Brynäs IF

723837 inlägg · 7956 ämnen

OMRÖSTNINGEN!!!

« · 815243 · » Till forumet


Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Resultat senaste omröstningen:

Mora hemma på Lördag.

Maskross,3 lätta pinnar

32 röster (50.8%)

Dags att kryssa igen

3 röster (4.8%)

Masjäveln vinner

10 röster (15.9%)

Kan Patrick Ekwall dansa?

12 röster (19%)

Gusten är ingen Masjävel

6 röster (9.5%)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Brynäs mot Skellefteå ikväll, hur går det?

3 p

36 röster (75%)

2 p

4 röster (8.3%)

1 p

2 röster (4.2%)

0 p

6 röster (12.5%)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse:

Jag har också funderat på hur Widing skulle se ut med Bäckis. Det vore intressant att se Widing med någon som kan hålla i pucken, inte bara jaga i en 4-kedja.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
20 Lindgren: tre raka bortasegrar då?
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
20 Lindgren: Tack!
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
20 Lindgren: Härliga tider... :)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Jompe: Nej, det var i slutet av förra säsongen.
TRE RAKA SEGRAR
må 2006·02·06 Frölunda HC–Brynäs IF 1–3
ti 2006·02·28 Södertälje SK–Brynäs IF 2–3
to 2006·03·02 Brynäs IF–Luleå HF 5–2 en

Och så hittar jag faktiskt strax innan detta FEM RAKA SEGRAR
lö 2006·01·07 Brynäs IF–Luleå HF 3–2* Bäckström 64.28
må 2006·01·09 MoDo HK–Brynäs IF 1–2
må 2006·01·16 Brynäs IF–HV 71 1–0
to 2006·01·19 Brynäs IF–Linköpings HC 3–1 en
lö 2006·01·21 Leksands IF–Brynäs IF 0–3
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Jompe: Det skulle vara jäkligt trevligt om Boork vågade ge Widing en rejäl chans och spela tillsammans med t ex Lind och Bicek eller kanske till och med tillsammans med Bäckis och Molin.

Har man intresse av att behålla Sundlövs "drömvärvning" till nästa säsong så måste ha få speltid.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse: Släpp lös Widing och Almtorp på dem i så fall. Lille Spets kan väl gläfsa lite hotfullt på dem också. Men jag vill framför allt se speed i anfallsspelet, då får kolosserna norrifrån svårt att hänga med.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Jompe: Som bekant så går Skelle på ganska lite folk och bygger mycket på de två Tjeckbackarna Lintner och Prochazka.

Jag vill ha in en checkingline som mörar upp dessa två herrar, råbiff i kortplanket helt enkelt.

Men givetvis skall Brynäs spela på det sätt som de kan bäst och det brukar innefatta rörlighet, rörlighet och rörlighet...
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
PS: Den här strategin förutsätter att domaren har en fungerande pipa, ågot man trott man kunde ta för givet men som visat sig vara en ganska öppen fråga den här säsongen.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse: "Skellefteå är inte så kvicka utan går mer på kraft, därför behövs det lite mer kilon i morgon." Du kan vända på det resonemanget också. Skellefteå är inte så kvicka så vi borde satsa på speed så att halva Skelle åker för hooking. Salle absolut, gärna Almtorp också.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Jompe: Nej förra milleniet ;)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
20 Lindgren: I första hand tre segrar i rad. Var det i början av förra säsongen?
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huge: Nej i synnerhet när det finns ett antal spelare som han inte flyttar på så gör det att det rör sig om ett mindre antal som denna konkurrens rör sig om.

Almtorp
Widing
Spets
Salmonsson
Hermansson
Alcén

Personligen så skulle jag föredra att man spelar med Almtorp och Salmonsson i morgon. Skellefteå är inte så kvicka utan går mer på kraft, därför behövs det lite mer kilon i morgon. Spets och Alcén kan vila tycker jag.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse: Ja, normalt sett så är det ju angenäma problem när man har många friska spelare att tillgå, och jag tror nog att det även gäller i detta fall. Men visst har Ros en poäng i att spelare som inte får spela på ett tag kan börja bli lite kinkiga och nedstämda.
Det verkar iaf som att stämningen i laget är på topp och de spelare som nu fått en aning mindre istid än normalt, hoppas man ju ska ta det på rätt sätt. Men några garantier finns det ju aldrig.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Jompe: Va? Letar du efter när vi senast vann tre matcher i rad? Eller när vi senast hade 13 poäng ned till slutspelsstrecket?
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huge: Danne hade inte vågat sig ut på isen.. ;)

Fast det är klart. rent mattematiskt så är det empiriskt att han inte skulle åka bort sig lika mycket i NHL

De har ju mindre rinkar där ;)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse: "Om det är 0-1 målet du syftar på så gjorde ju backen en riktigt dålig grej i egen zon. Lite mer noggrannhet från honom och situationen hade aldrig hänt."

Ja, den situationen hade Danne löst galant... ;-)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huge: Om det är 0-1 målet du syftar på så gjorde ju backen en riktigt dålig grej i egen zon. Lite mer noggrannhet från honom och situationen hade aldrig hänt.

Honken gjorde ju ett flertal vassa räddningar och hade en stor del i vinsten.

Vad gäller Brynäs "interna problem" så vet vi ingenting, men Boorken måste nog vara försiktig i sina laguttagningar för annars kommer det att bli missnöje. Det gäller att rulla lite på bänkningarna.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Tomas Ros är i dagens Sportblad oroad över Brynäs "interna problem".
Först trodde man det gällde ngn sorts schism där Boorken var en av parterna, eftersom dom ju älskar att spinna på Boorken och hans sätt att leda ett lag.
Sen visar det sig att oron gäller våra 15 forwards:

"Brynäs fall fascinerar mig mest.
Jag kan aldrig tänka mig att Brynäs fortsätter med 15 forwards – det blir sega träningar och petade spelare som blir förbannade och bittra."

Och jag som trodde att många spelare på träning var bästa garanti för hungriga spelare som måste visa att dom platsar?
Hade vi däremot haft ex 10 friska forwards att tillgå, så hade jag mer förstått snacket om sega träninar.
Då hade man ju öht inte behövt anstränga sig på träning, eftersom man ändå garanterat hade fått spela iom att det inte finns några andra spelare att tillgå än de 10 som är friska.

Och sen nästa grej:

"Lite Sid Crosby-godis.
Hans mål mot Tampa. Stackars Honken."

....basunerar Ros ut i sin blogg, och hänvisar till en videosnutt på Youtube där Crosby gör mål på vår gamle hjälte.
Nu djävlar har väl Honken åkt på en riktig dragning så att han befinner sig på 20:e etage och köper korv eller nåt, tänkte jag och befarade det värsta.
Och vad får man då se på videon:
Jo, det här (se länk)

Tycker att Honken läser passet mkt bra och är ju djävligt nära att rädda skottet, så jag begriper inte Ros´antydan om att Honken skulle vara bortgjord eller förnedrad?
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse: " Så Johansson är en av Brynäs bästa backar. men du rankar Sjödda, Angell och Nolander som Brynäs tre bästa.

Alltså rankar du Johansson som #4?"

Ja, dom 4 tycker jag är kittet i försvaret, sas.
Och rankingen stämmer väl rätt bra, även om det inte skiljder så oerhört mkt mellan dom, undantaget Sjödda som är obestridlig nr 1.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
65selander: Aha, du menade så din luring ;-) Som det har sett ut en längre tid så kan jag inte annat än vara rätt så tillfreds med vår placering just nu. Vi är blott en poäng bakom guldfavoriten MoDo, som exempel. Ni måste ju dessutom vinna den match ni har kvar at spela för att riktigt vara förbi.. ;-)

Ja, även om vi under en period hade ett rätt betryggande avstånd till er och "mittgeggan" i ES, så trodde iaf aldrig jag att det avståndet skulle hållas. Det är en lång säsong och i princip vad som helst kan inträffa, vilket det också gjorde för vår del. Vi (Timrå och Brynäs) är väl i princip jämbördiga som jag ser det. Ja, detta när alla spelare finns på plats vill säga. Som det sett ut på slutet så har väl ni kunnat gnuggat på med fler spelare än oss. Därför har ni också kunnat hålla ett högre tempo, och ett högre tryck, och iom det nått större framgång än oss.

Dock så har det väl börjat vända tillbaka lite till det bättre för vår del. Igår mot SAIK såg det i sin helhet riktigt stabilt ut. Och SAIK är ju inte det laget som ger bort något vad gäller kampmoment och såna bitar. Men så körde ju dom på blott tre femmor...... been there, done that!

Vad gäller slutplaceringen för Timrå resp. Brynäs så lär vi nog båda hamna någonstans där vi ligger just nu. D.v.s mellan plats 4-6. Visst finns risken att vi tappar på nytt, även om jag inte tror det, men man ska ju aldrig säga aldrig. Får vi bara behålla de spelare vi har fått tillbaka i spel så är vi ett lag som bör ligga därikring. Lagen som vi har runt strecket visar upp en alltför stor ojämnhet för att riktigt kunna ta in försprånget som det känns. Som exempel så vinner Frölunda mot topplagen men förlorar samtidigt mot de lag som krigar om samma position. Ja, på tal om att välja "fel" lag att förlora mot och det omvända vad gäller vinster.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
timrådynamiten:

Brynäs har en match mindre spelad och kan gå om er! Tror det var det Selander syftade på!
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
65selander: om inte jag har helt fel så är det ni som inte ser över sina uppgifter ..."
vad jag vet så ligger timrå före brynäs
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Fundamentals: Dagens stilpoäng till dig.

Det finns ingen anledning att diskutera missat slutspel. Vi har ett betryggande avstånd ner till linjerna i tabellen och befinner oss just nu i ett winning streak. När gjorde vi det senast, undrar man? (Här kommer säkert 20 Lindgren til min hjälp.)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Bissett19: Det är lungt, jag känner DreamTeam
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Paddan: Nja, det får stå för din tolkning, man kan också kämpa verbalt.
Notera att jag inte översatte Fight till slåss...
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
GävleLasse: Detta kompletteras med en burberrykeps och ett knogjärn, alternativt baseballträ... att döma av textinnehållet.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Fundamentals: ag ser dig som en liten korpulent herre med en överdimensionerad cigarr i munnen,,


We shall nerver surrender!
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
wap.hockeysnack.com
Selander,har du inte lärt dej att man inte kan skämta med en Tallefjant.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huge: Vadå missa slutspelet???

"Vi ska stå upp till slutet, vi ska kämpa i Karlstad, vi ska kämpa på isen och gräset, vi ska kämpa med växande självförtroende och växande styrka på läktaren, vi ska försvara vårat tempel på Sätraåsen, till vilket pris som helst, vi ska kämpa i korridorerna, vi ska kämpa i pubarna, vi ska kämpa i parkerna och på torgen, vi ska kämpa på gatorna; vi ska aldrig ge upp!"
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huge: Så Johansson är en av Brynäs bästa backar. men du rankar Sjödda, Angell och Nolander som Brynäs tre bästa.

Alltså rankar du Johansson som #4?
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huge: Vi missar inget slutspel!! Ibland undrar jag om du sitter på din dumstrut :-)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
70 Rodrigues: "Vad bör Brynäs förstärka med inför det kommande slutspelet? "

För säkerhets skull kanske en dumstrut till den som ställt frågan?
Struten får nämligen den ansvarige ta på sig ifall vi nu missar slutspelet. :-)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Vad bör Brynäs förstärka med inför det kommande slutspelet?

Forward

5 röster (7.2%)

Center

3 röster (4.3%)

Back

43 röster (62.3%)

Målvakt

6 röster (8.7%)

Inget alls

12 röster (17.4%)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Bissett19: Vilket kryss körde du på? Gusten?
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
65selander: Nope,jag körde på ett kryss.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Bissett19: Och du har tippat förlust...
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Bissett19: Kan man beställa en klockren näsknäckare till det? Jag är lite trött på den här barbiesnoken.
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!

Djurgårn hemma på Torsdag, hur går det?

3 p
41 röster (66.1%)

2 p
3 röster (4.8%)

1 p
6 röster (9.7%)

0 p
12 röster (19.4%)

Kan bli 41 långnäsor ikväll.

Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!

Vill du ha kvar Boorken som coach även nästa säsong???

Ja.
46 röster (80.7%)

Nej.
7 röster (12.3%)

Fyra kokta o en Pucko.
4 röster (7%)

Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!

Resultat senaste omröstning:

 

Frölunda på besök ikväll, hur går det?

3 p
17 röster (30.9%)

2 p
7 röster (12.7%)

1 p
12 röster (21.8%)

0 p
19 röster (34.5%)

Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Gusten:

Haha du är sjuk !! orsabor SUCK :)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Gidde: Ja jag trodde det var "den" dom menade med grovis :)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Gusten:

Jaså?!
Kallar du din för "Klubban"?!
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
mattias - 74: Nja jag åker nog dit på en klubbmätning i första perioden ;)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Gusten:

Kan du inte knyta på dig rören själv då, du är väl rätt grov :)
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
Huss: En Grovis som smäller på i sargen i varje byte hade nog inte varit fel.

Våra 165 centimetersgrovisar sket ju på sig i första perioden mot Skellefteå och minns Djurgårdsmatchen i Globen...huvva
Kommentera

Sv: OMRÖSTNINGEN!!!
70 Rodrigues: Grovis : 6 röster ???? Vi har en forwardbesättning som består av Bäckström och resten grovisar och några vill ha ännu fler?
Kommentera

« · 815243 · »