Brynäs IF

723733 inlägg · 7956 ämnen

Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......

« · 947846 Till forumet


Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse:

Pucken är en lustig figur...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry: Ja Hietanen tycker jag har varit ganska bra sett över säsongen. Visst gör han sina misstag, men det gör ju hela laget. Killen är ung och en spelare för framtiden.

Att Pucken sågar utan koll är ganska komiskt. Vi har sett ett par träningar tillsammans med följden att han frågar mig om vilka spelare som är vilka. Han har absolut inte järnkoll när det gäller andr spelare än de som varit i laget sedan brantings tid-...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Så var det dags igen...

Pucko: "Juuso Hietanen är en katastrofvärvning"

Ja du Pucken...det är du oxå! Tacka Lagen om AnställningsSkydd för att du fick vara kvar efter tidningsfusionen. I annat fall hade de nämligen gått efter kompetens. Då hade du arbetat som gästkrönikör på Kamratposten en ggr i månaden eller så...

Sen hyvlar han Ove Molin oxå. Kan inte hålla med. Ser han inte att Ove är en av ES bästa på att transportera puck i power play och se till att vi får kontroll i anfallszon. Sen att han inte producerar som förr... Åldern säger jag. Han gör i alla fall rejäl nytta i P.P.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Jompe: Du har helt rätt,Brynäs ledde med 4-3 inför sista,har för mej att "P" inte hade en av sina bättre kvällar......
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry: Vill minnas att första kvartsfinalmatchen mot FBK var helt jämn och kunde gått vilken väg som helst.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
arnio: ".......Angående Brynäs insats i slutspelet 2002 så måste jag säga att 0-4 i matcher alltid är en flopp och ger Keb helt rätt i sågningen av den insatsen....."

Ja men nu var det ju Pucken som skrivit detta.... Inte Keb va?.....eller har han också skrivit det....?

Att insatsen i slutspelet -02 var en flopp får stå för dig. Jag minns bara att tongångarna då var mycket positiva efter Brynäs insats.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Lunkan: Du glömde ett namn på den listan: Per Johan Johansson. Han var strålande i slutspelet 93.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Angående Brynäs insats i slutspelet 2002 så måste jag säga att 0-4 i matcher alltid är en flopp och ger Keb helt rätt i sågningen av den insatsen..
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
mitt förra inlägg hamnade i fel tråd, sorry.
Keb är härlig och kul. Att han ofta har samma åsikter som Brynäs ledning är väl inte patetiskt? Han tror på vad de gör och det är väl en åsikt god som någon?
Kul att läsa hans spalt och hans krönikor är det i alla fall och han förtjänar verkligen inte att hånas som han gör här på forumet ibland.
Om ni inte diggar Keb så behöver ni ju faktiskt inte läsa vad han skriver, låt karln va.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Brynäs är på G, tror att de har en viss chans att åtminstånde ge Frölunda lite problem. Det suveräna boxplayspelet kan bli viktigt liksom Holmqvist i målet om han kommer in i zoonen som vi vet att han kan göra.

Pressen ligger helt på Frölunda och det kan kanske ge dem vissa problem om Brynäs hänger med i matcherna.

Ska jag ge mig in på att spekulera i procent så har Brynäs kanske 40% chans i matcherna i Gavlerinken och 20% chans i Skandinavium, vad sedan procentchansen att Brynäs går till semi blir mäktar jag inte med att räkna ut, men vi snackar i alla fall procent och inte promille..

Go TIGERS Go Go Go....
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse:
Kan vara överrens att han i mångt o mycket är lite väl "smörig" gentemot föreningen.
Mycket är bra o blir bättre i föreningen.
Finns dock personer som har en annan syn på vissa saker o det vet säkerligen KEB om.

Debatter, synpunkter samt åsikter framförs inte alltid via nätet, debattsidor etc, eller hur din j...a kuppmakare:-)
Kommer du på mötet vid järnvägs museèt?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Vad beträffar Keb så är han eller snarare var han en plagierare av stora mått. Man kunde läsa en krönika i kvällstidningarna för att dagen efter se till och med meningsbyggnaden kopierad i Kebs krönika. Detta hände så gott som varje vecka.

Keb har väl ändå lite kultstatus och jag utnämner honom till Bengt Grives arvtagare vad gäller färgnyanser....:

"......De himmelsblåskrudade....." eller ....."....de svartgulrödskrudade skridskovirtouserna......" :-)
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
K*k också...matchen är slutsåld..hann man inte köpa nån biljettjävel heller..
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Intresset för matcerna verkar bara på topp

Ticnets 10 i topp lista just nu:

1. Brynäs slutspel 2006
GAVLERINKEN
2. Hultsfredsfestivalen 2006
Hultsfredsfestivalen
3. Färjestads BK Säsongen 05/06
Löfbergs Lila Arena
4. Slutspel 2006
Coop Arena
5. Linköpings HC SM-slutspel 2006
Cloetta Center
6. Sweden Rock Festival 2006
Sweden Rock Festival
7. Iron Maiden
Globen
8. Allsvenskan Malmö FF
Malmö stadion
9. SINGIN´IN THE RAIN
Oscarsteatern
10. SATURDAY NIGHT FEVER
Oscarsteatern
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
58Ollie: Keb är även han en kappvändare av storformat. Han har verkligen svårt att hålla en egen linje utan utgår hela tiden ifrån att Brynäs gör rätt. Man skulle nästa kunna tro att det är Kebban som styr Brynä, ger direktiv till styrelsen. Så likt är det. Att utgå från ledorden att man som journalist kritiskt skall granska utan att vara supporter håller inte. Jag skulle vilja byta ut "kritiskt" och lägga till "förutsättningslöst" istället. Hur som helst...

Keb verkar nästan rädd att stöta sig med Brynäsledningen och försvarar dem oavsett fråga. Det är för mig helt ofattbart att en människa som sett Brynäs samtliga hemmamatcher i Gavlerinken inte har några egna åsikter. Han har varit med under alla år under "stormaktstiden" och jag vill minnas att han hade en vassare penna då...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
skit i karfan, han är en typisk gävlebo..
keb är kung
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry: Hemmamatcherna var ju jämna,där hade ju Brynäs FBk på gaffeln, i den första matchen har för mej att Mattias Petterson kastade in några puckar,den slutade 4-5,den sista hemmamtchen var ju oxå jämn,Jönsson avgjorde i Sudden.......däremot vek Brynäs ner sej i matcherna i LLA,2-7 och 3-7........men FBk hade ju ett riktigt bra lag då,o Brynäs levde väl forfarande mycket på Molin-Larsson-Bissett då!!

Nu har vi ju ett jämnare lag rakt över iaf på forwardsdsidan,kanske lite fler toppar då,däremot kanske backarna var lite bättre då med Christer Olsson,Djoos,Sjödda,Henke Renberg,P3,Daniel J.

Men Pucken är ju Pucken......
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Så var han igång igen med sina floskler.......

Ok! Jag vet att det knappast är någon succé att torska fyra raka i en kvartsfinal men faktum är att det FBK Brynäs mötte i slutspelet-02 var ruskigt starka och vann väl sedemera SM-guldet det året.....?

Brynäs gjorde en godkänd kvartsfinalserie och pressade faktiskt blivande svenska mästarna i minst två av matcherna. (Mike Harder show......samt att Jonas Soling gjorde sina bästa matcher i BIF-tröjan just då)

Ändå har nu vår käre lokaltidningskrönikör fullständigt sågat den insatsen jämte fotknölarna vid två tillfällen den senaste veckan. Senast dags dato:

".....Det får inte bli som senast Brynäs var i kvartsfinal, 2002 mot Färjestad, då man vek ner sig i fyra bedrövliga matcher och försvann snabbt ur slutspelet....."

Karln verkar låtsas (Läs:tro) att han har koll men i realiteten är han så långt ifrån detta tillstånd man kan komma......
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Varför ska jag försöka vara realist? Det blir alldeles för tufft i vår. Nej jag sitter här på mitt feta arsel och drömmer om riktiga förstärkningar! När dom uteblir får jag drömma vidare till nästa fönster snälla väck mig inte.

Nu ska jag luta mig tillbaka och drömma om 93 spelade inte BIF lite mer underhållande då !?


Larsson, Peter, Gozzi, Anders, Ove Molin
Lindman, Mikael,
ZZZZzzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZ
Melkersson, Tommy
Olsson Christer
Scerban, Bedrich,
ZZZZzzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZ

Bissett Tom, Huss Anders, Larsson Jan
Dackell Andreas, Jonas Johnsson, Tallberg Thomas
Gällstedt, Niklas,

BIF-MIF 8-0 BIF-MIF 5-0 semifinal
ZZZZzzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZ
Väck mig INTE
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Ett bra resonemang från wikegårds webbkrönika ;)

där det står: Wikegård imponerad av Leif Boork
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huss:
Öhrstedt har spelat som högst i allasvenskan i hela sitt liv, så vad kan man begära av honom?

Efter Altmeister så rankar jag Rodrigo som våran andreback följd av Daniel Johansson, Sundqvist och därefter kommer Örat...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......

Håller med, GävleLasse:

Sex rejäla backar, kanske Heineken, är helt o.k - men att bara antyda att ni behöver var sin cykelkedja när testosteronet går överstyr är bara för mycket. Skaffa en box-boll istället.

Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Lunkan: Försök att vara realist... att inte Brynäs håller måttet just nu är en sak men försök att hålla lite perspektiv på saker och ting.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: vad sägs om sex rejäla backar och 2 helt nya kedjor som vet var målet finns?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: Nej att Boork skulle skicka iväg honom till Almtuna finns inte...

Att vi behöver förstärkningar är uppenbart. Vi skulle behöva minst en back till och helst två centrar till.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: AJ vore den absoluta drömvärvningen i detta läge, men det kan man nog se i stjärnorna efter..
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: "Nej du kära Huge SÅ bra backar har vi inte så att du kan påstå att Brynäs backar skulle vara så långt ifrån Almtuna man öht kan komma..."

Jag svarade på påståendet att Örat borde vara på väg till Almtuna pga strulet igår.
Finns inget som i dagsläget tyder på att Boorken skulle skicka tillbaka en av våra mest stabila backar. Oavsett om du jämför honom med Frölundas eller Almtunas. Bedömningen måste ju göras mot bakgrund vad han presterat hittills i Brynäs, som enligt dig tydligen har en backuppsättningen som bara håller AS-klass.
Bortsett från Ragnarsson så håller våra backar iaf högre klass än Almtunas.
Vi skulle behöva en riktig fältherre därbak, en Tuulolatyp.
Plus Andreas Johansson därframme. Lägg allt krut på Andreas, säger jag.
Han är väl en av de få klasspelare som verkar vara ledig för stunden.
Eller...?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: Kommer aldrig mer att lita på dig! Du lovade 3 pinnar igår:-)
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: "Tycker inte att man kan jämföra dessa båda fall och dra slutsatsen du gör.
Örat har varit en av våra bästa och stabilaste backar. Han är så långt från Almtuna som man öht kan komma."

Hade Öhrstedt spelat i HV eller i Frölunda och haft en plats bland topp 4 så hade jag kunnat hålla med dig. Tyvärr så håller inte våra backar mycket högre kvalité än Almtunas backar. Att en back kan komma in från Almtuna och vara så pass tongivande som han varit bland Brynäs backar tycker jag mer pekar på att vi har ruggigt dåliga backar. Att slå ifrån sig i panik klarar de flesta. Men hur många av våra backar fixar resten? Säkra uppspel? distinkta förstapass? Bra backskott? Nej du kära Huge SÅ bra backar har vi inte så att du kan påstå att Brynäs backar skulle vara så långt ifrån Almtuna man öht kan komma...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huss: "Sen är frågan hur Boork kommer behandla Öhrstedt med tanke på hans sågning av Boyle förra säsongen. Baserat på Boorks tidigare konsekventa agerande och raka linjer så lär Örat hamna i Almtuna."

Boyle var en välavlönad NHL-back som emellanåt tillät sig lite divalater, enligt Boorken. Slappt och nonchalant spel blandades med bra insatser.
Det var väl mest det (inställningen) som retade Boorken, skulle jag tro.

Tycker inte att man kan jämföra dessa båda fall och dra slutsatsen du gör.
Örat har varit en av våra bästa och stabilaste backar. Han är så långt från Almtuna som man öht kan komma.
Ett enstaka olyckligt ingripande tror jag knappast ändrar på detta faktum.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
rafalski: Bilinbrott?
Går det inga pendeltåg från Järfälla, eller....? ;-))

Ja, jag led verkligen med spelarna igår.
Både sylf och jag skrek som skogstokiga när vi tog ledningen med 3-2 och jag sa att det här släpper vi ALDRIG.
Tyvärr så åker vi på ett riktigt skitmål rent ut sagt.
Örat säger visserligen att han borde ha rensat i rundeln men det stämmer isf inte med hans åksätt och agerande strax innan han får tag på pucken bakom målet.
Dels så tappar han balansen en aning och kommer därmed i ett sådant läge att en rensning via rundeln inte hade gått att genomföra på ett bra och resolut sätt.
På bilderna ser det iaf ut som att han redan bestämt sig för att rensa mellan deras backar.
I övrigt håller jag med: tomten får gärna komma med 6 pinnar i säcken.
Det är det enda jag begär av denna jul....
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huss: Tycker också att Pucken går alldeles för långt i sin kritik av Öhrstedt.
Sen är frågan hur Boork kommer behandla Öhrstedt med tanke på hans sågning av Boyle förra säsongen. Baserat på Boorks tidigare konsekventa agerande och raka linjer så lär Örat hamna i Almtuna. Tror emellertid inte han vågar gå så långt denna gång.
Kul att det går så bra för Månsson och att Molin åker skridskor som i fornstora dagar.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: Kunde tyvärr inte se matchen live igår, bilinbrott, men följde den på PPV. Tycker Brynäs gör en riktigt bra match, framförallt sista halvan. Att sen allt raseras sista minuten känns ju riktigt blytungt. Jag lovar att både hund och fru flydde när Djurgården kvitterade.

Annars känns det som om bortaspelet förnärvarande är bättre än hemmaspelet. Nu krävs segrar mot både SSK och LIF om det ska bli någon julfrid för laget och familjen. Men som sagt gårdagens förlust var den klart tyngsta denna säsong. Hoppas laget kan mobilisera kraft nog att avsluta bra inför juluppehållet.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huss: Nu skulle vi vara positiva. ;-)))
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
JanT: Och ökat avståndet mot DIF uppåt....
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: Nu är det dags för lite positivt tänkande!

Tänk om TIK torskar mot FBK idag? (inte helt omöjligt) Då har vi plötsligt tagit in 1 poäng på sista slutspelslag och behållit avståndet nedåt!
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry: Ja, vår puckade tomte går inte av för hackor.
Så här svarar han på ett inlägg i sin blogg, där ngn kritiserat honom för att inte stötta laget:

"Pucken svarar:
Rätt påpekat, att vara supprter handlar om att stötta laget och driva på.
Men, vill påpeka att jag inte är någon supporter. Min uppgift som journalist är att kritiskt granska föreningens alla delar och med blåslampa tända de felaktigheter som uppenbarar sig."

Ingen har begärt att han som journalist ska stötta laget.
Att "kritiskt granska" verkar vår tomte iaf ha tolkat rejält bokstavligt:
kritisera så mkt som möjligt.
Att seriöst kritisera innebär att ta hänsyn till omständigheterna kring det som kritiseras, och därefter komma med ev kritik: negativ, positiv eller lite av båda.
I fallet med Örat så nedlåter vår krönikör sig tyvärr till att agera exakt som en besviken supporter.
Trots att han påpekar att han inte är ngn supporter, utan en kritiskt granskande journalist.
Att Örat tar på sig hela skiten vittnar om storhet som spelare och att han tar sitt ansvar.
Pucken har helt tappat proportionerna och i besvikelsen och frustrationen över att det var så nära 3 pinnar, så får han verkligen det som Rodrigues felaktigt anklagar Örat för att ha fått: ett hjärnsläpp.
Man kan ju göra jämförelsen med vårt kvitteringsmål senast mot Mora.
Sjödins mål i slutsekunderna såg ju inte helt otagbart ut för deras keeper.
Konstigt att inte Pucken sågar Vehanen lika mkt som han nu sågar Örat?
Det var ju isf två "tabbar" som resultatmässigt var lika försmädliga för respektive lag.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry: Pucko har sannerligen spårat ur totalt. Visst var Öhrstedts båda tavlor oerhört klantiga, men att ägna en krönika åt detta? Puckos blogg går tyvärr i samma stil....
Kommentera

Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Denne man skulle kunna bli en följetong. Sämre sportkrönikör finns inte. Tycker SI ena dan för att nästa dag propagera för SÅ. Minns hur han sågade valet av Boork i början med uttalanden om att "....det känns inte fräscht" etc. Några veckor senare hyllar karln valet av Boork och nu verkar han börja tveka igen. Vilken kamelont.....

Dagens krönika ägnas nästan uteslutande till att såga Öhrstedt. Visst!- Jag blev också förbannad på karln igår men som yrkesjournalist får man inte låta sin egna ilska gå ut över sin proffessionalism på det sätt som Pucken gör. Genom hela krönikan lyser mannens bitterhet igenom och döljer fullständigt en strimma av ev. hockeykunnande. Nej, Keb! Allt är förlåtet! Kom tillbaka.....!!

www.arbetarbladet.se
Kommentera

« · 947846