Brynäs IF

723277 inlägg · 7955 ämnen

Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

« · 525195 Till forumet


Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Trodde aldrig man skulle få starta ett sånt ämne,men så är det tydligen!!

Vad tror ni om matchen imorrn???

Allt annat än en Brynässeger vore ju en fet skandal,läste Wennerholms krönika i Aftonbladet igår,han trodde Brynäs skulle vinna med en tre-fyra puckar,samtidigt som han trodde att Brynäs spelar i ES nästa år oxå!!!
Inget bra tecken då han nästan har fel om allt jämnt!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Brynäs vinner morgondagensmatch med 7-2.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
70 Rodrigues: Jag tror det blir betydligt tuffare än så, tyvärr. V vinner, men OIK spelar tufft, fysiskt och det kommer att krävas samma tyngd och tålamod för att kriga ner dem. De slog Nyköping borta, så de är inte bara rundningskoner.

Spelar inte en av bröderna Lindström i OIK?

Håller med den som startade tråden--man trodde väl aldrig att man skulle se en sådan råd i den här GB:en.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Jompe: Vad sägs om en supporterträff för alla i BSKV, BT och Brynäs Sthlm!! Där och då skulle vi nog kunna få saker o ting i rullning!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

Jompe: Vad är det här för tråd? Spelar J-18 grabbarna mot Oskarshamn, när började vi prata om dom här på Hockeysnack?

Nyper mig i armen och inser allvaret i att vi faktiskt ska möta dom i kvalserien. Leder vi inte med två puckar efter första så kommer jag ha svårt att stå upp på grund av nervdarrande knän.

Är det bara hos mig det är problem med att skriva här numera? Bokstäver dyker upp och andra försvinner.

Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Jompe: Jag är rätt säker på att det inte blir nån promenadseger som Rodrigues tror!!Det blir nog tajt ända in i slutet,men tror på en 4-2 seger.............

dax att vinna borta nu,vi har ju inte vunnit på bortais sen November tror jag(Luleå).......
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Rekommenderar en vit vecka. Då kommer bokstäverna tillbaka.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Jäkla dysterkvistar :-))
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Så var det för mej oxå när jag var HS-plusare...........
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: vaäfpÅRKL
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Jompe: Vill du ta livet av mig?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Nej, självklart inte. Men om Du håller nere på spolarvätskan några dagar och kör husets röda istället så lovar jag att det blir bättre ;-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Jompe: "Rekommenderar en vit vecka".............vad är det???:-))
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Jompe: Följer rådet från en klok man, ska genast köra ut bilen ur lägenheten och plocka bort sugröret ur spolarvätsketanken...*L*
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Har lagt upp en ny tråd hos matchtips, gällande KS, gå dit o rösta :-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
70 Rodrigues: Här är två killar som längtar att få sätta Brynäs på plats!!!


www.barometern.se/article.php?args=819162,107;0;0;0
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Dom lär bli besvikna, vi kommer visa dom varför dom blev ratade!!! 7-2 seger till Brynäs IF!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
70 Rodrigues: Hoppas du har rätt,men jag är nöjd bara det blir en trea.................
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19:
Nöjd och nöjd. Denna match är det upp till bevis att visa att det är vi som bestämmer och ska till elitserien. Allt under +3 i målskillnad skulle bara visa att det är tajt mellan oss = Vi ligger i samma klass. Här ska visas att vi faktiskt inte gör det...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
ERIKSSON47: Brynäs har haft svårt att spela mot lag som bara slår ifrån sig och ligger på kontring. Jag är nöjd med vinst, uddamål eller +3 spelar ingen roll, det är vinst som räknas och inget annat.

Jag hoppas att Brynäs ligger på och gör så många mål de kan för nu när de fyra "topplagen" spelade oavgjort i första omgången så kan det mycket väl bli målskillnad som avgör i slutändan. Därför hoppas jag på att Rodrigues får rätt i sitt tips med 7-2 fast jag är lite mer blygsam och säger 5-1.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
ERIKSSON47: Såg matchen LIF-SAIK på TV häromkvällen,och jag blev faktiskt förvånad över den dåliga nivån på lagen.En otroligt hafsig historia med mängder av misstag!!Men det mest anmärkningsvärda var alla ytor som fanns i lagens mittzon,det var rena autobahn!!!
Harald Lückner som var expertkommentator sa att om lagen inte täpper till där kommer lagen bli överkörda av Brynäs o Malmö!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Ja man blev ju inte ihjälskrämd av att se matchen, men det kommer att vara två "helt olika lag" som ställs upp mot Brynäs. Det var första omgången och både SAIK och LIF har inte kommit upp i matchtempo än. Jag gissar att vi ommer att få en bra värdemätarepå LIF imorgon när de spelar mot MIF.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Jo jag tror att MIF kommer köra över Leksand imorrn,jag rankar fortfarande MIF som nummer ett i KS!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Det vete håken om de kommer köra över Leksand. Jag blev inte så imponerad över Malmös spel nu senast i Gavlerinken. Men jag tror att Mif vinner 5-3
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

Bissett19: Förklaringen kan väl säkert vara den att lagen vilat väldigt länge. Det har gått nästan en månad sedan lagen spelade en tävlingsmatch. Visserligen har väl både Brynäs och Malmö vilat nästan lika länge (knappt en vecka mindre) så det borde ju ha märkts även där. Men det kanske det gjorde häromkvällen i Gavlerinken, eller hur såg det ut? Det lät väl på Flemings kommentar efter matchen att "det bara kan bli bättre", eller nåt sånt...

Skellefteå tror jag blir över i KS. Man krigade visserligen till sig poäng i Leksand, men det känns mer som bjudgodis från ett som redan nämnts passivt försvar hos LIF. Leksand har offensiven som nog kan ge både MIF och Brynäs en del huvudbry, men hur är det med backarna? Målvaktssidan borde nästan vara den vassaste i KS, frågan är väl bara hur bra hjälp Hedberg har av sitt försvar. Sedan kan man ju inte tappa huvet som han gjorde mot SAIK i slutet heller. Allra minst mot ett rappare elitseriemotstånd. Som sagt, försvaret är nyckeln till seger. För Brynäs vidkommande krävs väl också en rejäl skärpning på bortais. Med början i Oskarshamn..?

Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Dream Team:
Nog kan det bli bättre. Jag tyckte alla sa att de skulle ge fler avslut för att få målchanser som senare kunde resultera i mål. Nog försökte man skjuta, men puckarna tog sig oftast inte längre en till uppoffrande Malmö spelare som sedan forserade pucken ut ur zon. När skotten kom på mål var de så ofarliga att nästan burväktaren själv blev chockad över hur lätt det kan vara att stå i mål. Avslut efterlyses till nästa omgång, avslut med lite mer för målvakten att jobba på.

Men ett skott på mål är en målchans, hur ofarlig skottet än är. Chris visade att det räcker med att slänga iväg ett lite högre skott mot mål för att målvakten ska bjuda på en liten tavla. I detta fall, som tur var, ett betydelsefullt 1-1 mål...

...avslut tillslut...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
ERIKSSON47: Jag hörde att Fleming poängterade lite om skotten på träningen innan match. Han sa att de inte skulle skjuta om de inte hade läge, framförallt inte om forwards var djupt inne i zonen och om de var "under pressure" från en täckande forward. Skjuter man och pucken tar på den täckande spelaren så blir det ofta en farlig spelvändning med antingen en utvisning på backen eller ett friläge som resultat. Det gäller att spela smart och att inte förhasta sig i spelet.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Nyss sett 2 semifinaler,med 2 orättvisa segrare.Kan konstatera att om Brynäs haft hälften så mycket hjärta som SSK hade man spelat slutspel nu.

Silly season har börjat.
Rudan,Mårtensson,Danielsson är på väg att återförenas....Ledtråd: Det är inte i Brynäs....fan trot.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

sylf: Såg också merparten utav SSK-FBK och den var riktigt spännande som tur va så vann Frölunda och FBK eftersom jag hade 100kr på bortasegrar (3,90 i odds)
SSK har en fruktansvärt kämpa glöd och FBK kom undan med blotta förskräckelsen. Hade dom inte varit så offensiva när FBK gjorde två snabba mål så hade nog SSK vunnit i kväll.

Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
65selander: Kan det bli mer ointressant än VF-FBK i final? Bara att hoppas att taket rasar in......
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
sylf: hos Melin i lhc?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
sylf: Ointressant vet jag inte men jag tycker då Frölunda är värda att vinna SM bucklan.
DIF-SSK skulle bli den mes ovissa eftersom SSK har haft hyfsat lätt för DIF i årets serie. Nä nu skall jag fördjupa mig i mitt andra intrese, ta mig en pilsner och slappna av ;-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Laget imorrn enligt Brynas.se:

Laget:
Målvakter:
Johan Holmqvist (Antti Jokela)

Backpar:
Tommy Sjödin, Mikko Kuparinen
Marc-Andre Bergeron, Jesper Björck
Chris Phillips, Daniel Casselståhl

Kedjor:
Andreas Dackell, Micke Lind, Vesa Viitakoski
Henrik Malmström, Micke Wahlberg, Ove Molin
Jonas Soling, Tommi Miettinen, Björn Danielsson
Christian Sjögren, Petr Sachl, Ronald Petrovicky
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
..........o här är OIK:s uppställning:

Målvakt:
Timo Leinonen (Henrik Karlsson)

Backar:
Jonas Liwing, Daniel Ljungkvist
Emil Ekblad, Andreas Schultz
Magnus Eriksson, Fredrik Lovén
Tom Linder

Forwards:
Mads Hansen, Mattias Beck, Fredric Jaensson
Martin Romö, Alexander Johansson, Martin Thörnberg
Tobias Holm, Jimmy Lindström, Tomas Gustafsson
Rasmus Olheden, Fredrik Jonsson, Johan Markusson
Linus Bladström
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Tycker vi är bättre på exakt varje position om man kollar laget på "pappret". Men, samtidigt gäller det ju att vi producerar.

Målvakter:
Johan Holmqvist -----> Timo Leinonen
(Antti Jokela) -----> (Henrik Karlsson)

Backpar:
Tommy Sjödin, Mikko Kuparinen -----> Jonas Liwing, Daniel Ljungkvist
Marc-Andre Bergeron, Jesper Björck -----> Emil Ekblad, Andreas Schultz
Chris Phillips, Daniel Casselståhl -----> Magnus Eriksson, Fredrik Lovén
Daniel Johansson -----> Tom Linder

Forwards:
Andreas Dackell, Micke Lind, Vesa Viitakoski
-----> Mads Hansen, Mattias Beck, Fredric Jaensson

Henrik Malmström, Micke Wahlberg, Ove Molin
-----> Martin Romö, Alexander Johansson, Martin Thörnberg

Jonas Soling, Tommi Miettinen, Björn Danielsson
-----> Tobias Holm, Jimmy Lindström, Tomas Gustafsson

Christian Sjögren, Petr Sachl, Ronald Petrovicky
-----> Rasmus Olheden, Fredrik Jonsson, Johan Markusson

(Extra: Linus Bladström IOK(


Mitt tips:
Oskarshamn - Brynäs 0-5
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken:
Håller med om att vi är bättre överallt utom här:

Daniel Johansson -----> Tom Linder

Vet inte vem Tom Linder är men om han har armar och gör fotspår i nysnö så är han välkommen som sjunde back istället för Nr 3 i mina ögon.

(säger en något bitter och luttrad Namntrac)

Tips inför morgondagen: Oskarshamn - Brynäs 2-4 efter ledning 4-1 inför sista.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Namtrac: Hehe, jo. Förstod att i alla fall någon skulle skriva det, var även nära mig själv. Hehe.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Namtrac: Daniel Johansson kommer inte att spela, om inte olyckan är framme och nån back går sönder. Eller kanske han får spela några byten om Brynäs leder komfortabelt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
sylf: Du ältar fortfarande saker som många av oss andra har lagt bakom oss. Nu är det KS som gäller och det är bara att gilla läget och köra på.

Danielsson är en av de spelare som jag tror gör bäst i att lämna Brynäs. Han och ett gäng till. Ge plats för en hårdsatsning kanske?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Jag tror att det kommer bli väldigt kämpigt mot Oskarshamn idag. Motivationen slår klass, brukar man säga. Hoppas verkligen att BIF vinner idag och om dom gör det kommer det bli mycket lättare i nästkommande matcher.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
bocken: Jag tror att Brynäs är motiverade de med, därför så tycker jag att det talesättet inte stämmer in vidare bra. Hade Brynäs varit klara för ES så hade det nog kunnat tillämpas, men icke nu. Brynäs behöver få självförtroende och få igång spelet, främst i powerplay och Jag är säker på att Fleming inte blir nöjd med en uddmålsvinst, han är transatlant och kräver full fart i alla lägen.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Trots min pessimistiska läggning tippar jag 10-1 till Brynäs i eftermiddag. 10 mål framåt är jag ganska säker på, hur OIK skall lyckas peta in ett mål är mer tveksamt, självmål kanske :-)))
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
rafalski: Jag kan bara säga att jag hoppas att det blir som du tippar. Jag tror att det är viktigt att Brynäs öser in mål när tillfälle ges då det kan bli målskillnad som avgör i slutet.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Förstår inte att alla är så säkra på en klar seger i em,Oskarshamn är ett svårspelat gäng i deras"lada" det har både Skellefteå o Leksand fått vara med om,OIK slog Skellefteå med 3-0 och leksand hade problem med dem,men vann till slut med 4-2!!!

Så jag är helt på det klara att det blir en stenhård match,men vi vinner till slut med 4-2!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Dehär ska vi bara vinna!!

IK Oskarshamn - Brynäs IF 1-5 (Malmström, Sachl, Wahlberg, Lind, Danielsson)

BIF BIF BIF...är dom bästa! ;D
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Seger men 3-5 mål ska man bara fixa mot ett gäng som Oskarshamn men orkar inte direkt engagera mig i kvalhockey idag när lag Nr1 i mitt hjärta snart ska spela final.
Helt underbart väder synd att man får nöja sig med sketen Tv sändning

Såg att Brynäsmatchen gick på SportExpressen de va ju typiskt att de visar BIF när man ej har tid att se.Men de bör fixa det här utan mitt enorma stöd i soffan ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
RavenLord: Tror också på en klar seger för BIF.
Håller med om att det hade varit kul att stå på Studenternas och se SAIK spöa Byn. Tyvärr så krockar dessa matcher med varandra så jag prioterar Brynäs. Dom lär nog visa bra mycket på sporten ändå i kväll
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
RavenLord: Vet du om dom sänder via nätet idag också?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
65selander: Som född Sandvikare går Bandyn jämt före :)
Så just nu om alternativen var SAIK SM-Guld emot att BIF åker ner så skulle jag ta det utan att blinka.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Portello: Ingen aning om det tyvärr
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Torsk eller tappad pinne idag=Brynäs spelar allsvenskt
Vinst med 1-2 mål=vi gör uppmed lif och saik om andraplatsen
Vinst med 3 mål eller mer=vi spelar i Elitserien
Enkelt, va?

RavenLord: Kul att höra! Du vet väl vad världen tycker om bandi?
Kommentera

« · 525195