Brynäs IF

726971 inlägg · 7960 ämnen

Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?

« · 697958 · » Till forumet

Sv: Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?
Gusten: Jag tycker att Namtrac har mkt bra synpunkter.
Tror heller inte att Hulken är ngn ny Tuulola, men blir helt klart ett bra tillskott. I klass med Sulku, skulle jag tro. En frisk sådan, alltså...
Om Sjödda stannar, så har vi som jag ser det, en bra blandning av offensiva och defensiva backar. Nästan så att de offensiva är i majoritet, vilket kanske kan förklara värvningen av Nolander.
En ny Pekkala kan jag iaf garantera dig att han INTE är..... ;-)
Kommentera

Otroligt! När vi har äntligen blivit av med Kuparinen får vi en ännu sämre spelare... Mamma mia, shoot me!!! Hans nya smeknamn blir Nollan!!!
Kommentera

Huge: Namtrac skriver ungefär det jag skriver (punkt 1 & 2), dock mer "sansat", jag upplever fortfarande efterdyningar av chocken över det väntade...ja ja jag vet att det är motsägelsefullt, men det hade ju varit kul att bli positivt överraskad nångång.

Hulken = Pekkala, Sulku eller Tuulola...spänningen är olidlig!

Jag hoppas innerligt att Sjödin fortsätter för annars är risken överhängande att Ström är ersättaren....
Kommentera

Namtrac: "Det viktigaste att poängtera här är att den negativa reaktionen ska ses i en större kontext än bara i hänseende till Nolanders statistik.

Vad jag menar med det är att i mina ögon så är reaktionerna mer än missnöjesvotering över 1) besvikelsen över att inte en stjärnback skrivit på och 2) över Sundlövs iver att redan nu spika en trupp."

Du kan få ytterligare en faktor som spelar in, och jag tror att det är den som är den mest fundamentala i många resonemang:
att de flesta redan från början har undervärderat hela laget och mer eller mindre bestämt sig för att vi inte är speciellt bra som lag betraktat.
Vilket jag anser vara en felaktig analys.
Vi är definitivt mkt bättre än vad många härinne påstår.
Ibland är det ju direkt pinsamt att läsa alla sågningar och annat dravel, som har noll substans.
Kommentera

Gusten: Ja, chocken kom nog pga att alla förväntningar kom på skam angående en toppback. Men ngn toppback hade det ju heller å andra sidan inte ryktats om, utan det var ju frågan ifall det skulle bli Angell eller ngn likvärdig, som jag ser det. Därför känns besvikelsen över att det blev Nolander lite malplacerad, sas. Nu fick vi ju en minst lika bra back, skulle jag tro. En som dessutom har ES-vana.
Och skulle det visa sig att Angell fått ett bättre bud från ngt annat lag eller att han av andra anledningar tackat nej, så är det ju bara att acceptera faktum.
Sjödda är jag övertygad om kommer att fortsätta.
Kan du se Sjödda framför dig i LA nästa säsong, som åskådare?
Sätter mina kunskaper som människokännare på spel, i detta fall... ;-)
Kommentera

Huge: "Jag ser iaf Nolander som en fullt likvärdig ersättare till just Angell"

OK,så han är alltså ersättare till nån som aldrig spelat i klubben?!

Har jävligt svårt att tänka mig nån högre tabellplacering nästa säsong med den här truppen.Utan att för den skull döma ut de nya tillskotten innan jag sett dom spela.Men jag trodde i min enfald att det skulle ploppa upp lite tyngre namn är vad som skett.När dom plockade Salmonsson så inbillade man sig att det var en spelare för framtida bruk.Som det ser ut nu måste han få sitt stora genombrott nästa år.Backbesättningen blir nog likvärdig den senaste säsongens.Boorkens filosofi bygger helt på kollektivet där spetskompetens inte får existera,ingen får sticka ut åt det ena eller det andra hållet.Låter som KPML(r) på 60-70 talet.Ska det här laget snitta 6500-7000 i den nya arenan så måste dom överträffa sig själva i varje omgång.
Kommentera

Suck! Om Brynäs gästbok var gnällig tidigare så slås nya rekord numera på daglig basis. Ungefär som att höra en symfoniorkester stämma instrumenten innan ett framträdande. ;)

Det känns som att de senaste årens kräftgång och överåriga lagbygge gjort en hel del här oförmögna att se att utvecklingskurvan numera pekar uppåt, med ett ungt, hungrigt och talangfyllt lag.

Lycka till Nolander, Ström och grattis till ett riktigt kontrakt Morin!
Kommentera

Huge: Jag kan mycket väl tänka mig att Ström är en ersättare till Lavins som inte kommer förrän i oktober. Då får han en ärlig chans att visa att han håller måttet.

ALLA nyförvärv är intressanta tycker jag. Lite synd bara att det inte har rensats upp bland det "gamla gardet". Jag tror inte att man behöver vara sådär jättemeriterad att sno en plats av Casselståhl. Betänk att vi har genomlidit en säsong med en hel del dåliga backar.

Vad gäller Agnell så får vi hoppas att han skriver på. Men jag undrar fortfarande... VART är de tunga pjäserna?
Kommentera

sylf: "OK,så han är alltså ersättare till nån som aldrig spelat i klubben?!"

Ja, så kanske man kan se på saken.
Men poängen var ju att Nolander och Angell i mina ögon håller ungefär samma klass, beroende på hur man tänkt sig att använda dom, och vilken typ av back man vill ha.
Att i det läget totalsåga Nolander men hylla Angell, utan att man sett ngn i aktion, känns lite väl överdrivet.
Kommentera

Huge: Enligt alla Moringar som figurerar här så är ju Nollan en defensiv back,knappast nåt man kan beskylla Angell för att vara.Men som sagt,ingen ska dömas utan att få visa vad man går för....Men jag undrar verkligen..
Kommentera

GävleLasse: Ja, det där med Lavins och Ström låter ju mkt troligt iaf.
Sen håller jag med om Casselståhl. Nu när Kupan är borta så ser jag honom som den back vi kanske har lättast för att undvara.
Någon eller några tunga pjäser tror jag nog vi kan glömma i nuläget.
Det blev ett par halvtunga, men det är ju heller inte fy skam.
Tror som sagt att laget generellt sett är lite undervärderat härinne och att många kanske glömmer att årets upplaga av relativa nykomlingar har fått ett års rutin och härdning.
Egentligen är ju läget på backsidan, vad beträffar Sjödda, ett win-winläge:
Slutar Sjödda så måste man öppna plånboken och om han fortsätter så tackar vi och tar emot.... ;-)
Kommentera

Huge: Jag har sett Nolander ett flertal gånger denna säsong. Han påminner väldigt mycket om Casselståhl, liten, gör lite poäng och har svårt att plocka bort spelare som väger mer än Ove Molin. Det ska bli väldigt spännande att se honom i brynäs...Mora hade tydligen råd att offra honom, trots att han var så duktig.
Kommentera

Falken:
Vi har alltså värvat en offensiv back som gör 2 poäng på en hel säsong...
Nån som vet om han inte fick nytt kontrakt av Mora? Blev han ratad av Mora?

Känns som att den här killen tar Morins plats som 7:e back...
Kommentera

Bissett19: Anus är ju säker något Huge kan svara på, han har ju alla lösningar alla kategorier, alltid!!
Kommentera

70 Rodrigues: Man blir lätt expert på anusfrågor härinne.
Min diagnos beträffande dig själv, är att du nyss öppnade ditt övre anus och ut kom det vanliga: skitsnack... :-)

Känns det jobbigt när vi försöker debattera hockey härinne?
Kommentera

GävleLasse: Ja, låt oss hoppas att Nolander inte är en ersättare för Agnell.
Nolander var väl på gång för ett par år sedan och är ingen dålig spelare.
Problemet är väl att vi börjar få lite väl många av dessa "second chance" spelare. Nolander, Hulken, eventuellt då Ström och till viss del Almtorp och Hermansson. Det jag saknar är säkra kort på backsidan, samt då en målskytt.
Kommentera

Huge: Debattera? Om det kommer skitsnack ur Rodrigues mun kommer det garanterat Blommor och bin ur ditt anus. Det verkar inte spela någon roll vem brynäs värvar enligt dig. Skulle brynäs skriva ett 5-års kontrakt med Fokin skulle du säkert ha positiva åsikter om det med. Varför kan du inte erkänna att du är besviken?
Kommentera

Huge: Vilket vänta patetiskt svar, kom med nytt någon gång!! Hur gammal är du, ibland är d ju lunarvarnig på dig, du refererar ju till d så ofta? Tycker du ska fråga din fru istället, Barbara :-)
Kommentera

Huge: Men herrejesus vilket liv det blev över värvningen av Nolander. En kille som har 2 elitseriesäsonger bakom sig vilket det troliga alternativet (som det nu inte blev) Nic Angell definitvt inte har. (han spelade visst i Norska ligan 04/05)

Hade all den här skiten vällt fram om den i ES-sammanhang helt oprövade Angell värvats? Troligen inte......Snarare hade alla prisat Sundlöv.....

Varför inte ta och lyssna på MIK-supportrarnas omdöme av Nolander?

Ström? En intressant spelare som gjort bra ifrån sig i SAIK 03/04.

Slutligen; Aphac - Jag minns mycket väl vad du sade när "Bommen" värvades...."Varför är de så bra? De är ju så biillliiiggaaaa!" Är det inte lite korkat att döma ut folk på förhand i parti och minut?
Kommentera

JanT: Varför inte ta o lyssna på Huges omdöme om Jamie Ram :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det har jag redan hört...;-)

Allvarligt talat förstår jag inte uppståndelsen. En ES-back värvas istället för en Allsvensk dito och hela GB'n exploderar.

Beats me......
Kommentera

JanT: Är allt med Brynäs ALLTID det bästa??
Kommentera

Huge: "–Nu hoppas jag kunna utvecklas i Brynäs. Det ska bli spännande med Boork som tränare, han ville ha mig till Hammarby för tre-fyra år sedan, säger Nolander till Gävle Nyhetsbyrå. "

Du som brukar svänga dig med ordspråk.. Vad sägs om "Gammal kärlek rostar aldrig" ;)

Se länk för hela artikeln
Kommentera

JanT: "Istället för" är det säkert det? Hade gärna sett Agnell också.
Kommentera

JanT: Väntat svar"scream like a pig"!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Är du ute på paddeltur, Tony?
Kommentera

JanT: Det borde väl du vet i såna fall??
Kommentera

70 Rodrigues, JanT: Spänningen är oliiiidlig.. vem skall tappa tvålen först?
Kommentera

Tyckte mig se någon kommentar från någon annat lag om att Brynäs GB led av inavel i kubik. Känns som man hört detta banjospelande förut...
Kommentera

GävleLasse: Dont even go there :-)
Kommentera

Huss: I detta fall handlar det om två motpoler som saknar argument... av den enkla anledningen att de vet "jack shit" om spelaren ifråga.. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: "Är allt med Brynäs ALLTID det bästa??"

Visst inte....Men i detta fallet står jag helt frågande. Hur ända in i glödheta h-e har Angell helt plötsligt blivit en backklippa av guds nåde?

Man kan nästan ta på besvikelsen när Nolander presenteras som alternativ.

För visst är Nolander ett alternativ till Angell, något annat ser inte jag.
Kommentera

JanT: När har jag ställt Angell mot Nordlander??
Kommentera

70 Rodrigues: "Vilket vänta patetiskt svar, kom med nytt någon gång!! Hur gammal är du, ibland är d ju lunarvarnig på dig, du refererar ju till d så ofta?"

Kanske inte så konstigt att du fick ett patetiskt svar. Men hade du väntat dig ngt annat efter ditt debutinlägg angående Nolandervärvningen?
Jag sänkte mig ju bara till din egen nivå. Konstigare är det inte.
Kommentera

Huge: Bönder på bönders vis?
Kommentera

Huge: I rest my case!! Kom igen nu magister Huge, något nytt måste väl du ändå kunna klämma till med?? Varför tänka efter innan man säger något, det är ju som att torka sig arslet innan man har skitit, eller vad säger du??
Kommentera

Huge: I ditt tempo på att skriva inlägg så skulle du inte överleva 2 minuter på Lunar ;)

Innan ni försvarar, bedömmer, dissar eller något annat om denne Nolander..Låt killen få göra i alla fall ETT ispass med laget ;)
Kommentera

GävleLasse: Jo det märks, det hela handlar inte om spelarna överhuvudtaget utan mer om att hitta på upptänkliga argument för att såga den andre skribenten.
Vad tror du om Nolander, att han behöver en nytändning är väl klart och att det skulle förpassa ex vis Casselståhl till bänken är väl också tydligt.
Kommentera

GävleLasse:

Näää! Förstör inte humorn när den är på topp...

Kommentera

70 Rodrigues: Nej. Men du har prisat Angell och uttryckt dig "något negativt" angående värvningen av Nolander.
Kommentera

Poffa: Det glädjer mig att vi roar er! :-)))
Kommentera

GävleLasse: Kanske dax för Huge att ta av sej Lovikkavantarna,våren är ju här nu....:-)
Kommentera

Huss: Helt omöjligt är det inte, men blir det bänken för Casse så beror det nog snarare på en förlängning med Daniel Ström.

Rent krasst så tycker jag att det är ett måste att ha en jäkligt bred trupp när man skall bygga långsiktigt. Spelarna är ju förhållandevis billiga så jag tycker att man gott och väl kan ha 10 backar och 15 forwards i laget. 5 hela femmor skapar konkurrens om samtliga platser till varje match. Man är även relativt bra rustad för eventuella skador.

Skulle det knipa mot slutet av oktober så kan man alltid ta in några bättre spelare på artistkontrakt...Samtidigt som man då eventuellt sparkar Boorken. För då har uppenbarligen gått åt pipan och Boorks "magi" har försvunnit...
Kommentera

munkas: "Huge: Debattera? Om det kommer skitsnack ur Rodrigues mun kommer det garanterat Blommor och bin ur ditt anus. Det verkar inte spela någon roll vem brynäs värvar enligt dig. Skulle brynäs skriva ett 5-års kontrakt med Fokin skulle du säkert ha positiva åsikter om det med. Varför kan du inte erkänna att du är besviken?"

Varför skulle jag vara besviken över att Nolander har värvats, förmodligen på bekostnad av Angell?
För det är ju detta vi i huvudsak har debatterat de senaste timmarna.
Besviken hade jag blivit ifall det hade stått mellan ex Nolander och en riktig toppback. Och det förutsätter dessutom att en riktig toppback verkligen har varit aktuell. Så länge inget toppnamn har varit på tapeten, så blir ju den diskussionen rätt meningslös.
Ja, utom för dig då, och övriga dysterkvistar, som älskar att jämföra faktiska alternativ med hypotetiska. Det blir ju så mkt lättare att kritisera de ansvariga då, när det hypotetiska alternativet inte skriver på.
Rent generellt är jag dock så klart besviken över att det inte blev ett riktigt toppnamn på backsidan, som jag hade hoppats på.
Kommentera

GävleLasse: Dysterkvist :-)
Tror att vi kommer få se något enstaka utländskt förvärv vid något av värvningsfönstren. Tror faktiskt att Nolander är väl så bra som Agnell men saknar fortfarande en Lotvonen typ. Lavins ansluter också i oktober så mycket tyder på att det blir fyra femmor säsongen ut.
Kommentera

Huss: "Bönder på bönders vis?"

Typ.... :-)
Kommentera

Huss: Hehe, ränder går inte ur så lätt.

Transferfönstren är väl borttagna till nästa säsong. Så det blir lite lättare att "lappa å laga" om Boorkens strategi går åt skogen...

Faktum är att jag är mest oroad över de gamla spelarna, Lind, Dackell, Molin mfl. Kommer de att hålla samma nivå som den här säsongen. Linds kurva har dalat betänkligt de senaste säsongerna...
Kommentera

GävleLasse: Oroar mig också. Framförallt målskyttet från dessa herrar har varit patetiskt. Kuparinen och Sundqvist har väl gjort mer mål än dessa tre tillsammans.
Kommentera

Huss: Ja Dackell har väl bränt flest frilägen i ES den här säsongen... Molins straff nu senast tycker jag är ganska signifikativ för hans insatser den här säsongen...Bra bakåt, totalt uddlös framåt.
Kommentera

« · 697958 · »