Huge: "Snacka om överdriven och skev verklighetsbild"
*asg* Kasta för fan inte sten i glashus. Du behöver verkligen inte svara på det här inlägget, eftersom att jag håller på att garva mig harmynt o kommer inte att ha tid o svara under återstoden av säsongen.
Johan Norrström:
Hoppas, eller vad man förväntar? Leksand, Örebro och AIK har tippats i botten av tabellen. Det är väl troligt att det blir så till slut, men dom kommer att kämpa på och lura ett o annat lag på "säkra" trepoängare. Även Växjö döms ut på förhand, men jag tror att lagen är såpass jämna att alla kan slå alla om man har en bra dag. Och då är ju den stora frågan, skall man hissa katastrofflagg om ens lag gjort 3-4 sämre insatser? tråkigt? javisst, men några små nyanser mellan svart och vitt tycker jag man kan hålla sig med.
Tväst:
På förhand skulle jag nog säga att jag förväntade mig poäng mot Leksand Växjö och AIK ja. Mot Skellefteå och HV71 var det nog hoppet jag levde på, då det på förväg är två riktigt tuffa matcher.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Skotteffektiviteten säger inte alla gånger att man är dåligt på att skjuta. Det beror på också varifrån man har skjutit och om det finns folk framför och skymmer. Om jag minns rätt så har vi tagit skott från alla möjliga och omöjliga ställen. Då blir skotteffektiviteten låg. Kan hålla med om att vi har missat också många helt öppna chanser. Om man har riktigt bra playmakers med öppnande passningar så förbättras ju skotteffektiviteten. Har vi dessa playmakers ?
Redigerad kommentar
"Skänk 50 kr till Brynäs, ring 0771-710050 , för 100 kr , ring 0771-710100 !
Naturligtvis motsvarande för motståndarlaget.
Skulle DET kunna va nåt? Självklart blir det väl en viss liten avbränning till kanske både ViaSat / SeeLess o ev teleoperatören, MEN enklare för oss i Slösoffan, än att gå in via Internetbank o leta rätt på BG/PG-konto o hålla på.
Vad tror NI? Nåt att skicka in till SHL/AS Viasat/ C-More/Telia?
Synpunkter/Nackdelar??
Redigerad kommentar
bradberry, Carl:Mycket väl medveten om Löne-cirkusen, men det är inget vi i Sverige kan styra, är ju NHL/KHL o några fler som fläskar på, vill vi vara med högre upp än Lingonserien, måste vi tyvärr flisa in! Nu tänker jag på de ( kanske fåtal ?) som iaf vill stötta "sin" klubb, men när matchen är slut knappast går till Internetbanken o slänger in några tjugor. Stödjer gör vi väl på många olika sätt, köper Medlemskort, souvenirer osv? Elr menar Du bradberry, att du aldrig köper en souvenir, för BIF får såna enorma TV-pengar?
Jaja, bara en tanke jag ville testa lite på oss "hockey-Nördar"! :-)
zigge: Jag gillar det här med att intressera barn för hockey, att få dit barnen är liksom en förutsättning för publik i framtiden. Kidsen ska till Läkerolen och de ska släpa med föräldrarna dit helt enkelt.För att uppnå detta så krävs att kidsens föräldrar får rabatt när de har kidsen med och att kidsen har roligt även om det spelas dålig hockey. Jag vill se en fet satsning på en klubb för kids där ett medlemsskap verkligen ger någonting.Varför inte låta medlemmar i barnklubben ta med föräldrarna gratis på utvalda matcher och på utvalda sektioner? Barnen ska genom ett medlemskort kunna ta med sig farsan (morsan) på hockey utan att det kostar stjortan för honm.
Tänk vilken genial present från farsan/morsan till ungarna med ett medlemskort i typ Barnens Brynäs som ger rabatt på hockeymatcher för hela familjen och kanske nån t-shirt, tidning, tillgång för barnet att komma "back-ice" och träffa stjärnorna på nära håll osv.
Säg att ett medlemskort i Barnens Brynäs ger billiga biljetter för hela familjen och typ en massa roliga grejer för barnen med så att de verkligen vill vara medlemmar.Gratis popcorn, gratis matcher om föräldern köper biljett (utvalda matcher/utvalda sektioner/i mån av tillgång), lekrum för barnen dit de kan gå om hockeyn blir trisst med barnfilmer och roliga clowner.....you name it!!! Rabatt på sommarens hockeyskola kanske också.....företag kan säkert vara villiga att sponsra projektet med en slant eftersom att det är speciellt riktat mot barn..
Jag ser en klar röd tråd här att vi satsar stenhårt på juniorverksamheten i klubben så är det naturligt att satsa även i de lägre åldrarna...
Visst det finns Tigerklubben nu med där får ju barnen typ ett medlemskort och en knapp....pinsamt.
Nu svävar jag iväg lite......
bradberry:Njaa, min tanke var ju att 'telepengen' går direkt till vald klubb, inte till Ligan. Men du menar kanske att ALLA lag får in peng via detta sätt då? Dock beroende hur många supp som väljer detta - tror ju tex att Ni skulle få BETYDLIGT mer än tex Växjö, eller Örebro?
Kräk's tankar kring barn/ungdom e ju också lite intressant, för framtiden.
Stisse:
"Man kunde se matchen på betal-tv;
Man kunde se andra elitseriematcher (SHL!) på betal-tv;
Man kunde se hockeyallsvenskan i Viasat Hockey;
Man kunde se Arsenal–Napoli i Kanal 6;
Man kunde se Celtic–Barcelona på Viasat Fotboll;
Man kunde se NHL-premiären Montreal–Toronto på TV10.
Man kunde skaffa ett liv också.
Men om man gillar sport, och rätt många gör det, är tevesoffan skön, kanalerna många och fjärrkontrollen kompassen till himmelriket. Konkurrensen är stenhård i höstmörkret.
Det är väl så här också, att det inte är lördag hela veckan heller. Säsongens publikutveckling 5 709, 4 302, 4 242 och nu 4 112"
tjugo8:
Han har dessvärre rätt. Människan har blivit väldigt bekväm.
River:
Gjorde ett snabbt överslag
Samma (4500) vardagssnitt som hittills, 7000 fre-lör o 8000 mot Fusksand
Ger 5778 i snitt, -451, -7% vs yago
Tror vardagssnittet kan repa sig lite, tung inledning med fortsatt förlusttrend o tråkigt motstånd
Som av en händelse noterade jag att Fusksand har fått det femte mötet i Arbetshanske Arena...
Johan Norrström:
Samma diskussion pågår i Göteborgspressen....
Vi ska på FHC-BIF den 15 oktober... Vi är sju i familjen och priset hamnade på strax över 2700 kr..
De är klart att man inte kan gå på så många matcher med hela familjen med de priserna...
Fast å andra sidan är det ju bara två eller max tre matcher som är värda att se här nere i Götet. Det krävs ju trots allt minst ett bra lag för att det ska vara värt pengarna... ;)