tjugo8: Är det sant? Fan, hade hellre sett honom...
Men nu tror vi på Stark!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
DavyDjoos: Svårt att säga beroende på hur bra han är i Brynäs, men har inte så svårt att se att han skulle kunna förlänga i Brynäs. Dock får man nog anta att det blir ett rätt så mycket saftigare kontrakt än det som Brynäs tar över nu. Skulle inte tro att Starkbaum har en avsevärt hög lön ändå. Han värvades varken från NLA eller KHL till Modo, även om den österrikiska ligan också håller hög klass, löne- och spelmässigt, dock inte på samma nivå. Tror tex LHC fick betala ett mycket högre pris för Tarkki.
Sen tror jag inte Starkbaum är billig på något sätt men detta var nog den bästa lösningen rent ekonomiskt också.
Redigerad kommentar
Ny reservmålvakt i all ära men då känns den andra brynäsnyheten långsiktigare och större. Enl. en rubrik i GD ska det presenteras en ny storsponsor i morgon, en annan snackar om nytt samarbete. Nyhetsvärdet lär variera beroende på vilken rubrik som gäller. Är det Kraft Foods som ska satsa 100 miljoner eller handlar det om ett nytt grepp i mustaschkampen.
Zzz: Jag tar i lite till. Jag tro Rahm är den märkligaste värvning ett regerande mästarlag nånsin gjort. Avstängd två år och förväntas konkurrera i ett mästarlag. Redan där har man lagt en restriktion på lagets ambitonsnivå.
HappyX3:
Ja...faktiskt lite så jag tänkte ang Rahm...:)
Men, får köra Honken; tors, lör, sön, ons (saik)
Starsky debut hemma luleå nästa lör
Tack för twitter-tipset...!
Och apropå Honken så tränade han som vanligt idag
Nej visst är det så, men bättre att sätta en rutinerad målvakt bakom ett tröttkört lag än att låta JJ SHL debutera tror jag iaf :) Inget bra läge vilket som, nästan så Rahm skulle fått kicken EFTER söndagen.
HappyX3:
Vilken twitterkälla?
Vad har JJ haft för fel?
Tror det vore hål i huvudet att ställa Starsky bakom tröttkörda utespelare på Hovet på söndag...men det e klart...JJ kanske inte vore nån höjdare heller...
Rodrigo:
Precis min undran!!??
Hur ska Starsky matchas in? Lex-Greiss
Hur håller Honken? Lex-12/13
Honken tränade tydligen inte igår (varför? vila?)
Vi spelar tors, lör, sön. Luleå, Karlstad, Sthlm
Jag skulle föredra Honken i så många matcher han fixar o JJ (har han varit skadad?) som back-up
Starsky bör vara hemma o träna o spela ngn av J-20 matcher lör o/el sön
Situationen är ju lite utmanande; Honken måste hålla, Starsky måste få tid/lämplig matchning...
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Det är väl Brynäs egna hemsida som är källla på det.
För där står det att han bara spelat en match den här säsongen.
En landskamp med Österrike, där han höll nollan.
Så han kan ju inte ha hunnit bli helt oduglig, kan man tycka.
bradberry:"2. Varför skall vi alltid ta in målvakter som stått sysslolösa i evigheter? Ett riskspel..."
Källa på det? Stämmer detta verkligen?
Redigerad kommentar
Rahm är Sundlövs sämsta värvning någonsin alla kategorier. Det finns ingen förmildrande omständighet där. Den får Sundlöv ta på sig, en puddel tack!
Funderar lite över Starkbaum. Bra med en ny målvakt, men han har inte spelat något denna säsong. Kan det vara så att Brynäs huvudspår var Tarkki och när han gick till Linköping så valde man Starkbaum i brist på andra alternativ? Det sämsta som kan hända nu är att han får en start alá Greiss..
Zappaholic:
Hoppsan hoppsan :-) Brynäs IF avslutar samarbetet med Rahm och Huge - Brynäs IF
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: NÄMEN! :)
Låt mig citera mig själv, detta forum 19/9
Huge: Vet du vad jag tror? Jag tror att föreningens kunniga fackfolk kommer att göra sig av med Rahm innan november.
Slog fel på ett par veckor...men ändå ;)
tjugo8: Kan tänka mig att Starkbaum var ett billigare alternativ... men vad annars kan anledningen vara till att man valde att inte gå vidare med Hudacek?
I och med att man förberedde ett treårsavtal med Hudacek skulle det inte kännas helkonstigt om Brynäs också gärna vill förlänga med Starkbaum över en längre tid, förutsatt att han inte floppar då.