Peja:
Ok, tack!
Tycker ändå att det är en sunkig behandling av Silfver...de jag räknat upp kan inte gå före...men vi får hoppas han gör grym höst...vet inte när definitiva tas ut...
brynäs08:
"1 oktober, om jag förstått datumet rätt, ska en svensk bruttotrupp skickas in."
"Därefter får Mårts välja spelare från den listan när han 5-6 veckor (datum ännu ej fastställt, precis som NHL-deltagande, för all del) före OS startar måste välja ut de 25 spelare som ska ingå i den svenska truppen och bara skador innebär att ändringar får göras.
OS-hockeyn börjar 8 februari, vilket alltså innebär att OS-truppen lär ska spikas runt årsskiftet. Om sex och en halv månad."
Ändå antar jag att denna första skickar signaler...om inte Mårts har dialog m spelarna som ej är med men är aktuella...
Spektakulärt att inte Staffan Kronwall, guld-kaptenen, är med...
Sheena Punkrocker:
Du tror inte Crawford får chansen i OS som 1:a keeper?
Redigerad kommentar
foppa78: vem fan utmanar Henke om förstasidan? Där är han totalt o-hotad!
Ingen annan svensk NHL-målvakt har vunnit fler matcher eller hållit nollan fler gånger än Lundqvist. Vidare har Lundqvist vid tre tillfällen (2009, 2011 och 2012) blivit uttagen samt deltagit i NHL:s årliga All Star-match. Senast 2012 blev Lundqvist utsedd till NHL:s bäste målvakt då han vann Vezina Trophy.
foppa78:
Du skrev "känns Lundqvist inte alls som den självklara ettan" Jag skrev att han är självklar etta.
Sen är VM och OS två helt olika turneringar. ;)
Redigerad kommentar
Peja: och här kommer USAs trupp :)
Målvakter
Jonathan Quick, Los Angeles Kings
Jimmy Howard, Detroit Red Wings
Cory Schneider, New Jersey Devils
Backar
Ryan Suter, Minnesota Wild
Jack Johnson, Columbus Blue Jackets
Ryan McDonagh, New York Rangers
Kevin Shattenkirk, St Louis Blues
Brooks Orpik, Pittsburgh Penguins
Paul Martin, Pittsburgh Penguins
Keith Yandle, Phoenix Coyotes
Dustin Byfuglien, Winnipeg Jets
Forwards
Zach Parisé, Minnesota Wild
Ryan Kesler, Vancouver Canucks
Patrick Kane, Chicago Blackhawks
Max Pacioretty, Montreal Canadiens
Joe Pavelski, San Jose Sharks
Phil Kessel, Toronto Maple Leafs
James van Riemsdyk, Toronto Maple Leafs
David Backes, St Louis Blues
Bobby Ryan, Ottawa Senators
Ryan Callahan, New York Rangers
Paul Stastny, Colorado Avalanchee
Dustin Brown, Los Angeles Kings
Jason Pominville, Minnesota Wild
Derek Stepan, New York Rangers
Starsky till OS!
Vår tredje os-målis efter Greiss (?) o Sundlöv?
Silfverberg och Bäckis i OS-truppen!
Härligt att få se Brynäsare i OS.
Endast tre rightare; Silfver, E.Karlsson o Affe !?
O då lämnade de Hörnqvist utanför...Bra av Silfver att "slå" Bengan...antagligen Silfvers ålder o defensiv som bidrog...
Bäckis ska tydligen väga 97 friska pannor numera...(???)
tjugo8:
Ingen Hörnqvist , Ingen Marcus Johansson och ingen Gustaf Nyqvist , men man tar in Jimmie Ericsson? Hur tänker Mårts.
Lite häftigt att bäckis efter nästa säsong spelat lika länge i nhl som Dacke!
Tallen visar stake i ledarskapet
Tyckte Wikegård hade in poäng i att det borde finnas ledaregenskaper även utan Tallen...
Också fundersam t det där m speltider...tror säkert många, inkl Brodin, hade tackat ja till att spela ca 0-10 min/match men ändå hålla uppe humöret...inget skäl till diskvalifisering tycker jag...
Hmmm...Silfver målade i 3 av de 4 första matcherna för Ducks, 4 mål
Sedan 7 raka målösa matcher före skadan
Mål direkt i återkomsten
Och nu 9 raka mållösa matcher...!!??
Han får nog vara riktigt nöjd m sin uttagning
Nån som sett några matcher...?
Fö är Gamelog för spelarna grymt, har mailat shl om det o de ska kanske addera det till statistiksidan
Redigerad kommentar
Ja Mårts tankar förstår ett få tal.
Brodin är i mina ögon självklar i ett OS Lag Före sådana som Tallinder, Ericsson,Edler. Sen har man glömt bort Grossmann en väldigt bra säsong i Flyers och den av svenskarna som är klart bäst på att blocka skott.
Sen har vi Jimmy hur i helvete tänkte Mårts där. Johansson skulle varit bättre både i en 4 lina och i en 1 eller 2 linje även i BP eller PP.
Jag hoppas verkligen att Lundqvist kliver upp 2-3 steg för jag tror inte Mårts har mage att peta han ifall han underpresterar.
Sen har vi alla dessa skador på Franzen, Ericsson ingen av dom har varit riktigt bra och båda lider av sviter från hjärnskakningar. Samt OEL,Steen har samma problem. Sen har Edler 2 m avstängning plus en knäskada plus varit dålig i år.
Jag hoppas jag har fel men detta luktar repass i Kvarten jag hoppas jag har fel men mkt hänger på Tvillingarna + Z och Bäckis och Steen.
70 Rodrigues:
Silfver tycks ju helt ur form...lite speltid, petad vissa matcher o mkt låg produktion...
Ikväll åker vi!
Brynäsgubbe:
44/(44+8)= 85% räddningar va?
Egentligen inte kattskit ändå...
Brynäsgubbe:
Blir inte alla förvånad om Silfverberg spelar upp sig i en kedja med Bäckström. Den lösningen tror jag på i alla fall.
Mumma!
Alltså, Silvferberg är ES KUNG för ett år sedan o gör ett väl ett godkänt första N.Am år...och Oscar Lindberg blir uttagen före honom...
Tycker det e ren skit!
Även Pajen, Jimmie och Joel är ju diskutabla...men det e kanske lite andra spelartyper/uppgifter...
Reservation för att jag inte riktigt har koll på om fler spelare kan ansluta...
SPELARNA PÅ OS-TRÄFFEN
MÅLVAKTER
Jhonas Enroth
Viktor Fasth
Robin Lehner
Henrik Lundqvist
BACKAR
Jonas Brodin
Alexander Edler
Oliver Ekman Larsson
Jonathan Ericsson
Nicklas Grossman