Brynäs IF

725423 inlägg · 7959 ämnen

Oj vad tufft det blir

« · 89231 Till forumet


Oj vad tufft det blir
Hoppas inte allt för många blir irriterade över detta inlägg då det kan tyckas låte lite negativt.

Jag satt nyss och bregrundade truppen till kommande säsong och plötsligt stelnade jag till. Vilka är de tongivande spelarna? Vilka får inte gå sönder? Jo de rutinerade herrarna Molin, Sjödda och Larsson. OM dessa får tvingas dras med långtidsskador så kommer det att bli ruskigt svårt att ta de poäng som krävs för att hänga kvar. Givetvis hoppas jag på att VLP, Anger, Miettinen överrraskar mig och är bättre än vad jag tror - likaså Ram i kassen. Sedan får gärna några av våra "coming men" blomma ut och RIKTIGT få till det.
Men om inte... då blir det tufft...
HÅLL ER FRISKA PÖJKAR!!!
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Kessler: Håller med.
Apropå tufft så har åderlåtna Modo nu börjat värva och det verkar som om Timrås fixstjärna "Z" är på väg. I ljuset av det verkar Miettinen inte som något vidare förvärv.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Huss:

Har man Zäta som måttstock så förbleknar nog åtminstone
samtliga hittills gjorda nyförvärv i ES....
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Huss: Z till MODO ? Vad menar du?
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Kessler: Ligger mycket i det Du säger. Kollade Hockeymagasinets transferlista; Brynäs har förlorat sju spelare, fått fem nya i truppen; differens två. Vi har tappat tre forwards (Rudslätt, Harder, Bissett), fått in två (Miettinen, Anger). En målvakt ut, en ny in och ett tränarbyte. Till detta kommer VLP in, Crippa ut samt Eriksson och Östling ut och Östlund in. Även om man mycket väl kan säga att nästa års trupp ser bättre ut än innevarande säsongs trupp, så återstår faktum att i absoluta tal har vi alltså en mindre trupp än förra året. Och man kan säga att Harder inte borde ingå i siffrorna eftersom han bara var ett tillfälligt inslagf i truppen. OK, detta må vara falsk matematik, som Peps säger, men förtjänar kanske ändå att nämnas eftersom en sak som ju blev pinsamt uppenbar förra säsongen när skadelustan växte var att truppen var tunn som nygammal is.

Fast nu säger jag egentligen bara samma sak som Du, Kessler, eller hur?
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Snacka om Freudianska felskrivningar i mitt senaste...skadelustan ska förstås vara skadelistan.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
prosten: vänta och se...
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Jompe: Om man räknar från början av Elitserien förra säsongen så är truppen inte mindre efter som Harder, Eriksson och Östling kom in som ersättare för skadade spelare mitt under säsongen så ditt resonemang håller inte. Brynäs kan juh förstärka truppen under nästa säsong med och dom spelare som kom in mitt under förra säsongen var inte speciellt bra heller så förutom Harder då.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Det är sant, Natten. Harder, Eriksson och Östling var väl egentligen aldrig tänkta som något annat än provisorier även om man hade önskat att de ekonomiska reglerna inte hindrade förlängt kontrakt med Harder. Så summan av mumman är alltså att med den trupp vi nu har, och med möjlighet att förstärka truppen med ytterligare någon spelare under hösten så ser det alltså egentligen något bättre ut i år jämfört med förra året?

Sen undrar man vad Huss sitter och ruvar på för hemligheter om Z och Modo...
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Jompe: Ja bättre och bättre det får vi väll vänta med och se vad dom nya gubbarna kan prestera i brynäs men vi får väll hoppas att det är bättre. Ja det är synd att det inte gick att behålla Harder pga det ekonmiska.

Huss:
Om inte jag är helt ute och cyklar nu men har inte "Z" kontrakt med timrå nästa säsong också?
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Natten: Jag hade visst fel "Z" har inte kontrakt....
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Natten: Z är alltså utan kontrakt? Hmm...Timrå kommer förstås att göra allt de kan för att behålla honom i den händelse Red Wings inte vill ha över honom redan nu. Men Huss brukar inte komma med lösa rykten. Z i MODO skulle vara intressant att se. Ännu intressantare hade varit att se honom i tröja med texten BIF mitt på magen.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Jompe: ja "Z" och Weinhandl är gryma ihop. Jag tror nog ändå att om "Z" blir kvar i elitserien så stannar han nog i Timrå fast det är bara vad jag tror får väll se vad som händer.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Nu tror jag det är nån som dillar. Skulle verkligen Z gå till Modo? Inte för att jag skulle ha något emot det alls. ;-)

Men vad jag har hört så är han definitivt på väg over there.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Natten: Z gjorde både ett bra OS å VM å han har haft två bra Elitseriesäonger bakom sig, det var ju nästan han ensam som räddade kvar Timrå i Eliten.....
Så Z kommer gå till Detroit nästa säong, det är nog 99 % säkert..... Han går knappast till Modo så ni vet......

Han kommer få ett kontrakt förslag med Detroit vilken dag som helst (vecka) som gäller ett 3-års kontrakt med en lön på 30 milj och bonusar under de 3 åren......
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Och Weinhandl till Islanders.
Ser tungt ut för MoDo just nu =)
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
nudeboy:
Aftonbladet är tragiska, rubrik Weinhandl klar för Ilanders med stora svarta bokstäver sedan läser man längre ner i artikeln att han inte alls är klar.

Men om han försvinner har mOdO ett ganska tufft läge just nu.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
LotharHsand: Jag tror också att Z gå till Detroit nästa säsong men om han mot förmodan inte skulle göra det så tror jag att han blir kvar i Timrå som hans hjärta slår för.
Jag tycker han var sveriges bästa utespelare i vm sett på hela tuneringen.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Lunkan:

jo jag såg det. det är som vanligt.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Natten:
Zäta är i Detroit och skriver på kontrakt as we speak...
Weinhandel är också "så gott som" klar för NY Islanders!
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Man ska inte hänga upp sig på att de äldre spelarna trappar av, vi måste föryngra vårt lag- Det var det misstaget vi gjorde i år, vi stod still. Känns könt med ny tränare och lite friskt blod i ådrorna. Men förlusten av Rudslätt kommer nog märkas. JUDAS!!

Längtar till sep, "sommaren är kort".. hoppas det stämmer..
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
AnnaPanna: Du kan ju inte Kalla Rudan för JUDAS bara för att han flyttade hem till Sthl igen! Visst det var synd att vi tappade han men han längtade hem igen å hans flickvän pluggade där nere å han saknade vänner å familj.....
Så jag förstår han att han flyttade hem- synd för Bif, tur för Dif......

Men att kalla honom för JUDAS, då kan man inte mycke om hockey, för spelare byter klubb hela tiden nu för tiden......
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
LotharHsand:
Har du tänkt på en sak, Lothar...
Bara för att spelare byter klubb hela tiden nu för tiden behöver det inte vara "rätt" för det...
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Är det så direkt en spelare byter klubb så är han automatiskt en judas? och vem är det som avgör om det är rätt att byta klubb? är det inte upp till spelaren själv? är det inte lika som att byta arbetsgivare för en normal person? eller är det så att bara för att man har spelat i ett lag några år så måste man spela där resten av sin karriär? lika som att man jobbat på ett ställe några år så måste man jobba där tills man går i pensionen?
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Lunkan:
MoDo förväntas tappa Pierre Hedin och Kim Staal till NHL också så nog ligger dom skrynkligt till allt.
Även om Hedins VM-spel inte kan ha imponerat på någon...
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Natten:

Rudslätts övergång kan knappast vara av "Judas-art" snarare mycket förväntat. Folk uppvuxna i Stockholm återvänder i stort sett alltid - om de inte är naturmänniskor och då spelar dom knappast hockey.

Däremot Olsson är en solklar "Judas". Han har varit oärlig - lägga ut dimridåer om Tyskland är bara löjligt - han har haft god kontakt med kompisen Masken hela tiden. I stället för att säga detta rent ut fulade han ut sig - Brynäs, som handlade i god tro? eller bara är osedvanligt trögtänkta - så att BIF var tvungen att kontraktera en ny spelare. Några dagar senare hör Masken, som av en händelse, av sig till Olsson. Den som tror på denna historiebeskrivning är, minst sagt, godtrogen. Att han sen går till ärkerivalen gör det inte sämre.
Judas är egentligen ett snällt uttryck för en sån lögnhals. FY FAN
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Lucas: Om det var bestämt att Crippa skulle gå till LIF. Varför sa man inte det på en gång då? Vad skulle Leksand och Crippa tjäna på en minst sagt konspiratorisk "dimridå" över en vanlig övergång? Varför sa Crippa att han ville till Tyskland direkt efter att BIF blev utslaget i kvarten? Då hade inte ens kvalserien till Elitserien påbörjats och det var inte säkert att Leksand ens skulle klara det.

Fattar inte varför folk tror att det skulle vara en konspiration från Crippas och Leksands sida. Finns inget någon skulle tjäna på det...
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
LotharHsand: Här trampade man visst på en öm tå, bästis med Rudan eller ..Skämt och sido..Det var ju mer menat som ett litet skämt eftersom jag ser det som en riktig förlust och ville ha en talang som honom kvar i Brynäs, sen är jag är inte speciellt förtjust i Sthlm-lagen heller.

Vad gäller kunskap om hockey det behöver vi inte ens diskutera....*skakar på huvudet*

Visste ni förresten att det är 131 dagar kvar till seriestart.. :(
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
micke: Bra skrivet micke jag håller med dig fullt ut.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Lucas:

Har du tittat för mycket på Arkiv X, eller?

Din konspirationsteori skulle nästan ha platsat där :-)
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Mats GBG:

Har du följt hela historien - vilka krav Olsson ställt på Brynäs mm -
så är det mycket logiskt. Alla, inklusive Olsson, vet vilken prispolitik Brynäs bedriver, så det är ingen konst att lägga sig på oacceptabel nivå. Det är känligt, förstår du, att gå till en ärkerival.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Lucas: Olsson tyska kontrakt var inte en dimridå, han hade ett kontrakt på gång. Men klubben skulle flyttas och jag tror inte att de än idag vet var den hamnar. Och det finns ju alltid en social bit att lösa också. Boende t ex, och att se till att familjen trivs. Då kan man inte gå och vänta.
Däremot ville han nog inte stanna i Brynäs. Det är bara att acceptera. Trivs man inte så tjänar ingen part på det.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
gordo: Näe jag tycker inte att det e rätt att byta klubb hela tiden, Gordo. Det jag menar att man kan inte kalla folk för Judas å liknade saker bara för att de byter klubb........
Sånt får man ta om man är fan till ett lag, sen så e det tråkigt att spelare försvinner för snabbt men nu för tiden så är den oftast de som har mest pengar att betala i lön som brukar få de spelare de önskar. Inte alltid men oftast......
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Lucas: Bra skrivet Lucas, nu behöver inte jag skriva det utan bara humma med. Klart som sjutton att Olsson snackat med Masken allt sedan det första budet från BIF. Nu "får" han ju flytta hem också. Han har ju köpt tomt i Mora och har även svärpäronen där.
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
Kessler: Du menar alltså att Crippa kunde tänka sig att spela i allsvenskan nästa säsong?
Kommentera

Sv: Oj vad tufft det blir
micke:
Man kan konstatera tre saker:
1. Hockeyvärlden är liten...
2. Kontakter är bra att ha...
3. Timing är A och O...
Kommentera

« · 89231