Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21

« · 1802515 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Skrubben: Så skönt i bedrövelsen att han hade möjligheten att komma hem och ta farväl i alla fall. Hoppas nu att han får gävlepublikens stöd och värme under nästa match. Livet kan sannerligen gå från himmel till helvete på ett ögonblick.
Kommentera

Skrubben: Lider med Paille jag vet hur han mår!
Kommentera

Davey85: Har nu kikat den videon som fanns på Sannys blogg.
Jag kan faktiskt hålla med dig om att den blir mindre och mindre klar ju mer man ser den. Tycker inte alls att själva ihopstöten med Mustonen är så hård MEN grejen är väl den isåfall att det trots allt blir en knätackling av det oavsett kraft i tacklingen.
För mig är det en match avstängning då det trots allt är en knätackling, men även om den ej är så kraftig. Men tre matcher tycker jag var mycket när jag ser repriserna ordentligt.
Däremot filmaren i ÖHK är bara pinsamt. Att Kilström ens åker och sätter sig utan att protestera mer verkar väldigt skumt.
Det syns ju dock att Kilas en aning "småfult" vill stänga vägen för spelaren, men absolut ingen utvisning och ett patetiskt beteende.
Kommentera

Nu kom intervjun med Paille ut. För er som inte har GD plus kan jag dra storyn lite snabbt:

Pailles pappa drabbades av Leukemi några veckor efter att han anlände till Gävle i somras. Efter det fick pappan behandling och blev helt botad efter några månader. Man trodde att han var helt frisk, men i januari blev han återigen sjuk och då gav läkarna beskedet att han inte kommer leva länge till. Paille tappade spelet på isen och kunde inte koncentrera sig på hockeyn efter att beskedet kom. När han åkte tillbaka till Nordamerika visste han att hans pappa inte hade många dagar kvar att leva. Förra tisdagen gick han bort, och Paille betonar att han är mycket tacksam till Brynäs som stöttat honom genom detta.
Kommentera

Powerfade: Visst så men det är ju att han vinklar benet så att det blir en vinkel som är det väsäntliga, sen om huvudet är lika långt fram som knät kvittar. Det hade blivit ramaskri här om det var ombytta roller.
Kommentera

Powerfade: Känns som man gör det enkelt för sig på DN och slänger till Bertil 3 matcher, tyvärr. Ju mer jag kollar, desto mer osäker blir jag på om det ens ska vara mer än två minuter.
Kommentera

Davey85: när man tittar noga på situationen så är faktiskt inte Berras knä utanför hans kroppsram. Med andra ord inte utstucket som det står i domen.
Kommentera

Inkazar: Han har ju rätt. Domarna har det jobbigt nog att hålla en bra nivå utan att spelarna börjar filma och förstärka situationer.
Är det något som är spelförstörande så är det sånt skit som Lessio håller på med.
Kommentera

Det är fan otroligt att DN kan jämställa Bertilssons tackling med Schiras. Båda får alltså tre matchers avstängning. Vilka jävla tomtar..
Kommentera

Davey85: som ett brev på posten:
Kommentera

Ingen nämnd eller högt uppsatt i ligan som tycker det är ett problem med att vi har fått in spelare från Serie A och La Liga verkar det som.

Att fejka huvudskador och ge sken av att man är allvarligt skadad som Lessio gör, det är i min värld så pass osportsligt att det borde vara avstängning.

Det man gör nu är att man sänder signalen att det är ganska ok att filma. Ingen bestraffning under matchen...ingen bestraffning efteråt.

Och varför ställer ingen journalist/"expert" en sån svag domare till svars?

3 matcher känns för mycket på Bertil. Max 2 hade varit mer rimligt.
Kommentera

twitter.com/TommySjdin/status/834394630678540290

Haha älska Sjödda (han har ju dessutom rätt i sak; grymt ful crosschecking av Lessio)
Kommentera

KulaShaker: ja den kedjan skulle äta många minuter istid från tvillingarna.

Om mannberg och alcen får spela istället för juniorerna så är det katastrofalt av bulan
Kommentera

HitTheLights: Då får vi bjuda motståndarna på åksjuketabletter😉
Kommentera

Chris11: Hoppas Boqvist är tillbaka snart, tror en kedja med Boqvist - Ölund - Ikonen kan vara sevärd.
Kommentera

honken21: kedjorna imorgon:

Lindblom-Jensen-Clark
Blomqvist-Westerholm-Westerholm
Asklöf-Ölund-Ikonen
Alcen-Granström-Mannberg

Tänk när Johnson och paille är tillbaka. Då hoppas jag vi ställer upp såhär:

Lindblom-Jensen-Clark
Blomqvist-Westerholm-Westerholm
Paille-Granström-Johnson
Asklöf-Ölund-Ikonen
Kommentera

Chris11: Vilken lina ska han in i då?
Kommentera

Asklöf-Ölund-Ikonen spelar ihop imorgon. Patte gör comeback! Blir spännande fjärdekedja
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja man får väll köpa den, hade ju hoppats på en säsong utan avstängning hade varit unikt
Kommentera

Charles: Jag vete sjutton faktiskt om inte denna är riktigt ful ändå, det är ju verkligen så att Bertilssons knä sträcks ut då han gör riktningsförändring efter att Örebrospelaren försökt undvika tacklingen. Samtidigt blir jag mer osäker ju fler repriser jag ser och det blir ofta så med dess repriser och slog motion klipp.
Kommentera

Charles: aja lika bra att han får vila 3 matcher nu. Så kan han spela sista 4 matcherna av säsongen och bli fit for fight till slutspelet
Kommentera

Charles: 17 000 i böter vilket motsvarar en månadslön på 130 000-150 000 kr
Kommentera

Charles: länka är du snäll. Jag hittar bara beslutet om Lagace på SHL.se

Edit: nu dök den upp
Kommentera

Charles: Herregud, man slutar aldrig förvånas..
Kommentera

3+1 på Bertilsson, lotterinämnden strikes again
Kommentera

Vuollerim: Jag undrar vad som gör den så krävande.
Kommentera

Leonardo:
Pecka säger till GD att Rautio har en känning och avstår helt mot Rögle, Dackel blir 2:a.
Han säger också att Rautio har en krävande spelstil och behöver vila emellanåt av den anledningen.
Kommentera

ellis: Du menar att Växjö är så pass mycket bättre än Brynäs? Inte nu tycker jag, de hade lite flyt igår mot Luleå hemma, annars hade Luleå vunnit!! Bertilsson kan åka på avstängning tyvärr dock.
Kommentera

bifhjärta: Säkert sliten efter att ha matchas så hårt på slutet....
Kommentera

Vår första lina står för hälften av brynäs mål med sina assist.
Kommentera

Brynäsgubbe: brukar komma när beslut är taget.
Kommentera

Jorå...

Och vi möter förstås 2an och 3an i tabellen härnäst...
Uppladdat:

450x300-formtabell.jpgformtabell.jpg

Kommentera

Skrubben: Ingen video? Bra jobbat SHL...
Kommentera

ellis: vore häftigt om vi kunde klämma dit dom ännu en gång på deras hemmaplan. Men tyvärr så är de nog för starka och tunga att möta
Kommentera

kanske är färgad men sträckte han verkligen ut benet eller försöker Örebroaren undvika tacklingen i sista sekund?
Kommentera

Berra anmäld. Eventuellt straff kommer imorgon. Jaja, då får han vila upp sig lite till och riskerar inte ny skada.
Kommentera

Leonardo: Nja, Växjö ska det mycket till för några poäng mot. Därför är det viktigt med en ny trea på torsdag.
Kommentera

Det är så kul med Ölund i laget, jag gillar honom mycket, sen har vi två PP ,mål idag.....vid 5-2 i andra kände jag en olustig vibb, ifjol hade vi 4-1 inför sista bortta mot Örebro i en av de mest otroliga hockey Brynäs spelat under två perioder, sen tappade vi 5 mål i tredje på 7 minuter..men nu gick det ju bra idag och en enormt svår match väntar på torsdag, vinner vi den så tror jag att vi tar en seger mot Växjö också som vi har 2-1 mot denna säsong...
Kommentera

bifhjärta: helt sjukt när man tänker på det. Vi har i dagsläget en kedja som är vass på papperet. Likförbannat kliver spelare som alcen och kilström fram och nätar
Kommentera

Sjödin på presskonferensen: "liten känning på Rautio, tror inte på någon större fara"
Kommentera

Herrejösses vad mål vi gör😃
Kommentera

Huge: så sant, så sant. Men jag tycker att Brynäs skulle studera Örebros pp. Mycket snabbare pucktransport och duktiga på att tvinga målvakten till sidledsförflyttningar.
Kommentera

Chris11: De nästkommande fem matcherna är ruggigt tuffa. Men med tanke på vår hysteriska bortaform känns fighterna i Småland och Östergötland inte så fasansfullt skrämmande, vi har absolut chansen i samtliga! Varje liten bonuspoäng kommer bli livsviktig i dessa matcher.

Och förhoppningsvis är Rautio fit nog att stå i samtliga... men även om han skulle vara frisk så stinker det faktiskt målvaktsbyte inför Rögle, tyvärr.
Kommentera

Steenm: Ja, 5 raka segrar möter våra 6. Tror det blir svårare än många här väntar sig.
Kommentera

N jävlar ger vi järnet sista 7 matcherna, dags att kriga för hemmaplansfördel i sltspelet.

Torsdag: Rögle hemma
Lördag: Växjö borta
Tisdag: HV borta
Torsdag: Frölunda hemma
Söndag: Linköping borta
Tisdag: KHK hemma
Torsdag: Leksand borta

21 poäng att spela om, vi måste vinna mer än hälften av matcherna för att vara med i racet
Kommentera

KulaShaker: Haha, de benämner både Pudas och Rautio som "norrlänningen". Varför slänga sig med det uttrycket? Är det så jävla märkligt att två "norrlänningar" lirar i ett lag som faktiskt kommer från Norrland? Då kan de ju lika gärna skriva det på varenda jävel nästan. Jag förstår inte...
Kommentera

KulaShaker: otroligt att ölund och Lindblom inte fick några plus i AB.
Kommentera

AB: +++++
Jonathan Pudas, b, Brynäs
Tre målpass från den spelskicklige norrlänningen, bud på flera mål.
Kommentera

Carlo: för att han är kommentator...
Kommentera

« · 1802515 · »