Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15

« · 1705661 · » Till forumet

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15
Varför kan man aldrig hålla ledningen i sista perioden? Så har det varit nu i flertalet matcher... Mot Linköping, Luleå, Rögle hade vi vänt matchen precis som idag men ändå tappat ledningen.
Det här måste man prata om.. Tycker att det är helt sjukt.

Sen vad har hänt med Starky? Han släpper allt han ska rädda, men räddar de omöjliga skotten.
Kommentera

Clarence: Linköping kan man lita på. Där har du ett stabilt topplag. Deras signum.
Kommentera

72,22 % på Starky ikväll då alltså. Det håller såklart inte.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Skälvklart lätta mål från Starken men det var ju även slappt från övriga laget, väldigt öppna spjäll i tredje istället för att täppa till. Klart vi kan lasta Starken lite extra som målvakt om vi nu ska hänga ut nån...
Kommentera

Oron (för mig) består väl i att vi nu framöver har två väldigt tuffa matcher framför oss,vill det sig illa kan vi helt plötsligt sitta på 3 raka förluster och fortsatt mörkt på skadefronten.

Poäng ikväll hade känts som en riktigt fin boost och kudde att vila sig mot inför kommande matcher, och när vi har segern som i en liten ask så blire så jävla bittert.
Kommentera

Clarence: Det är inget Brynäs-signum. Det är hockey.
Kommentera

70 Rodrigues: Vem tror du står för det försvarstalet om inte...?
Nä, förlåt, nu ska vi inte vara elaka. Jag är bedrövad av detta resultatet som säkert de flesta andra. När vi hade matchen som i en liten ask, som det kändes. Tyvärr är det här lite av Brynäs signum. Man kan aldrig, aldrig känna sig säker på laget.
Mellan andra och tredje började jag faktiskt fundera i alla möjliga positiva banor. "Verkar faktiskt som vi har ett homogent topplag..." , tänkte jag. Nu ligger vi tvåa men efter genomklappningen i sista vete fan vad man ska tro. Kanske det bär utför nu....
Kommentera

Powerfade: KÖNSORD 😇
Kommentera

pekka85: Men verkligen, INGEN anledning till oro. Vi hade motstuds idag - bara. Inget annat. Vi spelar bra. Sjukt bra, till och med.
Kommentera

Huge: Skönt att du är här Huge med din nyktra syn på ett beskt nederlag.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nog bara Arbetarbladet och Örebroare som håller med dej.
Kommentera

Carl Lejonkräk: men sluta.. Det är tavlor! Neka inte, bara att erkänna.. Brynäs spelade bra idag och hade Örebro i sitt grepp, men två tavlor sänkte brynäs idag. Sad, but true.,
Kommentera

Zappaholic: U-hjälp. Ibland lyckas det sämre laget vinna . Ett par slappa markeringar, en skymd Starky och sen är det för sent att vända tillbaka.
Som Bulan sa: vårt eget fel mer än Örebros förtjänst att vi förlorar idag.
Suuuurt.....😡
Kommentera

Pettisbif: Men snälla, varför ens skriva när du har så dålig koll? Mår du bra?
Kommentera

Kopparjimmie: Såklart att Örebro förtjänade att vinna, vi ska inte ta någonting ifrån den utan de är helt klart värda poängen. En match spelas över 60 minuter och ibland avgör inte de som är bäst i en match utan de som är sämst om du förstår vad jag menar.
Kommentera

En påminnelse från moderatorerna!

Tänk på språket.Man kan vara besviken utan att skriva könsord eller andra nedsättande epitet.

Överträdelser renderar i avstängning för resten av kvällen!
Kommentera

Lindström: Sova? Vilken match har du sett? Dem fortsätter ju för fan att spela ut Örebro!! Jag lastar Starky för denna matchen fullt ut och då är jag ett stort Starky-fan! Blir lite orolig nu (efter en torsk), men så här var det förra sässen! Jag vet inte vad jag ska skriva? Är så jävla förbannad!!! Säger som Bulan sade att detta var en av största stölder jag varit ned m!
Kommentera

Hoppas vi kan studsa tillbaka på torsdag..Saik hemma dock..Sen Växjö borta på lördag, tuffa matcher.
Ingen svacka nu tack..! Tänk om vi tagit 3p idag..hade varit skönt o haka på Fhc där uppe.
Kommentera

70 Rodrigues: 😯🔫
Kommentera

Kom igen nu gubbs. Det här är hockeyns bittra verklighet. Vi kommer förlora matcher, det handlar om HUR vi gör det. Minns ni förra säsongen? Nu förlorar vi som ett topplag. Vi äger spelet. Det här blir bra.
Kommentera

honken21: Pudas spelar bedrövligt klent på Örebros 1-0 men annars tycker jag han gjorde en helt ok match.
Kommentera

Örebro förtjänade inte ett enda poäng fick tre?!
Hoppas Starken får öppna båsdörr några matcher framöver, bedrövligt!
Kommentera

Vi får tacka Linköping för deras kollaps. Nu är vi 2a på målskillnad... Skulle varit genom poäng egentligen.
Kommentera

Pettisbif: Är det något som är katastrofalt så är det din analys.
Kommentera

Pettisbif: Jasså nu är du igång efter en förlust, vidrigt inlägg av dig, fruktansvärt pinsamt och respektlöst skrivet. Såna som dig äcklar mig.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag såg bara tredje period. Men så jäkla dålig Starken var!
Katastrof. Dom två sista målen ser han klart!
Kommentera

Såjaaa vi blev 2:a tack vare den här förlusten hahaha
Kommentera

Dagens tre jävla fucking minus idag:
Starkbaum - jävla såll. Så jävla kass och sprider en sån sjukt stor osäkerhet bland utespelarna. Det märks så tydligt.

Pudas - ja inte har han varit så bra som jag trodde han skulle vara. En enorm övertro på honom, vilket är så jävla fel. Enormt taskig på grillarna och loj o mjuk.

Bulan - aah faktiskt. Coach miss att ej ha målvakt när det är tek i anfallszon. Får inte ske!!! Orutinerat!
Kommentera

Dalrt: Johansson var en katastrof de matcher han stod förra säsongen.
Kommentera

Brynäs helt överlägsna. Örebro hade 3 målchanser. Måste vara det sämsta laget vi mött i år. Och så torskar vi!

Felix har sett betydligt stabilare ut varje match han stått.
Kommentera

honken21: Håller med, inget av målen är egentligen tavlor, snarare turligt avslut och studsat....en sån dag
Kommentera

Vill fan inte se Starkbaum i kassen på ett bra tag nu. Den här matchen får han ta på sitt samvete.

Det positiva är att vi spelmässigt är bättre än ett formstarkt Örebro på deras hemmais när vi saknar flera nyckelspelare.

Dock en klen tröst just nu...
Kommentera

Dalrt: gisses Starken har ju varit grym några matcher och Konas Johansson hade absolut inte gjort det bättre än Starken
Kommentera

Nu sitter jag och väntar på första försvarstalet till detta debacel😃😯😃
Kommentera

Så sinnessjukt dåligt
Kommentera

Det här måste vara det kostigaste jag någonsin sett i hela mitt liv. Vi äger matchen, har 3-1 och spelar mycket bättre än örebro. Tappar in 5 mål i sista perioden och FÖRLORAR (?) Hur är det ens möjligt? Hahahhah

Starkbaum öppnar båsdörren nästa match annars vet jag då inte vad jag gör :o
Kommentera

Jag är inget Starky-fan men vettetusan om det är några större målvaktstavlor på de här målen. Mest stolpe in. Tredje perioden gick Örebros väg helt och hållet. De har marginalerna med sig på ett skrämmande sätt... Men är glad att se hur vi fortsätter att föra matcherna. Finns egentligen ingenting som oroar i själva spelet och spelar vi så här så vinner vi 4 av 5 matcher.
Kommentera

Zappaholic: Jag gillar inte det överkreativa spelet man har i offensiv zon med 5-6 minuter kvar och en 3-2 ledning. En massa bakomryggen passningar strax innan för blålinjen.

Starkbaum är KATASTROF i tredje perioden.

Nåja. En nyttig näsbränna för laget. You can't win em all..
Kommentera

Zappaholic:
Herregud, så otroligt dåligt och känner jag Brynäs rätt så är detta en start en svacka.
Att tappa 3-1 till 3-5 på en period är fan ingen annat än osmakligt.
Grrrrr..
Kommentera

Vad fan hände? Igår kväll hatade jag fotboll och ikväll är det hockey som känns lite beige
Kommentera

Det sjuka är att vi har lånat ut Jonas Johansson för att istället ställa Starkbaum i kassen... Varför?
Kommentera

Örebro var fan inte bra. Ett av de sämre vi mött på hela säsongen...
Kommentera

Vi släpper alltså in 5 mål i sista...Hårtorken fram Bulan. Fys inatt om jag fick bestämma. Fyfan jag spyr
Kommentera

Så jävla förbannad. Vad fan är Örebro, vann de på lotto eller hur helvete spelar de ens i SHL.
Kommentera

Zappaholic: Sällan har jag varit så lugn efter en förlust som nu, allt flyt vi haft är nu nollat. Örebro hade sån grym tur som tog poäng så det finns inte. Nån gång skulle förlusten komma så är det ju bar tyvärr. Målvaktsbyte och in med Salmela så är det bara att bygga upp en ny svit igen. Tänk att sån här otur har Modo var match, stackarna.
Kommentera

Nu kommer vändningen...
Kommentera

Davey_22: jodå, vilken division 4 målvakt som helst skulle ha tagit dom där målen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Detta kan vara en bra väckarklocka för laget. Det går inte att tumma på arbetet, det såg vi resultatet av nu.

Och återigen, varför plocka målis två gånger så där. Två mål i röven...
Kommentera

Bulan för helvete. Tom bur med tekning i mittcirkeln?
Kommentera

« · 1705661 · »