Brynäs IF

725191 inlägg · 7959 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 219766 · » Till forumet


Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Vet inte nån "stöttande" supporter som spelat nån match ?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Hej på dej! Ja du, här är jag igen. Vem av oss fick rätt? Redan den 21 november, efter en förlust mot Malmö, förstod jag hur det skulle gå. Du hade gärna fått vinna. Men tyvärr, det blev som jag sa...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Och som jag o Sylf o många många fler!!!! Tyvärr fick vi rätt och det gör så förbannat ont!!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright:Välkommen tebax glömde jag ju!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tjena Grabbar!! Nån som ska med till Nobelhallen och kolla Bofors-Brynäs senare i vår???
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bissett: Näe,tar moppen ner till Oskarshamn istället.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Det är nu vi måste ställa upp!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bissett: Får inte vi tjejer hänga med?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Det är nu vi måste ställa upp!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Hört talas om att supportrarna oftast brukar benämnas
"den sjätte utespelaren.....?" (när dom stöttar laget, alltså..)
Med din typ av stöttning så blir effekten snarare att motståndarna tycks få fördelen av denne sjätte man...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
boldten: Absolut,om ni kan sänka 10 bira på en timma utan att pissa så!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Dom får väl hålla sig ifrån HS då,annars lär dom inte märka nån skillnad på min eller nån annans stöttning.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Tack, du! Men usch, detta känns verkligen som en mardröm. Jag tror inte de tar nån mer poäng i serien nu. Frågan är hur många de tar i kvalet?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Om dem nu sett så nervösa ut i slutdelen av Elitserien,hur kommer det då inte se ut i Kvalserien??Burr!!
Jag tror inte GP är rätt man att Brynäs tebax till Eliten,skulle vilja ha in Flygis i båset!!!Finns han med i Brynäs organisation??
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Önskar jag kunde säga rubbet, men det kommer att bli tufft, mycket tufft!!! Det är ett helt annat spel i kvalserien och ALLA dom andra lagen kommer att kämpa livet ur sig för att slå oss!! Vi får hoppas att dom inleder med ett par segrar, skulle däremot serien börja med en torsk så vill jag inte ens tänka på vad som kan hända!! Usch!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Vad trevligt, Saidas brorsa är tillbaka med kristallkulan.
Skulle man kunna få den rätta V75-raden till på lördag, månne??
Nu var det väl inte ngn högoddsare direkt i höstas, att vi skulle undvika kval. Jag och några till trodde däremot att det fanns en hygglig eller bra chans att reda upp det hela. Det har ju laget också visat, då det inte avgjorts förrän i de absolut sista omgångarna. Med tanke på detta så är det väl snarare så att de som i höstas kategoriskt sade att det var definitivt kört, är dom som egentligen hade fel, eller......?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Kvalserien kommer sändas i TV4+. Kan säga att det kommer bli ytterst tufft i KS. Bor själv i Umeå och Löven bara väntar på att ta sig an elitserielagen. Fast största hotet är nog ändå Skellefteå. Dom spelade ut Löven igår men lyckades ändå förlora? Kan säga att det itne är lätt att komma till Umeå Arena å promenara hem poäng. En fanatisk hemmapublik och ett Löven som kämpar som djur har tagit poäng av bättre lag än Brynäs. Vill helt enkelt bara säga att ni kommer få en tuff vår, men jag önskar er lycka till trots att jag är Leksing!

Precis som vanligt kommer naturligtvis elitserielagen mötas i första omgången av KS. Detta kommer bli en nyckelmatch, var så säkra!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bissett:
Nämn för FAN inte ens F....s namn i detta forum!
Usch. Tvi. Och lite till.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
gordo: Precis.... Flygis?? Varför inte ist lika gärna kalla tillbaka Esko. Han står ju ändå på avlöningslistan....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
HELVETE!!!

SKIT!!!

FFFAAANNN!!!

Då var de KS,som gäller. Jag är chockad,borde inte vara de. Vi har legat under kvalseriestrecket under nästa hela säsongen.
Nu är de bara att bryta ihop och sen hjälpa grabbarna i laget att vinna KS.

Vill säga en sak: TACK!!! Styrelsen,Håkan Berg och Sportkommiten de är ert fel att Brynäs måste kval.
Känns det bra...?!

Jag tycker INTE de!!!

Men jag kommer ALLTID att vara supporter till Brynäs IF.

De är nu som man ser vilka som är dom RIKTIGA supportrarna,ska bli intressant å se.

Känns konstigt att skriva de här,men jag gör de ändå:

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

I mitt hjärta i alla fall.

M.V.H Tor!

VI SKA SPELA I Elitserien NÄSTA SÄSONG!!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge:
Ja, eller Lillis... Moooaahahaaaa...

They´re coming to take me away, haha...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Hyfsat tung hemresa från Lule.....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Jarome: Löven skall väl först ta sig till KS och det kan bli nog så knepigt. Torsk mot Hammarby på Hovet i morr´n, och vad händer se´n? Även om man inte tar ngn av direktplatserna så lär man troligtvis ändå till sist få stöta på ngt av de nuvarande lagen i toppen av SA..
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Fast det går väl på rutin nu....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Jaså du. Det var jag som hade fel, ja... Vill i detta mörkaste mörker ändå uppdatera var jag står nånstans: Jag älskar Brynäs, kommer alltid att älska Brynäs. Detta om så klubben åker ner i div 3 eller 4!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Njae..dom har väl knappast rutin på att bli klara för KS.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: näe men tunga hemresor.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Jo.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Till en början känns det nog tungt, men jag tror nog att en och annan sten tillfälligtvis faller från diverse bröst. Nu är det definitivt klart och man kan börja ladda om batterierna.

gordo: ".....to take me away, haha" "To the funny farm......." etc

The funny farm = KS?
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Här sitter många patetiska personer ser jag och kastar skit på laget och tror att det ska hjälpa och samtidigt pratar om att fylla Gavlerinken och stötta dom i KS....
Nog fan är jag besviken men att skriva skit om laget hjälper inte
Eller har man IQ som en grottapa på stenåldern och att kasta skit är enda sättet man kan uttrycka sig på.
Ugh ugh !
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
RavenLord:Håller helt med dig... Att kasta skit på laget hjälper inte, möjligtvis att man blir med lite av sin frustration över hur läget är.
Fast jag undrar om det blir så mycket supportrar på bortamatcherna. Var i Surahammar sist de var nere i KS och vände. Kände mig ganska ensam där som Brynäsare..
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Tror att ALLA hör på sidan stämmer in i dina slutord.
Vi hade väl rätt båda två kan man säga, även om vi som trodde på chans borde få stilpoäng tack vare betydligt svårare utgångsläge... ;-)
Tvekampen måste väl ändå avgöras på ngt sätt, eller hur?
Hur går det nu i KS?
Jag tror att vi fixar det hela på ngt sätt.
(OBS Du får inte tippa samma...) :-))
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ja detta är sant matchen mot Linköping är j-----t viktig där avgörs nog KS
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Ja tror absolut att Brynäs klarar kval..!!
Dom kommer säkert etta..!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Det kommer bli kul att se kvalspelet...nästan kulare än slutspel...nu kan Brynäs visa att dom hör hemma i Elitserien...dom har ju bara åkt ur två gånger i världshistorian.....!!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
jorka: Ni får sätta er i respekt redan på Lördag när ni möter "clubben" storseger och bra spel där så ligger ni bra till i möterna i KS
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Tre Kronor: En gång är ingen gång, två gånger är en vana.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Jaha, du. Om du nu inte preciserar ditt tips närmare än "vi fixar det hela på ngt sätt" så lämnar du ju faktiskt dörrn öppen för mej att tippa Brynäs som etta i kvalserien! Du kan ju nämligen med dina ord faktiskt mena att Brynäs blir tvåa i kvalserien och "fixar det hela" med den placeringen...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Hockeykväll med Challe *suck* vågar han ha en åsikt i någonting....garderas sig med 1x2 i allt
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
RavenLord:Förra veckan trodde j Challe att Brynäs skulle klara sig kvar i ES utan kval...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Bright: Man är väl väluppfostrad..
Avsikten var att hålla dörren öppen för ett positivt tips från din sida, även om det vid första anblicken såg ut som om du inte hade ngt annat val än ett negativt...

Hörde ni förresten tomten bakom miken i Luleå:
"Har du jobbet kvar i morgon?" (adresserat till GP)

Som hockeyreporter på Fyran ville han naturligtvis visa sina kunskaper. Självklart är det GP:s fel att spelarna är fysiskt och mentalt slitna och att de för tillfället inte riktigt räcker till...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Har svårt att tro att det fallit nån sten i detta läge, det är väl nu den stora ängslan smyger sig på....
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Nu j-vlar får GP sätta en eldkastare i röven på grabbarna, så att de går ut och krigar tills de har blodsmak i munnen. De får ha hur mycket dolda talanger de vill, plockar de inte fram dem nu, så kan de få leta reda på dem i en ishall i Skutskär. Världen är översvämmad av löften och talanger - Det är de som har VILJA som blir stjärnor.

Nu är det laget med störst hjärta som vinner. KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Förvisso, men jag skrev väl att dom TILLFÄLLIGT fallit hos de flesta. När KS startar så ökar nog trycket över bröstet igen..
Om man tittar tillbaka på säsongen så kan man nog konstatera att vi saknat en stabil back, typ Tuulola, gärna 2 st. Sjödda har fått ta på sig denna roll men han har varit för ensam och till slut tryter orken. En målskytt hade inte heller suttit fel, kruxet är väl att den bäste vi har sitter just fel, dvs på sjukbänken...
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind:
Väl talat herr westerlind.
Jag betalar för bränslet om GP trycker av.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Viljan och hjärtat finns, för tillfället är det dock hjärnan som inte hänger med. Läget verkar vara lite samma som innan tränarbytet. Lite vila och hopsnack mellan grabbarna så kommer det att ordna sig. Vill minnas att vi fällde FBK borta direkt efter bytet och uppehållet. Då var både hjärta och hjärna med, precis som det skall vara. Jag säger som klacken brukar säga:
"Brynäääääs - vi ger aldrig upp, Brynääääääs - vi ger aldrig upp"
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Varför fixar dom inte så att serierna slutar samtidigt. Det borde ju kunna ordnas så att Brynäs och LHC slipper vänta i tre veckor innan KS börjar
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
Huge:

Tyvärr, Huge jag håller inte med. Visst sitter det i hjärnan, men det är ingen ursäkt för att sluta kämpa. Ger man upp när det tar emot då visar man inget större prov på VILJA.

Om de förlorar efter att ha krigat till sista minuten, då har de all heder och respekt från mig, men när de efter halva matchen ger upp och knappt försöker - då är det något som är fel i inställningen.
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
svedas: Lite svårt med tanke på att det ska spelas Play Off också - med det tuffa spelschemat Elitserien och SuperAllsvenskan har skulle det helt enkelt inte fungera.

Grattis till Kvalserieplatsen förresten - en plats vi i Hammarby kämpar för fullt för att nå. Vore verkligen kul att besöka Gavlerinken för första gången!
Kommentera

Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Jag anser som Huge att mycket sitter i hjärnan på grabbarna. Om man är mentalt ur balans och kommer i underläge är det väldigt lätt att ge upp. Har man varit i samma situation själv vet man hur det är... Då hjälper ingen vilja i världen när man hela tiden tänker fel. Kan grabbarna komma i mentalbalans till KS så tror jag att det kommer att ordna sig.

Kompetens hade man ju i innan säsongen drog igång. Då spelade man väldigt bra. Sen efter ett par förluster i ES så börjar nog tankarna att vandra och spelarnas kapacitet blockeras av deras tankar.

BRYNÄS ÄR DOM BÄSTA!!
Kommentera

« · 219766 · »