Skrubben:
Bortskämd eller ej.
Jag vill att vi ska kunna jämföra oss mot de bästa lagen, du verkar vara nöjd m att jämföra m de sämsta lagen.
När Brynäs har tagit sig förbi Kvartsfinal en gång (Guld, trevligt såklart) på 14 år o dessutom slaskat i kvalserien 3 ggr på 6 år, har övr lag du nämner (ej topplag dit jag räknar HV o FBK);
Frö: 2 guld, 1 Final, 3 semi
LHC: 2 Final, 4 semi
Luleå: 1 Final, 3 semi
Leksand är vi ju såklart överens om att de inte har i shl o göra...
De tre exemplen har lyckats etablera sig på en relativt hög nivå vilket såklart är avgörande för bibehållet intresse->publik/sponsorer->ekonomi/spelartrupp
Ett plötsligt/tillfälligt guld kan inte fixa det, det krävs hög kontinuerlig nivå i slutspel
Starten i år är väl egentligen inte så farlig...???
Jämna resultat mot favvo-Växjö o formstarka Luleå borta...spelet har varit hyggligt o vi har ändå haft 3-4 bärande spelare borta Djoos, Ollas, Scott, Starsky, Brodin...RYCK UPP ER!
maddog1970: ser också matchen och konstaterar att om vi tyckte att Sunken höll en låg profil förra året med ett "C" på brösten vettefan vad man skall tycka om Ryno...
Clarence: Det är ju helt självklart att ett bra lag drar mer publik än ett sämre lag. Det vet alla; Brynäs, fans, alla andra lag, alla sporter osv. Hur hjälper den vetskapen Brynäs? Vad bidrar den självklarheten med?
Hjälp istället till med att förklara hur Brynäs ska bli "ett stabilt topplag".
Skrubben:
Men, om du går på din magkänsla då??...är LA/GR vår ointagliga borg där vi brukar ta härliga Viktorior som får publiken att gå hem m en härlig vinnarkänsla o sukta efter nästa slag...???
...nu är jag dock så jäkla snäll så jag räknar ut det till dig...
Senaste två grundserierna, vi har alltså exkluderat Bifs 5 kvartstorskar hemma
SAIK 65% 3-poängare hemma
Luleå 53
HV 49
LCH 45
FBK 45
LIF 41
Modo 40
VF 40
Väx 36
BIF 33
AIK 31
Rögle 29
ÖIK 22
TIK 19
Redigerad kommentar
19 st trepoängare på 57 matcher hemma under säsongerna 12/13, 13/14 samt dom två i år, uselt
mk:
Helåret 2013, 30 hemmamatcher (inkl kvartsfinaler), SEX (!!!) trepoängare
Enaranger:
Utematchen fick också t följd att matcherna innan hade mkt LITE publik
Snitt 5 matcher tom utem. = 6971
Övr reflektioner
- Synd att arenan bygges för stor, vi har nästan klappsämst beläggning. M en kapacitet på 6500-7000 skulle stämningen vara i topp även m 5000 pers o biljetterna skulle bli lite mer attraktiva...skapa ett sug...
- Aldrig varit billigare att gå på hockey i LA, sittplats fr 150 pix
- I år syns det verkligen att Brynäs tok-kämpat m att locka åskådare, prissänkningar, erbjudanden, bearbetning, marknadsföring, event etc etc...
- Snittet har ökat m ca 25% vs Gavlerinken, trots tv-sändningar o Gävle stad har växt m ???, 5% ??? Är det verligen så illa
- Tycker nya bokningssystemet har varit krångligare, haft dialog m Brynäs o förbättringar har/ska kommit/komma
Brynäs tjatar om att det betyder så mkt med full arena...men så kan man troligen räkna till fler bottennapp/förluster än segrar vid just "stora matcher", när man haft chansen att propagera/marknadsföra sig för den största publiken
Vad är det jag inte förstår m Brynäs retorik/prestation?
Vad beror det på? Vad säger spelarna? Vad säger vår ledare?..."hade jag vetat det...", "vad det beror på kan jag inte svara så här..."
Klart publiken blir fed up till slut, där har Ni ett större problem än priset
Har alla uppmärksammat denna? 150 kronor
Anser ngn fortfarande att det är för dyrt m Hockey...???
Jag hävdar nog att dert aldrig varit billigare...o om priset varit problemet skulle inte snittet minska...
"Aktiv sittplats Brynäsare
innebär att på denna sektionen förekommer det stora flaggor, sång samt trummor. På aktiv sittplats är det ok att ställa sig upp när det hettar till lite extra. Sektionen är K3 på övre etaget, snett ovanför hemmastå"
HappyX3: Återvänder hem jag med, men drar tillbaka till Götet redan den 25:e tyvärr. Hade varit grymt att få se en hemmamatch igen, senast var faktiskt utematchen ifjol. Men tar revansch på lördag i Scandinavium istället, då jävlar!
Och ja, hoppas det blir fint tryck och en publiksiffra över 7 000 åtminstone. Vore välbehövligt. Och tre poäng såklart!
Bratwursten:
Mäktigt!
Liksom Martyren Munkas...
Skönt o slippa Gbg för en helg också...;)
Kloka tankar. Brynäs har inte varit heta sedan 1999 med undantag för flytjubileumsåret.
Och den mixen av spelare inkl hög kvalitet har vi inte haft många år sedan -99.
"Akademien" behöver spotta upp sig lite... också.