1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446533 inlägg · 7961 ämnen

Oraklet Ek tippar Elitserien 05/06!!

Sv:Oraklet Ek tippar Elitserien 05/06!!
mattias - 74: Du vet inte mycket!!!

Bissett19:

Jag vet då iaf en sak!
Brynäs kommer då¨garanterat sämre än 8:a

Boorken får det kämpigt med Bryäs! tyvärr

mattias - 74: På vad grundar du de teorierna?

GävleLasse:

Ja jag och många med mig är eniga o att brynäs får det tufft! 2 stabila målisar räcker inte!

Boorken kanske är enda räddningen för er med sin erfarenhet. Tittar man på truppen i övrigt så är det väl bara Modo som kanske kan mäta sig med och ha sämst lag " på papperet "

Leksand kommer säkert inte heller att vara så bra men de har värvat kolkt för en gångs skull!

Jag hoppas jag har fel men jag har bara gått efter vad jag sj tror!

mattias - 74: Då undrar jag på vilka "papper" du har kollat. Har du stirrat dig blind på förra säsongen eller? Rent statistiskt så ligger Brynäs i mitten av vad de presterar IDAG!

Tills skillnad från Leksand så har vi ett LAG, ett lag som spelat många matcher ihop, ett lag som har testats när det verkligen gäller...

Jag är övertygad om att Leksand ligger mer illa till än Brynäs.

GävleLasse:

Håller inte med dig lasse ;)

Jag ser ju helst ett annat lag i botten än er men tyvärr tror jag Mora går till slutspel tillsammans med leksand! modo Brynäs DIF Timrå tror jag hamnar bland de 4 sista!

Luleå blir skrällag!

Man skall iof inte säga nu att det går si eller så men vänta 10 15 matcher kanske du ser vilka lag som hamnar i botten av serien!

Jag vet ju inte om jag får rätt men jag tror jag får det ;)

mattias - 74: Det där går över - tro mig.

mattias - 74: Mora bland de åtta första, nej, inte ens i min vildaste fantasi att det händer. Timrå kan mycket väl hamna efter Leksand i tabellen, men i det läget skräller nog Leksand till rejält och hamnar på den övre halvan av tabellen, för slutspel, det missar inte Timrå.

250kg kärlek:

vad går över ?? :)

mattias - 74: Ja den som lever får se. Men de flesta som tippar tittar för mycket på den gångna säsongen. Ta en spelare som Micke Lind t ex. Han kom på 13:e plats i skytteligan förra säsongen. Inget man skriver hem till mamma om, men sedan kan du kolla hur många av de spelare som kom före som finns kvar. Då hittar du TVÅ spelare...Båda forwards.

I och med att Brynäs kommer att gå runt på mycket folk så tror jag inte att nåt är förlorat om de år en trög start...

mattias - 74: Din övertygelse.... ;o)

GävleLasse:

Framtiden får utvisa brynäs öde eller lycka i es!

mattias - 74: Så är det för alla lag... men du... sluta med Swix gul på frukostmackorna nu...

GävleLasse:
Själv tycker jag Brynäs IF har ett relativt oförändrat lag jämfört med förra säsongen, medan t ex Timrå tappat Hagos, Jonte & Nordgren och MoDo har materialförvaltaren kvar. Dvs i princip alla elitserielag har förlorat många viktiga spelare medan Brynäs har samma eller kanske bättre lag, dessutom har vi nu en tränare med krav och visioner.

Jag tippar Brynäs till slutspel på en åttondeplats.

GävleLasse:

Jag dricker iaf gevalia så så illa om Brynäs tycker jag inte. Är bara lite realist ;)

mattias - 74: Med betoning på "lite".

mattias - 74:
Vi får väl en fingervisning på måndag!

claesw: ´är det fullbokat?

GävleLasse: Vi får väl se hur det fungerar när vi möter topplagen framöver, tror det hade varit bra med några träningsmatcher mot lag som FBK och Frölunda.

mattias - 74: Vart på pappret har Leksand en bättre trupp än Brynäs tex.?

Du lyckades ju inte speciellt bra med din tippning av fotbollsallsvenskan.

mattias - 74:
tufft att sticka ut hakan med ett sånt tips i denna gästbok, vad skulle hända i er om t ex jag tippade omvänt i er gb- dalauppror?? ; )

claesw:

Inte mycket antar jag!! Man har ju rätt att säga vad man tycker och jag säger vad jag tror men inte hoppas! Vitigt att betona;)

mattias - 74:
Du hoppas väl på en bra placering för bif!

moreten:

Nej det gjorde jag inte och inte halva svenska befolkningen heller, Malmö svek!

sett om man kollar båda lagens uppställningar tycker jag Leksand har bättre lag överlag. mer namnkunniga spelare. Dessutom har vi inga riktiga p görare iår utan ett mer homogent lag med 4 jämna kedjor. dessutom ett yngre lag ;)

claesw:
Absolut! Tro och hopp är ju inte samma sak ;)

Ser hellre MORA I KS men tyvärr tor jag inte de hamnar där!

Hoppas för eran skull att jag får äta opp detta ;)

mattias - 74:
Vi är många i Sverige som vill ha Bif därppe i topp!

mattias - 74: Inte bara Malmö som svek tydligen!

Mer namnkunninga?? Kanske i dalarna!!

moreten:

Försök inte få mig att erkänna att Brynäs har ett mer namnkunnigt lag än Leksand för de har de inte, inte enligt mig inte enligt de flesta här på hs och inte bland de flesta experter!!!

moreten:

Jag har iaf tippat 3-2 seger till er på Mån i matchtips ;)

mattias - 74: Du leksands lag ser ju skit bra ut :D och jämna är kedjerna men spelare som calle sten och oscar sten är ju skit bra eller inte.

dom där stenarna platsar fan inte brynäs sämsta kedja så du får nog förklara dig lite:D

KingCobra:

Ja jag förstår inte heller! Ok, de har några tjecker med meriter från NHL, men i övrigt är det inte mycket att hurra för.

KingCobra:

Tycker jag har förklarat tillräckligt!

Orkar inte ha den här diskussionen med vissa av er Brynäsare!

När TOM folk som håller på BRYNÄS är övertygade om att de får det tufft kan man ju fundera på vilka som har cyklop eller inte på sig ??

Vad beträffar bröderna Steen kan jag säga att de kommer bli oerhört viktiga för leksand! De får ju mera speltid samt en annan roll i Leksand´!

mattias - 74: och personligen men värkar vara själv med den åsikten tror jag dom floppar har bra spelare fast såna som brukar göra allt för grova misstag ibland liksom tror att leksand inte kommer ha marginalerna på deras sida:D

mattias - 74:
Jag har inte sakt att Brynäs inte får det tufft....
Men jag tror de kan klara av en slutspelsplats och jag förstår inte varför Leksand skulle få det så mycket lättare!

mattias - 74: "När TOM folk som håller på BRYNÄS är övertygade om att de får det tufft kan man ju fundera på vilka som har cyklop eller inte på sig ??"

Visst finns det folk i även i våra led som tippar att Brynäs åker ur i år. Antagligen samma personer som satt och trodde att Brynäs skulle ta in Kariya, Blake, Jagr, Elias och Gud själv förra säsongen.

Visst, Leksand har ett yngre lag på pappret. Men sett över spelare mot spelare så är Bynäs ett bättre lag. Er stora favorit Wallenberg, som ni spår enorma framgångar har misslyckats i ES förr..Era Centrar håller inte måttet helt enkelt.

mattias - 74: "Orkar inte ha den här diskussionen med vissa av er Brynäsare!"................Du kanske inte orkar förklara,men är det egentligen inte så att du inte kan förklara,komma in på våran sida såga Brynäs o säga att vi blir sist,nä du Leksing nu sket du nog i det blå skåpet!!

Vi lär få vänta till efter ungefär 10 omg tills vi vet hur det kommer att barka hän, för både Brynäs, Leksand och dom övriga, förutom FBK och Frölunda som kommer att dominera fullständigt!!

mattias - 74: Är bara åldern relevant i Brynäs? Niklas Persson skulle kunna få spela i Brynäs.

70 Rodrigues:

Förmodligen är det så men jag skriver ju bara hur jag tror att det komer att gå!

Vad gäller FBk skall jag fira om de åker ur i Kvarten :)

70 Rodrigues: Jag håller med dig, men extremt tippade topplag har misslyckats förr.

mattias - 74:

- Vi har långt mycket bättre Centrar.
- Vi har massor av rutin i laget.
- Ett nytt spelsystem som täppt till bakåt.
- De gamla som Dackell och Molin har visat bättre form mot slutet.

Hur många av Leksands spelare har verkligen testats i Elitserien?

GävleLasse:

Bara hucko Jimmie och Meijer och då räknar jag inte med junisarna

70 Rodrigues: Ja det brukar av tradition visa sig efter 10 omgångar. Men jag tror inte att det kommer vara så i år. Tre-fyra topplag sedan är det ett getingbo hela vägen ner...Det borgar för att det kommer att vara små detaljer som avgör. Vilka får skador/avstängningar. Vilka "målskyttar" får måltorka. Etc etc.

mattias - 74: Tycker du att det känns lovande? Av tradition brukar ca hälften av de spelare underifrån serierna och utifrån inte leverera det man förväntat sig av dem. Är det Hucko, Jimmie och Meijer som är stommen i Leksand?

GävleLasse:

Nej stommen är väl Niklas Persson som jag ser det. Känns som om karln spelat där i en evighet trots att han är fortfarande ganska ung :D

GävleLasse: Att Brynäs kommer att få skador är ju givet, det är ju liksom tradition, frågan är vad vi har och komma med som reserver, för truppen är mer än lovligt tunn!!

70 Rodrigues: Visst kommer vi, liksom alla lag få skador. Men med tanke på att Boork har testat många juniorer som visat sig göra bra ifrån sig får vi lite mer bredd i truppen. Visst skulle skador på vissa spelare visa sig vara mer förödande, men det gäller ju alla lag, eller?

GävleLasse: Men mer kännbart för lag som Brynäs det har vi ju sett dom senaste säsongerna, FBK, Frölunda, Linköping är lag som inte drabbas lika hårt. Både du o jag vet att Brynäs är ett lag som har drabbats hårt av skador dom senaste säsongerna, om det beror på fel träning eller bara oflyt, vill jag vara osagt, men nåt skumt är det iaf!!

70 Rodrigues: Om du kollar på de andra lagen så har dem inte så breda trupper som man hade förra året(några undantag),Frölunda t e x har ju en fjärdekedja som består av Juniorer!!!

Bissett19: Japp, juniorer som är färdiga för elitseriespel, spelare som Sebastian Karlsson och Anton Axelsson kommer att göra succe i es!!! Brynäs har N Andersson och Bäckström, frågan är hur mycket Andersson kommer att få spela om det kommer en ny back. Vad har vi at ta in om det smäller till med 4-5 skador på killar som Lind, Wahlberg, Dackell m.fl, det kommer att bli kännbart, det vet både du o jag, för det har vi sett alltför ofta dom senastesäsongerna!!

« · 578938 · »