Redigerad kommentar
Huge: Citat Huge "Det där sista om spark i arslet antyder ju att det i mångt och mkt handlat om spelarna och inte så mkt om tränarbiten"
Hur misstolkar man det rätt då magistern?
tjugo8:
Visst är det så, när stjärnan försvinner lämnas plats för nån att ta över..... ivf i teorin. Ibland lyckas det, Brynäs tappade nästan allt den gången.
Redigerad kommentar
SnowKing:
I PP visst.
Men inte t den grad att vi ska spela på utsida en hel kvartfinalserie o bli översköljda m spelvändningar konstant...klassiska Fbk-fällor
Och inom proffslagidrott krävs det att när en viktig pjäs försvinner att det finns någon/några som tänker; Fan va "bra", det här är min stora chans att få gå in o visa vad jag går för!
tjugo8:
Håller med om mycket i ditt inlägg, men, kanske hade vi åkt ut direkt även om Gunde varit hel i slutspelet...... men nog kan man förstå om det smög sig på en viss resignation i laget när deras utan jämförelse mest produktive back bröt armen.
Jag säger inte att det är försvarbart av yrkesspelare att de vissnar när Gunde försvinner, men, ganska naturligt när ingen fullt ut kunde ta hans plats!
Skrubben:
Vi tycks ha olika uppfattningar om ”starkt gjort”
12/13
TJ tillät Mättnad, höll fast vid fel spelstrategi (enl honom själv) trots att åtminstone GP (säker flera) försökte förklara för honom, och vi släppte in näst mest mål, 3 mål/match.
Detta det nyckelåret så vi hade slagläget att försöka etablera oss bland topplagen.
Och man kan skylla på trupp, skador, källossning, muntorrhet eller vad f-n som helst, men head coach misstag denna viktiga säsongen är oförlåtliga.
Formsvackornas Formsvacka gjorde även att vi tvingades till en tuff kvartsfinal o vi blev inte bland 4 lag att gå till semi.
13/14
Största synpunkten är bristen på fingertoppskänsla i spelstrategin i slutspelet.
Vi är egentligen aldrig nära att bli bland 4 lag som går till semi, tycker matchresultaten är smickrande för Brynäs, skillnaden lagen emellan var större. Och det var inget som Gundersson hade räddat upp.
Visst finns det bitar där Sundlöv och spelare brustit o skador spelar in men att nu direkt säga att jag gjorde inga fel, peka finger och jaga ursäkter ger mig en dålig smak i munnen.
Janne Larsson nere på isen för första gången den här säsongen
Enligt uppgift m en actionvideokamera på hjälmen...;)
Powerfade:
Rekommenderar @kilu88 på Twitter;
"Ollas ute på isen nu, övriga spelare går på 12:15"Davey_22:
bara att kika på Luleå under Bulans ledning. En tydlig spelidé som alla följde till punkt och pricka. Sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan. Stackars stackars Brynäs, det lär inte bli storpublik för er den närmsta tiden. Leksand är nog rätt så nöjda dock.
Bulan om hur han är som tränare. Låter ju iaf lovande. Hoppas vi kan göra det i praktiken också.
Hur är du som tränare?
-Jag har en tydlig och klar spelidé som också ska sättas med alla spelarna. Jag står för tydliga regler. Alla ska veta vad man ska göra ute på isen och man ska lita på varandra. Sedan måste man följa spelplanen till punkt och pricka.
HÄR !
Vad är det som gått fel?
Oerfaren trupp. Skador.
Hade du kunnat gjort någonting annorlunda?
Möjligt. Jag är en bättre tränare nu än guldåret.
Lite självransakan hade varit klädsamt
Också jävligt konstigt att tränarfrågan är styrelsens, men var är styrelsen (KD) idag?
Ngn som sett TJ fått svara om sitt egna ansvar?
Kollat hela denna nu o först skyller han på truppen (skador mm), men hyllar den senare
Men;
- Sundlöv ville fota honom, åtminstone inför denna, kanske även e 12/13
- TJ har 12/13 o i viss mån 13/14 på sitt ansvar
- Enter var med om 6 av de 10 kolapser jag radat upp, när han blev skadad låg vi 9:a o hade släppt in 3:e mest mål, 3 mål/match...
Carl Lejonkräk:"Ponera att Sundlöv framförde en önskan om att byta ut Jonsson men fick nej från högre ort, i det läget säger en man som Sundlöv upp sig kan jag lova."
- Redan säsongen efter guldet när försvarsspelet havererade ville Sundlöv skicka Jonsson och göra GP till headcoach. Något ha inte fick igenom hos styrelsen/Hansa. samarbetssvårigheter rådde mellan tränarna och många i laget sympatiserade med GP. Basse mfl......?
Mao låter artikeln om Sundlöv helt och fullt trovärdig i mina öron.
Peja:
Hans Abrahamsson @69Abris · för 7 timmar sedan
Tre tränare lämnar Brynäs och två blir kvar. Pecka Alcén som målvaktstränare och Jan Larsson fortsätter som videocoach.
Peja:
Ska vi gissa att Bulan konsulterar Rönken via Skype redan denna säsong...?
Nä mina herrar på fredag börjar en ny säsong och det hoppas jag blir en bra säsong med Bulan i spetsen!
Målet måste väl vara att undvika kval?
Jag har iaf fått en ordentlig nytändning och det firar jag med att den 31/1 åka tåg upp till Gävle ihop med 500 fans från Goa gubbar och BSKV!
Och jag är ju en utav dom som krävt TJ:s avgång en längre tid men jag ska inte vara sämre än att: Tack för allt Tommy och lycka till i framtiden!
Välkommen Bulan till Brynäs IF in i skiten och sätt ett jävla avtryck nu!!!!
bifhjärta:Petter Nilsson...sångare/gitarist i nu avsomnade punkbandet Ebba Blitz tillsammans med Robert Norberg och Erik Granqvist. Eran 2:a tränare är han i svart och hatt...
Redigerad kommentar
Såklart ett stort tack till Tommy som krigat hårt för oss och alltid stått rakryggad och med värdighet även i motgång.
Bulan känns som ett spännande val och jag är glad att det blev en person med dokumenterat hett temperament.
Bortamatch i Växjö blir en tuff nystart.