Brynäs IF

723945 inlägg · 7957 ämnen

Nyförvärv

« · 635554 Till forumet


Nyförvärv
Enligt vad de sa på Radio Gävleborg nyss så skall
Brian Felsner, som tidigare spelat i LHC, vara klar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Enaranger: Känner igen namnet men har svårt att komma ihåg vem han var och vad han uträttade...
Kommentera


Sv: Nyförvärv
Enaranger: om det nu stämmer att han kommer till Brynäs, är det en bra eller dålig värvning?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
sylf: Kolla in statsen från Eurohockeynet.............se länk!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Enaranger:

Är det sant ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Enaranger: Om det är sant så har vi gjort ett jättekap, sett till det förmodade utbudet på marknaden.
Gjorde mkt bra ifrån sig i LHC när han var där, om jag inte helt missminner mig.
Intressant....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Verkar vara ett bra alternativ!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
okänd: Lyssnade precis från klippet från Radio Gävleborg "Enligt vad Radio Gävleborg erfar så är Brian Felsner redan kontrakterad.........."

Länken följer:
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Det är klart enligt Aftonbladet (länk)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
okänd: "Är det sant?"

Ingen aning, men de hade rätt när Rodrigo Lavins värvades i alla fall.
Då sa SR Gävleborg det också på radion innan det var oficiellt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
MadDog: Kanoooooonnnn......
Bra jobbat, mormor!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tyckte förresten att "Bommen" inte var speciellt vass i går mot Brynäs. Han har väl inte övertygat alls i SSK, efter debutmatchen? Bra att Sunlöv hade koll där;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Enaranger:

Och dom hade rätt nu med :D

Hoppas han kan bidra med nånting bra nu då ..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Han lär i vilket fall ha potential att snitta 0.5 poäng/match vilket får anses vara helt godkänt. 28 p/38 matcher i LHC 03/04 är riktigt bra. Med tanke på det bistra värvningsläget så har mormor jobbat bra!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Här kommer lite stats från hans nuvarande klubb; Port Huron Flags i UHL (amerikansk farmarliga av allsvensk kvalité)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Hur var det nu då Huge, skall vi lita på aftonbladet och annan media innan det är officiellt på Brynäs hemsida?

Jag hoppas verkligen att det är sant, ett välkommet tillskott i truppen...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: "185 cm / 6' 0"" Hur får eurohockey ihop det? Bara inte Mormor beställer fel storlek på matchkläderna nu *skratt*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Sä här skriver en på LHC hemsida iaf.

Cluben borde signat honom istället för Soling isf. Ska bli kul att se Felsner i es igen, synd bara att det blev brynäs. :puke
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Ja det är bara att hoppas att det inte är "luleåvarning" man kommer ju ihåg att det var klart länge från olika håll när det inte var så.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: "Hur var det nu då Huge, skall vi lita på aftonbladet och annan media innan det är officiellt på Brynäs hemsida?"

Skulle bli mkt förvånad om det inte stämmer.
Är det klart, så är det klart.
Att Brynäs hemsida sover och inte är lika snabba som Aftonbladet, betyder inte att de senare har rätt i andra frågor.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Så lät det inte i Wahlberg affären....då var det tvärtom från ditt hål käre vän....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Huges hål? Du menar där vissa är och slickar ibland? :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: Det du och Knogen gör i Orsa betyder inte att alla gör det ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Och så var det officiellt på hemsidan, härligt! :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: Man tar seden dit man kommer, vad har ni för specialitet i Vemdalen då? :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: I Wahlbergfallet vägrade jag bara att spekulera i framtiden INNAN det var säkerställt att han skulle få sparken iom att allting hade föregåtts av rykten.
Har du hört några rykten angående Felsner som vi kunde ha tagit ställning till?
Försök att skilja på sak och sak.
Käre vän.... :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
fredrikj: Ahhh Pööööörfekt! Hoppas att Sundlöv fortsätter med ett par spelare till...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
65selander: "Det du och Knogen gör i Orsa betyder inte att alla gör det ;-)"

Förresten så slickar jag inte på Moringar! ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Sak och Sak? Jag tror snarare att det förligger såhär.. ALLT positivt som skrivs sväljer du med hull och hår, medans du förnekar ALLt negativt som skrivs...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Kan inte du och Huge enas om att detta var ett bra nyförvärv och tillsammans göra "vågen" framför skärmen....;-)))
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Felsner är en bra värvning, klart elitseriemässig. Orientailskt namn och starkt CV, och Boork vill ändå ha honom? Borde sägas en hel del.

So far, so good, alltså. Men nöjd är man inte. Vi har dumpat tre elitseriemässiga spelare, så man undrar vad mer mormor Fax har i säcken? Man minns ju bradberrys dikt häromdagen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Huge och Lasse kan inte enas om var rumpan sitter på en kossa. Face it och gå vidare. ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Vågen e för amatörer... jag hjular....smärt och smidig som jag är ;)

Jo, Felsner kan bli kanonbra..Enda smolket i bärgaren är att han kanske inte har ett vidare bra matchtempo efter att ha spelat i tyska ligan... Men han kan bli guld värd längre fram, man får ha tålamod helt enkelt.

Nu hoppas jag att Sundlöv stannar kvar vid faxen ikväll och hela helgen så att han kan knyta upp ett par till spelare. En utpräglad center av bra kvalité och gärna även en stabil back som vet hur man levererar ett bra förstapass...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: LHC-fansen verkar ju av forumet att döma gärna ha sett honom i "cluben" denna säsong. Ett rykte jag snappade upp där var att han tydligen var på gång till LHC inför denna säsongen. En muntergök tyckte att vi kunde byta jämnt med Soling......

Undrar hur länge till den gode Soling får fortsätta att lira i ES..........
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Ja Soling håller sitt gamla vanliga snitt och kommer väl att kanda på en 10-15 poäng när säsongen är klar... OM han nu får spela vidare...

Som lök på laxen fick han väl förlängt kontrakt för inte så länge sen.

Han skyllde ju en del på att han inte fick spela med bra folk i Brynäs och sa att det var anledningen till att han "underpresterade", så var alltså INTE fallet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
prosten: :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten:
Så lät det minsann inte förra helgen. En brynäsares minne är tydligen ruskigt kort.

Precis som den kjol du då hade iklätt dig.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: "Sak och Sak? Jag tror snarare att det förligger såhär.. ALLT positivt som skrivs sväljer du med hull och hår, medans du förnekar ALLt negativt som"

Kan kanske verka som så, för en som agerar tvärtom.
Att ta saker med en nypa salt och inte överdriva så förbaskat borde många fler prova på.
Det är iaf min melodi...
Tidningar går ytterst sällan, för att inte säga aldrig, ut med att ngn spelare är klar för en viss klubb, om man inte har på fötterna: kontakt med både agent och klubb ifråga t.ex.
Varför riskera att bli betraktad som ännu mer oseriös genom att försöka bluffa eller skoja om en ren formsak, som jag ser det?
Att skriva och dra absoluta slutsatser på basis av rykten är en helt annan sak, och kan man inte se skillnaden , ja då vill man förmodligen inte se skillnaden.
Har för mig att Felsner inte är ngn raket på skridskorna, men en riktig playmaker och även bra målskytt.
Undrar om inte mormor har ngt mer transatlantiskt på G?
Det känns i magtrakten.... :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Knogen: Aha var det DU som har glömt en strap-on mutta hemma hos mig?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: Det har setts två individer smygandes i fårhagarna kring Orsatrakten. Två par kvarglömda kardborrhandskar är polisens enda spår.

Dags att ringa efterlyst kanske? ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Knogen: :-))
Kommentera

Sv: Nyförvärv
"Felsner kommer närmast från Port Huron Beacons i UHL där han gjort 17 poäng på 14 matcher. Ett ganska mediokert facit med tanke på att ligans räknas som Nordamerikas fjärde, femte liga och det luktar onekligen lite panikvärvning."

(Källa: Hockeymagasinet)


Är Pucken inblandad där också...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Är det inte ganska självklart att Brynäs MÅSTE panikvärva från utlandet eller har jag missat något!!??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Wesley:
Nä, vi värvar bara långsiktigt ifrån allsvenskan nuförtiden...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:

"Det har setts två individer smygandes i fårhagarna kring Orsatrakten. Två par kvarglömda kardborrhandskar är polisens enda spår"

Fårhagar? Nej där går gränsen...skulle aldrig idka samlag med en leksing. Då tror jag att jag talar för både mig och min lilla bitch Knogen. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Gusten: Intressant--ofta har man en känsla av att ju mer man vet om något desto mer intressant blir det. Men efter dessa spridda inblickar i det dalomska, ähum, sociala umgänget är det rpecis tvärtom; man får en känsla av att ju mindre man vet om det desto bättre är det. :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham:

Det är säkert inte speciellt lätt att göra poäng i sådan köttarliga.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
pastorn: Sen skall man ju ha lagkamrater som kan producera...Så osvuret är bäst...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham:

Och just därför kan det vara omväxlande med lite god panikvärvning typ. Janos, Custemo... you name it! :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
pastorn: Felsner lär tycka att han kommit till himmelriket när han är här igen. Här köttas det banne mig inte. Räcker med att man tittar motståndaren stint i ögonen för att få två minuter för charging.
Kommentera

« · 635554