Brynäs IF

723745 inlägg · 7956 ämnen

Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......

« · 947896 · » Till forumet


Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
rackham: Jovisst, generationsväxling. Problemet är att vi nu ska försöka göra det under brinnande säsong. Vi har en trupp som ser ut som Nederländerna; väldigt bred, inga toppar. De enda spelare vi kan låna ut för att sänka lönekostnaderna för att kunna förstärka truppen är de yngre, lovande spelarna. Att försöka låna ut spelare som Johansson, Hauhtonen eller Hermansson skulle bli problematiskt av uppenbara skäl.

Inför nästa säsong är det storstädning som gäller. Måste vi verkligen ner i AS för att förändringstrycket ska bli tillräckligt stort för den storstädningen?

Den här säsongen kommer att bli ytterligare en i raden av cliffhanger-säsonger där målet är nytt kontrakt, inget annat, Otroligt trist.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Jompe:
Följande spelare löser sig självt, förutsatt att ni inte förlänger kontraktet med dem:

Daniel Sperrle
Markus Korhonen
Nick Angell (artistkontrakt)
Antti Hulkkonen (Långtidsskadad)
Daniel Johansson
Linus Morin (Utlånad till Västerås IK)
Peter Nolander
Tommy Sjödin
Janne Hauhtonen
Sebastian Karlsson
Mikael Lind
Richard Gynge (Utlånad till Västerås IK)
Johannes Salmonsson (Utlånad till Rögle BK)
Mathias Månsson
Ove Molin
Lars-Erik Spets
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse:

Precis. Framför allt de snabba och hårda passen i kombination med förflyttningar så att avsluten kommer bakom ryggen på motspelarna. Nu har alla fri sikt när fösarna kommer...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Jompe:

Ja, Mormor får gunga på där i gungstolen... han har byggt truppen för Boork-spel och nu är det historia.

Rätt skaplig omstrukturering som behövs, och under säsong.

Men, vad fan, hela världen är full av hockeyspelare. Allt kan hända fram till 31/1. Om man vill det...
Det är bara att ösa!
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Jompe: Ja så länge våra "stjärnor" heter Dackell, Sjödin och Molin så kommer ingen förändring att ske. Så länge vi har en sportchef som år efter år felsatsar i lagbygget och en organisation som är lika ineffektiv som överrepresenterad så kommer vi ingen vart.

Det känns nästan som att det skulle behövas en realitycheck med tillhörande volta nere i AS för att få en ändring på det hela.

Att man "satsar framåt" med unga talanger är ju endast något man lagt sig till med. Vart finns satsningen? Det är bara att ta sig en titt på åldern hos de spelare som förväntas ta sitt ansvar...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Metal Guru: Precis. Av de spelare vars kontrakt går ut till sommaren skulle jag föreslå att man överväger förlängning med Månsson, Lind och Angell. Gynge har jag sett för lite för att kunna bedöma.

Vad en sådan storstädning betyder i termer av scouting förstår alla. Där har vi ett annat problem.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse, rackham: Man behöver inte vara raketforskare för att inse att Sundlöv har ett mycket stort ansvar för att det ser ut som det gör. Självklart är det så. Självklart måste Mormor komma ut från sin håla, visa upp sig, förklara, agera. Genom att inte göra det kastar man rookien Östblom till medierna.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Jompe:
Målvakter
#1 Daniel Sperrle 07/08 UT
#1 Markus Korhonen 07/08 UT
Ny första målis prio #1

Backar
1 Nick Angell 07/08 Försök behålla
2 Antti Hulkkonen 07/08 UT
3 Daniel Johansson 07/08 UT
4 Linus Morin 07/08 Behåll
5 Peter Nolander 07/08 UT
10 Tommy Sjödin 07/08 UT

Centrar
1. Janne Hauhtonen 07/08 UT
3 Sebastian Karlsson 07/08 UT
5.Mikael Lind 07/08 UT

Forwards

Richard Gynge 07/08 UT
Johannes Salmonsson 07/08 Behåll
4 Mathias Månsson 07/08 UT
8 Ove Molin 07/08 UT
11 Lars-Erik Spets 07/08
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse:
Du vill behålla Spets..?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Metal Guru: Ja jag har inget emot spets. Han är en billig och lojal spelare som gärna nöter på i fjärdelinan. Ser man på hans insatser så kan man knappast lasta honom för det dåliga spelet. Det är inte han som förväntas leverera.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse:

Ja, fjärdelinan har vi många spelare till... för många. Och det gör att vi inte har toppen som de lag som finns i toppen har...

Hoppet står till the Hunchback-line!
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Skall man gå efter din lista så blev det inte många kvar att göra ett lag av till nästa säsong. Dessutom är inte någon av de kvarvarande några stöttepelare att bygga runt. Det blir dyrt att skaffa ersättare. Finns det ekonomi för att klara av detta?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Nu jävlar gäller det!
Grabbarna är taggade, Olov är fokuserad och HS håller andan.
Jag känner det i hela kroppen, i eftermiddag blir det tre poäng!
Tyvärr blir det inte brynäs som kniper poängen...
Matchtips BIF-SSK 0-4.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Lite skoj att läsa Puckots senaste krönika så här efter matchen när man inte har läst den tidigare! =)
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten: Vi har vunnit en skön och stor seger mot Södertälje, men det är lång väg kvar att vandra, 3-4 segrar till på raken, då kan vi börja prata om en vändning.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
70 Rodrigues: Så sant så...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
70 Rodrigues: Det var ändå rätt så skoj att läsa krönikan så här efteråt! =)
Och vi var har ju trots allt 3 segrar på de 4 senaste matchern...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten: Förstår inte hackandet på krönikör Persson. Tycker det han skriver är jättebra sanningar om och kring Brynäs. Som vissa andra stryker han inte laget, ledningen och hela organisationen medhårs när allt bevisligen inte fungerar som det ska. Nu vann Brynäs och jag är säker på att laget då också får rättmätigt plusbetyg av AB-Persson i morgon. Kommer tonen i hans krönika ändå att vara åt det sansade, något balanserade hållet är väl det också riktigt. På tisdag kväll runt 21.30 kan vi ju vara lika bedrövade som tidigare igen, om Linköping kör över Brynäs på nytt.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Vad får dig att tro på Morin?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Peja: Morin duger som bredd. Kör man ut de backar som jag skrev så får vi in 4 bättre backar, det räcker gott
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Angell, Hietanen, Kankaanperä, Sundqvist, Carlsson Andersén... 6 backar med kontrakt (om Angell stannar), om backsidan ska bestå av 8 backar kan jag inte se hur det skulle kunna finnas plats för Morin. Det finns ju redan andra breddbackar kontrakterade.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Peja: i och för sig...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Clarence: Nu förstår jag inte vad du menar! Pucket är väl en av de största kappvändarna som finns!!
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten: Är man kappvändare om man som journalist ge beröm och kritik när den är befogad?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Nä absolut inte... Men om man ena dagen höjer laget till skyarna för att sedan totalsåga dom en annan dag så tycker iaf jag att man är en kappvändare. Sedan kan man ju självklart kritisera eller berömma laget när de gör en dålig respektive bra insatts.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten:

Det är ju rätt pinsamt att både Keb o Pucken skriva krönikor i GD/AB.
Kommentera


Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten: Så Pucken skall alltså fortsätta på inslagen linje och kritisera laget trots en 10-2 vinst?

Att man rycks med i yran efter en defilering är inte ett dugg konstigare än när man bevittnar 0-6 efter 20 minuter i torsdags.

Det viktiga i nuläget är att förvalta medgången på bästa sätt. Först en bra insats på tisdag och sedan kommer den hyperviktiga matchen på torsdag.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten: Underbart!
Pucken i ett nötskal.... :-)
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
skönt att man trodde på seger
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
moreten: ""Det känns inte riktigt fräscht med Boork i Brynäsbåset."

Bengt Persson, Arbetarbladet i måndags.

"Det blir spännande med Leif Boork vid rodret."

Bengt Persson, Arbetarbladet i tisdags, avd Geflar vilket drag."

Tvp citat ryckta ur sitt sammanhang. Att det kunde bli spännande med Boork i båset vet vi ju alla att det kunde bli och bristen på fantasi i t ex formeringen av laget kändes inte fräsch...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Det är väl en sak att #ryckas" med...

Men jag anser ändå att Pucken är en kappvändare!

Från att på måndagen en vecka säga "Det känns inte riktigt fräscht med Boork i Brynäsbåset."

Till att dagen efter säga
"Det blir spännande med Leif Boork vid rodret."

Det kallar iaf jag för kappvändare, och jag vet att många håller med mig
Kommentera


Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Kan du visa upp Puckens uttalanden i sin helhet?
Annars blir ju ditt snack om "lösryckta citat tagna ur sitt sammanhang" inte mer än en gissning.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: Det finns ingen anledning, både du och jag vet att dessa är lösryckta citat från Pucken krönikor.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Ja, att dom är lösryckta råder det nog inga tvivel om. Men frågan är om Pucken i båda citaten försöker ge sitt allmänna omdöme om Boork som tränare, eller ifall citaten gäller två helt olika saker, typ det du var inne på?
Och för att avgöra detta så måste man se i vilket sammanhang dom resp citaten är hämtade från.

Själv är jag lite kluven i frågan.
Dels kan jag mkt väl tänka mig att Pucken agerat jättekappvändare men samtidigt kan jag inte släppa tanken att det är Anrell som försöker få till en konstgjord floskel sas, genom att sätta ihop två lösryckta citat för att få det att se ut som om Pucken ÄR en kappvändare.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Huge: två citat, tagna från -05? Vi vet inte VAD som kommenteras öht. Och vad gäller denna floskeltopp som administrerar av den högt aktade Anrell...

Nej, det blir att gräva fram bättre exempel på Puckens kappvänderier. Jag vill passa på att påpeka att jag INTE tycker att Pucken är bra. Men att kalla honom kappvändare håller inte.

Ta dig själv som exempel. Efter matchen i torsdags var du inte vidare aktiv medans du är bra mycket mer aktiv ikväll. Kappvändare?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Kan ju tänkas att man ibland har lite andra saker att göra, än att försöka rättvist balansera upp sina inloggningar mellan förlust- och vinstkvällar...

Håller med om kappvändandarbeteckningen på Pucken. Det kanske inte är det rätta ordet, eftersom han ofta är mkt konsekvent i sina onyanserade och överdrivna skriverier.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Nu gäller det att skära tunna skivor av den här framgången...
Kommentera


Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Dags att begrava en gammal tråd en gång för alla. R.I.P. "Pucko Krönikören". Hoppas du lyckas bättre som pensionär...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry:

= )

Ja, man undrar vem de skall sätta in i stället...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
rackham: Redan klart! Blir Stisse... Ett uppköp!
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
bradberry:

Ok, då väntar vi på "patetiske puckot Stisse pucklar på"... = )

Nä, det blir säkert bra.
Kommentera


Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Sitter här och funderar på att gå och sova, men är rädd för mardrömmarna om kvalserien.....

Vad att göra?
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Bissett19: Can't keep a good man down...
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Lesky: Om du tänker efter riktigt noggrannt så hittar du säkerligen flera saker i livet som du för det första kan påverka själv och för det andra betyder mer för dig än Brynäs IF.

Fokusera på dem och låt BIF leva sitt eget liv.

Om så ej är fallet rekommenderar jag psykoterapi, det lär behövas.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
Lesky: "Vad att göra?"

Face the reality!
Vi kommer att spela i Troja, Mörrum och allt va det heter nästa år. Klubben har misslyckats med ALLT!
Herman, Vas, Alcen, Björne mfl mfl skulle inte ta en plats i ett AS lag ens, men i Brynäs spelar dom nonstop. Att man inte lyft fram fler juniorer är skandal och jag ger mig fan på att utan Olofs desperata chansning förra året, så hade Korhonen fortfarande stått i kassen och Markström hade ruttnat bort.
Men var lugn, de kloka inom föreningen kommer ändå att sitta kvar, tycka att vi hade otur etc, och tycka att vi har en bra gruppdynamik och en bra trupp.
Kommentera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
sylf: Mwn tänk så här då alla negativa experter som häckar här inne, biljetterna blir billigare i AS så då kommer era pengar att räcka till mer folköl som gör er om möjligt ännu mer negativa!!

Det känns väl bra? Ja just INGET får ju kännas bra här inne!!!
Kommentera

« · 947896 · »