1150x200-brynasbanner.jpg

Nyförvärv

« · 681053 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv
mattiaskarlgren:
Det anges en massa olika källor i olika media.
Det är bara att vänta på officiella nyheter via "www.brynas.se" eller via föreningens nyhetsbrev...
Kommentera

rackham: Brynas.se eller ett nyhetsbrev?

Du måste skämta. Jag tog bort funktionen med nyhetsbrev efter att i princip ha blivit spammad av en masa "nyhetsbrev" Att skicka ut exakt samma texter som man uppdaterar hemsidan med är INTE ett nyhetsbrev.

Det är spam inget annat.
Kommentera

GävleLasse:
Ok.
Kommentera

GävleLasse: Det finns kanske folk som inte är inne på hemsidan så ofta men läser sin mail dagligen. Finns ju även vissa som tappar av sin mail via mobilen eller sin PDA. Jag tycker det är bra att dom skickar ut nyheterna på både hemsidan och via mail. 

Djurgårdarna har börjat skriva lite om Brynäs ev värvning.

Kommentera

66Berglund:
Tänkte snarare på Fredrik Warg......
Kommentera

Websajten Svenska fans kommer med en nyhet som kanske lägger lite fotogen på brasan om Boorken och allsvenska spelare.....................

””Växjö Lakers skridskoskicklige back Johan Ejdepalm, 1982, ryktas även han vara på gång till Brynäs. Det är en spelare som Boork känner väl sedan tidigare, men precis som de flesta rykterna är det svårt att få något bekräftat mitt under pågående säsong.””

Webmaster, nu kommer servern att rasa av alla inlägg..........
Kommentera

Pelle Borås: det ryktet är ju gammalt...
Kommentera

GävleLasse:
Okej, ber om ursäkt i så fall. Trodde jag hade upptäckt något.....
Kommentera

Ännu mera skriverier på Aftonbladet om Brynäs olika "Transfer targets" nu...
Kommentera

Pelle Borås: Även fast det här ryktet kombinerat med ryktet om Storebror Bäckström från Hammarby gör en jäkligt orolig. Det är ju främst på backsidan vi är i skriande behov av klasspelare.
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig...Salmonsson kan vara ett kap. Vill däremot se en stabil back som nästa nyförvärv.
Kommentera

rackham: "Jo, jag förstår det. Ge nåt exempel så att det blir mer konkret annars kan jag få in allt från Bäckström till Spets i den beskrivningen..."

Har prövat men inte lyckats men är riktigt bra ES spelare: "Honken", Bremberg, Davidsson, Mårtensson, Ölvestad, Per Eklund, Wallin, M Johansson, Nordström m.fl.

Bra spelare som aldrig varit eller kommer att spela i NHL: Falk, Rudslätt, Ottosson, Molin m.fl. Hoppas att du blev lite klokare, det känns dock som om vi missförstått varandra :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Ok, habila ES-spelare, inga backar, massa djurgårdare och en majoritet 30+...
Det är framtiden det ;-)
Kommentera

rackham: Frågan kvarstår dock hur man tänk sig det långsiktiga lagbygget när man väljer att satsa på spelare som tippas att bli så bra att de lär försvinna till NHL? Bäckström är ju så gott som klar att gå högt i draften för att försvinna om ett par år. Samma gäller väl Salmonsson om alla förhoppningar slår in.

I mina ögon vore det bättre att satsa på spelare som är bra men inte är lika "intressanta" för NHL.

Några fler spelare som varit över till staterna men kommit tillbaka:

Backar:
Hans Jonsson
Mattias Timander
Jarno Kultanen
Ross Lupaschuk
Petr Smrek
Atvars Tribuntsovs
Andreas Holmqvist
Mikko Luoma

Listan kan göras lång...
Kommentera

rackham: m.fl som sagt! Sen är jag övertygad om att det finns ett gäng killar mellan 25-30 år ute i Europa!! Salmonsson är en helt ok värvning, MEN det måste kompletteras med etablerade spelare, eller tycker du att jag är helt fel ute då, vad skulle du säga om ryktena ang Ejdepalm och Bäckström blev verklighet??
Kommentera

GävleLasse:
2 talanger (av 22 spelare) som försvinner inom några år stjälper inte ett helt lagbygge.

Tror vi är överens om att ett lagbygge skall innehålla olika kategorier av spelare om man skall kunna vinna på kort och lång sikt. Ett kontinuerligt flöde av spelare och spelarutveckling...
Kommentera

rackham: Det, och 7 spelare över 30. Du var ju inne på det med 30+ i ett inlägg tidigare. Brynäs har 7 spelare under 25 år.
Kommentera

GävleLasse:
Ja, det också, även om åldern är underordnad prestationen...
Kommentera

rackham: Visserligen, men det glömde du i ditt inlägg till Rodrigues när du argumenterade om at åldern verkar vara ett problem.

Personligen så skulle jag vilja se att Brynäs satsar lite mer på spelare som är i sin prime alltså, 25-28 år. Dessa spelare skall givetvis vara etablerade eliseriespelare. Där har man en stabil stomme att bygga laget kring sedan kan man ta in ett par intressanta förmågor som t ex Salmonsson.
Kommentera

GävleLasse:
Det är som på vilken arbetsplats som helst. Ungdomlig entusiasm i kombination med rutin och erfarenhet är en bra grund.
Det gäller att ha de bästa i varje kategori om man skall slåss om guldet...
Inte bara de bästa i kategorin prime 25-28.
Kommentera

Kul att Brnäs spänner bågen lite inför premiären av Läkerol Arena. Den där Salomonsson skall va riktit vass har jag hört. Hoppas på nån gammal räv också så ska det nog bli skitbra.
Kommentera

arnio: Han är het killen, men han heter Salmonsson ;) hehe :D
Kommentera

Hur vore det om vi enades om att vårt nya snackisförvärv heter
SALMONSSON, och inte Salomonsson.
Om man inte vet ngt om spelaren i fråga så kan man väl åtminstone bemöda sig om att försöka stava hans namn rätt....
Kommentera

arnio: fan tangentbordet stavar fel ibland...

Jag tycker att vi ska satsa halva budgeten på att erbjuda Andreas Johansson ett riktigt riktigt fett kontrakt.
Kommentera

Jag har helt missat att han heter Salmonsson, har liksom alltid läst Salomonsson. Jo het verkar han i alla fall ha varit i J-Vm..
Kommentera

Huge: Seriöst, han heter alltså inte Salomonsson? Jag som trodde att du drev med oss.
Kommentera

Dream Team: Han heter Salmonsson, inget annat.
Kommentera

GävleLasse: Har han inget förnamn?...=)
Kommentera

GävleLasse: "Han heter Salmonsson, inget annat"

Trodde han hade ett förnamn oxå,typ Johannes.......:-)

F-låt Lasse men det var en straffspark...:-)
Kommentera

GävleLasse: Vi har:

7 spelare som är 19-24 år, 8 st med Morin!

4 st som är mellan 25-29

10 st som är mellan 32-41

I kategorin 19-24 så har vi ju faktiskt det rätt välbeställt med tanke på framtiden, in med Salmonsson, sen får det vara stopp.

Ålderskategorin 25-29 måste ökas med 3-4 spelare samtidigt som "Gubbarna" minska i antal!!
Kommentera

GävleLasse: Nej, man kan inte konstatera annat än att han har ett väldigt ovanligt efternamn. Bara 171 träffar på eniro.se.
Kommentera

Dream Team: 171 i all ära... vi behöver bara en av dem... Om ens det ;)
Kommentera

70 Rodrigues:
Kan vi värva 30+ spelare.?
Gick igenom mitt digra arkiv med videofilmer.
Såg en tilltänkt kedjekamrat till Ove Molin nästa år.
De spelade tillsammans i Stockholms Tv-pucklag 1986.
Mats Sundin var visst namnet, om han är bekant:-)

Med tanke på Chelios medverkan i OS får man gå tillbaka till 60 talet för att leta ev. kommande nyförvärv till föreningen. Då är urvalet betydligt bredare:-)
Kommentera

rackham:
Bäckström, Almtorp, Månsson, Spets m.fl. Här har du ju ungdomen + spelarna från vårt duktiga juniorlag.
Molin, Sjödda, Lind, Casselståhl, Öhrstedt, Dackell över 30.
Visst finns det behov av att fylla upp truppen med 25-28 åringar.

Vänd lite på frågan. ´Vad får man ut av supporters, sponsorer samt Gävleiter om man satsar på att värva spelare enbart med ungdomlig entusiasm? Drar Hansen mer publik till en match?
Skapar han ett större intresse för företagare att bidra med ökade sponsorpengar.?
Jag tycker det är helt uppenbart, att framför allt sponsorer ,är villiga att öppna plånboken om tillfälle ges. Henrik Larsson till HIF är ett exempel. Anders Svensson till Elfsborg, ett annat. Spelare på 30 plus som knappast blir bättre, men de bidrar till ökad souvenirförsäljning samt drar till sig nya åskådare.

Finns även supporters som skulle bidra med pengar om det skulle behövas. Var själv med när GAIS värvade Glenn Hysèn för många år sedan.
Ingen fotbollsmässigt bra värvning måhända:-) men vilken goodwill för föreningen...
Kommentera

Salmonsson lär väl kosta en och annan lax att ta hit.......eller går det att muta honom med en burk laxrom om dagen?.........
Kommentera

Pelle Borås: Räkmackor, det är det som gäller i Brynäs. Fast inte för många och för ofta, då får man sparken..
Kommentera

kentalalarsson: Visst skulle intresset öka för Brynäs i samma takt som att mer namnkunniga spelare ansluter. Men det säkraste sättet att få in en vältalig publik till matcherna är att Brynäs vinner.

Och med bra spelare ökar ju chansen att man vinner fler matcher, ett slags moment 22 fast i BRA bemärkelse.
Kommentera

Pelle Borås: Salmonsson lär väl kosta en och annan lax att ta hit.......eller går det att muta honom med en burk laxrom om dagen?.........

SALMONson=äter lax? Kannibalvarning eller?
Kommentera

sylf: Hehe... långsökt men bra....

Kannibal eller inte, bara han gör mål i mängder så är jag nöjd..
Kommentera

GävleLasse: Nu när vi har både Bäckström och Salmonsson så kanske Boork och Sundlöv ska försöka att locka hem Nicklas Bergfors också, då är ju kedjan från J-VM komplett :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Storebror Bergfor har ju redan varit på provträning, så why not :-)
Kommentera

70 Rodrigues: tror dock inte Bergfors är de minsta intreserad av Brynäs...
Kommentera

Db_04: Va fan vet du om det?
Kommentera

sylf: varför skulle han som snart 19 åring lämna AHL (Kanske tillåme chans att spela i NHL nästa år) för att gå till Brynäs? om han nu mot all förmodan skulle komma tillbaks till Sverige nästa år så ligger nog SSK bäst till om dom inte åker ur nu vill säga
Kommentera

Db_04: "Om han nu mot all förmodan skulle komma tillbaks till Sverige nästa år så ligger nog SSK bäst till om dom inte åker ur nu vill säga"

Lika bra som Djurgården låg till när det gäller Salmonsson kanske :-)
Kommentera

70 Rodrigues: De är väll en liten skillnad mellan dom där 2....

Bergfors är född och uppväxt i Södertälje har SSK som moderklubb.... har gjort bra i från sig i AHL och är en av dom NJ Devils hoppas mest på...

Salmonsson är född och uppväxt i Uppsala och har väll Almtuna smom moderklubb ........har gjort en hyfsad säsong i WHL i ett lag han inte vill spela för (se länk) och visst han är även han draftad.... men knappast jätte nära NHL spel.....
Kommentera

Db_04: Ja en sak kan man konstatera: att det är inte lätt att vara Leksing när inga talanger vill till er ;)
Kommentera

"Det ryktas för övrigt om att Conny är på väg till elitserien igen. Nej, det är inte till Modo igen, utan till Boorkens Brynäs."
Kommentera

Therion: Jag gillar den finten han gjorde där........den var härlig!
Kommentera

Therion: inte direkt den mest namnkunnige ....men vem vet han kanske kan överaska ...här har ni statsen på han
Kommentera

« · 681053 · »