Brynäs IF

446173 inlägg · 7961 ämnen

Nya formationer?

« · 569801 Till forumet

Nya formationer?
Någon som vet om Boorken har vaskat om i formationerna sen Mästarcupen?
Kommentera

Sv: Nya formationer?
Davydkin:
Har hört att tvättmaskinerna arbetar på överhettningens gräns i det inre av Gavlerinken.
Om det är Boork eller P som är i farten framgår inte...
Kommentera

rackham:

Det låter ju betryggande. Kan ju annars lukta lite surt och fränt...
Kommentera

Davydkin:
Annars kan man ju vaska guld också. Men enligt uppgift har det inte siktats något guld i vattendragen i det inre av Gavlerinken.
När arbetet med den nya arenan accelererar igång kanske det skapar sättningar i grunden och en ny guldålder tittar fram...

Vore jag inte medlem i Brynäs skulle jag muta in mig en plats i den glimrande framtiden.
Guldstaden Gävle...
Kommentera

rackham: Jag var in en snabbis på Gavlerinken imorse och det var ett par som inte var på träningen. Saknades gjorde Sjödda och Bäckström samt Honken. I övrigt så var det inte förändringar på formationerna.
Kommentera

GävleLasse:
Honken och Lill-Bäckis på landslagsuppdrag...!
Sjödda ingen aning.
Kommentera

rackham: Jo det förstod jag, i alla fall när det gäller Honken. Sjödda såg pigg ut på torget i går så det är antagligen nåt annat. Experthjälp åt Sundlöv måhända ;)
Kommentera

GävleLasse:
Sponsoruppdrag...?
Kommentera

rackham: Ja nya sponsorer lär behövas för vad jag hört så verkar många av de mindre hoppa av till i år då BIF försökt pumpa ut 8000kr för en sittplats i plaststol (vet ej vad de betalat tidigare) så de jag känner har hoppat av nu och köper platser på andra sidan på bänkarna betydligt billigare och sponsorpengarna tror jag dom plusar på den del de sponsrar SAIK med.Likaså har ett annat företag gjort som de talat med (vill ej namnge de 2 företagen här dock)
Kommentera

RavenLord: Så varför lägger man övriga pengar på Saik?? Framstår som lite sur om man ändå lägger ut samma pengar.
Kommentera

Mickis: De har bra kontakt med dom och får mer tebax för pengarna,mer aktiviteter träffar o dylikt..de bjuder mer på sig själva helt enkelt medan BIF bara sänder ut en räkning och sedan är de inte så mycket mera...Nu ex när de fråga om att köpa några sittplatser på bänksektionerna så gick det bra men de skulle ha 1500kr extra för att sända räkningen till derad företag så då la dom ner det med och kommer köpa lösa biljetter när de går på matcherna.
Helt enkelt är de inte så lätta att ha att göra med i Brynäs
Kommentera

RavenLord: Vi får hoppas att de har bättrat sig vad gäller sponsorvård. Jag skulle tippa på att det blir bättre nu när det inte är endast en gammal center som sköter jobbet.

Positivt var ju att de hade en ny sponsor på kragen på matchträjan, NEH vilken jag inte tror fanns förra säsongen. Nån annan som har bättre minne?
Kommentera

RavenLord: Jag tar nog alla uppgifter med en spade salt, än så länge. Man hör så mycket gnäll och tjafs utan att det verkar finnas nåt djup i det. Har hört att Saik inte alla är så generösa som det alltid sägs. Svårt att få bandykillar som inte är heltidsproffs att göra saker på fritiden t ex.
Kommentera

GävleLasse: NEH fanns väl inte med men dom saluförde souverninerna för Brynäs och en hel del lag till. NEH är fortfarande BIF's leverantör.
Kommentera

65selander: Jag tyckte att det stod NEH på kragarna... Men jag kan ha sett fel. Jag var i Brynässhopen precis innan jag åkte till torget och lade då märke till att det är NEH som är leverantör...
Kommentera

65selander:
Tyvärr, för sämre utbud av souvenirer sen NEH tog över finns inte...
Kommentera

GävleLasse: Vad jag kunde utröna utav bilden som det var länkat till tidigare idag så står det NEH på kragarna. Alla pengar är välkomna till klubbkassan
Kommentera

Clubsport: Nej det har du verkligen rätt i. Det där togs ju upp lite lätt på årsmötet, det kom dock inget konkret om hur de skulle göra i framtiden.

Det märks om inte annat på hur pass bra shopen säljer... Den skall visst inte vara alltför lönsam enligt uppgift.
Kommentera

65selander: Då såg jag rätt i alla fall.. För tröjorna är väl av märket Bauer om jag inte minns fel.
Kommentera

GävleLasse:

Det var ju en gubbe igår som närapå hånglade upp Sjödda igår, kanske blev smittad av nått... Stod ivägen hela tiden när jag skulle plåta Sjödda.
Kommentera

Clubsport: Hehe, det måste ha varit en jäkla baciller i såna fall som verkar över en natt...

Hur som helst så tror jag inte att det är något allvarligt. Det var ju i alla fall skönt att se Björne D gå normalt och inte haltandes...
Kommentera

GävleLasse: Japp det är BAUER, FBK har också övergett sina replicor till tröjor med mera klass. Alla vill vara som Brynäs ;-)
Kommentera

65selander: Jag noterade även att de bytt ut läkerolloggorna på låren med, I år är de röda...
Kommentera

GävleLasse: Läkerol Special ;-)
Kommentera

65selander: yup... Den goaste *L*

Jag har även noterat att Molin har övergett kompositklubba, idag hade han en gammal hederlig träklubba...
Kommentera

Mickis: Än mer imponerande att de gör det dom gör då ju :)
Vet ej vad de brukar göra mer än bjudas med på någon fotbollsrea,trav,ta en golfrunda ihop å så självklart någon liten fest ;)
De som jag talar om(min svåger) tänkte hoppa av redan förra året då de var missnöjda sedan tidigare men körde på ett år till men fick nog nu när de fick en räkning hem utan att de talats vid om ev fortsättning och om de nya priserna för de stolar man köper.
Men jag hoppas att antal sponsorer ökat och att BIF lär av misstagen och blir bättre på att ta hand om dem och inte bara ska ha och ha utan att bjuda tebax.
Kommentera

RavenLord: Frågan är om din svåger har vänt sig till bif med sin kritik? Fast så klart vill han inte så ska han inte.
Kommentera

« · 569801