Brynäs IF

730631 inlägg · 7961 ämnen

Ove Molin lägger rören på hyllan.

« · 1246276 Till forumet

Ove Molin lägger rören på hyllan.
Tack Ove Molin för allt!

Ove lägger rören på hyllan efter säsongen.

"För en av Brynäs spelare blir slutspelet det sista någonsin. En lång och framgångsrik ishockeykarriär ska avslutas då Ove Molin har bestämt sig för att det här är sista säsongen han spelar ishockey."

Kommentera

Sv: Ove Molin lägger rören på hyllan.
Tack Ove för en makalösa karriär. För mig personligen kanske den allra största Brynäsaren genom tiderna.
Kommentera

Hence: Håller med. 

TACK OVE för allt du har gjort lucka till med livet utanför hockeyn.
Han lär dock sporra pojken som just nu kämpar i J18.

Grabben ligger 4:a i poängligan.

5 22 Molin, Emil BIF CE 18 7 16 23 6 16:9
Kommentera

Hence:
Är benägen att hålla med, med tanke på karriärslängd och hängivenhet samt nytta både offensivt och defensivt rankar jag Ove som en av de största brynäsarna genom tiderna (börja inte snacka 60- och 70-tal nu...jag är bara 35år)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Ove är helt klart min tids största Brynäsare. Jag hoppas han får en rejäl avtackning i början av nästa säsong och att tröjan hamnar i taket.
Kommentera

Venom: Hamnar inte hans tröja i taket då jävlar.

www.youtube.com/watch?v=6Flx1Ecu8_I

Kommentera

Ja jävlar.. En grym lirare slutar, känner sorg att du slutar men samtidigt förstår man ju att allt har ett slut.. Ett STORT TACK Ove för alla högtidsstunder, finns inte många som kan matcha det du gjort för föreningen Än en gång

TACK!!!
Kommentera

Bissett19:

Äntligen en hockeyspelare som har förmågan att sluta med flaggan i topp, och dessutom klargör det hela i god tid!!

All heder till Ove som jag bäst minns från SM-guldet '99 när han la in den avgörande pucken!

En reflektion från i kväll; Calle Järnkrok - oj,oj,oj

Skicka Dixon till Ryssland! Vi har redan ersättaren klar!

Nordqvist-Järnkrok-Granström-Hansen (samt Sundström som backup) duger gott för mig!!
Kommentera

Bissett19:

Nu jävlar får vi se till att ta ett guld så han får ett underbart avsked :)
Kommentera

blom23:
Japp, skulle vara jäkligt najs om han fick göra en "Melker" :)
Kommentera

65selander: Vi kan notera att den heliga kvoten 1,36 poäng/match dvs 75 poäng totalt stod sig för att klara slutspel. Brukar alltid hålla.

Vän af ordning har nu noterat detta i vederbörlig ordning...
Kommentera

Kommer sakna han :(
Kommentera

Fan vad jag hopas att Djurgårn väljer oss, skulle bli skitkul.Jag är trött på LHC, HV och Färjestads framgångar de senaste åren och vill se en uppstickare i semifinal, helst Brynäs givetvis men ska vi förlora en kvart så är det bättre att det sker mot Dif än mot Lhc.
Fulla hus förutsätter jag om det blir DIF men mot LHC så blir det nog glesare.
Sen har jag också känslan av att LHC har gått på halvfart den senaste tiden och har en växel till att lägga i, Djurgårn (liksom Brynäs) har kört rakt in i kaklet.

Saik är inte så troligt men, ja tack.

Jag måste erkänna att jag inte ville se OVE förlänga sitt kontrakt för två säsonger sedan men Sundlöv hade rätt och jag hade fel.

Festen kan börja!
Kommentera

JanT:

Så många poäng har vi inte tagit sen det blev 55 omgångar per säsong,dessutom att bli nollpoängade i 17 av 55 matcher är rätt okej av ett skitlag som Brynäs,HV nollade i 16 matcher för en jämföring.

Kommentera

JanT: hoppas det här slutspelet blir liknande färjestads och jörgen jönsson 09, fast med brynäs och molin istället :)
Kommentera

JanT: Är djävligt besviken på Ove.
Här har man en deal med MarcusElving om en hundring, där jag satsat på att Ove fortsätter ytterligare 1 säsong.
Där hade man verkligen fel (hörde du det, Lasse???)
Hur ska jag nu göra för att skylla ifrån mig?  :-)
Kommentera

Kungen abdikerar och våran frälsare och herde går ur tiden.. Ove..R.I.P.
Surt att Ove lägger av då han har ett år kvar men ändå respekt att sluta med flaggan i topp...
Ett sista gulf 2010 för Ove...

Redigerad kommentar

Kommentera

Tycker han gör rätt som slutar.. Förväntar mig dock att hans tröja snart förgyller taket i Läkerolen..

Om man ska hitta något negativt så vore det ju lite häftigt att se han spela med Molin den yngre om något år. :)

Allt har sin tid..
Kommentera

Gurra88: Ove... Tycker man skall göra som Foppa, att ge fan och spela sista matchen hemma.
Kommentera

65selander: Kollade på nåt ES extra på kanal 9 under kvällen. Gäster var Tomas Johansson och Petter Rönnkvist. BÅDA varnade för Brynäs, Johansson tippade dom som segrare. Tyckte det lät luddigt ända tills jag hörde Anledningarna. Överlägset bästa målvakten, försvaret, en trend som är spikrak. Vad som enl dom var lite sådär var Markströms rutin i slutspel. Who knows, det här kan gå långt.....

Ove slutar, det var fan så man fick en klump i magen när man såg det. Kommer knappt ihåg en laguppställning utan hans namn. En av de allra största i klubbens historia!!

Huge: Lägg ner snart, ditt hörn är så jävla inmålat att det är löjeväckande!
Kommentera

Fn nu blir man fuktig i ögat.
Legenden lägger av alldeles för tidigt.
Rubriken på text-tv när jag kom hem var inte bra för hjärtat, "Brynäs spelar slutspel för Molin!, lät ju som att han trillat av pinn!

Dackell, våga inte ens tänka samma tanke!
Kommentera

En sann hjälte som alltid kommer att kommas ihåg i Gävle! Starkt att sluta med flaggan i topp!

Respekt Ove!

Huge: Du kan behålla hundringen, jag nöjer mig med att jag hade rätt! ;)
Kommentera

Ove Molin gör en kanonsäsong för sin ålder. Nästan så man skulle vilja se honom fortsätta ett år till! Men bara att lyfta på hatten och hissa upp 21:an i taket :)
Kommentera

Vilken tid är "valen"?

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky: 19.00 på Canal+ Sport 1
Kommentera

MarcusElving: "Du kan behålla hundringen, jag nöjer mig med att jag hade rätt! ;)"

Man tackar, schangdobelt av dig....    ;-))

Annars har jag för vana att alltid pröjsa min förlorade vad.
Torskade ett sånt mot en luling för många år sen härinne på HS.
Jag blev tvungen att bli medlem i Luleå hockey supporterklubb, hua.....
Bara att bita i det sura äpplet.
Vi kan ju säga så här: jag lägger hundringen på medlemsavgiften i Brynäs IF istället.
Ok?   :-)

Kommentera

Huge: Haha, lät som ett jobbigt vad att torska det där med lulingen.

Lägg hundringen på medlemsavgiften du, blir finemang det! :)
Kommentera

Jag hoppas att någon av supporterklubbarna ordnar en fet banderoll med en hyllning till Ove!
Kommentera

MarcusElving: Ett helt Ove-tifo vore på sin plats, minst.
Kommentera

Hence: Håller med! :D
Kommentera

Hence: Huvudet på spiken. Vore mäktigt och skulle tagga honom än mer det sista..
Kommentera

Gurra88:
Varför inte ett Rödin tifo istället? haha!
Kommentera

zpith: ojojoj, Huge och JanT humor. Tror nog nästan dessa gubbar sket ner sig av skratt..;)
Kommentera

MarcusElving: Ja, helt klart!! Det hoppas jag också på! Ove Molin är Sveriges bästa 21:a ;)
Kommentera

Om ni nu ska hissa upp Molins tröja i taket. Blir det nummer 21 eller nummer 24?

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: 21 så klart eftersom det är det nummer han har haft längst i sin karriär samt även avslutar sin karriär med. #24 hade han runt 5 år bara om jag minns rätt.
Kommentera

65selander:

Jo, den logiken kan jag absolut köpa.

Jag menar Z hade ju 25 i A-laget i början men i dag så finns det väl ingen Timråsupporter som förknippar honom med annat än 20.

Men det var bara en fundering då jag pratat med en del Brynäsare som tycker att det borde vara tröja 24 som ska hissas upp.
Kommentera

65selander: Liten hyllning från hockeysossen i ämnet, nästan lite ståpälsframkallande

sossehockey.blogspot.com/2010/03/jag-vill-bara-tacka-ove-molin.html
Kommentera

SH: Ja vilken lirare! Bästa 21:an i elitserien 2010!
Kommentera

Vad sägs om ett Ooooooooooooooooooo varje gång Gammelsmurfen rör pucken under resten av sin karriär?
Kommentera

Keyser Söze: Ja, typ som när Luongo rörde pucken i OS. Hade varit coolt :D
Kommentera

Keyser Söze: En annan Smurf om Lill-Smurfen.
Kommentera

Ove ove ove..Vilken lirare!!! Man saknar ord...Mr Brynäs!! Blir tomt utan Ove i laget!
Kommentera

andreasknox: Ja vem ska nu åka runt och slasha (-:
Kommentera

« · 1246276