Brynäs IF

726954 inlägg · 7960 ämnen

Nyförvärv

« · 679246 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv

Rättelse: självklart men ar jag spelet i PP eftersom vårat BP redan är bra.

Kommentera

65selander:

Rättelse: Självklart menar du menar. :-)

Kommentera

Poffa: japp, det är mitt trådlösa tb som hade för lite power, har bytt batterier nu. :-)
Kommentera

65selander:

Så för lite batterier ger fler mellanslag? Märkligt, på min ära. :-)

Kommentera

Poffa: Japp nedslagena hinner inte registreras. Om du slänger ditt stenålders TB och köper ett trådlöst så kommer du se det :-)

Kommentera

65selander:

Hmm, mitt trådlösa har jag haft i snart två år. Jag har inte behövt byta batterier ännu. Logitech har kvalitet. Du sitter väl vid ett pyttemjukt TB.

Kommentera

65selander: "Tony: jag har upplevt fler guld än dig kinderägg. Jompe kommer att spanka mig nu :-)))"

You wish! :-))
Kommentera

65selander: Förolämpa sin egen intelligens, inte existens :-) Jag röstade självklart på NEJ, föga överaskande, Jag hade velat sett en center som man vet har producerat och fortfarande producerar i typ finska, tjeckiska, Ryska eller Schweiziska ligan och som kan gå direkt in i 1:a eller 2:a kedjan, Hansen är en 4:e center och har inte den kapacitet som krävs för att höja kvaliten i Brynäs. IN BOORKEN YOU TRUST, NOT ME!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Hansen är en 4:e center och har inte den kapacitet som krävs för att höja kvaliten i Brynäs."

Ren och skär gissning.
Som vanligt, mao.... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ähh klart att du diggar Boorken :-)

Ang Bäcker så platsar han inte ens på träningsmatcherna längre och då har FBK en massa spelare bort också.

Han får nog flytta från mamma om han skall spela på elitnivå ändå.

Kommentera

70 Rodrigues: "Ryska eller Schweiziska ligan och som kan gå direkt in i 1:a eller 2:a kedjan", Om någon stjärncenter från dessa ligor skall flytta till elitserien så finns egentligen bara ett par klubbar med tillräcklig ekonomi.

Har du inga trovärdiga alternativ till alla du hackar på?
Kommentera

Huge: "Ren och skär gissning. Som vanligt, mao.... :-)"

Och du kör den naiva linjen och tror att han blir en succé ;)

Han kan säkert göra bra ifrån sig och spela på eller strax över sin förmåga. Frågan är bara vilken nivå på spelet det innebär. Att titta på hans poängskörd i Norska ligan går ju inte. Nej han kommer att landa i nivå som en 3:e line sett efter en "normal" elitseriecenters nivå.
Kommentera

kacken: "Ryska eller Schweiziska ligan och som kan gå direkt in i 1:a eller 2:a kedjan", Om någon stjärncenter från dessa ligor skall flytta till elitserien så finns egentligen bara ett par klubbar med tillräcklig ekonomi.

"Har du inga trovärdiga alternativ till alla du hackar på"

Skrev även finska och tjeckiska ligan. Har massor med namn som jag skulle kunna skriva ner här, vet dock inte hur deras kontraktssituation ser ut. Har dock skrivt ner massor med namn förut men då fått kritik för att dom skulle vara för dyra för Brynäs(samma gamla visa), så det spelar ingen roll vem eller vilka jag nämner.
Kommentera

Huge: "Ren och skär gissning. Som vanligt, mao.... :-)"

Det är min uppfattning då jag har sett honom spela och han petar inte någon av Lind, Bäckström eller Almtorp från någon av dom 1:a 3 linorna.
Ge mit ett argument som bevisar motsatsen?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rodrigues är en dysterkvist!
Kommentera

Bissett19: Å Bisset en kappvändare... ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
O Lasse kan inte stava till Bissett.....:-)
Kommentera

GävleLasse: "Och du kör den naiva linjen och tror att han blir en succé ;)

Han kan säkert göra bra ifrån sig och spela på eller strax över sin förmåga. Frågan är bara vilken nivå på spelet det innebär. Att titta på hans poängskörd i Norska ligan går ju inte. Nej han kommer att landa i nivå som en 3:e line sett efter en "normal" elitseriecenters nivå."

Varför går det inte att titta på hans siffror från UPC-ligan?
Tror inte att han skrapat ihop så mkt poäng utan att ha ngn form av kapacitet. En jämförelse med Spets, som jag förmodar att du är inne på, blir också lite missvisande enligt min mening.
Dom är olika spelartyper och Hansen har betydligt mer rutin, framförallt från det norska landslaget.
Visserligen verkar han vara en defensiv spelartyp, enligt rykten, men poängskörden vittnar som sagt om ett hyggligt spel-och målsinne.
Tror absolut att han minst håller ungefär samma klass som Lind och Almtorp iaf.
Kommentera

Varför inte bara lägga ämnet på is tills vi sett honom spela?
Kommentera

Malmen: Precis, samtidigt vet bara ledningen hur många centrar som skall värvas, (Almtorp?, Lind???)
Kommentera

Huge: "Tror absolut att han minst håller ungefär samma klass som Lind och Almtorp iaf"

precis vad jag menar, en center som håller medioker ES-klass. Sett till Brynäs så kanske han kan bli en skaplig center men dessvärre så är Brynäs det enda laget vi inte möter så jag föredrar att göra jämförelser med andra elitserielag. Dock inte endast topplagen utan även mittenlagen.

Att du har svårt att inte titta på hans stats nu när de är så bra förstår jag. Hade de varit mindre tillrtalande så hade du säkerligen försvarat dessa med någon bortförklaring.

Det är som vanligt du ser allting i en tät dimma av lustgas, ett evigt lyckorus.
Kommentera

GävleLasse: han va då bra dom gånger ja såg han på hovet i bajentröjjan...
Kommentera

GävleLasse: Hellre "Det är som vanligt du ser allting i en tät dimma av lustgas, ett evigt lyckorus." än att ständigt ta ångestdämpande tabletter. :-)

Livet är skönare i förg än i svart vitt...

Kommentera

65selander: Glömde skriva, fast ibland så undrar man om vad hr Huge äter :-))
Kommentera

GävleLasse: "Att du har svårt att inte titta på hans stats nu när de är så bra förstår jag. Hade de varit mindre tillrtalande så hade du säkerligen försvarat dessa med någon bortförklaring"

Du svamlar i vanlig ordning och väljer att inte ta en debatt i sakfrågan.
Är det din allmänna avoghet mot Boorken som förmörkar ditt tänkande, vilket gör att du har svårt med läsförståelsen?
Jag konstaterar bara att Hansens stats ser bra ut och att dom inte kan ha tillkommit av en slump.
Och att han säkert håller minst samma klass som Lind och Almtorp.
Sen är det DU som påstår att Lind och Almtorp är mediokra i en jämförelse med andra ES-lag.
Jag vill påstå att de flesta lag, undantaget topplagen, har en centeruppsättning som vi mkt väl matchar.
Tror fan att det behövs lustgas för att orka med dina svartmålningar och onyanserade dysterkvistanalyser.
Kommentera

65selander: Det här med Per Bäcker är intressant. Petad i FBK, men trots allt en man som en icke namngiven Hansen-kritiker tycker så här om;

"Ja precis, hade gärna sett Bäcker i Brynäs då jag tror att med mycket speltid så kommer han att bli riktigt riktigt bra!!"

Om jag får välja mellan de båda väljer jag Hansen alla dagar i veckan.

Men visst hade jag hellre sett Andreas Johansson.....
Kommentera

JanT: Jag tror själv att Bäcker kan tillföra en del i Brynäs eftersom han är en tuff och hängiven spelare. Om brynäs kan betala en förstoring på Mamma så kanske han är beredd att flytta på sig.

Ang Madsen så kan han lyckas men han blir nog ingen Thoresen eller Knudsen. Men låt oss se han på i tröjan först om han nu kommer.

Kommentera

GävleLasse: Lind medioker? Nu får du allt ge dig, Lasse. En av de poängmässigt absolut bästa icke-NHL spelarna ifjol. Har dragit ett tungt lass i år och gått bakåt i poängproduktionen. Medioker är han sannerligen inte.
Kommentera

Malmen: "Varför inte bara lägga ämnet på is tills vi sett honom spela?"

Det går absolut inte för sig! Dysterkvistarna måste först såga killen jämns med skoskaften för att sedan programenligt vända kappan efter vinden och utbrista "jag kan erkänna att jag har fel" när han gör succé i höst....

;-)))
Kommentera

JanT: "Ja precis, hade gärna sett Bäcker i Brynäs då jag tror att med mycket speltid så kommer han att bli riktigt riktigt bra!!" Det var jag som skrev det och jag står för det till 100%

"Om jag får välja mellan de båda väljer jag Hansen alla dagar i veckan"
Klart du tycker, du tycker ju ALLT som Boorken gör rätt, precis som ALLA andra Boorklakejer. Sen undrar jag varfrö du tycker att man är en kappvändare om man kan erkänna att man har fel??
Kommentera

JanT: I fjol? Tyvärr så håller det inte att gå på tidigare meriter utan man får se till vad de presterat den senaste tiden. Du om någon har ju nött en del om hur bra Brynäs är just nu. Så jag vill be om lite konsekvens på den fronten. Jag tycker inte att Lind har tillfört vidare mycket i år rent offensivt. Jag har sagt det förr men får väl säga det igen. Lind har varit jävligt bra i BP, that's it.

Jag är jäkligt skeptisk till att värva en kille som Hansen när man har EN centerplats ledig. Varför så bråttom? Varför inte avvakta en eller två månader på att diverse serier skall ta slut innan man signar nåt. Nu har de i och för sig inte signat någon men de har ett muntligt avtal och i mina ögon så är ett muntligt avtal samma sak som ett skriftligt. Så är det ju inte i hockey men det är min personliga åsikt.

Men jag tycker det är väldigt konstigt agerat av Brynäs att satsa på en kille som "förhoppningsvis" kommer att bli bra. En ren chansning med andra ord. Han har inga som helst meriter från ES och det ÄR en jäkla skillnad på AS, Norska ligan upp till Elitserien. Speciellt på en så avgörande position som center. Som ytterforward är det bra mycket enklare att hävda sig.

Detta är min personliga åsikt och vi får väl se hur det blir nästa säsong men baserat på de tendenser man ser redan nu så kommer det att bli ännu en säsong med lindans och måstematcher för att undvika kval.
Kommentera

Huge: Ta ställning i debattfrågan? Det är väl det jag har gjort. Jag hävdar med bestämdhet att det finns många centrar som är ett bättre val än den här killen.

Fortsätt med lustgasen du Huge...Den lär gå åt i framtiden.
Kommentera

GävleLasse: Är övertygad om att Hansen blir 4:e center, för vem ska han peta?? Nu är det som det är, tyvärr. Vi får väl hålla tummarna att resten av värvningarna är spelare som går direkt in i 1:a eller 2:a formationen, vi behöver inte mer bredd.
Kommentera

Huge: "Du svamlar i vanlig ordning och väljer att inte ta en debatt i sakfrågan.
Är det din allmänna avoghet mot Boorken som förmörkar ditt tänkande, vilket gör att du har svårt med läsförståelsen?
Jag konstaterar bara att Hansens stats ser bra ut och att dom inte kan ha tillkommit av en slump."

Jag stavade mig igenom statsen på några spelare innan och efter de kommit till Brynäs...

Vesa Viitakoski:

2003-2004 Ilves SM-Liiga 56 21 15 36 14
2004-2005 Brynäs SEL 47 12 10 22 14

Det finns fler exempel på spelare som "misslyckats" i Brynäs men det finns ingen anledning att ta upp dessa. Visst hade vi förväntningar på Viitakoski som ändå hade producerat bra siffror i en bra mycket bättre liga än den Norska.
Kommentera

70 Rodrigues: Säg inte det. Han kommer att få chansen i 40 matcher. Man behöver ju inte prestera så mycket för att få Boorks förtroende, bara man gör som han säger.

Ordet "prestation" verkar ha en helt annan betydelse för Boork.
Kommentera

GävleLasse: Johan Ryno är ju ett annat namn som har nämnts i samband med Brynäs, nu har han iaf varit och hälsat på i Leksand och Timrå!!
Kommentera

70 Rodrigues: Intressant scouting rapport man hittade om Ryno..

Visst var det en del superlativ och positiva inlägg men jag reagerade på den här biten.

"Ryno gillar att hämta puck i egen zon och transportera den sedan på egen hand, men någon särskilt aktiv backchecking har han inte visat prov på och ibland sett lite loj och trött när motståndarna vänt spelet snabbt. Även jämnheten kan förbättras, då Ryno ibland försvinner från matcher."

Låter lite som att Boork kommer att sparka honom i alla fall.... ;)
Kommentera

GävleLasse: Det lär väl bli något sånt här nästa säsong:

Målvakter: Holmqvist(NY)

1:a Sjödin/NY-Casselståhl Dackell-Lind-Månsson

2:a Johansson-Lavins Molin-Bäckström-Malmström

3:e Sundqvist-NY Danielsson-Almtorp-Widing

4:e Andersson-NY NY-Hansen-Hermansson

Sen blir det väl ett par nya forwards till, Spets kan dom låna ut!!
Kommentera

70 Rodrigues: Glöm Honken... Jag tror att Brynäs behöver visa mer ambition för att han skall skriva på igen... bara en känsla jag har.
Kommentera

GävleLasse: Boorken skulle ALDRIG sparka någon han själv tagit till klubben, det blir ju en prestigeförlust för honom och det går ju inte för sig :-)
Kommentera

70 Rodrigues: I så fall blir det svårt att motivera spelarna om en ideligen gör en Walberg å tappar puck på offensiv blå och inte ids jobba hem.. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan bli hur fan som helst... Det ska bli jäkligt kul å se hur trupen kommer att se ut. Antagligen så kommer de att satsa på en "stjärnback" typ Tuulola sedan blir det "talanger" för hela slanten.

Sen får vi se om Molin och Sjödin fortsätter. Ser de att laget inte blir slagkraftigt så slutar de nog hellre än att få dra ett tungt lass ännu en säsong. Alla vill ju sluta sin karriär på ett bra sätt och går de till slutspel i år så kommer de nog vara nöjda med det. Molin kanske spelar nåt år till men Sjödda lägger nog av om laget blir för svagt.
Kommentera

JanT:
Vill gärna veta vad som personifierar en dysterkvist?
Varför är jag en dysterkvist.?
Du namnger ju ingen,(som vanligt), så därför står väl även jag med i den kategorin.?
I år är det måhända din tur att bli kallad kuppmakare samt anklagad för att ringa runt till sponsorer med uppmaning att ej sponsra Brynäs IF med pengar.
Vidare blir ditt 40 årskalas inställt 3 dagar innan, för att det har förekommit kuppartade möten.
Varför skulle jag vara en dysterkvist?:-)

Vad är det för dystert att läsa att valberedningen samt klubbchefen bör bytas ut.? Jag har tagit en klar ställning till de fakta jag har.
Förespråkar ej Boorks spelfilosofi, har aldrig gjort, men tycker det är bra att han stannar ännu ett år.
Vi har en ordförande som kom in i en turbulent tid o har gjort mycket nytta, men nu är det dags att gå vidare.
Medlemsrådet bör bytas ut. Anser ej att de ställer upp för sina medlemmar på det sätt man kan önska. Att man gör skillnad på person har de tydligt visat.
Kommentera

Det skulle vara väldigt intressant och höra från Boorken och Sundlöv vad dom har för strategi och hur dom resonerar runt balansen när det gäller värvningar av etablerade spelare och framtidsnamn??
Kommentera

70 Rodrigues:
Har du kontaktat dem med frågan?
Kommentera

rackham: Tro mig, ska göra det, men det hade varit trevligt om öppenheten mot supportrarna kunde bli bättre då jag tror att det är många som har liknande funderingar.
Kommentera

70 Rodrigues:
Mmm...
Du får hjälpa dem på traven.
Kommentera

70 Rodrigues: Men är det så klokt att gå ut och diskutera värvningsstrategi ett par månader innan silly season är i full gång?
Kommentera

Jompe: Lika smart som att värva en norrman innan marknaden ligger vidöppen!!
Kommentera

70 Rodrigues: OK, point taken. Man kanske trodde att det skulle bli huggsexa om Madsen och ville vara först ute, nej?
Kommentera

« · 679246 · »