Brynäs IF

723803 inlägg · 7956 ämnen

Nya laget ?

« · 980657 · » Till forumet


Nya laget ?
Vad sägs om detta lag till nästa säsong ?

Målvakter:
1.Erik Ersberg - NY från AHL
25.Anders Lindbäck - TBX från lån
30.Jakob Markström - NY från Junisarna

Backar:
2.Morgan Hassel - NY från Junisarna
4.Kristoffer Berglund - NY från Björklöven
8.Nick Angell
9.Niclas Andersén
11.Jusso Hietanen
16.Lars Jonsson - NY från AHL
18.Markus Kankaanperä
22.Jörgen Sundqvist
32.Jonathan Carlsson

Centrar:
20.Anton Persson - NY från junisarna
24.Mads Hansen
33.Niklas Persson - NY från LHC
36.Mikael Lind
37.Alexander Sundström

Yttrar:
12.Andreas Dackell
14.Mathias Månsson
17.Daniel Hermansson
19.Jimmie Ölvestad - NY från DIF
21.Mads Zuzzarello Aasen - NY från Norge
23.Björn Danielsson
27.Emil Sandin
28.Pavel Brendl
29.Johan Alcén
41.Daniel Widing

Vads sägs ??
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: två målvakter räcker gott, åtta backar räcker gott 4 centrar räcker gott 8 ytterforwards rcäer gott.

satsa på fyra hela formationer...

det räcker gott. Då får man ekonomiskt utrymme för att ta in spelare vid behov
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Tror du Brynäs kommer bada i pengar efter denna säsong?
Kommentera

Sv: Nya laget ?
GävleLasse: Ja, sedan har ju Brynäs flera duktiga junisar i J20 som förmodligen är redo för inhopp i A-laget nästa säsong. För övrigt roligt att killen har gissat på tröjnummer för spelarna som han vill ha ;)
Kommentera

Sv: Nya laget ?
21olsson: Det blir ett nytt stålbad kommande säsong; Antingen i Allsvenskan eller i botten av ES.

På något j-a vis har man lyckats vrida tillbaka klockan till år 2004 igen...
Kommentera

Sv: Nya laget ?
JanT: Ja, Sundlöv & co har gjort ett bra jobb:-(( Ett under att han sitter kvar!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Angående nästa säsong lag...

Innan man börjar massa namn måste man reda ut några saker.
1) Hur stor spelarbudget det finns utrymme för nästa säsong.
2) Vilka spelare som kommer att stanna.
3) Vilka spelartyper som behövs.

Om vi antar att Brynäs får behålla de som man vill i den nuvarande truppen tycker jag att det saknas:
- En stor, elak defensiv back. Det behövs en till Kankaanperä.
- En riktigt spelskicklig back som är leftare som gärna är en bra pucktransportör.
- En stor, tung powerforward som kan stå framför motståndarnas mål i powerplay.
- En spelskicklig ytterforward som kan dra en gubbe och underhålla publiken.
- En riktigt spelskicklig center som kan avlasta Lind i PP.
- Sedan får vi anta att Brynäs är ute efter en förstamålvakt.

Det är 6 spelare. Personligen tycker jag nödvändigtvis inte att spelarna måste vara svindyra "stora namn". Det finns fynd och förhoppningsvis har Brynäs koll på dessa.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja:

"1) Hur stor spelarbudget det finns utrymme för nästa säsong.
2) Vilka spelare som kommer att stanna.
3) Vilka spelartyper som behövs."

Ett tillägg.

4)Vilken division spelar Brynäs IF i då?

Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja: Det lär väll bli mindre sponsor pengar om det blir allsvenskan ?
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Bissett19: Jag tänkte inkludera det, men jag ville inte bli anklagad för att vara extremt negativ :)
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja:

Härinne kan man aldrig för Negativ:)
Dessutom är det ju inte så himla orealistiskt att så skulle bli fallet,Brynäs ligger ju ändå på Kvalplats för tillfället....
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja: Håller med dig i din analys, detta förutsätter dock att följande spelare "ryker"; (samtliga med kontrakt som går ut i år)

Sperrle
Korhonen
Sjödin
Morin
Angell/Nolander
Molin
Gynge
Karlsson
Salmonsson
Månsson

Jag räknar då med en trupp på 2 målvakter, 8 backar, 4 centrar samt 9 forwards. tror inte det är realistiskt att den blir större.

Detta scenario förutsätter spel i ES. Åker vi ner lär Angell/Nolander/Brendl/Widing mfl. försvinna som en avlöning....
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja:

En stor stark back har man som man inte utnytjar nämligen nicke andersén.
Förtroende till honom och han och kankan delar på polis görat...!
därför värvas berglund som tsm med jonte carlsson kommer bli ett framtida super-par. jonsson va en dröm att få då kanske hempa, widde, sunken, mfl..kanske kunde locka hit. men som sagt han går nog till lif.
en stor tung power forward tycker jag kan vara jimmie. varför inte ?
spelskicklig lirare mads aasen eller som andra altenativ, tim eriksson?? som kan få en nytänding..?
spelskicklig åk spelförende center pajen persson.??
ersberg lirar väl hellre i bif än ahl.. eller?

SATSA BRYNÄS!!!!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Ölvestad är ingen stor, tung powerforward. Han är en energispelare. En uppgraderad version av Spets, typ. Pajen kan du glömma, han vill spela utomlands... Ja, Andersén är en tuff back men jag vill ha en sån i varje backpar.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja:

aa okej.. så jimmie är ingen power forward.. vi vet mycket märker jag.. host! jaa vi får väl se vart persson hamnar..

Hietanen-Kankaanperä(tuff)
angell(tuff)-nolander
sjödin-andersén(tuff)
där har du backparen, angell, kankan och nicke kan alla tre ge och ta smällar!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Angell är först och främst en spelande back. Visst smäller han på ibland, men han är absolut ingen skräckinjagande jätte i egen zon som typ Kankaanperä, faktum är ju att Angell inte är speciellt bra i egen zon överhuvudtaget... För att få ordning på hönsgården i egen zon ser jag gärna en till stor elak jävel, här vore Kudroc, Kloucek eller Ustrnul idealisk. Och nej, Ölvestad saknar helt enkelt power för att kunna kategoriseras som en riktigt bra powerforward, sen om han kan räknas som en powerforward öht är ju en definationsfråga, men personligen tycker jag som sagt inte att han har tillräckligt bra fysik för att uppfylla den rollen som jag efterlyser till spelaren jag vill se i BIF.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja:
okej.. kankaanperä spelar ivfs som en björn men är det någon som dräller med puckar så är de han... ölvestad har varit bofast i landslaget i många år, spelat over there så han är nog rätt så fysisk ska du se. tänk han med lind-brendl..
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Jag vill se en stor tung jävel som kan skymma målvakten och hugga på returer med Lind-Brendl. Det känns tveksamt om Ölvestad är tillräckligt fysiskt stark/har tillräckligt bra balans för den uppgiften. Han är mer en spelare för tredjekedjan som man slänger in för att få energi i laget, som jag sa en uppgraderad variant av Spets... En energispelare som självklart skulle vara nyttig men inte är uppfyller de kriterierna som jag vill ha.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: 21.Mads Zuzzarello Aasen - NY från Norge

Har han också vunnit "poängligan" i Norge? ;)
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Macahan:
och!!? han är jävligt eftertraktad av i stort sett alla lag i serien plus leksand och några till i den lägre div..
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Menade du på allvar att Sjödda skulle spela nästa säsong?
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Personligen slipper jag gärna fler norska inslag i truppen, tycker Hansens första säsong var bra men annars har vi inte fått mycket valuta för pengarna därifrån.

Nej..vi kan nog hitta svenska spelare som är lika bra eller bättre.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Tycker som davey_22 att det räcker med grannarna i väst. Finns svenskar som också klarar av att lira i 4:e linan.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Macahan: Ja, Brynäs 4:e lina är väl egentligen den enda som skulle kunna bli fylld till bredden...
Spelare som: Molin, Hermansson, Hautonen, Dääke, Karlsson, Hansen, Danielsson och eventuella nyförvärv (som Sundlöv fixar) är väl alla kandidater till den femman.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
munkas:
de var dagens brynäs backar.. dumb asss!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Jag vill se Ölvestad i Brynäs nästa säsong. En bra spelare som skulle hålla över medel för Brynäs.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Juuso Hietanen måste vi försöka behålla. Fan va han är bra, tänk på att han endast är 22 år gammal!!!!!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
BSKV_nu: Var står att läsa att inte Ölvestad får nytt kontrakt?
Kommentera

Sv: Nya laget ?
sylf:


Han lär aldrig byta klubb, bara ett litet trick för att öka lönen...
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Gidde: Ja, han lär inte byta klubb i Sverige.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
sylf: Ölve tar nog bilen och drar till Schweiz för att dra ihop en ansenlig hög med "chf" om han inte förlänger med DIF.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
BSKV_nu: Hietanen har kontrakt över nästa säsong också.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peteer_: Vi borde få Månsson där, så han får ni ersätta :P
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Kristoffer Berglund ligger högt upp på Sundlövs lista över förvärv inför nästa säsong. Låter bra, men det blir nog svårt att få honom.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Hence: Jo, vi får hoppas att J-VM polarna talat varmt om Brynäs och att han inte går inte på HS....
Samtidigt, så varför inte? Han vill vara kvar i Norrland så lönechecken är uppenbarligen inte no 1, ha mycket speltid vilket blir svårt i Modo i varje fall.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Huss: Jo, men bygger man verkligen ett lag runt de här killarna som mormor säger? Juniorer bör få mogna tillsammans med etablerade spelare, inte själva behöva ta stort ansvar.

Värvar man allsvenskt får man allsvenskt. Det är sant att man nån gång får en blivande världsmästare i näten, men det mesta blir just det--allsvenskt.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Jompe: "Värvar man allsvenskt får man allsvenskt. Det är sant att man nån gång får en blivande världsmästare i näten, men det mesta blir just det--allsvenskt."

Exakt!
Frukten av Brynäs värvningar ser vi i vår! KS nästa!!!!!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
sylf:

KS?

Menar du att Brynäs utbildar politiker nu...?
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Huss: Du, tror du att en kille som kommer från västerbotten räknar in gävle som norrland?

Sen att han är kompis med han ni lånade upp till löven innan jvm är nog på erat pluskonto.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
sylf:
Hoppas du har fel!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
claesw: Hoppas jag med!!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
sylf:
Fan det är lite torka just nu, hellre KS än det här djävla landslagsuppehållstramset...
Kommentera

Sv: Nya laget ?
claesw: Jag har hellre landslagsuppehållstrams 13 månader per år än KS två veckor nu i vår!
Kommentera

Sv: Nya laget ?
sylf: Ja fy f-n för KS, finns inget värre att uppleva negativt när det gäller Brynäs.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
claesw:

Hoppas du skämtar.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
65selander:

Senast det bgav sig för eran del så gick det ju alldeles ypperligt bra om jag inte missminner mig så klarade vi väl en ES plats båda våra lag !
Kommentera

Sv: Nya laget ?
wap.hockeysnack.com
mattias: Det tar något fruktansvärt på nerverna. Hela påsken var förstörd senaste gången eftersom BIF spelade så bra mot NH90 hemma. Nej tack förlorar hellre en SM-final p g a grov dommartabbe eller egen miss.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Jompe: Det finns guldkorn i Allsvenskan också. Jag tror att Berglund kommer att vara ordinarie i Euro Hockey Tour nästa säsong.
Kommentera

Sv: Nya laget ?
65selander: Har för mig att du fick ta en stärkande skotertur efter NH-matchen,,,,

Sen räddade Ove skivan när han åkte in och satte upp 3-1 i nättaket mot MIF i Malmö.

Jag trodde på allvar att vi var kokta efter debaclet mot NH.....

Men va fan, det lär väl bli KS på nytt fram på vårkanten, med nuvarande svänggäng kan vad som helst hända. (ber en stilla bön att Östblom stärkt upp försvaret till omstarten)
Kommentera

Sv: Nya laget ?
Peja: Frågan är om han vill spela allsvenskt med Brynäs nästa säsong? Finns goda chanser till en degradering i dagsläget.
Kommentera

« · 980657 · »