Brynäs IF

728097 inlägg · 7962 ämnen

Ny Sportchef

« · 1597438 · » Till forumet

Sv: Ny Sportchef
Jeklund: äh Sundlöv gör det bra när han ska givetvis sittj kvar. Långsiktigt arbete är vad som behövs.
Kommentera

Rodrigo:

Uppskattning av initierad hockeyreporter...

"genom samtal med flera personer med insyn i alla tolv ­elitserieklubbarna - tagit fram de egentliga månadslönerna"

Widing o Harju är ju praktexempel där MS slängt ut för mycket pengar...så här med facit i hand...

På förhand hade jag ev kunnat tycka att Harjus lön varit motiverad...

...men Widing var nog ett sorgligt exempel när MS agerar lite i affekt/besvikelse över att han en gång hamnade i Dif...o slänger upp mer än vad han varit värd de sista 3 åren...

Kommentera

Nubben - Bä

Strömberg - Bu, för mkt matchcoachhuligan...ingen affärsman el strateg, ingen SC-erfarenhet

Min bruttolista;

Gozzi

Rudslätt

Bengtzen

Kommentera

tjugo8: Varför Rudslätt? Jag tycker att Stefan Persson är ett bra namn. Han gjorde ett gediget jobb under många år i Borås, trots taskiga förutsättningar. Håller ändå Gozzi och Bengtzen som absoluta toppalternativ.
Kommentera

Peja:

Intressant profil, utbildad ekonom, 2 år som klubbledare, spelat i många klubbar o utomlands (inkl Brynäs)

Inte som head SC/GM, kanske ass....

Kommentera

tjugo8:Av ren nyfikenhet, varför skulle Nubben vara en sådan katastrof ?
Kommentera

micke63:

Sorry förvirrande uttryck

Nubben funkar för mig

Kommentera

tjugo8:Bengtzen är ett namn jag tror på,han har gjort Karlskoga till ett toppenlag i allsvenskan och sedan gjort likadant med KHK . Extremt bra på fynda, skulle verkligen vara ett namn som skulle föra Brynäs framåt, lika med Gozzi. 

Leffe Strömberg vill jag verkligen inte se i rollen, katastrof om han skulle vara aktuell. 

Rudslätt är väl lite för oefaren? Ett år som sportchef i AIK utan några riktigt bra värvningar.

Kommentera

Det viktigaste nu kommer att vara vilka de 2-3 sista spelarna
in i truppen blir. För det kan ju komma att avgöra vilken typ av
trupp som den blivande sportchefen kan bygga säsongen 15/16.

Kommer det att bli en trupp för SHL eller riskerar det att bli en
trupp för allsvenskan?

Oroväckande många lag i allsvenskan kommer att satsa hårt
på nästa säsong. Och som det ser ut nu så kommer vi att
få leva med en trupp som inte tål många skador.

När man ser antalet spelare i t.ex. Örebros och Frölundas
trupper. Då förstår man att de lever i en annan ekonomisk
division än Brynäs.

Att sen Thuresson ryktas vara på väg in i, en redan överfull
trupp hos Frölunda. Bevisar bara att ett fattigt Frölunda,
ändå har råd med betydligt dyrare trupp än Brynäs.
Kommentera

Linus Wickman: Melin som GM kanske... fast han passar nog bäst i båset.
Kommentera

Enaranger: Skulle gärna se att Sundlöv gjorde ett (nytt?) försök att förlänga med Scott... lagets jämnaste forward tillsammans med Ollas. Går använda som både center och ytter vilket ger lite svängrum för en ersättare(?) för Thuresson.

Med tanke på hur Sundlöv uttryckte sig ang truppen 12/13 borde man väl förhoppningsvis inte göra samma miss igen...
Kommentera

Enaranger: Frölunda har inte råd med annat ironiskt nog. Utan affischnamn som fyller hallen så kommer klubbens egna kassa dräneras fortare än idag.
De har en farlig balansgång att gå då deras ner och uppsidor är betydligt större än Brynäs.
Kommentera

Linus Wickman:"Bengtzen är ett namn jag tror på,han har gjort Karlskoga till ett toppenlag i allsvenskan och sedan gjort likadant med KHK"

Nu vet jag inte om Bengtzen är skylldig men båda dessa klubbar har under en längre tid varit på ruinens brant...

Kommentera

Eftersom det inte blir "Puts" så hoppas jag på "Nubben".
Kommentera

Carl Lejonkräk: Han värvade billigt både i Karlskoga och i KHK så han kan knappast vara ansvarig för ekonomin. Sen är det väl styrelsens fel isf? Han följer ju bara budgeten han får. 
Kommentera

Eftersom "Nubben" dementerar har jag inget namn.
Kommentera

Linus Wickman: Play-off bonusar i KHK spelarnas kontrakt spräckte spelarbudgeten rejält......
Kommentera

Om "Puts" ändå kunde minska på antalet resdagar och ta en lägre lön för att jobba med BIF. DRÖMMER........
Kommentera

Enaranger:"Att sen Thuresson ryktas vara på väg in i, en redan överfull
trupp hos Frölunda. Bevisar bara att ett fattigt Frölunda,
ändå har råd med betydligt dyrare trupp än Brynäs."

Ett rykte bevisar ingenting.

Kommentera

Kahn: Ursäkta, men vem är "puts" ?
Kommentera

Nubben dementerar att han är intresserad av SC-posten i Brynäs.
Kommentera

Peja: Då är han klar alltså 😉
Kommentera

mk: "Puts" är Inge Hammarström.
Kommentera

Peja:
Bra artikel
Lechtaler har iaf budgetansvar...men det e nog bara han då bland SC i shl...
Kommentera

Jerry Andersson från troja/ljungby, hade varit kul att se vad den herren kan åstadkomma med en större budget. Han fick ett bra erbjudande från hv71 för ett antal år sen men tackade nej för att hjärtat slår för Troja. Men nu är han ledig..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Konsekvensen av en icke snål sportchef!
Kommentera

KulaShaker: Karlskrona borde ha bett kommunen om pengar för att bygga en C-hall istället, lagt de pengarna på spelare och därefter säga att man inte hade råd att bygga C-hallen. Väldigt förenklat var det väl så Brynäs gjorde..
Kommentera

Lindström: Hoppas😃
Kommentera

70 Rodrigues: Kan bli bra!
Kommentera

Lindström: Underbart om jag minns rätt så har Gozzi efterlysts som Sundlövs efterträdare här inne förut! Detta vore kanon om det är han som tar över efter Sundlöv!
Kommentera

Jag är en av flera som har förespråkat Gozzi sedan det blev klart att Sundlöv ska sluta. Gozzi tog AIK från div1 till SM-semifinaler under sin tid som sportchef där. Och då snackar vi om resurser betydligt mindre än Brynäs nuvarande. Gozzi är erfaren sportchef som har många goda år kvar. Känns även som att Gozzi har en 'lagom' bakgrund i Brynäs. Han har varit i Brynäs och är personlig vän med flera inom klubben men kommer ändå in med nya fräscha idéer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Gozzi tror jag vore grymt, ute o scoutar nu...

Föreslog honom förra året...

Mmmm...så tar Goz med sig Melin hit också...

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Är det meningen att Sundlöv ska värva klart innan den nya SC tar över eller hur är det tänkt?
Kommentera

MR Bif:

Om Andersén är klar är det bara Scott eller hans ersättare som ska in...

Drar Scott o det drar ut m ersättare kanske den landar på nya...

Annars silly over and out!

Kommentera

MR Bif: Ingenting bestämt där, det beror ju på vad Sundlöv får tag på för spelare.
Kommentera

finns en del intressanta gamla aik-spelare. Gynge, Bång, Janmark, Viklund? Sen känns även Melin given som tränare.
Kommentera

Peja: Håller med dig och gillar tanken att det kan bli Gozzi.

Sedan att han tagit AIK från div1 till SM-semifinaler osv, så måste jag ändå säga att det gäller att ha otroligt bra koll som sportchef. Visst vissa spelare över andra sidan Atlanten kan man kanske inte hålla jättekoll på men sedan handlar det otroligt mycket om tur också. Att Sundlöv tex värvade Scott som visade sig vara en fruktansvärt bra värvning är ju som att titta på Saik och deras värvning i Holloway..

Tycker det är jävligt tråkigt att Sundlöv slutar då jag inte ville se honom ersatt (som vissa andra här inne) men nu är det som det är och då tycker jag att Gozzi är ett riktigt bra namn.
De enda två namnen jag direkt känt NEJ till är Strömberg samt Nubben. Dessa två anser jag inte har nånting att hämta som SC i BIF.

Kommentera

mattiaskarlgren: Nej till Strömberg vad ska han göra? Skrika jävla FI... åt allt och alla som han gjorde som tränare nä honom har jag mycket svårt för!
Kommentera

Stämmer det är det inte t Gozzis fördel...

@kjellhaglund: @wikegard Framför allt – en one man show utan dokumentation och organisation.
Kommentera

tjugo8: Stämmer det är Goz fel person. Fast hur ofta har inte Wikegård fel?
Kommentera

EskilstunaLasse:stämmer vad? Förklara tack.
Kommentera

EskilstunaLasse:

Mmmm...men det var @kjellhaglund som skrev det, inte W

Kommentera

tjugo8: Ah, jag tyckte  jag såg namnet Wikegård.. oavsett så lär såna tendenser (om de nu finns några) att komma fram under samtal och intervjuer  med vederbörande. Man kikar väl en hel del på refernser och liknande.

OM man nu ens skall ha en sportchef...

Kommentera

EskilstunaLasse:

Hmm en Djurgårdare som uttalar sig negativt om en AIKare. Känns varken trovärdigt eller oväntat.
Kommentera

tjugo8: Det här är väl Wikegårds tweet, med efterföljande kommentarer

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Finns ingen som inte kommer ha nån surdeg i bagaget. För vad det är värt, Gozzi har alltid gjort ett gott intryck när han snackat med media. Där ligger t.o.m. Sundlöv i lä ;-)

I alla fall kul att jobbet är attraktivt. Eller som Gozzi uttrycker det: "Brynäs är en bra och trevlig klubb som är välskött på alla sätt." Nubben uttryckte nåt liknande. Inte riktigt samma bild som EskulstunaLasse, Lindström mf.l. ständigt målar upp.

Kommentera

Johan Norrström: Så länge vi inte vet vem det den där Häglund är och vilken insyn han haft i AIK:s interna angelägenheter så förblir hans ord inte mer värda än det som kommer från vilken läktarcoach som helst härinne.
Dessutom: om Gozzi nu verkligen tvingats göra det mesta själv med små medel och slimmad organisation och ändå gjort det bra i AIK, vad borde han då inte kunna göra i ett Brynäs med bättre organisation och större medel till sitt förfogande?
Spontant känns det som ett mkt bra val.
Kommentera

Huge:Gozzi har hyffsat track record när det gäller värvningar (sett till resurserna) och däri ligger mycket av relevansen.
Kommentera

Jajjen: Hade jag varit spekulant på en anställning så kanske mina ord varit annorlunda ;)
Typ, Bit inte den hand som föder dig..
Kommentera

« · 1597438 · »