Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Publiken sviker!!!!

« · 1629391 · » Till forumet

Sv: Publiken sviker!!!!
tjugo8:

Kloka tankar. Brynäs har inte varit heta sedan 1999 med undantag för flytjubileumsåret.
Och den mixen av spelare inkl hög kvalitet har vi inte haft många år sedan -99.
"Akademien" behöver spotta upp sig lite... också.
Kommentera

tjugo8: Myket bra skrivet. Som du säger, inget lätt spelschema i början på säsongen direkt. Ett lag har vi mött som vi "ska" slå och det gjorde vi.
Kommentera

Skrubben:

Bortskämd eller ej.

Jag vill att vi ska kunna jämföra oss mot de bästa lagen, du verkar vara nöjd m att jämföra m de sämsta lagen.

När Brynäs har tagit sig förbi Kvartsfinal en gång (Guld, trevligt såklart) på 14 år o dessutom slaskat i kvalserien 3 ggr på 6 år, har övr lag du nämner (ej topplag dit jag räknar HV o FBK);

Frö: 2 guld, 1 Final, 3 semi

LHC: 2 Final, 4 semi

Luleå: 1 Final, 3 semi

Leksand är vi ju såklart överens om att de inte har i shl o göra...

De tre exemplen har lyckats etablera sig på en relativt hög nivå vilket såklart är avgörande för bibehållet intresse->publik/sponsorer->ekonomi/spelartrupp

Ett plötsligt/tillfälligt guld kan inte fixa det, det krävs hög kontinuerlig nivå i slutspel

Starten i år är väl egentligen inte så farlig...???

Jämna resultat mot favvo-Växjö o formstarka Luleå borta...spelet har varit hyggligt o vi har ändå haft 3-4 bärande spelare borta Djoos, Ollas, Scott, Starsky, Brodin...RYCK UPP ER!

Kommentera

70 Rodrigues: Om nån alltid tjatar om att jag borde kunna göra bättre.
Kommentera

Zappaholic: Nattar min son, jävla skit tider för hockey😉
Kommentera

70 Rodrigues: Såg nån vad som hände Brodin? Lämnade båset...
Kommentera

Jajjen: Låter du någon annan sköta ditt jobb?
Kommentera

Clarence: Självklart! Skitenkelt, ju! Varför göra nåt själv när nån annan kan göra det?
Kommentera

Jajjen: Hur bli ett homogent topplag tycker jag är de ansvariga i föreningens jobb att klura ut. Inte en enkel,passiv anhängare, boende 20 mil från Gävle. 
Kommentera

maddog1970: ser också matchen och konstaterar att om vi tyckte att Sunken höll en låg profil förra året med ett "C" på brösten vettefan vad man skall tycka om Ryno...

Kommentera

Jajjen: Den här upplagan av Brynäs bär fortfarande en stark prägel av Sundlöv.
Jag ser den här säsongen som en mellansäsong och hoppas att vi får se lite nytt tänk i Brynäs med ny SC och förhoppningsvis Roger Melin i båset och Nordan plus ett par till i Almtuna eller nåt liknande.
Kommentera

Ganska många tomma stolar i Tegera Arena med. Men så spelar ju elitseriens sämsta lag där!
Kommentera

EskilstunaLasse: Men det där gällde ju förr, under den gamle sportchefen. Inte kan väl den nya sportchefen vara lika klantig?
Kommentera

tjugo8: "Vi får se om ett guld var 10:e räcker för klubbens överlevnad i shl"

Med det menar du att klubbar som Luleå, Linköping och Leksand borde vara döende för länge sen? Och att Frölunda måste vinna ett guld i år annars är deras "överlevnad" i SHL hotad?

Herregud det spelar lag i vår serie som aldrig vunnit SM-guld, eller som senast vann ett på 70-talet. Du verkar vara ett bra exempel på "bortskämda fans" som Eskiltunalasse snackar om.
Kommentera

Clarence: Det är ju helt självklart att ett bra lag drar mer publik än ett sämre lag. Det vet alla; Brynäs, fans, alla andra lag, alla sporter osv. Hur hjälper den vetskapen Brynäs? Vad bidrar den självklarheten med?

Hjälp istället till med att förklara hur Brynäs ska bli "ett stabilt topplag".

Kommentera

Skrubben:
Att vara jämndåliga i 10-15 år o få en lyckträff när alla jävla planeter står i rätt linje är knappast bra för publikintresset->ekonomi ->möjligheter att bygga starkt.
Publik,sponsorer o spelare lackar ur på sån leverans o vi får se om ett guld var 10:e räcker för klubbens överlevnad i shl
Kommentera

Jajjen: den äldre publiken ÄR bortskämd. De minns hur Tord Lundström, Krobbe, Tigern och många många andra körde över motståndet.

Man måste skapa nya stunder att minnas. Stunder som publiken kan berätta för sina barnbarn. Inte nåt i stil med "Du skulle ha varit med när jag drag av an bengal". Ska man lyckas med det så funkar inte ett lagbygge med halvchansningar med nyförvärv, spelare som tar en plats på gamla meriter eller att ta in spelare som ratats av andra lag i ligan, leftovers.
Kommentera

tjugo8: Jag sa inte att det var en småsak, utan jag sa att ibland måste man lyfta ut blicken i ett bredare perspektiv. Dessutom höll jag med om att statistiken inte är bra.

Sedan räknar man inte semifinalplatser utan det är SM-gulden som räknas!! Jag hade inte velat göra som typ Linköping att komma till semi 3 av de 4 senaste åren, men trots det inte vinna SM-guld.
Kommentera

Jajjen: Med ett över tid stabilt topplag skulle Brynäs dra mycket mer folk, det är jag övertygad om. Det finns egentligen ett genuint och djupt hockeyintresse i Gävle med omnejd - men med gamla tiders framgångsrika referensramar ständigt existerande i bakgrunden är det många Brynäsfans som inte tycker dagens lag gör bra resultat nog för att tycka det är värt att följa dem på plats. 
Kommentera

EskilstunaLasse: Du är snäll som kallar dom bortskämda. Men det är svårt för föreningen att "bota" sin publik. Det är ett mirakel öht att lyckas med Gävle som hemmaplan.
Kommentera

Skrubben:
Ledsen att jag ser på småsaker så som att ta 3 poäng o att uppträda på sin hemmaplan
Hur många lag har bara nått semi EN gång de 14 senaste åren?

Tycker inte att allt e skit, det e på gränsen t acceptabelt
Men vi kan heller inte vara nöjda m 2000-talet
Kommentera

Skrubben: Så man ska alltså måla över det svarta med vitt? Det är ju fortfarande svart under.
Som att hälla på strössel på en skithög. Det är ju fortfarande en skithög. ;)
Gävle har en väldigt bortskämd publik. De äldre var med på den gamla goda tiden när allt under en tremålsvinst var underkänt. Den lite yngre publiken har inte de minnena men blir väldigt påminda från Brynäshåll som inte sparar på superlativen om "hur bra man var förr". En farlig väg att gå om man vill locka publik till sina matcher. Då är minnet väldigt mycket kortare. Ett så klent hemmafacit ger en negativ effekt. Något vi fick bevis på i onsdags.
Kommentera

70 Rodrigues: Fråga Luleå vad dom tycker. Eller dom 2000 lag som aldrig vunnit ett SM-guld.
Kommentera

Skrubben: Så att ta SM-GULD vart 13:e år är alltså en merit😂😂😂
Kommentera

Clarence: Och du är en av dom som anser att Brynäs vann det guldet på tur?
Kommentera

Skrubben: Och före det isolerade guldet -12, hur många år sen var det Brynäs då vann SM? 13...
Kommentera

tjugo8: Ser givetvis inte bra ut de senaste två säsongerna. Alla svartmålare här verkar dock vilja tänka bort säsongen 11/12 då vi "hör och häpna vann guld!!!"
Efter 2007 har bara Brynäs, Färjestad, HV71 och Skellefteå vunnit SM-guld. Svartmålarna verkar tro att alla andra lag gör så jäkla mycket rätt och att i princip allt Brynäs gör är fel.

Senaste tre åren har Luleå totalt sett varit bättre än Brynäs, men trots det har dom inget SM-guld. Detsamma gällande Frölunda som en del verkar tro har en idealisk verksamhet. Det är snart ett decennium sedan dom vann ett SM-guld. Jag kanske tycks vara tråkig, men ibland måste man se lite större än hur många trepoängare man tar på hemmaplan under två år.
Kommentera

Skrubben:

Men, om du går på din magkänsla då??...är LA/GR vår ointagliga borg där vi brukar ta härliga Viktorior som får publiken att gå hem m en härlig vinnarkänsla o sukta efter nästa slag...???

...nu är jag dock så jäkla snäll så jag räknar ut det till dig...

Senaste två grundserierna, vi har alltså exkluderat Bifs 5 kvartstorskar hemma

SAIK  65% 3-poängare hemma

Luleå 53

HV     49

LCH   45

FBK   45

LIF    41

Modo 40

VF     40

Väx   36

BIF    33

AIK   31

Rögle 29

ÖIK   22

TIK   19

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Svårt att bedöma hur dåligt det egentligen är om man inte jämför med andra lag.
Kommentera

·  17 sep

19 st trepoängare på 57 matcher hemma under säsongerna 12/13, 13/14 samt dom två i år, uselt

Kommentera

tjugo8: Brynäs har inte lite publik utan helt ok tyckerjag. Arenan skall givetvis vara stor så att vi kan få drag i arenan och dra in pengar på slutspel...
Kommentera

tjugo8: Med tanke på det,så är Brynäspubliken sjukt trogen!!

Nä,det är bara att hoppas att nästa säsong blir bättre. Att Läkerolen blir "ointaglig"
Kommentera

mk:

Helåret 2013, 30 hemmamatcher (inkl kvartsfinaler), SEX (!!!) trepoängare

Kommentera

Enaranger:

Utematchen fick också t följd att matcherna innan hade mkt LITE publik

Snitt 5 matcher tom utem. = 6971

Övr reflektioner

- Synd att arenan bygges för stor, vi har nästan klappsämst beläggning. M en kapacitet på 6500-7000 skulle stämningen vara i topp även m 5000 pers o biljetterna skulle bli lite mer attraktiva...skapa ett sug...

- Aldrig varit billigare att gå på hockey i LA, sittplats fr 150 pix

- I år syns det verkligen att Brynäs tok-kämpat m att locka åskådare, prissänkningar, erbjudanden, bearbetning, marknadsföring, event etc etc...

- Snittet har ökat m ca 25% vs Gavlerinken, trots tv-sändningar o Gävle stad har växt m ???, 5% ??? Är det verligen så illa

- Tycker nya bokningssystemet har varit krångligare, haft dialog m Brynäs o förbättringar har/ska kommit/komma

Kommentera

@kilu88:
16 st 3p på 51 matcher hemma under dom två senaste säsongerna och 17 st 0p

Guldsäsongen tog vi 14 st 3p på 27 matcher
Kommentera

Brynäs tjatar om att det betyder så mkt med full arena...men så kan man troligen räkna till fler bottennapp/förluster än segrar vid just "stora matcher", när man haft chansen att propagera/marknadsföra sig för den största publiken

Vad är det jag inte förstår m Brynäs retorik/prestation?

Vad beror det på? Vad säger spelarna? Vad säger vår ledare?..."hade jag vetat det...", "vad det beror på kan jag inte svara så här..."

Klart publiken blir fed up till slut, där har Ni ett större problem än priset

Kommentera

Har alla uppmärksammat denna? 150 kronor

Anser ngn fortfarande att det är för dyrt m Hockey...???

Jag hävdar nog att dert aldrig varit billigare...o om priset varit problemet skulle inte snittet minska...

"Aktiv sittplats Brynäsare

innebär att på denna sektionen förekommer det stora flaggor, sång samt trummor. På aktiv sittplats är det ok att ställa sig upp när det hettar till lite extra. Sektionen är K3 på övre etaget, snett ovanför hemmastå"

Kommentera

Forsberg78: Precis. ;-)

Välkommen till forumet förresten!

Kommentera

Steenm: Gör inget man myser att "storklubbarna" får smaka motgång! :-)
Kommentera

Steenm: trots fyra dyra värvningar
Kommentera

Zappaholic: Och jag som trodde det hade vänt för Jönköping (haha)...
Kommentera

Steenm: HV-LHC 1-7
Kommentera

Linus Wickman: Det blir 7722.
Kommentera

Brynäslegenden:7100 sålt hitillls så blir nog inte över 8000.
Kommentera

Brynäslegenden: då lär det bli vinst!
Kommentera

Blir över 8000 ikväll. Kul!!
Kommentera

HappyX3: Återvänder hem jag med, men drar tillbaka till Götet redan den 25:e tyvärr. Hade varit grymt att få se en hemmamatch igen, senast var faktiskt utematchen ifjol. Men tar revansch på lördag i Scandinavium istället, då jävlar!

Och ja, hoppas det blir fint tryck och en publiksiffra över 7 000 åtminstone. Vore välbehövligt. Och tre poäng såklart!

Kommentera

Brynäslegenden: Är faktiskt i Gävle över julen och ska passa på att se Brynäs-Modo. Hoppas på riktigt bra stämmning! Alla som kan borde ta sig dit! :D
Kommentera

Modo matchen på torsdag har sålt bra, kan nog bli runt 7000 där och derby matchen är slutsåld. Hoppas snittet höjer sig lite under vintern/våren. 
Kommentera

Bratwursten:

Mäktigt!

Liksom Martyren Munkas...

Skönt o slippa Gbg för en helg också...;)

Kommentera

« · 1629391 · »