Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Nyförvärv!

378670 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv!
Tycker fortfarande att man skall satsa på att köpa in en spelare innan transferfönstret stängs. Vi måste ha en till Duktig Back, det som hände igår när vi hade powerplay och Sjöda inte var på isen, var inget kul, vi hade D.johansson o Veli pekka lathinen, men ingen sköt o veli pekka velade med pucken x antal gånger.Nu kommer ju visserligen Både Sjöda o Cassel tillbaka, och då behövs ju inget nyförvärv så resonerar man antagligen.Men man måste våga satsa lite för att vinna, skadar ju inte att vi har en back extra i ett slutspel, men det verkar ju inte som om man vill komma dit , utan nöjer sig med ett kval eller en 9-10 plats.
Kan Inte förstå hur man kan vika ner sig nu på slutet, när man är så nära, mins våran 3 plats i tabellen i höstas och kan inte fatta att vi ligger där vi gör nu.Nej ett Nyförvärv tror jag starkt på om man vill visa att man fortfarande inte har vikt ner sig.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: En ny spelare nu innebär att utrymmet för nya, bättre spelare nästa säsong minskar. En säsong som jag hade hoppats skulle innebära att vi blev som en normal, seriös elitserieklubb. Kan vi rädda fortsatt elitseriespel med en värvning är det ok ändå. Men om inte modo och andra elitserielag med resurser kan hitta tillräckligt bra spelare hur ska då elitseriens fattighjon Brynäs kunna hitta nåt bättre än Custemo? Övertala Janne Larsson! Han går direkt in i förstafemman. Fan vet om inte en skadad Djoos också platsar.
Om definitionen på en en optimistisk brynäsare är en som är nöjd med lagets insatser efter match så måste jag vara landets största optimist. Jag har varit nöjd alla matcher utom kanske linköping hemma (2-7). Så länge vi ligger bättre än elva har årets uppsättning svarat för en bragd. Inse att årets lag är det sämsta i klubbens moderna historia. På pappret. Den inställning och moral man visade första halvan av serien borde belönas med SvD:s bragdguld. Nu presterar man mer efter förmåga. Blir spännande att se om försprånget håller in i mål.
KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: Håller med. Man gnäller när det är tyst från ledningen, men gnäller när de uttalar sig och man gnäller över resultatet av ryktena. Tacksamt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: P3 var ju med och yrade runt för ett tag sen ? dröjer det inte igen till sjukkassan går in ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Såg att vi sen uppehållet tagit 4 (FYRA !!! ) pinnar !!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
sylf: Det senaste jag hörde i den frågan var att numera är det gammal hederslig sjukförsäkring som gäller. Därmed borde alltså Kyrö, Cassel och P3 inte stå på lönelistan. Det är nog där vi hittar den ekonomiska basen för en värvning. Eller två. Eventuellt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: Vet inte reglerna riktigt men Kyrö och Cassel står väl inte längre på lönelistan ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Käcken: Precis--damned if you do, damned if you don't. Min gissning är att Brynäs inte hade tänkt gå ut med att man tittar efter nya spelare, men att media fick tag i ett rykte som man kände att man inte kunde dementera. Grejen med spelarvärvningar är att man kan helt enkelt inte gå ut och namnge spelare man är intresserad av innan man skrivit kontrakt. Tänk om man scoutat upp ett riktigt fynd och går ut med det namnet i media? Vad betyder det för prisnivå, för andra klubbars intresse av den spelaren? Om man ser på hur andra ES-klubbar värvat spelare under säsongen så går man ut när man har killens namnteckning på kontraktet, inte tidigare.

Håller med Huss; en spelskicklig back måste vara prio 1. Vad som sen finns på marknaden är en annan sak.

Vidare tror jag att man väntat in i det längsta med att förstärka truppen på grund av ekonomin. Att man nu eventuellt kommer att ta in en ny spelare är ju goda nyheter på flera sätt, inte minst därför att ekonomin tydligen nu är så pass att den medger en nyvärvning.

Glaset är alltså inte halvtomt, gubbar--det är halvfullt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Käcken: Ligger nåt i det du säger,finns alltid nåt fel att hitta i ett uttalande,vad jag tycker är värre är som sagt tidpunktem,det här skulle ha skett SENAST under Baltica cup uppehållet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Lunkan: Kommer nog ett på slutet när det redan står 4-0 :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
70 Rodrigues mfl:

Det är inte lätt att vara BIF:ledare idag, hur man än gör så vill många hitta fel. Om dom inte säger nåt så skriker man "visa handlingskraft"!!! om man istället medger att man tittar på förstärkning så är det skit det också.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
sylf: Inte gör väl vi mål coop arena nu är du väl optimistisk.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
70 Rodrigues: Grejen är väl den att den ej förmodade kanske kommer,kommer inte spelaren redan skulle ha varit på plats.Han,eller allra helst dom,skulle ha kommit när den här negativa trenden började.Tycker även att dom skulle ha tradat nåra primadonnor i utbyte mot nåra som kan kämpa och slita,plus en spalande back.Det här känns för sent,den/dom kommer inte att kunna spela mer än på sin höjd 8-9 matcher,om man ska se till Brynäs snabbhet vad gäller att agera.Då kan det här tåget redan ha lämnat perrongen.

Ny torsk ikväll : 4-1.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: Rätt o riktigt! Tycker det är jobbigt som fan när dom går ut och säger att dom tittar på spelare och att dom kanske ska värva någonting eller inte. Då är det bättre att dom håller käft, inte så bra det heller men bättre.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Önskelista till no 38: En back, ett kungarike för en spelskicklig back !
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Brynäs är alldeles för ojämnt.Har tyvärr ej bredden på sin trupp.Det är inte tillräckligt många som gör skitjobbet.Brynäs måste sluta inrikta sig på slutspel.Nu är det en match i taget som gäller i fortsättningen,eller kanske till och med bara nästa byte.Spelarna måste i varje match inse att det kostar att vinna matcherna.Det är ett tufft jobb som gäller om man ska vinna.Inställningen.Stämmer inte spelet,så måste man jobba ännu hårdare,få ordning på defensiven,för det är så man bygger ett lag bakifrån.Är det tätt bakåt,kommer alltid målchanserna.Som det är nu,jagar Brynäs målchanserna för mycket.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Lunkan: Stämmer, för om hade kvar sitt gamla namn så skulle väl alla förstå att han har spelat i Brynäs och blivit rastad bara för det?

Micke Blind är det han som är värvad från Övre Sopporo? :-))
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Måste vara namnbytet som gjort susen han hette väl aldrig Tellström i BIF?

Vi kanske ska ta och döpa om en del grabbar i laget för att få fart på dom.

Några förslag

Peter Fyllander
Jonas Molning
Niklas Ånger
Micke Blind
Daniel Casselplast
Jesper Tall
....osv
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Portello: Med tanke han var på försäsongen så har han blivit from som ett lamm!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Tellström är grymt allround också. Spelade back senast mot TIK, har även gjort det förr denna säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Ska bli intressant och se hur många gånger Kupan är inblandad i bråk. Minst två-tre ggr skulle jag tippa på.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Portello: Jo fattas också att gamla Brynäsaren ställer till det.

Han måste ha en j-a tur, först ratad i Brynäs hamnar i MoDo ratas där också för att hamna i Boden och sedan lånas ut till Luleå i slutspelet där han spelar till sig ett kontrakt. Förövrigt så är han en ytterst sympatisk person med båda grillorna på isen!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Portello: Korhonen!

Detta är laget enl hemsidan men man vet aldrig om Larionov och Fetisov dyker upp ;-)

Rönnqvist är ett Kinderägg med tyngd, han kommer leva rövan i kväll!

Målvakter: Markus Korhonen (Joakim Lundström)

1:a. Daniel Johansson, Vello Laitinen, Niklas Anger, Ove Molin, Björn Danielsson

2:a Tommy Sjödin, Mattias Karlsson, Peter Nylander, Micke Lind, Tommi Miettinen

3:e Jesper Björck, Mikko Kuparinen, Henrik Malmström, Jakob Johansson, Jonas Soling

4:e Adam Andersson, Nicklas Danielsson, Patrik Rönnqvist
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Ska vi säga att Tellström avgör kvällens match med två mål? ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
70 Rodrigues: 1. Skräp att Brynäs aldrig förstärker truppen.
2. Skräp att Brynäs inte berättar vem de eventuellt värvar.
3. Skräp att Brynäs värvade honom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Tror och hoppas att ni inte bryter sviten ikväll, helst ska ni aldrig bryta den :)

Angående kvällens match så tror jag att det inte blir något skönspel utan mest kamp.BIF lär väl först och främst rikta in sig på att inte släppa in några mål.
Vem står för er ikväll? Lundström eller Korhonen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Portello: Är du man eller Pite bo :-))

Skall bli intressant och se om vi kan vinna i kväll, har för mig att jag läste på eran sida att vi inte har vunnit där sedan 2000, smickarande läsning isf nu när vi behöver alla poäng vi kan få!

Fast vi vinner 3-2, målsnålt blir det iaf, tar ni ledningen inom 2min så vinner ni matchen!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Haha, tror du jag vågar ta på mig en BIF-tröja i Coop Arena?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Larry: Som vanligt när det gäller Brynäs så kan man inte ge raka svar utan låter supportrar med flera leva i ovisshet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Portello: Har väl inte så mycket annat att prata om ;-)

Har du förberett dig för att få bära en anrik matchtröja nästa lördag?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Värst vad ni surrar om fd lulingar på detta plank. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
64Waern:
Blir väl något sådant eller så får Micke Lindholm samhällstjänst genom att spela med Brynäs ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Kyösti Karjalainen kommer väl åter från Skutskär......
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Lunkan: Håller med det låter onekligen förtroendegivande med den där slutklämmen, dyker väl upp någon avdankad lirare från Div 2 ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Larry:

- Vi har koll lite överallt. Men det är som sagt inte säkert att det blir något. Det gäller att ekonomin tillåter också, säger Janne Larsson.

Slutraden säger allt ....Alltså inget nyförvärv tyvärr!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Larry: TACK.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: Här har du den:

Nu letar Brynäs efter något nytt
[00:09]
GÄVLE / ISHOCKEY
Brynäs IF är på jakt efter en förstärkning på spelarsidan. Det bekräftar nu klubbens sportansvarige Janne Larsson.
- Vi kollar runt lite efter tänkbara nyförvärv, säger han. I kväll möter Brynäs Luleå på bortaplan i ännu en måstematch. Efter kräftgången på det nya året kräver supportrarna att elitserielaget förstärker truppen innan tidsfristen för övergångar går ut den 31 januari.
- Det är inte säkert att det blir någon ny spelare ännu. Men vi har funderingar på att försöka värva någon spelare, säger Janne Larsson.

Några tänkbara namn kan den förre storspelaren inte ge, men avslöjar att det inte handlar om Malmös Juha Riihijärvi.
- Nej, jag har också hört det ryktet att han skulle vara på väg till oss, men det stämmer inte. Blir det någon är det i varje fall inte Riihijärvi, det kan jag lova, säger Larsson.
Röster har också höjts att Janne själv ska göra comeback, men det tillbakavisar Brynäs poängkung genom alla tider bestämt.
- Det är absolut inte aktuellt. Det är stor skillnad på att vara motionär och syssla med elitidrott. Men visst är det många som varit på mig och frågat, berättar Janne Larsson.

Brynäs behov av en ny spelare är stort, mycket beroende på många skador. I matchen mot HV 71 i tisdags saknades fem ordinarie spelare. Visserligen är Mikko Kuparinen och Mikael Lind tillbaka mot Luleå i kväll, men fortfarande saknas backarna Daniel Casselståhl och Henrik Petré samt centern Roger Kyrö. Men om det är en back eller forward som klubben är ute efter kan Janne Larsson inte ge något svar på.
Tittar ni efter spelare utomlands också?
- Vi har koll lite överallt. Men det är som sagt inte säkert att det blir något. Det gäller att ekonomin tillåter också, säger Janne Larsson.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
96 Artisten: Visst är det så. Ingen vill ner i kvalhelvetet igen, och slutspelslag har lättare att värva, som Du skriver.

Jag kan inte öppna westerlinds länk till GD-artikeln om att Brynäs tittar på nyttspelarmaterial. Har GD redan tagit bort artikeln från nätupplagan? Kan någon god människa som kan öppna artikeln kanske kopiera in den här i GB:en?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Jompe: Misstänker dock att slutspel är ett måste för överlevnad tyvärr... Dels pga de ekonomiska tillskottet och dels för att det blir lite mer intressant för en spelare att skriva på för en klubb som året före gått till slutspel än en klubb som fått kvala sig kvar (hemska tanke!).
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
20 Lindgren: Vill bara understryka vad Du skrev igår att hade vi inte haft ett gigantiskt ekonomiskt underskott som helt enkelt måste bort innan 30 april så hade vi haft ekonomiska förutsättningar att stärka truppen. Precis så är det. Och det betyder också att kan vi arbeta vidare mot sponsorer och marknad så som man gjort i år så kommer vi att ha förutsättningarna för att bygga en starkare trupp nästa säsong.

0304 är en överlevnadssäsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Frisco: Ulf Dahlén verkar vara "mannen som gör vad som faller honom in" så vi får se hur han löser denna situation.


"Vadå spelande tränare? Jag vill ha tränade spelare!" tänkte jag när jag såg Robert Nordmark i söndags...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander: Hoppas Niclas Wallin går omkring i Raleigh med en insamlingsbössa för Bifsupport nu när han bara får spela varannan NHL-match.

Petré gjorde en helt onödig comeback mitt i säsongen. Hade han gett f-n i dessa (matcherna 20-26, 30, 32 och 33) skulle vi fått sköna försäkringspengar för hans bortavaro. (Om jag nu minns rätt från den debatt vi hade om detta den första november 2003).

Nackas Minne? Ja, du, Patrik är väl så gammal att du minns Lennart Skoglund... :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
20 Lindgren: Jag tycker inte att det skulle vara omöjligt att kombinera att vara assisterande tränare 4 ggr per säsong och att spela?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
håckla: Löjets skimmer och pimsamt otajmat av Expressen att i onsdagens papperstidning spekulera om att Calle Johansson och Ulf Vemdalen skulle göra comeback som spelare i samma lag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
65Selander:
Ulf Dahlén ny assisterande coach i Tre Kronor
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Makkan: Nyss hemkommen från Nackas Minne där FC Köpenhamn spöade DIF i sd. Om Alvaro Santos hade varit hockeyspelare så hade han varit i NHL för länge sedan, vilken tekninker!!

Ang Brynäs nyförvärv så har jag svårt att tro att det är någon meriterande individ med tanke på kontot hos Brynäs.

Om ändå Dackel kunde få hjärnsläpp och komma hem istället eller skänka oss en slant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Dahlen och Calle Johansson kunde vara 2 bra nyförvärv. Visserligen gamla gubbar och inga framtidsmän, men dom kan rädda elitseriekontraktet åt oss.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
Svårt att tro på ett nyförvärv pga ekonomiska bekymmren. Men men vi får väl se. Ett nyförvärv borde betala sig om vi går till slutspel. Det gäller att våga för att vinna.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
westerlind: Tack ska du ha, vän av ordning.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!
westerlind: Tack !
Kommentera

378670 · »