Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 205045 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Jag skulle faktiskt inte bli förvånad :( Håller föresten med om målvaktsposten.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
PP för Brynäs, risk för 3-0.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Gust: Vad tror du Gust, blir det 10-0?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Man blir varken förvånad eller besviken längre....skamsen möjligen.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: 2-0 efter sex min. TA UT RAM och låt talangen få spela!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
SirPimme: 1-0 efter 1 min som vanligt. Idag blir det tvåsiffrigt om inte Lundström släpps in.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: La in den mest för att liva upp stämmningen här på erat HS...

...att det är Bajens gamla klassiker vet nog alla, att sen du ska vara kaxig är det väl bara du som mår bra av.

Nä, försök istället att lägga energin på att stötta BIF nu när de behöver det som mest!

Kämpa nu Brynäs!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Fuuulllll faaaaart framåååååt Brynäs! Sen hjälper alla utom Anger till bakåt så blir det inte så stor förlust=) Nejdå, lycka till i afton.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Äh, nu är det inte tid för finstämda dikter - ikväll litar jag på Selanders mer lättbegripliga poesi. Om brynäsklacken från Kempis är här ikväll, dessutom förstärkt med dig, Rodrigues, Lilljanne, claesw, Huge, Sylf och andra hockeyälskare från Stockholm, så kommer Globen att koka som Nou Camp, Highbury eller Söderstadion.

Fuuulllll faaaaart framåååååt Brynäs!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Hallå ???? Hade förväntat mig en ramsa likt den du fixade till mot Modo borta men du kanske brände ut dig då?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Brynäs: Kom igen grabbar! Ikväll gäller det att kämpa som om det var sista matchen för säsongen. (oj det är det faktist nästan)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
En klassiker från-93 är ju aldrig fel, lite kort och optimistisk kanske
hoppas det går bra ändå.

Melodin går så här: trallala lalala.... :o)

-Vi är Brynäs IF och vi kan dricka bira,
och när vi vunnit (SM-guld) kvalserien så skall vi ut och fira!

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
SirPimme: Varför ska vi låna den förstnämnde av Timrå när det var Bajen som böjade med den när ni harvade i div 3 eller nått?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Har en bra klacklåt ni kan få "låna" av oss (TIK):

"Vi skall v----- era horor
vi skall k----- era kor
stoppa k---- i en häst
och sjunga Timrå (Brynäs) de e bäst..."

Sen får ni lägga till en ramsa som passar er (något med bäst).

Vi brukar köra den här (knappast nåt för BIF):

Melodi: "Go West..."

"Timrå - Vi e bäst i år
Timråå - Vi e bäst i år
Timrå - Vi e bäst i år
Timrååå - Vi e bäst i år..."

Den här ramsan uppskattas väldigt mycket på bortais, eftersom man alltid för höra "Bondj-vlar" så brukar vi kontra med denna :)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jag sparar mina röstresurser till ev kvalserie det blir för hårt att se en ev förlust mot DIF. Men möter vi Bajen ja då jävlar ska dom få stöd på Hovet/Globen!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Bra klacklåtar saknas alltså.....kan vi stjäla av Bajen klacken tro, dom brukar va fyndiga.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Tack, jag försöker igen.

Jag tror du är inne på helt rätt spår. Visst ska vi samla in pengar, men de kommer att göra nytta till nästa säsong: Nu gäller det att samla in supportrar, fylla läktarna och lyfta våra spelare till stordåd med hjälp av den vilda och kokande brynäsklacken. (Går det att ha bara bortaklack hemma?)

För övrigt anser jag att musik under perioderna ska förbjudas. Eller som den store Cato sade: "Delenda Musica."
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
niggy: Sorry niggy...men jag har ingen aning om vad du svarat på?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Tro mig grabben......det var precis vad jag hade förväntat mig av dig. Överjävligt konstruktivt.....och poetiskt.
go..westerlind...go
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Härligt prosten, självklart ska vi ge allt för Brynäs.

Lassgård är ju självskriven som förgrundsfigur - om han själv vill. Tomas Ledin är ett annat namn som inte sitter fel.

Men hur kan ni glömma den störste: Tomas Di Leva? Kanske är han inte den förste jag tänker på som skapare av hejarklacksramsor, men här finns det en oändlig skatt av poesi att ösa ur som är som skapt för dagens läge. Närmast otäckt profetiska texter måste jag säga:
--------------------------------------------------------------
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när
tro på när allt är så här…
& ingenting vi nånsin med nåt menar…
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när
tro på när allt är så här…
Jag hoppas ända på ett lyckligt slut
--------------------------------------------------------------
Hallå hallå där nere
Hallå hallå där nere
Söta lilla blomma
Låt dom inte trampa
på dig mer
--------------------------------------------------------------
...och är det här några beställda av Brynäs IF?
- ”Bring Me A Magician”
- "Miraklet"

Di Leva skulle ge hejaklackskulturen nya dimensioner - tro mig.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: jag tror det. det känns tungt.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
spookyMulder: Jajamen sån stämning ska det va!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
LUNDSTRÖM 6: ...jag hörde det...min gode vän daPietro här på gb:n går på nämnda högskola och han var där igår. Kanske hade de tenta idag eller nåt...så promillehalten inte var tillräcklig igår :-)

Skämt åsido så tror jag att så fort man fått samla sig och inse att vi faktiskr ÄR i SuperAllsvenskan så formerar man (röst)styrkorna i Gavlis och på andra ställen runt om i Sverige. Efter vad jag förstått så är BSKV ena riktiga hejare på att gasta så därnere borde killarna få stöd så det räcker. Och om Hammarby finns med så vet vi ju att Sthlm inte direkt är något dåligt Brynäsfäste...(tycker det verkar som om de är fler supportrar därifrån här på Gb:n än från Gästrikland). Visst kommer Bajen att ha ett megastöd men ändå...det blir nog kanonmatcher på läktaren.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
spookyMulder: Högskolan hade gratisinträde i lördags inte märkte man att dom var där.

Det var bättre förr.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: ...minns en av "kvalmatcherna" från -96 mot Surahammar då högskolan hade fått gratisinträde för att höja stämningen. Och det kan jag säga att trots att det "bara" var 4500 pers på läktaren så var det det bästa tryck jag hört i Gavlis. Jag minns att Peter Larsson sa efteråt att han inte ville gå av isen utan hade kunnat lira hur länge som helst...
Jag vill dra mig till minnes att vi vann med 15-3...!

Om jag inte missminner mig så sänkte klubben biljettpriserna med 50% för att garantera att det kom publik trots att sämre lag var på besök...kan detta vara något månne (...fast då spricker väl Hennings budget...än mer...)?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Hochen: Ju fler som hjälper till desto bättre...så kom igen bara.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jag drömde att Andreas Dackell var klar för Brynäs och räddar oss i kvalserien som han gjorde 1996. Sen vaknade jag upp i den riktiga mardrömmen med minus 5 000 000 och spel i kvalserien utan Dackell. Livet är hårt och orättvist.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gordo: Fan va härligt äntligen händer nåt konstruktivt på detta ställe :-))
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gordo: Ja nog fan kan väl Ledin knopa ihop en schysst textrad till klacken.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lilljanne: Härligt, då blir vi minst två hinkbärare.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Lassgård är så pass mycket Brynäsare att det bara är att fråga om han är intresserad. Annars verkar ju 6 Lundström ha koll på läget!

Vilken mediainstitution säger nej till kombinationen Brynäs, Lassgård och kampen för överlevnad!
En given förhoppning är att pigge Fredrik Gustafsson på Brynäs kansli koordinerar inte bara denna idé utan som du skriver hela tanken/upplägget i stort...

Vilken manifestation över Brynäs dragningskraft och attraktionsvärde!

Va, fan... ta med Tomas Ledin också, han sitter säkert och lider i studion och väntar på att någon skall höra av sig!


Brynäsare, förena Eder!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Postgirokonto 32 89 18 - 8. Se där kontot till Brynäs IF. Märk postgirotalongen: Peter Forsberg.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Du är på rätt spår. Ska vi kunna hjälpa laget med läktarstöd i kvalet, och då menar jag läktarstöd modell överjävligt, då måste vi organisera oss. Inte bara en hejaklacksledare utan en hel organisation för supporterstöd, tifo, resor osv. Vi måste göra allt vi kan för att säsongen inte ska sluta i total katastrof. Vad pysslar BSKV med? Är inte det en grej för dom? Annars får väl du och jag dra upp och tjoa lite. Jag tar med hink.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Lassgård han kan du träffa på ståplats, han kommer dit varje match och hjälper till. Det är bara att komma dit så ska jag presentera honom för dej.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gordo: Som jag tidigare sagt i denna tråd, en insamling är kanske inte det mest akuta i lagets situation men säkert välkommet ändå.
Med risk för att bli tjatig...jag citerar mig själv åter igen.

"Med en dåres envishet kommer jag att tjata om detta fram till KS.........lapp på luckan o ett jävla liv e vad som krävs i KS.
Vilka diktar ihop några stencoola ramsor ? Vem har hals nog för det ytterst krävande jobbet som klackledare ? Och vem ser till att tysta musiken i Gavlerinken för gott ?"

Rolf Lassgård säger du........hmm låter som rena drömmen.
Ere ingen här inne som känner karln personligen ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jag åkte ner från Jämtland när dom mötte MIF.
Snacka om besvikelse, det var bara Molin som åkte skridskor
och ingen fan som sköt.
Har dom drabbats av barnförlamning eller.
Gör dom inget åt sitt spel kan inga pengar i världen rädda dom.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
claesw: "Jag trodde för någon minut att ett nyförvärv verkligen VAR på gång...Givetvis var inte så fallet!"

Ha! T.o.m. claesw verkar irriterad på Brynäs och dess usla ledning.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe:
Inte ett dugg skulle jag tro. Men åker ni ur kan ni ju alltid ringa till Leksand och fråga hur dom gjorde.
Slutspel i alla ära, med det är i kvalserien som allt ställs på sin spets för där finns dom verkliga vinnarna och förlorarna.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Per HApps: Spännande??Johej du, inte för oss Brynäsare,det blir ruskig nervpärs,kommer ihåg 96 när vi kvalde oss kvar,efter avgörandet mot Björklöven släppte allt,det var otroligt jobbigt innan!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Per HApps: Jaså Du lider lite med oss i alla fall. Och exakt hur intresserade tror Du vi är av det?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bissett:
Lider lite med Er i alla fall.
Men medge att det kommer att bli en spännande kvalserie
med BIF, LHC, Hammarby, Rögle osv.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
claesw: Nån som vet när kvalserien börjar???om vi mot all förmodan skulle hamna där*Blink*
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Jompe har ju vid ett antal tillfällen beskrivit den långa och inte helt bekymmersfria processen att starta en insamling. En insamling är ett sätt att "rädda Brynäs"!
Det går säkert att sätta in fler åtgärder...

Mycket av det arbete som återstår den här säsongen finns hos laget och sportkommittén. Det supportrarna och medlemmarna kan göra ligger dels inom publikstödet, dels inom området årsmöte, valberedning och val av styrelse.
Det går alltid att ha åsikter!

Det fler har efterlyst är ett rejält publikstöd inför avlutningen av säsongen. Där borde tex Rolf Lassgård vara en frontperson som ledare av massorna. Mer pondus får man leta efter...
Jag har en känsla av att föreningen inte har energi/kunskap/fantasi nog att styra upp dessa frågor.
Men det skall nog ske i samarbete med föreningen för bästa effekt!

Sedan är det aldrig fel med ett Gästrikeuppror...
Det behövs en samlande kraft för att få Brynäs på rätt spår.
Det är närmast genant att Brynäs har en så begränsad uppbacknig lokalt/regionalt!

MEN DÅ KRÄVS ÖDMJUKHET FRÅN FÖRENINGENS FÖRETRÄDARE!!

En bristvara.

Kanske finns det förutsättningar för förbättring på det området nu när MR ARROGANT har fått sparken!

Vilka initiativ är föreningen villig att ta...
VEM sträcker ut handen mot alla supportrar/medlemmar som är villiga att ställa upp för Brynäs?

Fredrik Gustavsson?
Roland Henning?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
RavenLord:
Man ska väl känna igen NHL-namn (är dålig på den ligan tyvärr) och därmed förstå att det är några få topplag förunnat att handla sådana
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
claesw: Oj va inte meningen att luras..sorry
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
RavenLord:
Jag trodde för någon minut att ett nyförvärv verkligen VAR på gång...Givetvis var inte så fallet!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ingen vidare aktivitet vad anbelangar räddningsaktion.....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Här har vi ett nyförvärv Jere Karalahti som de står om i AB...Några öl lär man ju kunna hosta upp i kontraktet åt karln ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe: Ja, känns som om säsongen kommer att bli den längsta och jobbigaste någonsin...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Det finns väl egentligen inget att säga som inte redan sagts. Det är flera här som har varit inne på att den tunna trupp Brynäs har den här säsongen (ett problem som förvärrats av alla långtidsskadorna) resulterat i att med sådär 40 omgångar spelade så är gubbarna trötta. Man krigar och sliter men får ingen utdelning, resultat frustration. Det är många här som har sagt att man kan inte köra en ES-säsong på tre femmor plus några extragubbar. Jag har drivit den tesen sen augusti.

Min stora oro nu är att man inte kommer att klara kvalserien. De lag vi kommer att möta (trodde aldrig jag skulle behöva skriva om Brynäs i kvalserien men there we are) får absolut inte underskattas. Vu bör förstås, men det finns absolut inga garantier för det. Och förlorar vi ES-kontraktet så kan ni räkna ut vad det betyder i termer av att kunna behålla intressanta spelare och att värva nya. Hennings strategi att kvalserien ska ge pengar i kassan är verkligt högt spel.

Vilken kamp att vara Brynäsare denna säsong. Samma sunkiga baksmällakänsla i huvudet idag som efter Mif-matchen. Det är bara deprimerande.
Kommentera

« · 205045 · »