Åker t Gävle en dag tidigare för o hjälpa till m de dåliga publiksiffrorna
Brynäs-MoDo Annandagen betalar jag 290 kr för 2 mkt bra biljetter långsida övre etage, nu kan ingen skylla på att det är fel på priset...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zzz:
Provade beställa på Cmore.se, finns inget om favvolag bland kunduppgifterna, ville inte trycka på beställ...
Gissar att de för viktiga befintliga kan mäta det digitalt alt gnm kundundersökningar
Peja: Min känsla är samma som din att Brynäs har fler fans än många andra lag, men man funderar ju vad det beror på att laget visas relativt ofta. Cmores inställning borde ju vara att populära lag vissas oftare än andra, vilket stämmer i fallet Leksand. Men Brynäs visas mer sällan och jag begriper inte logiken. Att man från Cmores sida säger att alla lag visas lika mycket måste ju vara lögn.
Peja:
Ganska säker på att tv-pengarna måste fördelas solidariskt jämnt, för svårt o hitta en lämplig/säker fördelningsnyckel o nå konsensus.
Zzz:
Det du fyller i tror jag knappast ligger till grund. Det ger ju bara en bild av vad Nytecknare anser, inte vad viktiga befintliga tycker. Cmore sa till mig att de försöker sprida matcherna så jämnt som möjligt, tror/hoppas även de har mer sofistikerade mätmetoder.
Enaranger:
Ja, idén m röda stolar o björkfaner kom nog fr ngn hobby-designer m All-In-IKEA-hem...ser väldigt slaskigt ut...
Men 2012 var det ju bara 1 av 3 semifinaler som var utsålda...
Funkar inte att ha en kapacitet som fylls 3-4 ggr av 500 matcher...
Peja: "Jag slår vad om att det är många fler som betalar för att se Brynäs än typ Växjö och Örebro, men ändå tillåts de roffa åt sig mängder av TV-miljoner."
Är du säker på det? Man får vid täcknande av ett abonnemang med Cmore ange favoritlag. Jag antar att det ligger till grund för hur ofta laget kommer visas. Brynäs är ett av dom lag som visas mer sällan.
Har funderat på varför man byggde LA för stort, ngt jag tror HGK tillstått?
Funderat på om det går att skylla på ngn...;)
Med nuvarande beläggningsgrad är ju charmen/stämningen usel...+att hausse efter biljetterna = 0
Tror faktiskt inte det går att skylla på ngn, man tittade på hur stora övriga byggde före oss o TV-beslutet var nog svårt att förutse 3 år i förväg
Det som är mest skrämmande i år är ju Lördagssiffrorna som tidigare varit pålitliga
Om man inte bjuder på finaler varannat år tror ett snitt på 6000 är där det kommer ligga i bästa fall 5-10 år framåt
Tror man måste titta på nån lösning att skärma av övre kortsidor sitt för att fösa ihop folk och höja stämningen
2001 (Löfbergs invigs)
2004 LA Planering. (Cloetta, Kinnarps invigs)
Vår 2005 LA Byggbeslut
Aug 2005 Byggstart. (Fusklands Arena invigs)
Sep 2006 LA Invigning (och MoDo)
Aug 2007 Beslut att ALLA matcher tv-sänds
Linus Wickman:
Det du säger är intressant...
Kan mkt väl vara så att vi nu ser en "förlorad generation", uppväxt under de "svarta åren" m bäst kvartsfinal 2000-2011...
Linus Wickman: Jag kan inte riktigt begripa varför inte Brynäs lockar mer publik än vad de gör. En sådan fin och anrik klubb! Min teori, så som många andras, är att staden helt enkelt är för liten för två elitföreningar. Därför hoppas jag innerligt varje sommar att Gävles fotbollslag åker ur högsta ligan så att det bara sjunger om det. Vem bryr sig om allsvensk fotboll anyway?
Numera kan folk inte klaga på priserna...
Fick tex köpa 2 plåtar på bästa plats i Cloetta på torsdag för 310 pix...(2 för 1)
Gå ut fr LA efter en förlust känns förjävligt...!
Känns värre Live...!
"– Till slut tröttnar fansen och man vill inget hellre än att de ska få se oss vinna, säger assisterande lagkaptenen Jesper Ollas"
Redigerad kommentar
Rodrigo:
Inte ta bort naturligtvis, men inte överutveckla i tro att det gör jätteskillnad...
Tror du Jönköping stannar hemma för att ngn har spottat i Taco-buffén...?
Fokus på laget, spelet, resultatet så blir det här bra...Ngt som vår nya ordförande på ett föredömligt sätt har uttalat...
Johan Norrström:
Samma diskussion pågår i Göteborgspressen....
Vi ska på FHC-BIF den 15 oktober... Vi är sju i familjen och priset hamnade på strax över 2700 kr..
De är klart att man inte kan gå på så många matcher med hela familjen med de priserna...
Fast å andra sidan är det ju bara två eller max tre matcher som är värda att se här nere i Götet. Det krävs ju trots allt minst ett bra lag för att det ska vara värt pengarna... ;)
River:
Gjorde ett snabbt överslag
Samma (4500) vardagssnitt som hittills, 7000 fre-lör o 8000 mot Fusksand
Ger 5778 i snitt, -451, -7% vs yago
Tror vardagssnittet kan repa sig lite, tung inledning med fortsatt förlusttrend o tråkigt motstånd
Som av en händelse noterade jag att Fusksand har fått det femte mötet i Arbetshanske Arena...
tjugo8:
Han har dessvärre rätt. Människan har blivit väldigt bekväm.
Stisse:
"Man kunde se matchen på betal-tv;
Man kunde se andra elitseriematcher (SHL!) på betal-tv;
Man kunde se hockeyallsvenskan i Viasat Hockey;
Man kunde se Arsenal–Napoli i Kanal 6;
Man kunde se Celtic–Barcelona på Viasat Fotboll;
Man kunde se NHL-premiären Montreal–Toronto på TV10.
Man kunde skaffa ett liv också.
Men om man gillar sport, och rätt många gör det, är tevesoffan skön, kanalerna många och fjärrkontrollen kompassen till himmelriket. Konkurrensen är stenhård i höstmörkret.
Det är väl så här också, att det inte är lördag hela veckan heller. Säsongens publikutveckling 5 709, 4 302, 4 242 och nu 4 112"
bradberry:Njaa, min tanke var ju att 'telepengen' går direkt till vald klubb, inte till Ligan. Men du menar kanske att ALLA lag får in peng via detta sätt då? Dock beroende hur många supp som väljer detta - tror ju tex att Ni skulle få BETYDLIGT mer än tex Växjö, eller Örebro?
Kräk's tankar kring barn/ungdom e ju också lite intressant, för framtiden.
zigge: Jag gillar det här med att intressera barn för hockey, att få dit barnen är liksom en förutsättning för publik i framtiden. Kidsen ska till Läkerolen och de ska släpa med föräldrarna dit helt enkelt.För att uppnå detta så krävs att kidsens föräldrar får rabatt när de har kidsen med och att kidsen har roligt även om det spelas dålig hockey. Jag vill se en fet satsning på en klubb för kids där ett medlemsskap verkligen ger någonting.Varför inte låta medlemmar i barnklubben ta med föräldrarna gratis på utvalda matcher och på utvalda sektioner? Barnen ska genom ett medlemskort kunna ta med sig farsan (morsan) på hockey utan att det kostar stjortan för honm.
Tänk vilken genial present från farsan/morsan till ungarna med ett medlemskort i typ Barnens Brynäs som ger rabatt på hockeymatcher för hela familjen och kanske nån t-shirt, tidning, tillgång för barnet att komma "back-ice" och träffa stjärnorna på nära håll osv.
Säg att ett medlemskort i Barnens Brynäs ger billiga biljetter för hela familjen och typ en massa roliga grejer för barnen med så att de verkligen vill vara medlemmar.Gratis popcorn, gratis matcher om föräldern köper biljett (utvalda matcher/utvalda sektioner/i mån av tillgång), lekrum för barnen dit de kan gå om hockeyn blir trisst med barnfilmer och roliga clowner.....you name it!!! Rabatt på sommarens hockeyskola kanske också.....företag kan säkert vara villiga att sponsra projektet med en slant eftersom att det är speciellt riktat mot barn..
Jag ser en klar röd tråd här att vi satsar stenhårt på juniorverksamheten i klubben så är det naturligt att satsa även i de lägre åldrarna...
Visst det finns Tigerklubben nu med där får ju barnen typ ett medlemskort och en knapp....pinsamt.
Nu svävar jag iväg lite......