Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Ny tränare!

« · 1654486 · » Till forumet

Sv: Ny tränare!
tjugo8: haha jadu..Lite mer info från Taif:
Han är en grymt bra taktiker, speciellt under matcherna. Han älskar hög check och står för en rolig hockey..Dock rikigt dåliga träningar tyckte spelarna (men det kan skilja sig från trupp till trupp). Under en match i AS så skrek en spelare i motståndarlaget efter en utvisning på en Taifspelare, Nilsson skriker tillbaka: "Håll käften din jävla hora, det är hockey vi spelar." Detta var under en träningsmatch ska tilläggas 😅
Låst ämne

bifhjärta:

Hoppas han fick tag i spelaren, gillar Nilsson redan!

Låst ämne

tjugo8: Fick mer info direkt..!

Träning med Luleås J20..3mot3 spel och Porsberger är fri..Nilsson blåser av. Spelaren skriker bögjävel och idiot åt Nilsson..Nilsson jagar spelaren i 2 min på isen...=)
Detta är nog allmänt känt i dom kretsarna..men tänkte det var intressant. Annan info från Taif är att han är ruskigt impopulär både hos spelare och klubbfolk..lite oroväckande. Ska gräva lite mer!
Låst ämne

Huge: Ultimatum är ju inte bra och knappast vad Sundlöv sysslar med. Ponera att Sundlöv framförde en önskan om att byta ut Jonsson men fick nej från högre ort, i det läget säger en man som Sundlöv upp sig kan jag lova. Sundlöv är ingen pajas likt Salo som ställer ultimatum för att på så sätt få sin vilja igenom.
Låst ämne

bifhjärta:

Intressant! Fiska mera

Nu var ju TAIF hans första a-lag som head coach, o de åkte ur AS

Bättre på ass kanske

Han gick ju på rätt hårt i länken

Låst ämne

Är nog inte osannolikt att tränarfrågan var det som fick Sundlöv att kliva av.
Å andra sidan: om den varit så viktig för honom så borde han väl ha ställt ett ultimatum, speciellt om han ändå haft tankar på att sluta och isf inte haft så mkt att förlora om hans ultimatum hade ignorerats av ledningen.
Hur som helst: antagandet att han velat byta tränare vittnar isf på god insikt av en sportchef som många kritiserat för att bedriva intern svågerpolitik.
Låst ämne

Peja: Han stack 3 veckor (!!) Innan kvalet började för Taif..dom åkte ur..
Låst ämne

70 Rodrigues: Huge förklarar snart...
Det vanliga med ord som "murvlar" "okunniga" och liknande. Räkna med en halv novell utan att det ger nån klarhet alls.

Det vanliga med andra ord...
Låst ämne

Hoppsan, vem ska man tro på😃

Redigerad kommentar

Låst ämne

bifhjärta: Det verkar som att Petter lämnade Tingsryd pga att han saknade sina barn som bodde i Luleå.
Låst ämne

tjugo8: Hörde nu från en kille i styrelsen i TAIF att Petter är den största tomten dom haft som ledare alla nivåer =)
Låst ämne

tjugo8: Bulan var knappast Brynäs förstaval, men han är både tydlig och hård. Två egenskaper som verkligen behövs i dagens Brynäs. Nu är det upp till spelarna att anta utmaningen som det innebär att spela konsekvent och disciplinerat.
Låst ämne

"Alla ska veta vad man ska göra ute på isen och man ska lita på varandra. Sedan måste man följa spelplanen till punkt och pricka."
Låst ämne

Säger som många andra, det var på tiden! Tycker också att det var en lösning som jag personligen föredar före Niklas E. Hoppas, hoppas att det vänder nu..

Låst ämne

Känns bra att få in en back i ledarstaben

Får det till att vi efter Stig Salming 1987 haft 3 namn; Gunnar Persson, Anders Bäckström (kort inhopp 04/05) och Tomas Jonsson, rätta mig gärna om jag har fel.

Alltså på nästan 30 år!

Fö så jagade Bif både Tomas Jonsson o Bert.R som ass t TJ 11/12

Inte bara Bulan tycks ha brösttoner heller

2 timför 2 timmar sedan

wow hade lite o göra med Petter när han tränade Tingsryd kan bli rätt hårda från den bänken.

Låst ämne

Brynäsgubbe: Det kan behövas för att få igång fler kedjor. Man kan ju alltid toppa om det behövs.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Ja, en risk värd att ta med tanke på att det just nu är den enda producerande kedjan, vilket uppenbarligen inte håller i längden.
Låst ämne

Powerfade: Vore det så smart att bryta på typ den enda producerande kedjan?
Låst ämne

SH: Ja wallace tror jag kommer få mer speltid i PP och BP.
Ett tips kan bli en heltransatlantisk kedja med Sweatt Scott och Wallace. Vilket jag tror skulle bli bra.
Låst ämne

Powerfade: Precis just därför jag gärna sett honom på högervingen som test, där får han mer tid att sikta och inte lika mycket kött mellan honom och målet, dessutom längre ner i zon vilket gör honom till mindre av en säkerhetsrisk, han har ett bra skott när han får tiden att sikta och målen han gjort + de flesta bra skotten han tagit har varit när han kommer in och skjuter från höger i anfallszon

Sen vet alla att Brynäs byggt sitt PP med väldigt mycket spel genom pointen även nu sen Gunderson har lämnat vilket gjort det lättläst och backarna har varit ute snabbt och stressat Djoos, vi kanske får se en annan typ av uppbyggnad av PP nu med ny tränare 

Redigerad kommentar

Låst ämne

Powerfade: Håller med.. gärna in med Wallace också...
Låst ämne

Powerfade: Precis just därför jag gärna sett honom på högervingen som test, där får han mer tid att sikta och inte lika mycket kött mellan honom och målet, dessutom längre ner i zon vilket gör honom till mindre av en säkerhetsrisk, han har ett bra skott när han får tiden att sikta och målen han gjort + de flesta bra skotten han tagit har varit när han kommer in och skjuter från höger i anfallszon
Låst ämne

Carl Lejonkräk: Det är min förhoppning i alla fall. Om Bulan går med på att gå ner från head till ass...
Låst ämne

dacke72:

Du är på en viktig sak! Vad tycker du om analysen av 12/13 i verksamhetsberättelsen...?

Övrig sportslig styrning (inkl medical team/uppbyggnadsträning) har också ansvar, även om TJ o hans ledarskap varit på rätt plats o rätt utfört

Låst ämne

Bratwursten: Njae, Djoos är för kladdig med pucken, tar för lång tid på sig att skjuta och när han väl skjuter blir 8/10 skott blockade. Många gånger med farliga spelvändningar som följd.
Låst ämne

70 Rodrigues: Kan planen vara Rönnqvist, Bulan nästa säsong tro?
Låst ämne

Powerfade: mm håller med hade dock inte haft något emot att testa Djoos på ena vingen i PP och inte som Point

Redigerad kommentar

Låst ämne

bifhjärta: Jag tror att det blir en del förändringar. Vilka som får förtroende hänger nog en hel del på vad Bulan får för gensvar på träningarna.

Men det vore inte fel att flytta på Djoos från första PP uppställningen. Slovak kanske?
Låst ämne

Känns som Bulan är lite mer av en tränare som mr Bengtzén förespråkar, rak och konkret och temperamentsfull, mycket möjligt att det är precis detta Brynäs behöver just nu
Låst ämne

Bra med ny tränare. Men tycker Sundlöv, HG Karlsson och styrelsen kommer undan för lätt. Frågan måste ställas: Hur tänkte man när man förlängde med TJ efter säs 12/13? Den våren tog vi knappt en trepoängare. Allt som har synts den här säsongen syntes redan då. Det hade räckt med två år, då hade TJ fått lämna med viss heder i alla fall.
Låst ämne

Powerfade: Vad tror ni om formationerna? Blomman får det tufft? Hoppas Bulan har sett det som vi andra har sett. Djoos bort i PP också. .?
Låst ämne

Tommy: Han har nog gjort det han kunnat... men visst har det synts att han mått skit...
Låst ämne

Lunkan: Jag förväntar mig inget skönspel. Men jag vill se mer start/stopp, mer intensitet och rakare hockey.
Låst ämne

Lunkan: Jadu..;-) men kul med Växjö på fredag, smålänning som man är!
Låst ämne

Hur många matcher får Bulan på sig innan motosågen startas? Vi får hoppas att vårt tränarbyte ger mer än mOdOs.
Låst ämne

SnowKing:Lite sent, men ack så välbehövligt. Inga mer räkmackor nu är det taggtråd som gäller. Det ska bli intressant att se vilka förändringar som kommer...
Låst ämne

Vägs ände som SB kallar det beskriver väl ganska bra hur det känns. T J har fått lite längre tid att förändra än han skulle fått om nåt starkt alternativ hade dykt upp för nån månad sen, dessutom har det ju ifrågasatts av många om han skulle bytts ut redan innan säsongen. 

Han skall framför allt ha cred för guldet 2012, vissa "experter" tippade att Brynäs skulle få det svårt med ett ungt o oprövat lag, men T J o hans stab gick ut med en klar målsättning att man siktade på guld. Naturligtvis är det många som skall äras när man vinner sm-guldet men såklart har tränaren stor betydelse när organisationen och spelarna skall förberedas fysiskt o mentalt för vad som är möjligt.

Seriefyra förra säsongen är också mer än godkänt, så....

Tack Tommy och lycka till i fortsättningen! 

Låst ämne

Känns skönt att det blev ett byte i alla fall. Hoppas inte TJ gräver ner sig för det här. Det blir så här ibland. Vill tacka honom för den insats han gjort. Jag tvivlar inte på att han brinner för Brynäs. 

Låst ämne

tjugo8: oerfaret lag, jojo, nästan samma medelålder som SAIK.
Låst ämne

Helt rätt agerat!

Dock tycker jag kanske beslutet blev taget lite i elfte timmen. Förändringar borde gjorts redan runt jul. Det är ingen lätt uppgift Bulan har framför sig men förhoppningsvis leder detta till ngt bra.

Tack Tommy för stort engagemang och SM-Guld. Det kan ingen ta ifrån dig!

Välkommen Bulan!

Låst ämne

Tack för guldet Tommy och för ditt stora Brynäshjärta. Glömmer inte hur trevlig han var i Örebro när vi bad honom ta ett kort med oss, han tog sig tid och stannade och pratade en stund. Väldigt sympatisk och jag önskar honom all lycka till i framtiden!

Redigerad kommentar

Låst ämne

Nån som finner ett ord av självkritik?

Anmärkningsvärda kommentarer! Blame game has started!

"Vi kanske utåt sätt skulle vara lite avvaktande på hanen och i stället byggt för framtiden. Så ville jag ha det i alla fall."

"Redan från början hade vi ett lite för oerfaret lag. Det var jag ärlig och sa redan förra våren till klubbledningen"

Redigerad kommentar

Låst ämne

KulaShaker:

GD/AB fyller på trycksvärta i pressarna...återkommer ev imorgon...

Låst ämne

rafalski:
Låst ämne

Bra att klubben agerar men inte en aning om Bulans tränarstil. En jävla retsticka var han som spelare så det kommer nog in lite mer temperament i båset.

Tack Tommy för allt med ett SM guld som höjdpunkt i föreningen.
Låst ämne

KulaShaker:

Arb.B? Aft.B? Live? Länk?

Låst ämne

tjugo8: Fast vi ska nog akta oss för att tro på nån metamorfos med laget. Spelarmaterialet är detsamma som igår...
Låst ämne

tjugo8:Intervjuas just nu på AB
Låst ämne

BULAN O TJ PÅ RADIO GÄVLEBORG SNART...!
Låst ämne

« · 1654486 · »