Brynäs IF

724371 inlägg · 7957 ämnen

Öhrstedt är klar!!!

« · 566963 · » Till forumet


Öhrstedt är klar!!!
Enligt UNT så är Martin Öhrstedt klar för Brynäs IF....
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
70 Rodrigues: länk??
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: unt.se, artikeln står åpå 1:a sidan!!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
70 Rodrigues: Vi får väl hoppas att det värvas fler backar så att Öhrstedt får sitta på bänken.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
prosten: Enligt Herr Sundlöv så snackas det inte om något hett namn just nu!! Du ska nog se att Bergfors ritar på han med!!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
prosten: En bra back behövs, helt klart. Men det jag har sett så hellre Öhrstedt än Casse.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
70 Rodrigues: Det tror jag inte, nån jävla ordning får det väl vara.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Dessvärre så har Öhrstedt redan visat det han kan, Cassel kan åtminstone bättre.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
prosten: Jag tror nog att Öhrstedt kan utvecklas lite när han får chansen att träna mer med bättre spelare.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: What you see is what you get!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Nja, ett halvt dussin bra backar skulle nog behövas. Vilken back i brynäs är egentligen bra? Sjödin verkar ju vara på dekis och Sulku kommer nog inte spela så många matcher i höst. Resten av backbesättningen kan nog klassas som rätt hyggliga i de lägre seriesystemen, men räcker inte till i elitserien. Det kommer bli en tuff fight mellan Brynäs, Mora och Modo om att knipa tiondeplatsen. Slutspel är uteslutet!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
munkas: Hur många träningar/matcher har du sett sedan de körde igång på is? Det skulle vara intressant att veta vad du bygger dina teorier på.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Kaffesump??
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Ja nåt måste det ju vara.. ;)
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Det är väl i stort sett samma backar som förra säsongen? Jag tror ju knappast att Danne J har tagit sitt backspel till nya dimensioner sen jag såg honom senast...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
munkas: Å på detta baserar du dina domedagsprofetior?
Jag tror inte att det är någon här på hockeysnack som inte är positivt överaskad över vad man sett av DJ hittills...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Så du menar att det ser bra ut på backsidan?
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
munkas: Det har jag inte sagt, visst kunde det se mycket bättre ut. Men det går inte att jämföra lagen förra säsongen och i år.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Ursäkta att jag kommer in så här och stör. Men jag tror att er backbesättning kommer att klara sig bra. Sedan kan man ju värva men det skall betalas också. Det kan inte vara värt och riskera elitlicensen. Då åker man ner 2 divisioner. Jag hade varit mer bekymrad om jag hade varit supporter till Djurgården och Mora. Jag tror att Timrå kommer inte gå så bra i år.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Det håller jag med dig om. Jag tror nog ändå att det blir tufft att nå slutspel. Att Djurgården skulle få problem har jag svårt att tro, laget har som sämst kommit femma i elitserien de senaste 10 säsongerna. Ett facit som Brynäs knappast har.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
munkas: Men i år har inte Dif nåt lag som impar, så blir dom 5 ska jag lyfta på mössan.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
munkas: Jag tror att DIF kommer att få svårt att undvika kvalspel.Hamnar de i ingenmansland så lär de torska på elitlicensen om de inte ökar pukliksnittet.Att de klarade elitlicensen i år kan de tacka att de gick till semi och hade 2 hemmamatcher som drog fulla hus annars så hade de visat röda siffror.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Sitter och funderar lite, det är alltså meningen att vi ska ha 9 backar?

Förstår INTE värvningen av Öhrstedt, varför inte lägga hans heltidslön på att "förhöja" kvalitén på backklippan vi alla sitter och väntar på.

Ponera att backklippan anländer OCH att Sulku blir hel alt. ersätts. Ska vi då ha tre backar utanför laguppställningen eller funderar Boorken på att köra med 4 backpar? Eller kanske det är någon utlåning pågång?

Hur som helst känns det inte direkt ultimat med ett gäng 30 +:are som 7:e - 9:e backar, det hade varit mer utvecklande och även varit bättre ur ett ekonomiskt perspektiv om marginalspelarna hade varit juniorer.

Nej jag är rädd för att denna värvning talar för att vi kan glömma antingen NHL-backen eller en ev. ersättare till Sulku.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Gusten: Skall väl inte säga att jag såg/hörde allt men teckenspråket på K-Å och Sundlöv i går före matchen samt mellan 1:a och 2:a talade om att dom höll på med något allvarligt iaf. Mycket tfn och djupa samtal på tu man hand. Månne det vara ett spelarköp

Tror knappast det var om Öhrstedt men nu lär väl vecken vara ännu djupare när Björne är borta. Om ändå Brynäs kunde tala om hur det är med honom.

Frågan är vad som finns kvar. Troligtvis så avvaktar Brynäs till nästa fönster och ser om priserna har sjunkit på dom kvarvarande individerna som är kontraktslösa.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
65selander: Kan ju vara så. Då kommer spelaren att kunna spela på artistskatt och det blir mycket billigare för klubben. Jag tror att de i Malmö tänker så också.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
65selander: Ja att de skulle "försöka" med befintlig trupp och hoppas att den räcker är det mest troliga. Gud förbjude man kan ju inte förstärka laget i ett tidigt skede och därmed höja chanserna till en stabil säsong.
Nej de agerar som att klara sig med minsta möjliga marginal. Ett tankesätt som tyvärr speglar det mest inom Brynäs idag.

Ett kul exempel på Brynäs organisation är hemsidan. Inom en snar framtid så kommer Brynäs att vara ett företag med en omsättning i 100 miljonersklassen. Och de planerar att administrera hemsidan på idéell basis. Det är skrattretande. Fick jag bestämma så skulle de anställa en stab som kunde administrera BÅDE brynäs egen sida men även bygga och starta upp en sida där Arenana olika möjligheter marknadsförs på ett proffsigt sätt.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Anställ en stab som skall sköta hemsidan, låter inte riktigt bra för då blir det mindre pengar till spelarköp. Och det är väl inte vad vi vill ha, eller hur?
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Du har rätt, men jag kommer fan anmäla mig som frivillig för hemsidan snart. För det är för dåligt som det är nu.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: För mig är valet enkelt. Om man har ett team, en stab eller vad man nu vill kalla det så kommer man att dra in pengar. Hela tanken är ju att de skall generera MER pengar än vad de kostar. Det är enkel matematik. Visst det är pengar somman säkert kan få en eller kanske till och med två bra spelare för. Men skall man resonera på det sättet så kan man lägga ner Arenaprojektet och köpa sig ett SM guld för pengarna typ.

Elitserien avgörs lika mycket på kanslin som på banan...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Jag har även jag tänkt tanken, men jag vill inte dra runt allt själv. Jag har idéer om hur den skulle skötas men då kommer det att krävas engagemang ifrån några personer som verkligen BRINNER för att få sidan till en av de bästa bland elitserielagen. Jag vet inte om jag har det engagemanget på idéell basis...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Även de som sköter det på ideel basis kan dra in pengar till klubben.Det behöver man inte ha lön för, man gör det om man har hjärta för klubben.Sedan kommer ni att se att ni har konkurens av fotbollen, och det blir inte lika lätt att skaffa sponsorer.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Nej jag känner väl lite på samma sätt. Men som det är nu så måste nyheter och annat smått och gott ut. Bara att kolla här inne hur många som skriker över att dom inte hör lr vet nåt.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: Jag är ytterst tveksam till att man skall bedriva ett professionellt arbete på idéell basis. Det är ytterst få som har den tiden att lägga på ett sådant stort projekt. Och som du själv skriver, med konkurrens ifrån GIF så blir uppgiften att dra in pengar ÄNNU svårare. Alltså ännu en anledning att SATSA på MARKNADSFÖRINGEN
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Men det kan även vara av den enkla anledningen att det inte finns nåt att rapportera.

Vad jag eftersträvar är mer reportage, spelarintervjuer etc etc
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Du behöver inte skrika.Men ni har väl redan folk på marknadsföringen. Det var att sköta hemsidan det gällde. Har ni inga som är pensionerade eller sjukpensionärer som brinner för klubben.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Jo men nu under mästarcupen har det inte vart minuter mellan uppdateringarna, om man säger så :-)
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Brynäs IF´s eviga fattigdom och snålhet i spelaraffärer står mej upp i halsen. Den hårda ekonomiska verkligheten kommer oundvikligen att hinna ikapp föreningen vilken säsong som helst. Det går inte att bedriva elitserieverksamhet hur länge som helst på liknande knappa grunder. Men jag kommer att älska klubben om det så blir div III om några år...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Hos oss så sköter supporterklubben sådan grejor som intervjuer, matchrefererat.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: Förlåt om jag "skriker", men jag försöker bara betona lite. Det är just det som är problemet med Brynäs marknadsavdelning.Vi h a r pensionärer som sitter där nu, både kunskapsmässigt där de ligger efter och även pensionerade spelare som verkar kunna jackshit om marknadsföring.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Detta på grund av att hela brynäsledningen befann sig på plats i Norrtälje...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Clarence: Min kärlek kommer inte att försvinna, men det värker in i märgen när man ser hur de administrerar det hela...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Vi har haft ungefär likadana problem men nu när vi åkte ur så har det blivit ändrat i organisationen, så vad gäller det så var det nyttigt att åka ur.Men hemsidan sköter en tjej som har lön från mif ett par timmar i veckan, dels så skriver supporterklubben ganska mycket. När det är bortamatcher så skriver de matchreferat som de skickar vidare genom internet.Det var det jag saknade ifrån mästarcupen.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: Det verkar vara en lösning för MIF, jag tror att den skulle kunna funka även hos Brynäs. Problematiken är det faktum att de själva inte upptäcker att de missköter sajten. De stod och skröt på årsmötet att de har över 500 000 besökare i månaden. Men de har tydligen glöt vilken potential man har om man då jobbar hårdare för att få ut information.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Egentligen har vi kommit bort ifrån ämnet i tråden, det blir ibland så.Skulle kanske ha startats en tråd om administrationen.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: Jag tänkte på samma sak..;)

Jag tror i alla fall att Öhrstedt inte kommer att vara Brynäs sämsta back.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: DIF klarade sig från röda siffror enkom med hjälp av nyemissonen på fem friska millar. Trots denna så har de endast en knapp mille i EK. De gick således back under säsongen trots semin. De har haft en för dyr kostym som de nu åtgärdar.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
munkas: Din teori angående DIF´s slutspelschanser i relation till vad de presterat tidigare ger jag inte mycket för. Det är historia och en titt på dagens DIF-trupp ger klart besked om att det är ES på pappret svagaste. Sen avgörs givetvis inte ES på pappret, men stockholmarna lär få jobba hårt för att undvika KS. Läs gärna Jante Abrahamssons analys av laget på hockeycentralen.

Kul att du är lika positiv som vanligt angående BIF, förresten.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
JanT: Säga vad man vill om DIF's backbesättning. De har en stark och rutinerad forwardbesättning och det kan räcka långt. Ända till slutspel kanske... Det vet vi i mars.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Gusten: Även jag blev en aning förvånad över denna värvning. Jag tolkar det hela som att Öhrstedt får ersätta Sulku tillsvidare. Om Sulku blir hel kan det kanske bli tal om utlåning till AIS av den "svagaste" backen. NHL/AHL-förstärkning tror jag dock fortfarande på, det bara måste till!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Jag håller med dig om att det finns rutin hos DIF´s forwarduppsättning. Men jag vill inte kalla den stark. Ser även i dagsläget ut som om samtliga try-out juniorer får kontrakt. Det verkar vara helt slut i kassakistan.
Kommentera

« · 566963 · »