bifhjärta:
Intressant! Fiska mera
Nu var ju TAIF hans första a-lag som head coach, o de åkte ur AS
Bättre på ass kanske
Han gick ju på rätt hårt i länken
Redigerad kommentar
Säger som många andra, det var på tiden! Tycker också att det var en lösning som jag personligen föredar före Niklas E. Hoppas, hoppas att det vänder nu..
Känns bra att få in en back i ledarstaben
Får det till att vi efter Stig Salming 1987 haft 3 namn; Gunnar Persson, Anders Bäckström (kort inhopp 04/05) och Tomas Jonsson, rätta mig gärna om jag har fel.
Alltså på nästan 30 år!
Fö så jagade Bif både Tomas Jonsson o Bert.R som ass t TJ 11/12
Inte bara Bulan tycks ha brösttoner heller
Patrik Ross @patrik_ross för 2 timmar sedan
@69Abris wow hade lite o göra med Petter när han tränade Tingsryd kan bli rätt hårda från den bänken.
Powerfade: Precis just därför jag gärna sett honom på högervingen som test, där får han mer tid att sikta och inte lika mycket kött mellan honom och målet, dessutom längre ner i zon vilket gör honom till mindre av en säkerhetsrisk, han har ett bra skott när han får tiden att sikta och målen han gjort + de flesta bra skotten han tagit har varit när han kommer in och skjuter från höger i anfallszon
Sen vet alla att Brynäs byggt sitt PP med väldigt mycket spel genom pointen även nu sen Gunderson har lämnat vilket gjort det lättläst och backarna har varit ute snabbt och stressat Djoos, vi kanske får se en annan typ av uppbyggnad av PP nu med ny tränare
Redigerad kommentar
dacke72:
Du är på en viktig sak! Vad tycker du om analysen av 12/13 i verksamhetsberättelsen...?
Övrig sportslig styrning (inkl medical team/uppbyggnadsträning) har också ansvar, även om TJ o hans ledarskap varit på rätt plats o rätt utfört
Redigerad kommentar
Vägs ände som SB kallar det beskriver väl ganska bra hur det känns. T J har fått lite längre tid att förändra än han skulle fått om nåt starkt alternativ hade dykt upp för nån månad sen, dessutom har det ju ifrågasatts av många om han skulle bytts ut redan innan säsongen.
Han skall framför allt ha cred för guldet 2012, vissa "experter" tippade att Brynäs skulle få det svårt med ett ungt o oprövat lag, men T J o hans stab gick ut med en klar målsättning att man siktade på guld. Naturligtvis är det många som skall äras när man vinner sm-guldet men såklart har tränaren stor betydelse när organisationen och spelarna skall förberedas fysiskt o mentalt för vad som är möjligt.
Seriefyra förra säsongen är också mer än godkänt, så....
Tack Tommy och lycka till i fortsättningen!
Känns skönt att det blev ett byte i alla fall. Hoppas inte TJ gräver ner sig för det här. Det blir så här ibland. Vill tacka honom för den insats han gjort. Jag tvivlar inte på att han brinner för Brynäs.
Helt rätt agerat!
Dock tycker jag kanske beslutet blev taget lite i elfte timmen. Förändringar borde gjorts redan runt jul. Det är ingen lätt uppgift Bulan har framför sig men förhoppningsvis leder detta till ngt bra.
Tack Tommy för stort engagemang och SM-Guld. Det kan ingen ta ifrån dig!
Välkommen Bulan!
Redigerad kommentar
Nån som finner ett ord av självkritik?
Anmärkningsvärda kommentarer! Blame game has started!
"Vi kanske utåt sätt skulle vara lite avvaktande på hanen och i stället byggt för framtiden. Så ville jag ha det i alla fall."
"Redan från början hade vi ett lite för oerfaret lag. Det var jag ärlig och sa redan förra våren till klubbledningen"
Redigerad kommentar
KulaShaker:
GD/AB fyller på trycksvärta i pressarna...återkommer ev imorgon...
Han är en grymt bra taktiker, speciellt under matcherna. Han älskar hög check och står för en rolig hockey..Dock rikigt dåliga träningar tyckte spelarna (men det kan skilja sig från trupp till trupp). Under en match i AS så skrek en spelare i motståndarlaget efter en utvisning på en Taifspelare, Nilsson skriker tillbaka: "Håll käften din jävla hora, det är hockey vi spelar." Detta var under en träningsmatch ska tilläggas 😅