Brynäs IF

726974 inlägg · 7960 ämnen

Rodrigo Lavins

« · 575061 · » Till forumet

Rodrigo Lavins
Hur blir det med letten´s vara eller icke vara ?
Det bör väl vara klart vid den här tidpunkten.
Det borde väl komma ut på brynas.se snart.
Kommentera

Sv: Rodrigo Lavins
Makkan: Ja, det borde väl bli officiellt snart. Undrar hur det går, men han verkar ju inte ha glänst, fast det behövde ju inte direkt Öhrstedt göra heller för att få kontrakt...
Kommentera

Peja: Men i Öhrstedts fall så hade ju Boorken haft honom i Almtuna så det är viss skillnad...........
Kommentera

Jag misstänker starkt att letten får vara kvar, annars hade det nog redan kommit ut info från mormor.
Att det drar ut på tiden är väl för att det förhandlas om kontraktet med agenten.
Så vi kan kallt räkna med att vi har den första letten i Brynäs IF.
Bra eller dåligt ? det vete fan.
Kommentera

Makkan: trro oxå han får va kvar för vi har ingen annan samt det är nog "lite" för sent att komma in i laget sen
Kommentera

Boström: Det är nog ingen fara alls att komma in i laget, elitserien har ju inte ens börjat. Alla spelare som ansluter kommer att granskas och utvärderas just under kriterier att de "går in i gänget", precis som Boork påvisade i sin krönika. Därför tror jag inte det är ett problem. Problemet är att hitta en back som fyller dessa kriterier och tillför och förstärker försvaret.
Kommentera

GävleLasse: ja men det lär ju inte finnas nu längre
Kommentera

Boström: Jag har hört ifrån en väldigt tillförlitlig källa att det kommer att bli många backar med mycket mer potential än Lavins nu när NHL har dragit igång sina "camps". Trupperna är i det närmaste spikade i NHL nu och detta kommer att öppna för fler alternativ.
Kommentera

Saxat från Kebs frågesida:
Hej Keb!
Är Lavins klar för Brynäs...?

JL

SVAR: Nej, inget besked kom under måndagen.
Brynäsledningen hänvisar till att det hela tiden sagts att "besked kommer under onsdagen". Och så blir det tydligen också.
Lavins skall förresten läkarundersökas under tisdagen.

Puckhälsning/Keb E.
Kommentera

Bissett19: Läkarundersöker man en back som man inte är nöjd med spelmässigt? Nej! Går han igenom läkarndersökningen utan anmärkningar så blir det nog en Lavins i Brynäs är jag rädd. Frågan kvarstår dock. Skall de signa honom för hela säsongen eller blir det tidsbegränsat i väntan på Sulku?
Kommentera

Bissett19: Att Lavins ska genomgå en läkarundersökning kan man ju inte tolka på annat sätt än att Brynäs vill ha honom.

Och ja, det lär bli lediga backar i NHL, och Brynäs har ju sagt att dom antagligen ska värva en till back och att det finns en hel del pengar till den backen. Lavins lär inte vara dyr.
Kommentera

Peja: Mitt förslag till Sundlöv är att Brynäs signar Lavins under första transferperioden. När den är avklarad utvärderas spelarens insatser och då får vi se om han håller måttet. Jag har dock inte sett honom mer än nån match i Gnaget för bra många år sen, så jag vet inte hur han håller nuförtiden.
Kommentera

GävleLasse: " Skall de signa honom för hela säsongen eller blir det tidsbegränsat i väntan på Sulku?"

Mitt tips är att vi kan glömma Sulku i Brynäs.
Och att man signar Lavins som ersättare. Han verkar vara matchotränad och även ligga efter lite i den fysiska statusen.
Men jag tror att Boorken ser kvaliteterna som finns och därför låter honom få stanna.
Kommentera

Huge: Enligt Sulku själv så ser det mörkt ut. Jag pratade en hel del med honom uppe i Sundsvall. Kanske har Lavins de kvaliteter som Brynäs behöver, men det var inget han visade något av uppe i Sundsvall.
Kommentera

GävleLasse: Då var det klart med Lavins! Tror det blir en bra backup för Sulku!
Kommentera

JanT: Jaha, där ser man. Då måste Boork ha sett något som inte jag såg.. För mig imponerade han inte på. Men nu är det ju Boork som är anställd att ta oss till slutspel och bygga upp stommen i det nya Brynäs, inte jag...
Kommentera

GävleLasse:
Exakt!
Kommentera

GävleLasse: He, he, he. Så är det onekligen. Men vi får väl se vem som får rätt. du eller Boorken! Själv nöjer jag mig med att försöka tolka mina statistiklistor på bästa sätt. ;-)
Kommentera

claesw: Helt klart verkar det inte vara om man läser Sundlöfs uttalande.

"I går genomgick Lettlands VM-back Rodrigo Lavins en sista läkarundersökning och i dag skriver han på för Brynäs.
- Att undersökningen gick bra är allt jag kan säga, menar sportchefen Micke Sundlöv."

Men förmodligen blir det väl som GD skriver, själv har jag inte sett karln spela men visst borde han platsa!?

Hoppas fortfarande på en riktig klassback som inte bara platsar utan även dominerar.
Kommentera

Lunkan:
Det vi främst behöver, anfallsmässigt ser det ju skapligt ut, är mer stadga och fokus på försvarsspelet.

Boork har nu själv fått säga till om hur han vill ha det, och då kommer han också att göra allt för att det ska fungera.

Räkna med ett mer strikt (tråkigt) spelande, men stabilare Brynäs denna säsong!
Kommentera

claesw:

Det är roligare att vinna matcher, än att förlora dem :-)
Kommentera

claesw: Frågan är bara om ett mer strikt spelsystem hjälper när materialet för att genomföra det saknas. Även fast vi har habila forwards och två riktigt duktiga målvakter så ser backsidan sämre ut än någonsin.
En byggnad utan stabilt mittfundament kan svaja betänkligt.
Boork är ingen trollkarl trots sin gedigna hockeykunskap...
Kommentera

Makkan:
Jo vi snackar ju många målsnåla tillställningar i vinter
Kommentera

claesw:

Hellre 2-1 än 6-8.
Kommentera

Rodrigo Lavins kommer att bli superbra, jag tror att han kommer att vara bland dom 3-4 bästa backarna...
Kommentera

arnio:

Och kåberg vinner Poängligan eller ??
Kommentera

Att Lavins går in bland de 4:a förutsätter jag, snacka om floppvärvning annars.

Sen ska man ju komma ihåg att det krävs inte sååå jävla mycket att slå sig in som 4:a i Brynäs backuppsättning. Sjödin, Kupan, Sunken....sen kommer fem stycken sjundebackar.

Det här plus värvningen av Öhrstedt måste ju betyda att Boorken saknar tilltro till några eller alla av N.A, D.J och Cassel.

Fortsätter hoppas på en fältherre.
Kommentera

Gusten: Vem vet Boork kanske har blivit inspirerad av Masken och vill också ha 10 backar :)
Kommentera

Db_04: Det är val inte backar han är intresserad av... Om nu inte Leksand har ett damlag också *drumvirvel*
Kommentera

96 Artisten:

klart vi har ett damlag :)
Kommentera

Undrar när Brynäs hemsida ska informera att Lavins är klar???
Kommentera

70 Rodrigues: Han lär väl ta ställning till kontraktsförslaget först och förhandla lite.
Kommentera

mattias - 74: Lavins har nog tänkt att vinna poängligan tillsammans med bröderna Steen och Jimmie "miljonmannen" Ericsson
Kommentera

Gusten: Cassel var inte med mot Sundsvall men det kan ju ha berott på något annat
Kommentera

70 Rodrigues: är det viktigt??vi vet ju alla det!!!
Kommentera

arnio: Rodrigo Lavins kommer att bli superbra, jag tror att han kommer att vara bland dom 3-4 bästa backarna...

Bara nyfiken på vad du grundar det påståendet?
Kommentera

claesw: Tjoope lätt.
Kommentera

65selander: Cassel var på laserbehandling tillsammans med Sulku, därför uteblev Cassel från matchen på söndagen. Det ska visst vara nån expert uppe i sundsvall som håller på med såna skador. Cassel har ju ett dåligt knä sedan Mästarcupen
Kommentera

The play maker:
Ke?
Kommentera

Lavins fick ett ettårskontrakt enligt lokalnyheterna.
Kommentera

Ska det bli officiellt snart eller vad är det som händer?
Kommentera

JanT:

Jimmie "miljonmannen" Ericsson? du tror vosst på allt som står i tidningarna

Jimmie är bland de sämst betalda spelarna i leksand!
Kommentera

Så var det officiellt.
Kommentera

Peja: Jag börjar oxå undra,helt tyst på hemsidan inga uttalanden i GD,bara att läkarundersökningen gick bra,nå som vet, är letten klar eller???
Kommentera

prosten: oki!!
Kommentera

Bissett19: Han deltog på gårdagens träning i alla fall så han blir nog kvar.
Kommentera

GävleLasse:
Det är ju officiellt dessutom.
Kommentera

claesw: Ja det är ju det. Kanske Brynäs vill kolla så att källorna stämmer innan de lägger ut det på hemsidan *ASG*
Kommentera

Nu har Brynäs hemsida lagt ut informationen om Lavins... Bättre sent än aldrig ;)
Kommentera

GävleLasse: Proffsigt :-)
Kommentera

« · 575061 · »