Brynäs IF

728094 inlägg · 7962 ämnen

Reflektion

« · 426429 Till forumet

Reflektion
Har just sett första perioden av matchen mellan Malmö och Mora.
Kan bara konstatera att man inte fick skrämselhicka direkt.
För övrigt kan jag konstatera att de transatlantiska inslagen klart piggar upp den vanliga lunken i ES. Dom smäller på och går gärna in efter avblåsningar och gruffar lite grann....
Kommentera

Sv: Reflektion
Huge: Nu gjorde MIK mål också!

Håller med dig om att vore man lite tröttare så hade man somnat för länge sedan!
Kommentera

65selander: Ja,vilken skitmatch.Mif kör fast i sina en mans attacker hela tiden.
Kommentera

sylf: MIK hade press efter målet iaf en längre tid.

Nylander missar som vanligt ;-)
Kommentera

65selander: Jag håller på Mora ,men man kanske får ångra sej när det bara skiljer några poäng på slutet av serien mellan Brynäs o Mora!!!
Kommentera

66Berglund:Jag menar alltså om det blir kval eller inte.Men jag vet att Brynäs inte kommer att kvala i år,det blir slutspel Punkt slut::::
Kommentera

66Berglund: Utav dessa två lag så håller man på MIK!

Beror väl på att dom är nykomlingar samt att lite samhörighet med Härjedalen finns det ju!
Kommentera

65selander: Vaddå samhörighet, menar menar du Johan Tjärnberg eller?
Kommentera

65selander: samhörighet med Härjedalen ??
Kommentera

Stigsson: Har för mig att Svegs ungdomar spelade i Dalaserien samt att det är nära :-))
Kommentera

65selander: Behöver du en lektion i Svensk geografi?
Kommentera

Mora vann.Intressant att det senaste förvärvet gjorde båda målen.VÄRVA BRYNÄS!!!!!
Kommentera

Stigsson: Du vet väl golfbanan i Byvallen va o myrtrögan söm kom från Linsell?
Kommentera

sylf: Du behöver inte vara orolig kompis! Medans du inventerar "kör" vi över de "kristna" från JKG ;-)
Kommentera

66Berglund: ehhh,javisst:-)
Kommentera

Tordan: Har litat på dig förr....dom matcher vi skulle vända mot TIK och LHF...Vi åker på en dyngtorsk på lördag.

Nu ligger vi förresten sist.Lika bra vi vänjer oss.
Kommentera

sylf: Jamän, någon gång måste jag få rätt
Kommentera

sylf: Tycker du och Rodrigues skall ta och gå någon kramkurs på någon flummig Folkhögskola i Övre Soppero så att ni lär er att vara glad över det man har ;-)

Tänk om du hade varit Leksing!
Kommentera

Tordan: 3:e gången gillt kanske.
Kommentera

65selander: Eller AIK:are.
Kommentera

sylf: Absolut!!
Kommentera

sylf: Va var det ja sa om neggo Sylf ,Du ska veta en sak som du redan vet att BIF har haft två borta matcher ,o där kan man inte räkna med nå många poäng framför allt inte mot TIK o LHC. men på Saturday we will win:3-1 against HIV71!!!
Kommentera

sylf: Plocka storebror Hossa, Marian så är jag mer än nöjd.
Kommentera

66Berglund: När lärde du dig Engelska då?

Under den tiden jag har kännt dig så har du inte ens öppnat käften när vi har varit utomlands :-))

Startar vi med full fart och inte alla i knät på målisen så grejar vi detta med 4-2!
Kommentera

66Berglund: Neggo? jag? Realist snarare!!
Kommentera

65selander: 4-2? Självklart.

Hmm, borde inte Brynäs starta en motsvarighet till Frölundas Goa Gubbar - fast tvärtom: Griniga Gubbar? Tror det skulle bli en dominerande supporterklubb på nolltid.
Kommentera

westerlind: Jättefin idé. Starta en supporterklubb om dagen. Brynäs publik kommer då att bestå av massvis med små grupperingar som inte kommunicerar. Nidbilden av brynäspubliken kommer då att förverkligas. Nej, tack!

Let's come together in sweet harmony!
Kommentera

westerlind: Bara gråta, aldrig skratta.. ett alltigenom optimistiskt stöd.. hehe
Kommentera

20 Lindgren:
Ursäkta, du har rätt - förstår inte varför t ex McDonalds, IKEA och H&M envisas med att etablera sig på nya orter hela tiden, det borde räcka med en.
Kommentera

Dream Team: Klockren!

Man kan ha den Gråtande pojken som logga!
Kommentera

65selander: Eller noshörningen Nelson.. ;)
Kommentera

westerlind: Hela världen är en ort!

Som en klänningsklädd person skull kunna ha sagt.
Kommentera

Dream Team: Nu är vi inte dö ännu!
Kommentera

65selander: Nej, men symboliken i det hela borde väl kunna locka till gråt, iaf?
Kommentera

65selander: Varför inte den vita tigern Montecore, som symbol?
www.eonline.com/News/Items/0,1,12688,00.html?tnews

Eller det kanske var för handelskraftigt...
Kommentera

Efter att ha varit i Malmös islada och nästan somnat så kan man konstatera följande. Om Malmö och Mora fortsätter spela så som dom gjorde i kväll så behöver inte vi vara det minsta oroliga för att hamna på kvalplats. Dessutom var det så pinsamt lite folk på plats så publisiffran inte redovisades.

Nu tar vi 3 poäng på lördag och lämnar bottenplatsen.
Kommentera

westerlind: Tror även jag stenhårt på seger mot HV. Vidare kan man konstatera att vi har ett sällsynt tufft startprogram på årets elitserie. Griniga gubbar? Den var klockren! Finns många kandidater till den klubben på detta forum, har aldrig förstått mig på dessa personer.
Kommentera

JanT: Kan kanske bero på att du lever i en fantasivärld :-). Visst ska man vara positiv och tro på sitt lag, men man måste också vara realistisk. Utan lockouten hade vi varit ett topp 5 lag, men nu är situationen som den är och det är bara att vänja sig med att vårat älskade lag kommer att kämpa i botten av tabellen.
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig i analysen om BIF´s tabellplacering före och efter lockout. Vi lär väl hamna 8-11?! Men varför gräva ned sig? Jag är hellre positiv och orealistisk. ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Fan, det där låter ju riktigt bra. Kunde nästan ha sagt det själv. Du är härmed uppgraderad från "dysterkvist" till "supporter" ;-)
Ja, nog är det själva fan att när vi äntligen lyckats få ihop ett slagkraftigt lag, då börjar dollarmiljonärerna sätta sig på tvären och vill ha mer betalt.
Läste f.ö senaste angående konflikten. Ägarna har tydligen bjudit in en oberoende ansedd ekonomisk expert som har gått igenom NHL-lagens finansiella status under en längre tid.
Han kom fram till att 73 cent på varje intjänad dollar går till spelarlöner.
Man vill ha ner denna siffra till åtminstone 50 cent, sedan kan man börja diskutera.
NHLPA (spelarfacket) var även inbjudna att ta del av expertens rapport samt ställa frågor. Dom var öht inte intresserade.
Man får vid gud hoppas att lockouten snart blir avblåst, men tyvärr så ser det mkt mörkt ut.
För vår egen del hoppas jag att man jobbar för att försöka få hit ngn riktigt bra forward, gärna Modin. Förhoppningarna är väl inte så stora, men man vet aldrig med Sundlöv.
Kommentera

« · 426429