Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?

« · 698598 · » Till forumet

Sv: Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?
GävleLasse: Mycket,en riktigt Lintnerkopia!!Honom ska vi ha jiiiihaaaaa......:-)
Kommentera

Bissett19: Den som lever får se...Även fast jag hellre ser en defensiv klippa än Agnell...

Erkänn att du är lite tänd på honom ;)
Kommentera

GävleLasse:Ojdå,kanske det blir Angell ändå.......

www.karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=7635
Kommentera

GävleLasse:Vi får hoppas att Sulkus handled blir smekt av Messias,att Nolander får Paul Coffeys spelsinne mailat till sej,att Hulken är starkare än Melker runt egen kasse o att Cassel lär sej skjuta höjdare,då jäääääälar!!........
Kommentera

Bissett19: Nej det verkar inte som det. Dessvärre så finns det ett gäng spelare som jag k o m m e r att få se ;)
Kommentera

GävleLasse: Det lär du inte få göra heller,tyvärr!!
Kommentera

70 Rodrigues: Svårt att sia om då jag aldrig sett honom i Brynäsdress ;)
Kommentera

GävleLasse: När d gäller Brynäs så är Angell en toppback :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu vet inte jag om jag drömt vidare mycket om agnell direkt. SÅ bra är han inte... Nej jag fortsätter att drömma om toppbackar istället... mycket sova blir det. Man lär väl utveckla svårartade liggsår innan det dyker upp en riktig toppback... ;)
Kommentera

65selander: Man kan i alla fall konstatera att Boork tenderat att vara kvar runt tre år i varje klubb sedan har han dragit vidare. Nu är det visserligen bara åren som är utlagda så det kan gott vara så att han kommit sent och gått tidigt...

Nåväl.. man får väl härda ut ;)
Kommentera

GävleLasse: Det känns som om att Angell bara blir en dröm!!
Kommentera

Wesley:
Vid Teutates!!! Vem här önskade någon spelare från Färjestad??? Inte en spelare från det där grislaget vill jag se i vårat vackra Brynäs!!!
Det finns gränser för vad man kan göra för att bygga upp ett lag.
Fler än en gång har svinpälsarna från Karlstad gjort uppenbara läggmatcher när dom kunnat sätta Brynäs på pottkanten. Nää tack!
Kommentera

Huge: Var inte bara efter matchen han satt ju och klängde på sargen också.
Kommentera

65selander: Som den känslomänniska Curre verkar vara, så kanske det inte är så lätt att vara balanserad direkt efter slutsignalen idag.
Särskilt inte med tanke på den korkade fråga han fick av tomten i studion på Sportexpressen.
Annars lät ju faktiskt min polare(!) Mattias Ek rätt så balanserad och påläst idag. Det tar sig.... :-)
Kommentera

65selander: Han knäcktes av VIKs konkurs när fogden knackade på dörren och inte riktigt insåg att man som ordförande kunde bli personligt ansvarig.
Har varit stirrig sedan dess.
Kommentera

Huge: Nu blev det väl fel, Huge
Allt att förlora, inget att vinna menar du väl? :-)
Kommentera

Huge: Och du tycker han är i balans också. Han verkar ju helt sönderkörd gubben.
Kommentera

Huss: Curres uppgift var väl ingen utmaning, direkt.
Inget att förlora, allt att vinna.
Kommentera

GävleLasse: "Kort sagt, Boork tror att man kan upprepa samma filosofi år efter år..."

Kanske en lite väl förhastad slutsats, när han hittills bara varit här en (1) säsong.
Som jag tidigare hela tiden framhållit: tror inte att Boorken är rätt man att ta oss hela vägen.
Men det han grundlagt i ex Djurgården och Frölunda gav iaf så småningom hygglig utdelning, så varför skulle inte samma sak kunna hända hos oss?
Det har iaf börjat rätt bra.....
Kommentera

65selander: Precis, han är ganska lik Jean Reno också, våran "Cleaner".
Ja, att Curre Lundmark som är gråtmildare än Tommy Sandlin tar sig an en sådan uppgift är obegripligt. Vi kanske kan leasa ut Boorken under KS för att få in lite kapital?
Kommentera

Huss: Boorken är nog en "clean-up", LIF skulle ha haft han nu i KS istället för Curre som kommer att få en infarkt när som heslt.
Kommentera

angånde angell så var det även många som hetsade up sig föra året efter att bif värvade spets och vi ser ju hur det slutade

GävleLasse: både benysek och lotvonen är bra spelare, uttfyllning kan man ta från alsvenskan eller junior laget dock(då syfter jag på övriga lif spelare du nämde)
Kommentera

65selander: Underbart är kort...
Rastlös själ, den gode Boorken.
Kommentera

GävleLasse: Här är svaret ang Boorkens CV ;-)
Kommentera

JanT: Tackar, skall också bli intressant och se hur till exempel f.d. Modojunioren Daniel Sondell i SAIK klarar Elitserien. Han tillhör väl samma kategori.
När vi ändå är igång är Nicklas Rahm också en sådan kille. Gör mer poäng en de flesta forwards i de lag han spelar (tror han gjorde nästan lika mkt som Mads Hansen nu när han spelar i Norge...).
Kommentera

JanT: till och med jag skulle kunna värva en spelar trupp som var bättre än vad masken har presterat de senaste åren med lif's resurser

precis, bara att börja om från början och bygga från grunden, jag skulle dock värva spelare som producerar också(kanske ha frölunda som förebild?)
Kommentera

GävleLasse: Nu tar du orden ur munnen på mig hela tiden...
Kommentera

JanT: Sant och jag tror Boorken medvetet undviker att ta in spelare som direkt höjer förväntningarna/kraven från media, supportrar och sponsorer.

Det är lättare att ta in talanger och hela tiden sänka (hålla tillbaka) eventuella förväntningar från ovan nämnda...

Kort sagt, Boork tror att man kan upprepa samma filosofi år efter år...

Min fråga är: Hur ofta har Boork varit tränare för samma lag under en längre period? Nån som har koll?
Kommentera

JanT: Precis, en leading line kommer vi inte se i Brynäs under Boorkens tid. Men om ett par år kanske?
Kommentera

Nu har brynäs snart värvat alla lovande spelare som finns i Sverige. Varför inte testa lite tyngre pjäser också? Jag lovar att det skulle bli kanonbra! En förstafemma med Lind och Dackell som producenter känns lite passè. Vi behöver en riktig poängformation. Dagen brynäs påminner väldigt mycket om Modo, fyllt med unga talanger men utan spetskompetens i form av Svartvadet, Salomonsson och Horava.
Kommentera

Huss: Här kommer lite stats på 2 floppar och en potentiell flopp?!

Patrik Hucko, 42, 16+23

Jonas Liwing, 44, 10+22

Nicholas Angell, 40, 18+24
Kommentera

GävleLasse: Håller helt med dig om att vi saknar en "leading line". Men tror knappast att det ordet finns i Boorkens vokabulär...;-)

Snarare är dagens BIF en hårt kämpande grå massa i bästa järnkamin-anda...
Kommentera

Huge: Så, så... Det flesta neutrala tipsen (betalda journalister och andra tyckare i press) tippade faktiskt Brynäs på slutspelsplats (åtta var vanligt förekommande). Så man kan väl säga att han motsvarade de sportsliga förväntningarna, inte mer.
Däremot så sänktes dessa drastiskt efter "kulturrevolutionen" i höstas så att när det vände igen kändes det som bragdartat. Minnet är bra, men kort ibland.
Kommentera

JanT: Jag bad dig bara att ha nyans i dina inlägg... Seikola får mycket speltid i Frölunda, även i BP och PP vilket jag tycker visar att han inte gjort indianerna besvikna. Jag tror mycket väl att samtliga nyförvärv kan hävda sig i Brynäs. Jag tänker ge dem en chans att visa vad de går för.

Vad jag saknar i Brynäs är det som de flesta "experter" kallar en "leading line. Det var en del tjat om det idag på Sportexpressen så jag kunde bara nicka och hålla med.

Lind, Dackell, Molin, Danielsson, Malmström och de andra "gamla" har inte den spetskompetens som behövs för att bilda en sådan. Sist Brynäs hade en "leading line" var -99.. Linen i fråga behöver nog ingen närmare presentation... ;)
Kommentera

Huge: Du menar att han planerade att åka ut i fyra raka mot frölunda?
Vilken bedrift, ett slutspel som varade i sex dagar....
Ja, om du känner dig nöjd med detta så får du väl vara det. Själv tycker jag man skall höja målsättningen till nästa säsong.
Kommentera

munkas: Nä, Boorken har nog inte en aning om vilka spelare han scoutat och värvat. Inte en aning om det mesta heller, för den delen.
Det har han ju verkligen visat med årets Brynäs.....
Kommentera

GävleLasse: Seikola spetskompetens? Han har lirat större delen av säsongen i TPS andra backpar tillsammans med Hulkkonen.

Var väl totalt okänd i Sverige innan han kom hit. Men va fan! Vi har således äntligen lyckats värva lite spetskompetens i form av "hulken".

Självklart finns det duktiga lirare som lyckas i RÄTT omgivning. LIF har ju kastat ut sina trotjänare och ersatt lagets hjärta och motor med dyrköpt spetskompetens i form av hjärtlösa legoknektar.

Jämför gärna MIK och LIF. Sist jag räknade hade MIK 10 st trotjänare i laget. Leksand 1st i form av Niklas Persson.
Kommentera

JanT: .....Willis, Bartecko, Orzagh, Horava, Kallio, Lupachuck och Obsut. Som du ser finns det faktiskt ett gäng spelare("stjärnor") som betyder oerhört mycket för sina lag. Skulle brynäs knipa en av dessa skulle vi nog inte behöva vänta till säsongen börjar för dissa eller hissa. Som vanligt när det gäller brynäs är det ingen som egentligen har en aning om spelarna som värvas kommer att tillföra något.
Kommentera

JanT: Enig i bedömningen att Nolander är en förstärkning i jämförelse med nuvarande material. Men det krävs som sagt att han skall blomma ut igen under Boorks ledning. Gällande Angell så är det svårt att bedöma målfarliga backar, förra året hade jag ex vis gärna sett Liwing i Brynäsdressen men han floppade hos DIF (lika mkt beroende på omgivning) och han var väl Allsvenskans målfarligaste back. Nolander hade väl samma titel för ca 3 år sedan då han gjorde många mål för Mora.
Kommentera

Huss: ja he he,men han är nog förlorad tills nästa år även för SSK....
Kommentera

Bissett19: Eller varför inte Kopitar...
Kommentera

Huss: Nolander fick mycket lovord för sin fjolårssäsong! Tror att mycket beror på tränaren i det fallet. Han är ej heller lastgammal. Angell får gärna skriva på för BIF för min del, det jag inte köper är snacket han skall vara så väldigt bra i jämförelse med Nolander.

Kan sätta hur mycket som helst på att en värvning av Angell hade resulterat i hyllningar från även de mest inbitna dysterkvistarna....
Kommentera

JanT: Visdomsorden satt klockrent.
Kommentera

Peja: Blir det så att Angell kommer oxå då är man ju ganska nöjd med Nolandervärvningen,men det kanske var så att han kollade in Wessner oxå....
Kommentera

JanT: "Slutligen ett litet visdomsord till alla som skriker efter spetskompetens;

Trnka/Benysek/Nemecek/Srdinko/Lotvonen/Bicek/Kalla ............"

Du får ju ta å ha lite nyans på det hela. Jag kontrar med:

Orszagh/Bartecko/Seikola/Krog/Branda/Mapletoft/Obsut/Machilda...............
Kommentera

Falahk: Och masken har med stora resurser lyckats köra LIF i skiten 3 gånger om! Det är en helt otroligt dålig prestation sett till de resurser och det intresse kring laget som funnits att tillgå.

Face it! - Det är bara för LIF att bygga nytt från grunden och lämpligen skaffa sig en lämplig Boork-klon som tränare.
Kommentera

Det är inte säkert att Angell inte kommer. Boorken kollade på honom senast ikväll nere i Karlskoga och han är fortfarande aktuell.

Någon eller några backar kan komma att lånas ut till allsvenskan.

Sjödda kanske lägger av? Det står skrivet i stjärnorna.
Kommentera

JanT: Jo visst, men det är svårt att komma ifrån att Angell har en uppåtgående trend och Nolander en nedåtgående. Men, som sagts tidigare, en nytändning för honom i Brynäs vore roligt att se.
Sen kan jag iofs förstå att Rindell satsar på Skogs, för han är snäppet vassare redan, trots sin ringa ålder. En blivande NHL spelare.
Kommentera

face it, sålänge boorken finns i bif kommer inte någon klass spelare värvas, om inte dena spelaren också tar sitt defensiva ansvar och jobbar hårt för laget

boork städar och bygger en stome(med relativt små resurser) det är hans kvalité som tränare, det är vad han är bra på(och det är antagligen därför han alldrig kommer nå toppen och vinna många titlar med ett lag som tränare)
Kommentera

Wesley: Kunde inte inte skrivit det bättre själv! ;-)

Speciellt intressant är jämförselsen Angell - Nolander. Angell har de 2 senaste säsongerna lirat i Norska ligan/Allsvenskan (dessförinnan floppade han i AHL, AHL!!!). Nolander har spelat de 2 senaste säsongerna i ES (gjorde en riktigt bra säsong med Lückner i båset). Uppenbarligen har Rindell valt att satsa på Skogs som ifjol var utlånad till Allsvenskan.

Jag är helt frågande till hur man ena dagen kan sitta och såga Nolander för att nästa dag beklaga att Angell inte värvades.

Slutligen ett litet visdomsord till alla som skriker efter spetskompetens;

Trnka/Benysek/Nemecek/Srdinko/Lotvonen/Bicek/Kalla............

Det kvittar som bekant vad det står på tröjorna och hur mycket pengar som finns på lönekontot om LAGET inte fungerar.
Kommentera

« · 698598 · »