Brynäs IF

724873 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 278276 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
Skrev fel!!!

De ska vara "i praktiken."


Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tja!

Vi fans ÄR Brynäs IF spelare,ledare kommer och går. Men vi fans består.

När vi kritiserar klubben,så kritiserar vi oss själva praktiken.
Vill man vara med och påverka i klubben,bli medlem och gå på årsmötet.

I juni är årsmötet,vill du hjälpa Brynäs IF?
Bli medlem IDAG!!!

Ta ert ansvar HJÄLP klubben!!!


Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Toor!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Jag? Hockeyguru? Man tackar.... :-)

Men du, varför inte tala om det för de andra som börjar misströsta?
Jag är ju redan frälst.... ;-)

En hockeyguru måste även ha fler strängar på sin lyra. Här kommer Doktor Huges råd till alla som misströstar:

Försök att sänka förväntningarna på laget, iaf iår. Ett stabilt mittenlag är nog vad vi till en början måste sikta på att bli. Med de ekonomiska förutsättningarna som finns kan vi nog inte räkna med mer, att gå till slutspel får bli prio ett.
Hockey-VM är ännu inte slut och där förmodar jag att EK har sina krokar ute. Hoppas på napp så fort guldet delats ut.
Får vi en målvakt av klass, en ny stabil back och ngn/några nya forwards ser det hyggligt ut.
De som är kvar från förra året är revanschsugna och kan bättre än ifjol, i synnerhet om man får en "normal" start på säsongen. Fjolårets "hybris" efter Luganovinsten, tränarstrulet och skadorna vill vi inte se igen.
Detta kombinerat med nyförvärv som kan få en nytändning samt redan etablerade klasspelare gör att man ändå kan se relativt ljust på nästa säsong.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Självklart är det så du store hockeyguru....:-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:

"Huge: Dubbelt gäsp!!!".

En vanlig fysisk reaktion när ngn sagt ngt träffande om en själv, ngt man vet stämmer men har svårt för att erkänna, är just att man gäspar, kliar sig på hakan e dyl...... ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Dubbelt gäsp!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Du vet att jag är lite trögtänkt, du vet vad jag menar...
("Back"-historien: Back/back) :-)

Telefonkedja och förföljelsemani?
Kopplar (!) inte riktigt...
??

Skulle jag känna mig förföljd av ett gäng telefoner?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Telefonkedja? Du har väl inte drabbats av förföljesemani?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: hahahahah! klockrent!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Nu skall du inte klaga på dom som klagar på yrkesklagarna. Du låter nästan som en yrkesklagaråklagare.. :-)

Jag tror inte det är så farligt. Proportionellt sett tror jag att det på 100 yrkesklagarinlägg går 5 som klagar på yrkesklagarna.

Efter att ha studerat sidan ett bra tag framkommer ett mönster:
Yrkesklagarna verkar leva i flock, attackerar gärna stötvis och samarbetar bra (telefonkedja?). Efter väl förrättat värv försvinner man ett tag för att ladda batterierna och sedan återkomma med nya friska krafter. Om det hänt ngt sedan man sist klagade spelar som sagt ingen roll...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge:
Risk för att det blir för mycket klagande på klagarna också :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Eller hette han Lasak?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Lask? Bättre kan du väl.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Gäsp!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Exakt, tafattheten är skrämmande.
Jag kräver att Brynäs öppet redovisar ALLA kontakter man har med ev nyförvärv, vilka det är, hur mycket man vill betala osv.
Skandal att man håller detta hemligt, det försvårar ju för andra lag att konkurrera. Alla andra lag redovisar ju öppet, eller hur...?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Just det, vilken jävla målis?
Jag ställer frågan till dig.
Har du några bra förslag?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vilken jävla målis? Tror inte dom har en aning om vad fan dom håller på med just nu, det är så det känns i alla fall! Maken till tafathet får man leta efter!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Målis?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Det är fan förjävligt att se hur Brynäs IF sköts sämre än en korpklubb. Nu måste det fan till en åtskillig förbättring, graven är grävd, frågan är när/om laget ska tippas i.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ställde frågan på detta forum för en tid sedan:

Är det nån som har ett bra förslag på målis?

Noll svar, inte bra verkar som att alla stirrar sig blinda på Norrena.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Stämmer det är Jompe och Huss som håller i det.
Messa dom och fråga vad som händer.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Har för att det var Jompe, nu vet jag inte om han skulle ta hand om detta när han var i Sverige igen?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ere nån som har koll på vem som skulle fixa till den ideella föreningen?
Var det Jompe eller?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Vad har hänt med den omtalade insamlingen?
Mycket snack o liten verkstad?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Tydligen inte.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
74050: Han har redan suttit i styrelsen,fick foten tillsammans med Hedeborg och co på 80-90 talet.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Läste i tidningen Vi Bilägare igår att Jan Reander tidigare spelat elithockey i BIF.

Karln är en superentreprenör / säljare / bankman. Har efter att han slutade som direktör på Nordbanken drivit upp Mazda, Huyndai, Fiat / Alfa och nu Rover.

Kanske han kan vara nåt för styrelsen?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Är det nån som har hört nåt skvaller angående Virus?
Har han fått en officiell förfrågan eller inte ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
QP, Lunkan, RavenLord: Vad galler Melin, ar det bara jag som har en moralisk kompass i ganget? :-)) Man kan inte vifta bort ett uppenbart fall av dubbla (nastan trippla!) lojaliteter i en kanslig kvalserie. Sjalvklart vill Melin tillbaka till ES. Att han skrev pa for LHC antar jag var for att ingen annan etablerad ES-klubb hort av sig. Men ingen ska tvivla pa att han vill tillbaka i hetluften. Att i det laget coacha det lag som kan bidra till att spela LHC ur ES ar ett sa klockrent fall av dubbla lojaliteter och intressekonflikt att jag inte vet vad som skulle vara tydligare. Det ar inte LHC som bor agera (de har ingen formell position att agera utifran), men daremot Rogles klubbledning. De bor stalla over Melin. Att han inte sjalv forstatt det ohallbara i hans position tycker jag ar bara beklagligt.

Nej, man staller normalt inte over spelare som man "vet" ar pa vag att lamna klubben. Men just for att undvika det har problemet borjar inte silly season forran serie och slutspel ar avklarade. Att det snackas en massa innan dess ar lika sjalvklart som oundviktligt.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lilljanne:

Om Waltin ville ha pengar så hade han nog inte haft några större problem att fixa en klubb i Schweiz med tanke på hans tid där nere.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Undrar om Henning o co kommer att stå för vad de sagt - den här gången." När kvalserien börjar den 19 mars ska/ bör Brynäs ha en sportchef på plats". Är det nån mer än jag som tvivlar på att så sker?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: Att Melin förklarade sitt val av LHC med att han ville träna ett elitserielag är en lika bra lögn som att Waltin valde Rögle för att han och hans fru "var nyfikna på södra Sverige". Vad spelare och tränare än säger är det i 99% av fallen pengarna som bestämmer var dom hamnar. Det är inget konstigt med det. Det konstiga är att ingen vågar säga det öppet. Antagligen för att pengar är fult i Sverige.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Ja vi kanske tom får tillbaka en slant. Det konstiga var att Melin själv gick ut och sa att han valde LHC för han ville träna ett elitlag. Då borde han ju valt MIF istället som också de var intresserade.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: Pengar talar!
Då kanske vi slipper betala mellanskilnnaden på Melins lön som vi gör nu ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jonas: Exakt vad jag tyckt hela tiden, att det var nått konstigt med motiveringen "Melin vill träna ett elitlag " När LHC i själva verket var mer eller mindre klart för KS. Personligen tror jag Rögle kommer högre upp än LHC i KS. Men som BIFare i STHLM hoppas jag på Bajen och BIF till elitserien. Men visst vore det lite roligt om Rögle tillsammans med BIF gick upp och LHC trillade ner.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe: Vad gör du om du får reda på att 3 BIF spelare kommer att spela för Rögle nästa säsong och lika många för LHC? Dom har inte skrivit på än utan väntar till serieslut. Stänger du av dom?? Då får man verkligen problem. Man kan säkert hitta ännu fler spelare som kommer att möta lag som dom kommer att spela för, till nästa säsong. Ska du gå ner på 1 line i KS för att vara säker
eller....
OBS detta var bara ett exempel. Ville bara visa att ingen kommer åt problemet, utan bara hoppas på att alla gör sitt bästa för den klubb de just nu spelar i!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe:
Hade det viktiga för Melin varit att träna ett elitserielag nästa säsong, hade han näppeligen skrivit på för Linköping i slutet på januari.
För övrigt gäller allt sånt snack just nästa säsong. Vi har en bit kvar på den innevarande och så länge spelare och andra ledare (jag tror dom vet bättre än vi gör) uttalar 100%:igt förtroende för Melin, köper jag det resonemanget.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jonas: Det handlar om principer och om att sta over varje misstanke om motstridiga intressen. Melin har gjort klart att han vill coacha ett elitserielag nasta sasong, och ett av hindrena for honom att gora det ar Rogle. I Brynas vet vi att Roger Melin ar en proffsig tranare, men jag fattar inte att omdomet sviker honom i den har fragan. Det handlar om att undanroja varje orsak till dubbla lojaliteter. Att han har sadana ar ju uppenbart, vilket framgar inte minst av hans egna uttalanden. Det mest proffsiga och korrekta hade varit att inte leda laget i kvalserien.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe:
Svälj inte allt som de Fjollträskbaserade journalisterna skriver.
Melin är anställd av Rögle fram till den 30 april, och fram till dess kommer han att stå i Rögles bås.
Melin kommer att coacha Rögle på absolut bästa tänkbara sätt mot LHC och BIF. Det handlar om saker som yrkesstolthet och moral.
Hur skulle förresten Melin kunna påverka resultaten i matcherna? Sätta en junior i buren, bänka de bästa spelarna, kasta om hejvilt i femmorna, skälla ut spelare som gör mål, eller?
Det enda som skulle kunna få Rögle att lyfta ut Melin ur båset, är om Melin själv skulle önska det, vilket inte känns speciellt troligt.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Roger Melin har inga planer pa att inte leda Rogle mot Brynas och Linkoping, enligt en intervju i AB. Det ar ju skandal. Trist att en sa sympatisk kille som Melin ska brista sa totalt i omdome. Om inte han inser att det ar ohallbart att han coachar Rogle mot Linkoping och Brynas sa kommer forhoppningsvis nagon annan att inse det. Hur trovardigt ar hans coachande mot Linkoping? Pinsamt. Och vi betalar en del av hans lon nar han coachar vara motstandare i kvalserien. Helt otroligt, egentligen.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lycka till Brynäsare !
Ta inget för givet när kvalserien närmar sig. Allt som inte är negativt i kvalserien är positivt, jubla när ni kan.. hjälp laget genom pärsen !!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jaa, lite källforskning innan man uttalar sig är väl aldrig fel...
Engström och Rönnquist är ju framtiden, mkt lovande dessutom.
I slutändan kan det nog visa sig att 300.000 är jordnötter i sammanhanget, även om det i dagsläget verkar vara ett skyhögt pris mht till nuvarande ekonomi.
Jämfört med att förlänga med Pekkala t. ex, så tycker jag att det är en bra investering....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodriques:
Den här gången vare nog inte så mycket fippel...
läs artikeln i GD.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lilljanne: Man blir ju inte direkt förvånad över deras pengahantering, det är ju inte 1:a gången dom fipplar med sina stålar!!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Brynäs hantering av budget och ekonomi är märklig. Enligt GD måste Brynäs nu betala sammanlagt 300 000 kr till Strömsbro för spelarna Engström, Lundström och Rönnqvist. Tre juniorer som inte platsar än. Det måste vara en unik gävlelösning att ett gävlelag bidrar till att ett annat gävlelag åker ur högsta serien. I det ekonomiska och sportsliga läge Brynäs är måste man självklart hitta en annan lösning.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: information från Brooklyn Tigers kommer på deras hemsida

brooklyntigers.com/
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tycker inte att det är dags för den där "rest in peace" tråden ännu!

Ovanstående slogan gäller.

Hur blir det med klacken till KS? Finns det några planer från BT?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huss:
Bra jobbat, i´m in.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Så länge det finns liv finns det hopp...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Schhhhh, nämn inte hans namn.
Tror nämligen att dom andra lagen har glömt att han lirar i Brynäs.
Kan bli ett jäkla bra hemligt vapen.
Kommentera

« · 278276 · »