Kahn:
Att det även blir en halvtidare är ju ingen skräll...
Ganska säker på att den tas inom organisationen o kan få en "administrativ" karaktär...Wille ska väl pensioneras snart...?
Redigerad kommentar
micke63: Idag är väl dagen. Det står mellan tre personer varav Gozzi är en.
Kan tänka mig att den för några år sedan tilltänkte Tommy Sjödin är en annan av kandidaterna.
Spännande blir det i vilket fall.
Finns inga andra kandidater! Gozzi eller så skiter man i sportchefen A'la backcoachen när Robertsson valde SAIK istället för BIF... ;)
Vad fan hände med Rensfeldt? Trodde han skulle bli i samma klass som Silfverberg vafan, tyckte att skridskoåkningen var en brist i Europeisk hockey men täntke att han passa bättre i nordamerika med mindre isar och mer "hård" hockey. Men Skridskor är otroligt viktigt även där visst! =)
Nått kanske Brynäs borde satsa på då? En Skridskotränare? (25-50%). Så framförallt juniorer får en riktigt riktigt bra skridskoskolning. (kanske redan finns?).
För tittar man på Järnkrok nu i VM mot förra VM är det ju främst frenesin i åkningen han utvecklat "over there". Fortsätta utveckla svensk hockeys ledande juniorer kanske skridskoåkningen är det vi främst ska satsa på?
Är dock väldigt intressant att följa alla förredetta Brynäsare nästa säsong med Strid i SSK, Rensfeldt mfl i Rögle och Alcén i Mora :)
Snart borde vi väl iaf kunna bygga ett B-lag i Allsvenskan kan man tycka i nån närliggande stad till Gävle? (Borlänge, Hudiksvall, Östersund?).
Målvakter
Honken (?)
Sahlin (Almtuna)
Hedberg(?)
Östlund (EHC Bregenzerwald)
Backar
Hassel (Vita Hästen)
Löf (Södertälje)
Berglind (Rögle)
Meyer (Almtuna)
Carlsson (Timrå)
Westlund (Brynäs)
Nörstebö (Brynäs)
Rotbakken (Almtuna)
Morin (Oskarshamn)
Centrar
Wännström (?)
Ljunggren (?)
Fröberg (Karlskoga)
Hellgren (Asplöven)
Forwards
Alcén (Mora)
Thegel (Vita Hästen)
Rensfeldt (Rögle)
Molin (Rögle)
Larsson (Almtuna)
Strid (Södertälje)
Persson ?? (Sundsvall)
Lite spelare som borde kunna prestera på allsvensk nivå.
Lite svag centerbesättning och få forwards, men om några säsonger kanske? ;)
Tänkte ett tag att Thelin skulle vara bra/aktuell...
Men iom att han sitter med i "rekryteringsgruppen" torde han vara avskriven...
Fiskmås-Mårts som sportchef?
Andersén utanför laget. Magnus oduglig Nygren spelar.
Ekholm spelar inte PP.
Järnkrok i andra-PP:t.
Jajjen: En väldigt dålig liknelse... Men ok..
Vad är det som säger att banktjänstemannen är värdelös på bilar? Precis som att en bilmekaniker kan vara hur värdelös som helst. Det finns många exempel på hur bilmekaniker gjort grova fel.
Men nu gäller det helt andra saker. Nu gäller det tolkningar baserat på vad som skrivs kontra hur jag uppfattar det baserat på mina värderingar.
Men vi vänder på det.
Du lämnar in din bil för du har "ryktesvägen" (av en kompis eller liknande) hört att exempelvis ett lager i din motor behöver bytas ut efter x antal mil. Du går till verkstaden och de säger "Stämmer inte"..
Ett par dagar senare visar det sig att "ryktet" stämde och din motor rasar. Bilverkstaden går ut och säger att det är ett problem med ett lager i motorn.
Hur skulle du tolka den information du fått?
Redigerad kommentar
Huge: Visst gör de det. Men jag tycker att en heads up från Sundlöv hade varit på sin plats. Som det känns nu så slog twitterryktet ner som en bomb liksom. I alla fall om man skall ta HGK's "Så vitt jag vet så ska MS fortsätta som sportchef" som en uppriktig kommentar.
Till mitt försvar så kom mitt inlägg dagen före artikeln som jag länkade till... ;-)
Men har du koll på vad som gäller som sista datum för NHL att plocka hem spelare från IIHF och SHL?
Huge: Saxat ur gårdagens GD webb:
"
Kommer det bli en ensam sportchef eller fler som hjälps åt med jobbet?
– Vi håller på och diskuterar strukturen och organisationen och har inte fastställt exakt hur vi ska göra. Men vår riktlinje är att en ensam person inte kan göra hela jobbet själv. Sedan om det är 75 procent, en halvtid, eller en 25 procentig tjänst för den som ska hjälpa huvudsportchefen, har vi inte tagit ställning till ännu."
Det ger ju i alla fall lite mer indikation på hur man tänkt. Jag hade missat den artikeln...my bad.
Huge: Personligen så hade jag föredragit om Sundlöv hade meddelat ledningen i slutet på förra säsongen så att de hade kunnat börja tidigare.
Sundlöv är ju kvar till sista juni och skall bygga klart laget tills dess. Har det hänt att laget varit klart så tidigt förr? Begränsar man inte urvalet av spelare rejält alternativt riskerar att satsa på spelare som kan tappas till NHL. För den cirkusen håller väl på längre än så.
Så den klara linjen är EN sportchef? Källa på det tack...
Men jag håller med dig.. Visst är jag underbar ;-)
Huge: Nu har du skrivit i snart en halvtimme... använd båda pekfingrarna så går det snabbare ;-)
Jajjen: Hur du gör för att värdera min åsikt ligger inte i mitt intresse. Jag skrev precis att jag baserar mina åsikter på mina värderingar. Det spelar liksom ingen roll om jag är presschef, mediakonsult eller vad som helst. Värderingar har jag lik förbannat.
Men det är intressant. Så ponera att jag var en medietränad presschef och tyckte samma sak som jag gör nu så skulle det vara mer ok? Det är ju fortfarande baserat på mina åsikter och värderingar oavsett . Förklara gärna hur du resonerar.