1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447043 inlägg · 7964 ämnen

Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Ja, han tänkte på den!! Och av en
händelse har Bif inte fått igång
spelsystemens spelsystem.

Nisse på Mon or: Har någon div1-klubb råd att gå upp i Allsvenskan? Apropå stängd liga.

Peja:
Det finns det säkert.

{8399}: Tvärtemot så pekar kurvorna på att det kör att peaka om ca 2 veckor, sen lugnar det ner sig. Så det blir knappast så mycket värre än nu.
Bara att köra på...

KulltorpsOlli: Sverige skulle ju inte få någon andravåg heller. Tegnell & co har inte haft en siffra rätt så här långt.
Det är långt till den räddande sommaren.

Peja: har något SHLlag råd att ramla ur SHL?Apropå kraven om nedstängning.

{8399}: snart nog kanske ni spelar i den serien mot lag som du skiter i ?

{8399}: Tegnell kan få bli sportchef i Brynäs, lyckas nog bättre än mormor.

Nisse på Mon or: Alltså vad vill du egentligen?

Haha, kollar HV mot LHC. Linköping ska lägga in pucken i tom bur med 1,5 min kvar men missar, 30 sekunder senare kontrar HV å Andrew Gordon vurpar som siste man å HV kvitterar😂
Förövrigt så har HV sett ytterst svaga ut, vad försiggår där egentligen? Dem har ju en grym trupp på pappret men de matcher jag sett dem har de varit heelt värdelösa, till och med sämre än oss i våra sämsta matcher. Fortsätter de såhär så finns det inte en chans att vi hamnar bakom hv.

Rödin1912: herregud så dråpligt och dessutom knep LHC extrapinnen 😂

KulltorpsOlli: Två-tre veckor har man väl sagt och det innebär ju att det BLIR värre under den tiden.

{7981}: enligt Socialstyrelsens senaste har 73% av dödsfallen i Corona skett på äldreboenden...

Nisse på Mon or: Du menar att de äter mycket godis där och skiter i konsekvensen?

{8399}: Jepp, nu är vi nere på plats 13 igen. Jag brukar tänka tillbaka på den tiden då vi låg 12:a. Härliga tider! Underbart är kort.

munkas: Tänk positivt, snart är den enda vägen uppåt!

KulaShaker: Om det ändå vore så väl.

Bratwursten är tillbaka, dock med fel nickname! Trodde min användare var förlorad! (Blev hackad troligtvis)

Känns fint att ha sin gamla användare tillbaka :)

Rödin1912: Perfekt att man missar 8 rätt på powerplay med 1,2 i den matchen!!!

Bratwursten : välkommen tillbaka !

Spänningen är olidlig för att se om hela laget kommer ut till träning idag!

Mickis: saknades gjorde:

Saknas: Tom Hedberg och Samuel Solem (ej ombytta), Adam Pettersson (överkropp), Tomi Sallinen och John Persson (ej uppgift), Viktor Andrén (underkropp).

{8399}: Nej stämmer inte, Sasse har inte hunnit ändra. Både Tom och Adam var med, Adam i röd tröja.

Mickis: Jag tycker fortfarande det är så himla konstigt att Mittmedia prioriterar livebevakning på varenda Brynästräning. Är det välspenderade pengar eller bara brist på kreativitet? Finns många andra infallsvinklar, reportage, intervjuer, stories osv som jag skulle vilja se och läsa om, istället för om spelare x är på träningen iklädd röd tröja eller ej.

Mickis: riktigt dåligt att inte ändra

Peja: Brukar läsa liverapporten på lunchen - ger en känsla av kontinutet med Brynäsaction mellan matcherna och tycker jag i sig ger mer inblick hur laget tränar och inte minst om hur lagets personligheter är. Kul också att se kommentarerna allt eftersom i forumet. Tycker det är MYCKET BRA.
Sedan brukar ju de nästan alltid följa upp med spelar- eller tränarintervjuer.

Svensson_62: Jag fatta inte vilken inblick ni tycker att ni får av träningsrapporterna. "Nu ger målvaktstränaren instruktioner till Ersson", typ. Det kunde man nästan ha listat ut själv att målvaktstränaren skulle göra.

Det enda av minsta intresse är ju skadesituationen men den skulle journalisten kunna snappa upp med ett SMS till någon i Brynäs varje dag.

Tänk om de som bevakar träningarna skulle använda dessa arbetstimmar åt att göra reportage, jaga stories, intervjuer etc istället.

Om jag får välja mellan en timmes intervju med Tommy Melkersson där han pratar om sin karriär och ger sin syn på dagens SHL-regler och liverapporter från två isträningar så är det liksom ett ganska enkelt val... dessvärre verkar det vara ett enkelt val för Mittmedia också, men åt fel håll.

Tycker mest det här upplägget på Brynäsbevakningen känns slött och okreativt.

Peja: Jag håller med, det blir allt mer fokus på liverapporter och livesändningar i media och där är kvalitén ofta undermålig.

Peja: sluta läs gd liverapportering om du inte gillar det tycker den är sjukt bra!

{9175}: Man måste ju kunna skriva att någonting är dåligt likväl som att det är bra och sen kan man ju också om man vill läsa någonting som man inte tycker är så bra också, fritt val.

{8399}: bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör?

{9175}: Den har jag slutat läst för längesen. Läste den dock idag innan jag svarade Svensson.

Det finns mycket annat Brynäsrelaterat som dessa journalister skulle kunna skriva om istället, om de inte sprang på träningarna x timmar om dagen. Det är det som jag tycker är synd. Det är synd att vi går miste om annat material som faktiskt hade kunna varit roligt och intressant.

Sen har jag varit på ganska många Brynästräningar under åren... det är ingen slump att x antal tusen personer kollar på hemmamatcherna och en handfull kollar på träningarna.

Peja: okej men den finns väl annat att klaga på en vad sasse Sandström och dom gör seriöst är detta en gnäll bok eller vad är det frågan om

{9175}: "bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör?"

Nu har du övergått till en väldigt barnslig argumentation. Med samma logik, du kallade Ölund och Molin för "värdelösa centrar" häromdagen, skulle du göra det bättre själv som SHL-center, eller?

Jisses...

Om det finns bättre saker att göra än att klaga på kass journalistik? Tja, det gör det säkert, och det finns säkert bättre saker att göra än att läsa om att "nu pratar målvaktstränaren med Ersson" också.

Peja: haha jag dom är tyvärr värdelösa centrar Molin tillför inget i spelet 5 mot 5 bara hot i powerplay Ölund aldrig sätt han vinna ett tek Birgersson är så mycket bättre än Ölund så vad mer vill du säga peja

Peja: Jag kan delvis hålla med dig. Det skulle räcka med träningarna dagen innan match. Själva matchvärmningen är väl inte någon grund till välskrivna artiklar utan mest intressant om den och den skadade spelaren kan vara med. Däremot tycker jag att onsdagarnas program börjar bli bättre och bättre. Hoppas att det läggs mer kraft där!

{9175}: Vad gör du som är bättre än det dom gör?

Det var din fråga till oss, så du kan ju ställa dig samma fråga till dig själv. Men då kanske du förstår vilken otroligt barnslig fråga det är?

Peja: det är absolut ingen barnslig fråga men om du tycker det är så jävla dåligt av dom på gd vafan har du köpt gd plus då får ibland undrar man vad folk har innan för huvudet

Mickis: Jo, träningarna innan match är ju klart mest intressanta, samtidigt behöver man inte vara på plats för att få en uppdatering om skadeläget i ett lag. Det går att göra via SMS eller ett kort telefonsamtal, men visst, träningarna dagen innan match kanske är rimliga att bevaka. Tycker att det är märkligt hur tidningsbranschen blöder ekonomiskt och Mittmedia i Gävle verkar tycka att varenda Brynästräning är värd att bevaka som att det vore månlandningen, typ. Det är väldigt många timmar av deras sammanlagda Brynäsbevakning som går ut att skriva om väldigt små händelser som sker på träning, som jag skrev innan, så finns det många intressanta infallsvinklar som de inte har tid att hoppa på pga av träningsbevakningen.

{9175}: ”bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör”

Och detta skrev du om Sundlöv häromdagen:

”Sundlöv är ligans sämst jävla sportchef han gör aldrig nånting åt eländet utan vi fans ska behöva bli tokiga varje match vi ser och få huvudvärk och undra vafan de är som händer i fina Brynäs”

{9175}: "det är absolut ingen barnslig fråga men om du tycker det är så jävla dåligt av dom på gd vafan har du köpt gd plus då får ibland undrar man vad folk har innan för huvudet"

Vi som har mycket innehåll innanför huvudet vet att Mittmedias plustjänst ger tillgång till allt innehåll på alla MIttmedias tidningar, och att livebevakningen om Brynäs utgör en väldigt liten del av det totala innehåll som man får tillgång till. Vi som är från Gävle är också intresserade av att läsa nyheter från Gävle och så vidare.

Nästa gång du betalar för en plustjänst kan jag rekommendera att du läser igenom vad du betalar för. Man får mycket för Mittmedias plustjänst.

{8399}: ja det är sanningen bara han kör oss ner i hockeyallsvenskan han agerar inte utan låter eländet pågå tyvärr men det är dagens sanning snart ligger vi efter med så mycket poäng att vi inte kan resa oss finns ingen naturlig målskytt i dagens Brynäs som Kevin Clark var

Jag klagar inte utan säger sanningen ni sitter och klagar på gd live rapport angående Brynäs det är fjantigt vad glad att dom ger oss de senaste inifrån Brynäs

Peja: Man får kontinuerligt små pusselbitar som ger en känsla av hur laget funkar/mår. T ex när man läser hur Bulan försöker sätta en nyinsatt junismålvakt ”på plats” - halvt på allvar antar jag -och drar på ett slagskott från nära håll och junisen klarar, sedan försöker Bulan igen och då gör han ”äntligen” mål och storjublar... 😀. Också när PA blåser av och skäller ut hela gänget (kallar dem ”korplag” o s v). Pusselbitar som dessa tycker jag är superintressanta.

Tycker också om att man får lite känsla av att vara på plats i Gavlerinken på lunchrasterna (bor ej i Gävle så kan inte besöka arenan på lunchrasterna).

Svensson_62: håller med dig till 100%

{9175}: ” Jag klagar inte utan säger sanningen ni sitter och klagar på gd live rapport angående Brynäs det är fjantigt vad glad att dom ger oss de senaste inifrån Brynäs”

Jag säger inte att du har fel angående liverapporten, men inser du inte din dubbelmoral?

Svensson_62: OK, ja vi tycker olika, jag tycker inte att det är lika intressant. Är inte så säker på att det gynnar laget heller, och det är väl viktigast som supporter. En journalist kan exempelvis inte åka till Liverpool och se varenda träning som Jürgen Klopp och hans stab bedriver där.

Lunchbuffén i arenan är fantastisk så jag kan rekommendera den om du får möjlighet i framtiden. Bästa dagarna är onsdag och fredag. Det enda dåliga är att du kan räkna med matkoma i några timmar efteråt.

Rödin1912: men rödin1912 dig orkar jag inte med

Svensson_62: Håller med dig, t.ex. fick vi reda på detaljerna när någon får ett skott i ansiktet under träning eller vem som åker ihop med Scott och orsakar en skada. I samband med träningarna så gör man även intervjuer som man sedan kan släppa artiklar om under dagen. Hål i huvudet att klaga på att lokalpressen bevakar vårat lag..

{9175}: haha varför är jag inte förvånad...

Peja: Har faktiskt passat på att smita upp från Stockholm till arenan några gånger på långlunchen för att se träningen från restaurangen nu när man jobbar hemma p g a Covid och har då ätit där eller på Pigalle. Värt 4 timmar i bil när det funkat... 🙂

« · 2104234 · »