Brynäs IF

723327 inlägg · 7956 ämnen

Puckat så det förslår....

« · 923319 Till forumet


Sv: Puckat så det förslår....
70 Rodrigues: å fittskinn i handflatorna
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Det här med att vara facklig representant kanske väger tyngre än vad man tror...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: En härlig mun kanske :-)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: "Boork som erfaren tränare kanske tolkar saken och händelsen på ett helt annat och mer fackmannamässigt sätt än vad du eller jag gör?"

Ja Han glömer helt sitt tjat om att "Han är ung och måste få misslyckas" sånt fick man ju höra till leda när det gällde andra unga spelare...

Jag gjorde en intressant iaktagelse igår... Kankaanperä gjorde ett misstag med at missa ett uppspel... Boork var framme och spände ögonen i honom och sa några allvarliga ord. Johansson, Sjödda, Nolander, DJ...ja hela högen gjorde precis samma misstag utan någon liknande reaktion från Boork. När Dj gör sina tama ingrepp så får han en klapp på axeln och mer speltid av Boork...Jag får inte ihop det riktigt.. VAD har t ex DJ som är så ypperligt?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Och när Hietanen fick matchstraff uppe i Skellefteå valde Boork att spela med fem backar istället för att matcha Andersén. Vad var i så fall poängen med att ta med Andersén upp till Skellefteå?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Men för i helvete, Hietanen klantade sig vid ett baklängesmål och bänkades i bytet efter, kan det bli mer uppenbart?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Ja att du respekterar honom syns verkligen i dina analyser av det han skrivit. Dina analyser är precis lika puckade som hans.

Om vi gör en jämförelse med Esko och Boork. Hans start mot Boorks start av denna säsong. Vad befogade hans avsked kontra vad befogar att Boork sitter kvar?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Peja: "Angående Hietanen så tycker även jag att han har behandlats konstigt. Han var strålande i början, men så fort han låg bakom ett balängesmål bänkades han direkt."

Hur kan du vara så säker på att bänkningen enbart berodde på att han låg bakom ett baklängesmål?
Och vad är det som öht säger att DIN tolkning om att han verkligen låg bakom baklängesmålet är den tolkning som är den rätta?
Boork som erfaren tränare kanske tolkar saken och händelsen på ett helt annat och mer fackmannamässigt sätt än vad du eller jag gör?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Jo, jag menar det. Behandlingen av Gynge, Andersén och Alcén är också märklig... Alcén var bra senast men nu får han spela med Spets och Karlsson? Bartecko hade ju för fan inte kunna glänst i den omgivningen ;)
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Peja: Man får inte glömma at Hietanen är 22 år gammal och ny i ES... men Boorks berömda tålamod med unga spelare kanske bara sträcker sig till Spets.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: "Och hur mycket nyans har du om du inte kan respektera HANS syn på saken???"

Ursäkta mig, men har du inte fått det där lite om bakfoten?
Jag respekterar verkligen hans syn på saken men jag delar den definitivt inte.
Och jag tycker att han är onyanserad, överdriver, övertolkar saker och ting och fyller på med rena spekulationer.
Helt Ok för mig, men som sagt: jag delar inte hans syn på saken.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Och hur mycket nyans har du om du inte kan respektera HANS syn på saken???

Ett tangerat bottenrekord med sex raka förluster och med ett spel som inte funkar. Du tycker att spelet funkar bra bitvis.När då? när ett DIF backar hem för långt i första perioden? Nu såg ju inte du intervjun med en djurgårdsspelare inför andra perioden som gjordes i LA. Där han poängterade at de gått ut med tanken att prioritera defensiven under första perioden men skulle öka på offensiven i andra.. JAG såg vad som hände...Då var Brynäs inte så bra längre. Tvärt om.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Angående Hietanen så tycker även jag att han har behandlats konstigt. Han var strålande i början, men så fort han låg bakom ett balängesmål bänkades han direkt. Man kan ju inte påstå att alla backar får samma behandling när de klantar till det bakåt...
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
GävleLasse: Eftersom du själv uppenbarligen anser att Boork aldrig kan göra ngt rätt så kanske det går på ett ut....

Pucken anser att laget är i spillror.
Suck...
Spillror är när exakt inget funkar i spelet, självförtroendet är i botten och det ser helt hopplöst ut.
Gör det verkligen det?
Det mesta har ändå funkat någorlunda offensivt men bitvis är det defensiven som klickat. Såg klart bättre ut senast och vi torskar på att Markus darrar, likt han gjorde mot SSK.

"Det återstår visserligen 47 omgångar, men Brynäs är redan så långt efter de bästa lagen att det kan bli svårt att uppnå målsättningen topp 4."

Som om vi inte innan seriestart redan visste att målsättningen skulle bli svår att uppnå även om vi fått en bra start eller tom en kanonstart....

"Tack vare Boork spelar Brynäs fortfarande i elitserien. Boork är skicklig och man lyssnar på honom."

Ursäkta mig, men har inte spelarna också nån del i det hela?
Lika lite som Boork är ensam ansvarig för att vi spelar i ES så är han inte heller ensamt ansvarig för att det nu går trögt.

"Många har inte klarat av Boorks sätt att hantera laget. Jag tänker närmast på Juuso Hietanen. Den finske backen var strålande bra under försäsongen. I serien har han varit en besvikelse, bänkad mot HV och i obalans senast mot Skellefteå då det slutade med matchstraff."

Sicket svammel...
Försäsong är en sak, allvaret i serien ett annat. Öht inte alls ngt märkvärdigt att vissa spelare agerar ojämnt i början. Särskilt inte när det gäller utlänningar som aldrig spelat i ES tidigare.
Att istället kategoriskt förklara Hietanens ojämna spel med att han inte skulle ha klarat av Boorks sätt att hantera laget och att det skulle vara den enda anledningen känns inte speciellt nyanserat.

"Jag misstänker att det har gått så långt att man inte längre lyssnar på sin tränare."

Skrattretande.


Ja, så där håller han på, den gode Pucken....
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Kan du utveckla vad som är onyanserat Jag tycker att han summerar situationen på ett väldigt bra sätt.

Men det är klart. I din värld så kan ju akdrig Boork göra fel och de som säger annat är onyanserade. Hur nu det går ihop.
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Men även du borde väl inse att Boork inte kan förlora hur många matcher som helst men ändå få sitta kvar?
Kommentera

Sv: Puckat så det förslår....
Huge: Klockrent av Pucken!!!
Kommentera

Puckat så det förslår....
Hade inte läst det tidigare men Puckens senaste alster tar nästan priset i onyansering, överdrifter och spekulationer....

Se länk
Kommentera

« · 923319