Brynäs IF

723912 inlägg · 7956 ämnen

Nyförvärv

« · 681586 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Vad jag önskar är att någon tittare skulle maila in en fråga till Turinstudion och fråga vad Thornberg egentligen tycker om Tommy Sandlin. Den blick han skulle få när han fick frågan och hans svar skulle vara guld värt at spela in. *hi hi hi*
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Makkan: [Djoos på väg hem till Brynäs]

Hem?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frisco: Japp hem.......
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Bort säger jag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frisco: Hem.....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frisco:

Hockeyns Mekka = Gävle = Djoos hem (stad)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frisco: Helt rätt! han är från Moratrakten...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
2006-2007 års trupp i dagsläget.

MV
MV

B Niklas Andersson
B Jörgen Sundqvist
B Daniel Casselståhl
B
B
B
B
B

C Nicklas Bäckström
C Mikael Lind
C Mads Hansen
C

F Andreas Dackell
F Mathias Månsson
F Björn Danielsson
F Daniel Widing
F Lars-Erik Spets
F Henrik Malmström
F
F
Kommentera

Sv: Nyförvärv
66Berglund: Exakt. Tack. Om X flyttar från hemstad till bortstad flyttar X bort och inte hem.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frisco: "Exakt. Tack. Om X flyttar från hemstad till bortstad flyttar X bort och inte hem."

Men nu har ju de facto X sitt hem i din egen definition på bortstad.
Hur får du då ditt resonemang att gå ihop? :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Huge:
Djoos har hem i både Mora och Gävle. 

Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru: Menar du hockeymässigt eller rent socialt?
Familjen bor väl i Gävle för tillfället, så då borde väl Gävle räknas som hemstad just nu.
Hockeymässigt blir det kanske lite mer komplicerat, men även där tror jag de flesta håller med om att Gävle känns som hans hemstad.
Även om han naturligtvis har Mora att tacka för mkt vad gäller hockeybiten.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Efter 447 matcher och 12 år i Brynäsdress måste man nog anse honom som Brynäsare, även fast han hade oturen att födas i Mora...

Alla vägar bär till Rom, Alla vägar bär bort från Mora!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
micke:
Ja, han grät ju ut i tidningarna några gånger när det började gå bra för honom i VIK.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Hur jag får det att gå ihop. Jo, han kommer från Mora.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Frisco: Men han har ju sitt hem i i Gävle för tillfället.
Då måste väl Gävle för tillfället räknas som hans hemstad? :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Huge Huge ,du tar inga OS-Guld i alla fall,men fortsätt argumentera.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Nej.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Ang Djoos skriven i Gävle och har såles bara en övernattningslägenhet i Mora. Visste ni att centralorten i Dalarna är Orsa för det har Gusten sagt och då måste det vara sant
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Huge:

'Hemstad' är ett begrepp för den stad man vuxit upp i.

Tekniskt sett finns det dock inga städer kvar i Sverige, eftersom kommunbegreppet infördes 1973 (eller nåt sånt).
Mora var inte en stad innan kommunerna heller. Det var en köping.
Så den gode Djoos har ingen hemstad alls.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru: Undrar om Köping var en köping innan reformen? :-)

Stackar Djoosen som för tillfället inte har vare sig hemstad eller hemkommun. Måste kännas lite vilset.
Sakfrågan är dock intressant: när övergår ens hemstad till att kallas ngt annat?
I Djoos fall är naturligtvis Mora att betrakta som hemstad, rent socialt, men det var ju inte det som frågan gällde från början, utan hans hemstad rent hockyeymässigt sett. Och då blir det lite mer komplicerat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Kolla födelse ort,är han född på Mora lasarett är han ju dalmas,eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Frisco:

Det är intressant med de gamla stadsgränserna. De går inte där man tror idag.
Den stora staden Västerås var t.ex egentligen bara 3500m bred.

Och, Huge, staden Köping var en stad. Däremot köpingen Djoos växte upp (i närheten av, eller rent av i) hette Morastrand.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
66Berglund: Ska vi vara ärliga,så tog ju Brynäs in Djoos efter en olycklig karriär i ett annat EU land.Brynäs tog en chansning med Per,och gav han en ny chans!!Västerås var han i ochså plus några andra lag i SWE.(knäskadad som han var)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Huge du skriver rent socialt. Rent socialt är väl han då Gävlebo eftersom familjen bor där. Kan ju knappast kalla MIK för hans familj. Nog för att Don Simons är en Ikon.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
66Berglund: hur ni än försöker så är han moring nu och moring från början också :) går inte att ändra på hur mycket man än vill
Kommentera

Sv: Nyförvärv
wap.hockeysnack.com
Db_04: Det är ju det han försöker ändra på nu eftersom han söker jobb i Brynäs. Fast dialekten kommer han nog alltid ha kvar
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Db_04: Missförstånd!!Han är ju från Dalarna,jag försöker inte ändra på det;men hade han flyttat hem till Mora när karriären såg ut att ta slut hade han inte fått något SM-Guld!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
66Berglund: Här har ni något att göra på sportlovet: www.timraik.nu/nyheter/?nid=1517 Tippa rätt o få ett säsongskort på sittplats, 2a pris ståplats.

Någon borde man kunna sälja till.
Mitt tips:

28 feb Timrå IK-Frölunda Indians: 2 1-4
28 feb Södertälje SK-Brynäs IF: 2 2-3
28 feb Djurgårdens IF-Luleå HF: 2 1-2
28 feb Mora IK-Linköpings HC: 1 2-1
2 mars Timrå IK-Modo Hockey: 1 4-2
2 mars Brynäs IF-Luleå HF: 1 2-0
2 mars Mora IK-Djurgårdens IF: 2 1-3
4 mars Luleå HF-Timrå IK: 1 5-1
4 mars Modo Hockey-Brynäs IF: 1 4-1
4 mars Djurgårdens IF-Färjestads BK: 1 4-2
4 mars Leksands IF-Mora IK: 2 2-3
6 mars Brynäs IF-Timrå IK: 1 2-1
6 mars Leksands IF-Djurgårdens IF: 1 3-1
6 mars Färjestads BK-Mora IK: 1 4-1
Kommentera

Sv: Nyförvärv
AD: Orkar inte räkna ut,men går vi till slutspel?SSK-BIF 1-3.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
66Berglund: Enligt mitt tips så gör vi det. Så nu allihopa kan ni sitta lugnt o njuta av matchern, vi går till slutspel :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Atvars Tribuntsovs lämnar tydligen Mora. Något för Brynäs att ta in, speciellt om man vill behålla Lavins. Jag tror att båda spelarna skulle höja sig med lite sällskap av varandra. Jag har sett att Lavins varit med nere på nian å käkat med några andra spelare men han sitter mest tyst då hans engelska inte är bra och svenskan ännu sämre.

Med lite sällskap från en landsman så skulle man kunna få en "Karol Krizan effekt", och två bra backar som resultat.


Men det kommer väl som alltid ett besked om att det inte finns några pengar. Vart tar pengarna vägen, inte är det till faxpapper till mormors fax i alla fall.. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Jo det vore nog ett bra nyförvärv! och allt för dyr är han nog inte heller..... tror herr simons kommer ångra detta.....ryktas från vissa morafans att Atvars inte riktigt går så bra i hop med Rindell
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Db_04: Så kan det givetvis även vara. Hur som helst så är det en bra back som jag hoppas att Brynäs försöker värva.
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Db_04:
Om Atvaar gått på artistkontrakt så är han nog rätt så dyr nu. 

Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru: Allt är ju relativt. Sedan kan det ju vara så att Mora bränt sina resurser på annat och därför valde att ha honom på artistkontrakt. Jag kan tänka mig att Ross L och några av de andra kostar en rejäl slant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru: säg att något lag vill ha han till nästa säsong hur länge måste han vara ute ur landet för att kunna bli ´´billigare´´ igen ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Db_04:

Har du Masken i andra luren?

Det är väl prick 183 dagar i sträck, se'n är väl olika skatteår inblandat på nåt sätt. Skatteverkets websida vet säkert mer.

Kommentera

Sv: Nyförvärv

Metal Guru: Om han byter till Brynäs så nollas völ han ang artistkontraktet?

klart grabben skall till Gävle och få umgås med Lavins och spelai en Arena som är nyare och ändå inte fullsatt. Åker LIF ut så blir det nog svårt att sätta lapp på luckan,,,

Kommentera

Sv: Nyförvärv

Metal Guru: En liten kort artikel från GP kanske kan räta ut något frågetecken som exempelvis:
"En tidigare missuppfattning har varit att artistskatt räknas på kalenderår, men så är inte fallet."

Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Som du säger; Det är bara att värva nu när Simons har "tom peng pung"!!! Verkar som om MIK inte räknat med att gå till slutspel....
Kommentera

Sv: Nyförvärv

65selander:

Jag tror Skatteverket och Göran Persson skiter fullständigt i om 'en artist' byter arbetsgivare.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Tyvärr Lasse,Tribuntsovs fyller inte Boorkens kriterier,är inte ung o lovande o har inte spelat i Allsvenskan.........:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: han måste nog göra ett år i Hammarby eller Almtuna om Boork ska vilja ha han :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Här är lite mer av intresse...

Sundlöv jag vet att du snokar här..

Gör skäl för lönen nu å f ö r s t ä r k Brynäs
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Grejar Sundlöv kodade meddelanden som "f ö r s t ä r k"? :0P
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru: Det vet man aldrig...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Om LHF inte vill ha Fransson och Fabricius är det bara att tacka och ta emot! Verkar ha gått lite tungt för Fransson i år, men potential finnes i stor mängd. Fabricius blir bättre för var säsong som går. Att LHF inte vill skriva kontrakt med dessa båda norrbottniska framtidsmän är för mig en stor gåta...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Luleå är helt blåsta om dom inte förlänger med Fransson & Fabricius. Förmodligen kommer dom att börja förhandla med dom förr eller senare - åtminstone Fabricius - men det är helt klart värt ett försök av Brynäs att värva båda två.

Tycker att båda är landslagsmässiga även om Fransson inte har haft någon kanonsäsong. Riktigt bra spelare sett till elitseriemått.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Nog tror jag Luleå vill ha kvar dom, men inte till vilket pris som helst.
Personligen ser jag gärna att Fransson drar över atlanten och försöker slå dig in i Dallas.

Fabricius ser jag gärna kvar, men som sagt, inte till vilket pris som helst.
Kommentera

« · 681586 · »