid/lämplig matchning...

Kommentera

tjugo8: Honken tränade för fullt idag enligt Twitterkällor, spelat mycket sista tiden så vilade säkert igår. JJ har gjort comeback i J20 och spelat riktigt bra, kanske inte riktigt redo för A-laget ännu (framförallt inte med det försvar vi har). 

Starky tror jag aboslut kan stå söndag, ska inte vara några problem där! Bara han får vila/träna efter det! =) 
Kommentera

HappyX3:

Vilken twitterkälla?

Vad har JJ haft för fel?

Tror det vore hål i huvudet att ställa Starsky bakom tröttkörda utespelare på Hovet på söndag...men det e klart...JJ kanske inte vore nån höjdare heller...

Kommentera

Och apropå Honken så tränade han som vanligt idag

Nej visst är det så, men bättre att sätta en rutinerad målvakt bakom ett tröttkört lag än att låta JJ SHL debutera tror jag iaf :) Inget bra läge vilket som, nästan så Rahm skulle fått kicken EFTER söndagen. 

Kommentera

HappyX3:

Ja...faktiskt lite så jag tänkte ang Rahm...:)

Men, får köra Honken; tors, lör, sön, ons (saik)

Starsky debut hemma luleå nästa lör

Tack för twitter-tipset...!

Kommentera

Ny reservmålvakt i all ära men då känns den andra brynäsnyheten långsiktigare och större. Enl. en rubrik i GD ska det presenteras en ny storsponsor i morgon, en annan snackar om nytt samarbete. Nyhetsvärdet lär variera beroende på vilken rubrik som gäller. Är det Kraft Foods som ska satsa 100 miljoner eller handlar det om ett nytt grepp i mustaschkampen.

Zzz: Jag tar i lite till. Jag tro Rahm är den märkligaste värvning ett regerande mästarlag nånsin gjort. Avstängd två år och förväntas konkurrera i ett mästarlag. Redan där har man lagt en restriktion på lagets ambitonsnivå.

Kommentera

Detta var det bästa som kunde hända i detta läge. Nu behövs det lite förstärkning bland utespelarna med, så kanske vi rör på oss i en positiv riktning i fortsättningen.
Kommentera

Jajjen: Som Starkbaum var ifjol är det en ny förstemålvakt. En klass bättre än Honken.
Kommentera

J F K: Men i år spelar han i Brynäs. Inte otroligt att han ramlar under första träningen och bryter ett finger, borta till nyår.
Kommentera

Jajjen: en korttidsskada i Brynäsmått mätt isåfall... ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

DavyDjoos: Jag sa inte vilket nyår.
Kommentera

Jajjen: fast han har tyvärr bara säsongen ut... Hade gärna sett honom säkrad längre tid...
Kommentera

DavyDjoos: Svårt att säga beroende på hur bra han är i Brynäs, men har inte så svårt att se att han skulle kunna förlänga i Brynäs. Dock får man nog anta att det blir ett rätt så mycket saftigare kontrakt än det som Brynäs tar över nu. Skulle inte tro att Starkbaum har en avsevärt hög lön ändå. Han värvades varken från NLA eller KHL till Modo, även om den österrikiska ligan också håller hög klass, löne- och spelmässigt, dock inte på samma nivå. Tror tex LHC fick betala ett mycket högre pris för Tarkki.

Sen tror jag inte Starkbaum är billig på något sätt men detta var nog den bästa lösningen rent ekonomiskt också.

Kommentera

Rodrigo: Ä N T L I G E N!!!!!
Kommentera

EskilstunaLasse: Undrar om det finns någon som inte är nöjd med att Rahm är historia ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag vet en...
Kommentera

zigge:

Luktar flopp likt belfour ;)
Kommentera

33 räddningar mot Slovenien 8 november...
Kommentera

bradberry:

Nu är det bara invänta VM i bortförklaringar. En utläggning i uppsatsform om olyckliga omständigheter.
Kommentera

Johan Norrström:

Bänkar mig med förväntan med chipspåsen framför mig ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: det kan bli en förklädd pudel, där de i föreningen som har bäst koll har tagit ett bra beslut nu då det visade sig att den förväntade formtoppen aldrig kom och som du nämner är ju detta endast genom olyckliga omständigheter, vilket vilken sansad och nyanserad individ enkelt kan förstå... ;)
Kommentera

På något sätt så kommer NÅGON fram till att MS agerade rätt. :-) ;-)
Kommentera

Jaaaaaaaaa Tomten finns! Seså Sundlöv stäng inte av faxen nu bara MERA!!!!!!!
Kommentera

Kahn: Någon kom fram nu! ;-)
Kommentera

foppa78: ;-)
Kommentera

foppa78: Hoppas att vi kan få en förklaring till varför Sundlöv lät Rahm lämna, hoppas att den kommer innan matchstart Sverige-Portugal ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Skit i det nu. Nu går vi vidare, tackar Rahm för "insatsen" och välokmnar Starkbaum. Tror Pecka kan få till det riktigt bra...
Kommentera

Zappaholic: Aldrig, så lätt ska det inte gå ;-) Du kan ju haja hur det hade sett ut om situationen varit den omvända?? Apropå Pecka, han är den en MV tränaren i SHL som inte kommer att medverka på tränarkonventet  i januari.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hudacek ville till Sverige, till Brynäs, och Gävleklubben förberedde ett treårsavtal med honom – innan de valde att satsa på Starkbaum. – Julius var sugen på spel i Sverige och vi förde samtal med Brynäs. Men de ville satsa på en annan målvakt, säger Hudaceks agent, Robert Spalenka
Kommentera

tjugo8: Är det sant? Fan, hade hellre sett honom...

Men nu tror vi på Stark!

Kommentera

tjugo8:frågan är nog om inte det hade varit en smartare värvning, både yngre och har bättre statistik. Långtsiktigt med ett tre års kontrakt med. 
Kommentera

« · 1598979 · »