Brynäs IF

724882 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 278276 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
Skrev fel!!!

De ska vara "i praktiken."


Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Insamlingen är på G, tro mig. Det är ett enormt pappersarbete som ska till, och Huss och jag har jobbat en hel del med det vid sidan om allt annat. Men den är på gång och kommer att dras igång ordentligt inom kort.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe:
Man bävar för den ekonomiska redovisningen som bör komma rätt snart (räkenskapsår maj-apr om jag kommer ihåg rätt).

Insamlingen kommer säkert väl till pass...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Nä, inge´ nytt och rapportera om i dag heller, ser jag... Sjödin o co i värvarstaben jobbar verkligen på med största diskretion . För dom jobbar väl ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tor Karlström:

Hade det varit GO i Brynäs hade vi också ordnat en stor sponsor typ Timrå.

Det går åt helvete. BYT UT STYRELSEN
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Hugin: Instämmer. Man kan inbilla oss att nya vindar blåser i Brynäs i och med den nyinstallerade Elitkommittén, men någon genomgripande och rejäl förändring och förbättring av Brynäs som klubb blir det inte om inte kommande årsmöte ser en helt ny styrelse bildas.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Vem är det som försöker "inbilla oss" (dig snarare) något menar du?
Hur ska du få till en "helt ny styrelse" ? Ska alla avgå ?
Och det ska då automatiskt bli en "rejäl förändring och förbättring" enligt din teori?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Brynäs nuvarande ledning försöker få oss att tro att allt ska bli bättre. Jag tror t o m att de försöker lura sig själva att tro det. Jo, en helt igenom ny styrelse skulle faktiskt behövas. Först då tror jag skutan Brynäs vänds åt rätt håll. Alla som styr nu verkar ju helt hjälp- och idélösa när det gäller knäckfrågan hur Brynäs ekonomiskt ska bli välmående igen.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence/Bright:

Kan man vara mer anti Brynäs? Vad har du själv gjort för att förbättra saker och ting?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Monty: Så är man "kombinerad" med denne Bright också. Intressant... Det visar väl att inte bara jag tycker som jag tycker. Sen är det oförskämt att kalla mej "anti Brynäs", klubben jag älskar! Uppfattar ni mej så negativ till Brynäs så beror det faktiskt på en enda sak: Jag vill inte se Brynäs spela i någon lägre division än elitserien. För att kunna fortsätta göra det krävs att man har ett bra hockeylag. Sen din fråga vad jag har gjort "för att förbättra saker och ting?". Vad j a g har gjort?! Är det j a g som bestämmer och styr i Brynäs??
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Bäste själsfränd, du vet väl att vi blir "halshuggna" om vi tror att Brynäs med det här laget blir 12:a i elitserien nästa säsong. Så det tipset gör vi väl klokast i att behålla för oss själva, du och jag...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Precis som jag misstänkte. För dig (och en hel del andra Brynäs Whiners här på HS) så är det den vanliga pöbel-retoriken som gäller: strunt samma vilka som styr bara det är några andra. Då blir allting genast mycket bättre.

Men då kanske du får det du efterlyser, en ledning som istället försöker få dig och andra Whiners tro att allting ska bli sämre. Det måste väl bli slutsatsen av ditt resonemang?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: ja ni är för härliga grabbar! =) ni har aldrig sett karln spela hockey och ändå är han redan sågad.. *suck* skäms!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gojoh: Jag förstår din synpunkt, även om jag antagligen tillhör gnällspikarna. Det jag personligen efterlyser är öppna kort. Gå ut och berätta hur ekonomin ser ut. Förklara varför det inte frigjorts pengar när dyra spelare försvunnit. Förklara var pengarna tog vägen efter förra säsongen då Rudslätt och Christer Olsson gick för utbildningsbidrag och NHL betalade en sudd för Mårtensson. Förklara en strategi, gärna en långsiktig sådan, hur Brynäs ska bli ett topplag igen. Förklara var förväntningarna ska läggas till nästa år. Förklara vad man jobbar på just nu. Presentera nyförvärven ordentligt, berätta varför just de värvats och så vidare. Men lägg upp korten på bordet istället för att smyga och smita undan som så många gånger förr. Då ska jag sluta klaga också...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Då får du nog komma till Gavlerinken den 12 juni,
där får du svar på alla dina frågor.
Jag tror inte att styrelsen kommer att lämna några svar på denna sida.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
LUNDSTRÖM 6: Men det är det jag menar. Varför inte göra informationen lite mer lättillgänglig?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: De e lungt, vi går lätt till slutspel, nu har vi ju fått en andra kanonback med lika bra puckkänsla som Björck.....:-) Trodde faktiskt att nya SK/EK skulle prestera bättre. Men vi måste väl ge honom en chans, halleluja!!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Hyvvääääää Mikko!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Har du märkt att någon förening arbetar med att lämna informationen som du frågar, efter utan att närvara på något möte?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect:Vilken backuppsättning! Kuparinen, Björck, P3, Sjödin, Laitinen, Andersson, Casselståhl och Johansson.......:-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Den ser väl iaf inte sämre ut än i fjol!?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: hmm..

ist för Djoos - Casselståhl
ist för Pekkala - Kuparinen
ist för Rehnberg - Björck

ganska lika förutom på djoosen då. har svårt att tänka mig att cassel har samma spelförståelse...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Vill bara trösta dig med att, bortsett ekonomiska aspekter, så presenteras våra nyförvärv(RBK) på rätt så bra på Off. 1:a sidan, förutom den information vi får från HD/NST dagen innan med tränarens kommentarer om spelaren i fråga (för det mesta)
Dessutom så går ordförande in i GB o besvarar frågor när han tycker det behövs samt ger sin syn på saker o ting, han har egen sign och kan även nås per mail som han för det mesta besvarar.
Det kallas för supportervård tycker jag. Så några av dina krav är klart befogade tycker jag!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: Som Djoos var 99 och frisk finns inte en chans att Cassel är lika bra men handen på hjärtat hur bra var en skadad Djoos i fjol?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: så sant..

satt just och kollade hur det har gått för de andra lagen i deras värvarcirkus.. upptäcker att det inte alls är så illa som många här vill få det till. på papperet ser vi ut att ha gjort de näst bästa värvningarna efter linköpng.. är lite trött så ja kan ha fel, men det ser inte så dumt ut..
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Hittade följande info om Mikko på prospectsiten Hockeys future. Verkar inte som dom tycker han har någon lysande future direkt
;-)

"History
Originally drafted by the Tampa Bay Lightning in 1999, Kuparinen was traded to Atlanta in October for future considerations. Future considerations ended up equating to Tampa’s acquisition of Steve Matins from the waiver wire. Kuparinen was then traded back to Tampa in March of 2000 for defenseman Chris McAlpine. He has bounced around the IHL through the 1999-00 season. He was acquired to add depth to Tampa Bay’s defense.

Talent Analysis
Kuparinen doesn’t have many outstanding skills. He is a big guy and a good skater. Yet he fails to use his size when he plays. He is more of a puck mover than a people mover.

Future
Kuparinen is expected to spend his career in the minor leagues possibly serving as an occasional call up"
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: Håller med, synd att vi värvar en materialare som aldrig varit materialare.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
58 Larsson: haha.. jo.. men karln kanske har talang? =)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Strozzi: Näst bästa värvningarna efter Linköping?

Åhå... ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
58 Larsson: Tjänster, gentjänster

Om det skiter sig med värvningen av en ny etablerad målis så har vi både Sundlöv och Pettersson att tillgå utöver Lunkan :((
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
En ny Melker kanske?
Det blir bra det grabbar!
Vi behöver nån som kan hålla rent framför målet, det var ju vår största brist den gågna säsongen.
Åsså Rams returer förståss.

Janne påstår att Mikko är oerhört bra defensivt så låt oss lita på honom, nog kan väl Janne lite om hockey eller?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
58 Larsson: Coolt att dissa värvningen av materialare. Du har satt en helt ny nivå, wow. Massören är väl rätt risig också, fattar inte hur dom ska kunna klara sig från kvalserien med honom ;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Tandläkaren då? Håller verkligen han en säsong till?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Tveksamt :-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Och vilka ere egentligen som kör Zambonimaskinerna?
Verkar inte som om dom vet riktigt vad dom gör.
Jag känner en Zambonifantast från Nolby som vi kanske kan övertala....:-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Ja dom är viktiga. Vi kanske kan köra över motståndarna med ismaskinerna före match innan vi lägger "kupan" över dom
;-)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Lysande taktik, maila GP vetja.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Kom igen Jompe!
Kom igen!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: När vi ändå är igång och dissar; kan jag få slippa se de där käcka gitarrspelande farbröderna i Gavlerinken nästa år. Tror de kallar sig R n' B och de suger! Och ska de prompt stå där och spela kan väl nån rycka av dem brynäströjorna åtminstone? Det är vanhedrande för tröjan.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Tycker att dom skall ta dit Lemmy på bas det räcker länge, ge han en grogg så spelar han gärna!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Så har det sagts om vissa hockeyspelare också. ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Tyvärr, se bara på Jenni i FBK så fort han kommer p landslagsuppdrag så blir det ett glas för mycket. När vi var i Lugano första året så påpekade folk det också
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander:
Nästan tur för Marcel att Reto von Arx inte deltar å skulle det vara fylleslag
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Frasse99: Vet inte om det var ett skämt men jag har för mig att han var ett rykte hos FBK :)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Nånting måste de ju spetsa det där äckliga kaffet med för att det ska bli drickbart. ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander:
Hoppas att det stämmer så får mysgubben Beng-Åke något att bita i ;)
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jovisst kan Janne Larsson ishockey, men är han rätt person att bedöma om vår nye försvarsjätte är en god skridskoåkare ? Jämför han med sig själv så….
Frågan är vem som skall ersätta de senaste årens flyktade/skadade playmakers i backlinjen, typ Djoos, Olsson, Gälla m.fl. ? Just detta är väl precis vad som skiljer oss från topplagen som har sina Rhodin, Arthursson, Magnus Johansson, Nord, Per Gustafsson m.fl.
Visst vi har mirakelmannen Tommy Sjödin men klarar han verkligen att vara lika outstanding i år igen ? Vem skall annars kunna vända spelet från försvar till anfall eller fylla på i en andra våg ? Räkna med att nye Mikko, P3 och Björck sitter mest på antingen bot eller avbytarbänken så alternativen är:
VPL, för långsam, måste lyfta sig minst en klass
Casselståhl, knappast troligt
Daniel J, potentialen finns där men den verkar inte komma till sin rätt
AA, upp till bevis i år men att lägga den bördan på denna unga spelare är hårt

Inga direkta landlagskandidater där inte….
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Lunkan: Backuppsättningen är på sin höjd likvärdig!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Det verkar som om EK:s video är trasig, för nu värvar man osett igen. Det skulle sitta fint med videobulgar i truppen(då har man åtminsone sett spelaren).
Tungt men stabbigt försvar + långsamma Kyrö, Molin(kommer ingenvart)B.Danielsson(snurr,snurr)Malmström(jag har inte platsat). Ja, det var halva laget, det blir nog hockey i Gävle ända in i april nästa år åxå(efter 2 v uppehåll i mars).
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
aphac: Nu är du väldigt negativ tycker jag, det är ju i alla fall 2-3 st här på GB:N som tycker att vi har ett bra lag som kommer att placera sig någonstans i mitten av tabellen.......:-) Vi ska vara glada om dom klarar sig undan kvalserien anser jag!!!!
Kommentera

« · 278276 · »