Brynäs IF

724439 inlägg · 7957 ämnen

Omstart för HS och Brynäs...

« · 493954 · » Till forumet


Omstart för HS och Brynäs...
HS tillbaka igen efter ett tillfälligt(?) stopp.
Även Brynäs tillbaka efter ett tillfälligt stopp i "floden" av nyförvärv:

Jonas Andersson
Berget
Petrovicky (smeknamn?)
Kronwall (hoppas på förlängning eller ngn ny back efter den 31:a)

2 bra backar, den ene mer offensivt lagd än den andre. Perfekt.
Dags för dom värsta belackarna att ta tillbaka ett och annat om "Syndlöf", kanske....?
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Den enda missen Sundlöv gjorde var ju vid förra fönstret, annars har han skött sig utomordentligt bra med tanke på att han fick hit bl.a. Timonen och Boumedienne tycker jag. Med 4 nyförvärv vid det här fönstret måste han väl ändå vara förlåten?

Ang. Petrovickys smeknamn skulle det väl kunna bli "Vicky" ;-)...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: "Vicky" får det bli. Lätt att säga och.......ja, lätt att säga. :-)

Hittade för övrigt detta på Keb:s Brynässajt.
En liten beskrivning av Berget som spelare, enligt ett Oilersfan:

""Marc-Andre Bergeron (MAB or Frodo) is about as intense as guys come. He's rather small for a hockey player, but he makes up for that with his agressiveness. He's not a fighter, but he won't back down from hits. He shocked the entire city when he absolutely demolished Brenden Morrow with a hipcheck in the playoffs 2 seasons back.

His offensive skills are great, he's proven the ability to contribute to a top powerplay. I really love his shot, he gets it off quickly and its hard. He's not a fantastic skater, but he's good enough that you won't see him getting beat very often.

His only obviously deficincies are in his defensive game, and that's a result of his size. He simply isn't big enough to do grunt work that is usually associated with defensemen (like clearing the front of the net). I'm not saying he's not strong, pound-for-pound he's probably the strongest Oiler, he's just really short."
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Jag läste också det igår men det där med storleken är ju inget att tänka på i ES egentligen, finns ju betydligt mindre spelare än så här. Hans hårda skott kommer nog ge honom en plats i första PP-uppställningen.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Man slutar aldrig att förvånas, två forwards och två backar, äntligen lite bredd och förhoppningsvis spets. Om inte annat så kommer dessa spelare öka övriga spelares sargade självförtroende med sin närvaro. Jag bockar och bugar Sundlöf och nu börjar det se riktigt bra ut oavsett om det blir KS/slutspel/ingenmansland. Magpirret är tillbaka.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Ja, det här har han faktiskt gjort riktigt bra. Hoppas bara de nya spelarna snabbt kommer in i laget och tempot. Skulle vara skönt om Kronwall stannade säsongen ut, det är en duktig back. För första gången på länge ska det bli roligt att åka upp till rinken imorgon. Om nu även ev Wahlberg och Danielsson också finns på isen ser ju truppen faktiskt oförskämt bred ut. "Brynäs gäng tar tre poäng"
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
rafalski: Ja vi har ju mer att komma med om det i värsta fall skulle bli KS, med lite fler proffs i laget... särskilt när Leksand också ska förstärka.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: Ja, du tog orden ur min mun, mer eller mindre.
Man rankar tydligen ner honom en smula defensivt, enbart pga storleken.
Brian Rafalski var ju inte heller ngn jätte direkt, rent kroppsligt, men har ju gått hyfsat i NJ, om man säger så.
Tycker att det låter som en LillTimonen, av det man läste.

Vicky kommer att bli en grym förstärkning, det är jag övertygad om. En hårt jobbande kille, som är oöm och dessutom rätt målfarlig, vilket f.ö gäller för det flesta slovaker. (målfarlig, alltså)

Kronwall är mkt bra defensivt och det är otroligt egentligen att han inte tar en ordinarie plats i Djurgården, trots att dom är mkt starka på backsidan.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Har inte orkat läst igenom allt men om jag uppfattade det rätt så var
Slovaken och Kronwall med på träningen idag så dom är nog med i morgon kväll.

Givetvis är man på plats ;-)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
65selander: "Givetvis är man på plats ;-)"

Lyllo.....

(Det betyder "avundsjuk" på svenska...) :-)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Kul att ni börjar skriva lite positiva saker :D
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: Ja, senaste tiden har ju inte direkt bjudit på några gobitar så det gäller att passa på. Som många tidigare varit inne på är det lite synd att dessa förstärkningar inte togs in vid förra fönstret, då hade nog med största sannolikhet brynäs legat på slutspelsplats just nu. En bred trupp är a och o i årets elitserie. Vi får väl hoppas att vi slipper kvala i alla fall.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Ja jag tror det betyder mer i NHL hur pass stor man är. Ja vi får hoppas han kommer in i det hela, han har ju hållt igång i slovakiska ligan så det lär ju inte vara en ny Tyler A. Ja inte helt fel att kunna bänka både D Johansson och N Andersson för att få mer säkerhet där bak!
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Vadnudå? Har du snott mitt nick? ;-)

Vicky är jag inte orolig för, då han spelat hela tiden i slovakiska ligan.
Kronwall har ju nött bänk ett tag, men om en klok back bara går ut och spelar enkelt så brukar det lösa sig.
Har ju nästan glömt Jonas Andersson, som säkert får chansen att visa framfötterna. Tydligen lite av en blandning mellan Henke och Soling i spelstil. Och en raket på rören.
Chansen att undivka kval har förbättrats markant, och slutspel är heller ingen omöjlighet, även om det i detta fall ser lite mörkare ut.
3 pinnar mot Mora och HV, och vi är förmodligen uppe på 10:e plats redan på torsdag kväll....
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: "lite synd att dessa förstärkningar inte togs in vid förra fönstret, då hade nog med största sannolikhet brynäs legat på slutspelsplats just nu"

Ja det kan jag faktiskt hålla med dig om, men jag tycker att Sundlöv sett över hela säsongen får klart godkänt ändå? Vi bör ju kunna undvika KS åtminstone och helt ute är ju inte hoppet om slutspel med 4 man på ingång + ev. Wahlberg.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Bergeron kallas väl "Frodo" vad jag har hört. Kan man nästan förstå när man ser bilden :-)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Ja, det är ett viktigt skede av säsongen. Matchen mot HV vill jag inte ens tänka på. Är det någon som vet om brynäs visas på ppv i framtiden?
Det är främst bortamatcherna som är intressanta.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas:
t ex HV visas på ppv
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Hörru munkas! Du ska ju inte se nå fler matcher i vår lät det. Har du ändrat dig eller?
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: HV-matchen går på säsongskortet/PPV
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Dags redan på torsdag om man har PPV: HV - Brynäs från KA.
Iaf enligt Brynäs hemsida, men den kan man fan inte lita på.
Senast skulle man visa Brynäs -FBK, enligt hemsidan, men icke sa nicke.
Kanske lika bra iofs, vad gäller den matchen... :-/
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: FBK-matchen visades visst! Kollade du på AL Jazzera eller????
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare:
Bra med konkurrens. Vad dessa spelare ger får vi kanske se framöver, dock behövs konkurrensen inom laget, så man hoppas att övriga spelare får en kick.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
bradberry: "Hörru munkas! Du ska ju inte se nå fler matcher i vår lät det. Har du ändrat dig eller?"

"Saliga äro de klentrogna, ty de veta icke vad de göra (eller säga)"

Kapitel 1, Första Hugebok, avdelning: Supporteretik.

Storsinta som vi är, så förlåter vi naturligtvis munkas....
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
bradberry: Då måste dom ha lagt på ett störningsfilter över Enskede Gård.
UPC här hos mig visade iaf ingen match. Jag svor så tapeterna rullade upp sig i lägenheten.... :-)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
bradberry: Ja, men nu har ju läget förändrats. Om brynäs inte hade värvat några spelare vid detta fönster hade jag stått fast vid mitt beslut, då tror jag nämligen att laget hade varit alldeles för tunnt. Ett lag som knappt får ihop tre hyggliga femmor kan knappast hålla i årets elitserie. Nu har dock läget förändrats markant och det ska Sundlöv och brynas ha en eloge för. Även om det inte skulle räcka så har man i alla fall försökt och det är det som jag tjatat om så länge.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
bradberry: Al Jazzira, visar dom hockey där? Kanske Lule då med Bin Ledin hö hö...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Jag såg just att matchen mellan hv och brynäs visas på ppv. Fan vad gött!
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
70Igor: Ja Mora också med S-adam Andersson :-)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
bradberry: Tycker inte han är lik Frodo alls?
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Matchen mot HV vore inte fel att vinna... vi har nog inte råd att förlora den och halka efter till 8 p...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: "Även om det inte skulle räcka så har man i alla fall försökt och det är det som jag tjatat om så länge."

Jag och många andra är nog av den uppfattningen att man HELA TIDEN har försökt.
Med de förutsättningar man haft.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: Kanske inte.... Men han ser iaf. ut som en hob så varför inte??
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
bradberry: Hoppas åtminstone han klipper sig innan han kommer hit... gillar inte hans friss riktigt ;)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Ja visst har dom försökt... annat kan man ju inte säga.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Vi får väl se i morgon hur det går men det känns bättre iaf än när jag kom hem från Luleå samt att det är stora deppardagen enl en Brittiskforskare.

Sundlöv höll tillsammans med Kent-Åke en liten brief före matchen i lördags men då nämde han inte ett jota om nya spelare förutom att ekonomin inte riskeras med ev köp. Och nu har vi 2 lån och två köp.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
65selander: Sundlöv och CO har gjort en stark insats! :)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Ja, men förutsättningarna har väl inte förändrats så mycket sen förra fönstret?, förutom att det då kanske var svårare att få hit spelare. Men jag tror nog ändå att man borde kunnat lyckats lite bättre än Almtorp vid det tillfället. Jag tror att brynäs slappnade av lite med tanke på åttondeplatsen och inte insåg vilka tomrum förlusten av Timonen och Sulku skulle medföra.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Det borde vara nästan lika svårt den här gången med tanke på att det bara är 12 matcher kvar för dom som inte går till slutspel (eller KS).
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Man chansade förmodligen lite grand, mest pga ekonomin och att det inte var så lätt att hitta spelare när lockoutens framtid fortfarande var oviss.
Lätt att vara efterklok, som sagt.
Nu är det dock historia och inget att göra åt.
Bara att blicka framåt...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: Exakt! Det är därför jag är lite besviken på att dessa värvningar kommer då man verkligen har "kniven på strupen". Det är inte första gången det värvas i sista sekunden. Det skulle vara roligt om brynäs inte nöjde sig med att ligga på säker mark utan satsade på pallen. Pengarna fanns ju där vid förra fönstret också...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Jo men å andra sidan är det ju bättre att klara elitlicensen än att värva sönder sig och ta konsekvenserna efteråt. Att vi inte värvade vid förra fönstret betyder ju att vi hade mer att värva för den här gången...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: Där håller jag inte med. Titta bara vad som hänt med publiksiffrorna de senaste matcherna. Brynäs har väl inte tjänat några pengar de senaste fyra hemmamatcherna? Samma pengar hade kunnat användas vid förra fönstret utan att riskera ekonomin. Hade detta gjorts är jag övertygad om att den fina publisiffran hade hållt i sig.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Publiksiffrorna har gått ner men det beror väl mer på hur laget har spelat än hur Sundlöv har värvat? Det hänger iofs ihop lite men laget måste ju kunna prestera oberoende av nyförvärv också. Ja kanske det, men dom försökte ju värva men det gick inte. Vad mer kan man begära?
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Brynäsare: Sanningen är nog den att brynäs presterat vad man kunnat de senaste matcherna men truppen har varit för tunn. Hade man haft samma utgångsläge vid förra fönstret som man har nu tror jag inte Sundlöv hade nöjt sig med Almtorp...
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Du skriver ju vettiga inlägg nuförtiden. Har du slutat helt med att surfa i dina olagliga tjeckiska webrymder nu eller ;-)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: jo håller med truppen har ju inte varit till någon fördel direkt men nu när vi fått några nya spelare så kan vi äntligen avlasta kedjorna lite så att det inte tar lika mycket på grabbarna..
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
70Igor: Haha, ja det blir nog ingen Elias i år...Vi får hoppas att de nya namnen tillför mer. Jag har ju vetat hela tiden att man skulle värva dessa fyra ;)
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
munkas: Nej det är klart men nu är det som det är och vi får hoppas på det bästa (slutspel) och till nästa säsong får vi hoppas dom fixar en större trupp.
Kommentera

Sv: Omstart för HS och Brynäs...
Huge: Såg i Kebs frågespalt att det etablerade smeknamnet på Bergeron är Frodo. Lika bra att vi kör med det.

I övrigt...vad säger man? Kronwall och Frodo där bak, en förstärkning av backsidan man väntat på mycket länge. Jag tror det kommer att betyda en hel del vad gäller stabiliteten bakåt. Petrovicky (smeknamn måste bli Petrov) kan bli riktigt bra. Mycket kommer att bero på vem han spelar med. Varför inte sätta in honom mellan Soling och Malmström? Eller vill Kyrö hellre ha kvar den linan som en checking line?

Andersson är den av de fyra jag vet minst om, antar att andra här kan fylla på mer.
Kommentera

« · 493954 · »