Brynäs IF

726971 inlägg · 7960 ämnen

Örebro Hockey - Brynäs IF 10/1-15

« · 1651997 · » Till forumet

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 10/1-15

honken21:

Tycker det är en ganska jämn match,tyvärr så låter vi Örebro äga hela andraperren.

När sen vårat PP är helt under isen så blir ett underläge på två mål för tufft att ta igen.

Vi måste arbeta bort de där långa dipparna. Tycker ändå det fortsatt ser bättre ut än vi vant oss vid.

Kommentera

Gick ju sådär för är mina lag ikväll😢😢😢

Örebro - Brynäs 2-1

Crystal Palace-Tottenham 2-1
Kommentera

Clarence: Hur är det möjligt, Brynäs IF leder ju svensk hockeys utveckling???
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, den ekvationen går ju inte ihop...
Kommentera

Clarence: Vet inte det jag, pengarna står för mycket av poängen då är ett lag som skellefteå mycket mer beundransvärt som har byggt själva och långsiktigt och satsat på ungdomsverksamheten. Tycker även Djurgården gör det otroligt bra utefter resurserna. Örebro har lite Manchester City varning
Kommentera

Davey_22: Mitt mantra... När fan ska TJ avgå?? Inget kommer ändras innan Tj är borta. Tro fan att Örebro är bra. Se vad den föreningen gör om det inte funkar. Förra sässen funkade inte Örebros spel. Vad sker. Spelare byts ut mot nya. Tränaren får gå å Lillkenta kommer in. Går inte att känna igen Örebro sen förra sässen. Kicka Tj nu. Så det blir någon ändring på spelet.
Kommentera

70 Rodrigues:Brynäs leda svensk ishockey , det vete tusan om man får uppleva igen i detta livet...? 
Kommentera

Skönt med paus till torsdag, orkar inte med skiten. 😭
Kommentera

Clarence:Vi 80-talister är så jävla grundlurade!!!
Kommentera

Bratwursten: Rätt eller fel?  Pengar talar. Gäller ha mycket såna för att leda svensk hockey.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vore ännu bättre med paus till typ september...
Kommentera

honken21: Vad är allt det tråkiga jag skrivit menar du?
Kommentera

Clarence: Yes men det är hur man tillförskaffat sig pengarna som är avgörande iallafall för mig. Genom hårt jobb inom föreningen eller externa finansiärer eller rika privatpersoner stor skillnad för mig åtminstone
Kommentera

Örebro och Växjö är litegrann som småpojkar som kör omkring med sportbilar i miljonklassen för att pappa betalar.
Kommentera

Skellefteå däremot den hårt arbetande målinriktade arbetaren som startat på noll och arbetat sig fram till framgång :)
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Det är möjligt att vi passerat punkten där ett tränarbyte skulle göra mer nytta än skada nu. Samtidigt verkar inte några särskilt bra alternativ till ersättare finnas lediga.

De tre senaste matcherna vittnar iaf om att vi är tillbaks på banan.

Viktigt med seger mot Luleå härnäst. En match som jag tycker vi ska ha god chans att vinna på hemmaplan.

Kommentera

Bratwursten:Surt, milimeter från poäng trots en dålig andraperiod.
Kommentera

Davey_22: Frågan är om det finns någon tränare som vill /vågar ta över Brynäs som tränare. Känns ju som ett ganska softa jobb utan några som helst krav från ledningen. Bara stora krav från fansen. Men va fan dom kan ju inget om hockey. Bara simpla läktarcoacher
Kommentera

Nyckelordet är hårt arbete ! Det krävs hårt arbete för att förtjäna min respekt och beundran iallafall, där kan man även ifrågasätta Brynäs stundtals
Kommentera

Tillbaka som förlorare då men man är ju van som Brynäsare!

Någon som vet när TJ ska kickas? Någon med inside information?

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Min feeling säger Melin tar över efter säsongen
Kommentera

Bratwursten: Hade dock varit ännu mer övertygad om Sundlöv fortfarande varit Sportchef. Känns som att Bengtzen tycker om ledartyper liknande Andreas Johansson i HV71.
Kommentera

Bratwursten: Lite mer "raka rör" melin är ju mer filosofisk och abstrakt
Kommentera

Bratwursten: det är min med. Mötte melinn på speedway hemma i Motala i sommras. Han skojade å sa att han väntade på ett tlf samtal från Brynäs när jag sa att många av oss vill ha honom tbx å ordna skiten i i klubben. Personligen har jagb hoppats på Melin i 2 säsonger nu och det har absolut inte minskat efter denna så långt.
Kommentera

Bratwursten: Vi var på rätt väg, tyvärr slarvade vi totalt bort allt efter guldet, och idag är vi ett bottenlag som kämpar för vår existens, oerhört tragiskt. Fy FAAAN!
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Samma här! men kan han få iordning på backsidan? Melin är ju ganska lik TJ på många sätt där det ska vara offensivt spel med mycket kreativitet och fria tyglar och det är ju den finaste hockeyn när det fungerar men.. Melins lag har ju haft tydliga problem i försvarszon de senaste säsongerna. Dock kanske han inte är lika envis och "maktgalen" som TJ och låter sig samarbeta med en duktig backcoach.. GP tex är ju en erkänt duktig backcoach och man såg ju hur bra han gjorde det i AIK med melin som huvudtränare så kanske GP och melin igen?
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Skeptisk. Melin har passerat bästföredatum. Får jag påminna om att det är 16 (!) år sen han gjorde Brynäs till Mästare. I vilket lag har han egentligen lyckats sen dess? Trivsam personlighet, men jag tror inte Roger M är vad Brynäs behöver nästa säsong, vare sig laget då spelar i SHL eller Allsvenskan.
Kommentera

Clarence: tog AIK till semifinal två år i rad då dom var bottentippade, tagit LHC till semi två år i rad som underdog. så han har överpresterat sett till resurserna de senaste 4 säsongerna.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Klart det finns

Kommentera

Framförallt i slutspelet.
Kommentera

Bratwursten: Resurserna i LHC då, har inte de funnits att göra nåt bättre av?
Kommentera

Clarence: Nja inte de senaste två säsongerna, skulle jag säga där de dessutom stött på Skellefteå båda gångerna i Semifinal annars hade nog blivit minst en final, tänker då på säsongen 2012-2013 då LHC va det ända laget som hade någon som helst chans mot Skellefteå i slutspelet
Kommentera

Bratwursten: GP och är absolut en bra idé. Som sagt vi har alla sett vad dom gjorde med AIK. Tj kör sitt race utan ta in några idéer från andra. Där i sitter nog mycket av Brynäs problem tror jag, en enkel läktarcoach utan kunskap efter at själv ha spelat och följt hockey i 40 år.
Kommentera

Clarence: Men i grundserien visst.. men det är ju i slutspelet det gäller... hur längesedan va det Brynäs tog sig förbi kvarten borträknat guldet, är det 99-00 ?
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Yes tvivlar inte på att TJ är en bra coach på ett sätt men hans största problem verkar vara ödmjukheten och erkänna begränsningar i sin egen förmåga, vilket han till vis del erkänt själv
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Håller med. Jag ser gärna Roger och Gunnar ihop igen. En av mina kompisar är god vän med Stefan P, målvaktstränare i AIK. Stefan har berättat om hur väl samarbetet mellan R och G fungerade och hur tydligt det blev för spelarna.
Kommentera

Bratwursten: 99-00 förövrigt ett år då Melin tränade Brynäs :) tillfällighet eller inte, jag tror det senare.
Kommentera

Men vill GP tillbaka till Brynäs efter senaste debaclet, det är frågan.. vad gör karln nu?
Kommentera

Bratwursten: GP kommer säkert tbx om Melin styr och inte TJ. Vore jäkligt nice. Men först får vi hoppas att vi inte hamnar i kval om Tj får fortsätta styra skutan på grund.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: låter lovande tycker jag
Kommentera

Bratwursten: Gunnar är väl ass coach i Ouäägle.

Assisterande alltså, så slipper någon göra sig rolig över röv-coach :-)
Kommentera

Bratwursten: Kan hålla med om att det han gjorde med AIK var bra. Annars vet jag inte riktigt.

Brynäs och slutspel är ingen munter läsning nej. Om vi  undantar -12 är det bara -00 det blivit semi på det här seklet. Då var det dessförinnan dessutom rätt tunnsått med långtgående slutspel, om ens slutspel, under 80-talet. Ett något bättre 90-tal med tre SM-finaler och två guld. Men när vi talar grundserier och SHL/Elitserien har faktiskt inte Brynäs vunnit någon sådan sen - 1978.

Kommentera

Clarence: 2012- 2013 tar dom HV71 i en hård matchserie ett HV som var riktigt bra då, pressar sedan Skellefteå hyffsat i semifinalen är övertygad om att dom varit i final den säsongen om de hade fått möta Luleå i semifinal i stället.

2013-2014 misslyckad grundserie men går vidare via Playin  tar sen Frölunda i sjunde matchen i Scandinavium, ett frölunda som var ordentligt uppskrivet och den ända realistiska utmanaren till Skellefteå enligt den breda massan.. Åker mot Skellefteå i semi gjorde bättre ifrån sig än FBK i finalen.

Sen har inte LHC varit alls lika uppskrivna som de var för en fem- sex år sedan

Kommentera

Zappaholic: Där ser man men klart han skulle välja Brynäs före!
Kommentera

Är övertygad om att vi inte kommer kvala gubbar, det är ingen rolig säsong men kval slipper vi .. 
Kommentera

Ny balja av Järnkrok ikväll.
Kommentera

Bratwursten: Jag är inte lika övertygad. 9 av 57 poäng på bortaplan, horribla siffror. Kommer det en längre dipp i läkerolen är vi rökta. Dessutom verkar det fina PP:t som bortblåst. Brynäs PP i slutet på andra, där man hade chansen att göra det viktiga 2-1 målet, var nog säsongens sämsta (alla ligor inräknade). Förhoppningsvis är Scott tillbaka på torsdag så vi kan ställa upp med en 1:a femma igen.
Kommentera

munkas: Yes men Leksand och Modo är sämre!
Kommentera

Jajjen:
Tänkte också se om matchen/2:a period men har kollat in målen noga.
Det är ju två rejäla markeringsmissar.
1-0 är det ju Wallace som släpper sin kille, Jacke e ju faktiskt m rätta på väg mot sin back.
2-0 är det Brodins tur. Örebros puckförare öppnar ju upp vår högersida igen, men Brodin stirrar för mkt puck o missar sin höga kille

Möjligen ska Starsky göra nått bättre av 1-0 returen men det är ett fladdrande skott o de puckarna är inte lätta att kontrollera

Om bägge målen är struktur-/individfel e svårt att avgöra, men det är överarbete av situationer, ingen tillit t medspelaren o för mkt fokus på pucken. Vidare tycker jag det är sällan vi verkligen sätter ordentlig press o stopp m understöd i försvarsspelet, har vi inte orken eller synken?
Tycker dock att Slovak är den som går in rejält o aggressivt i dessa lägen
Kommentera

tjugo8: varför testar man inte ett spel där backen bygger upp anfall? Lee sweatt, Bills broder han var sjukt offensiv. Slovak kanske?
Kommentera

« · 1651997 · »